Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla tuon ruskean vuodon lisäksi oireet tuntuvat vain vähenevän. :sad001 Pari päivää sitten oli vielä jonkin verran pahoinvointia, mutta nyt sekin tuntuu hävinneen. Mieluummin vaikka oksentelisin kuin murehtisin koko ajan, onkohan vauva vielä elossa.

Mua inhottaa eniten kaikki suolainen tällä hetkellä... kinkkusiivut ymss ööök:hungover:
Ja kuinka kokoajan tulee tvstä ja joka kanavalta jotain ruoka ohjelmia... hyi kamala:sour:

Mua ällöttää ihan kaikki kunnon ruuat... Varsinkin kaikki kana ja lihat :spitoutdummy: Ainoo mikä menee on just kaikki raikkaat hedelmät.... Onkohan vaarallista jos en syö? Kun ei vaan maistu! Vai onko pakko vaan silti syödä edes jotain?

Mua ällöttää ihan kaikki kunnon ruuat... Varsinkin kaikki kana ja lihat :spitoutdummy: Ainoo mikä menee on just kaikki raikkaat hedelmät.... Onkohan vaarallista jos en syö? Kun ei vaan maistu! Vai onko pakko vaan silti syödä edes jotain?
Ei se vauvalle ole vaarallista. Hän kyllä imee ne vähätkin energiat jostain sinusta. Syömättömyydestä kärsit eniten sinä itse. Tulee entistä hirveämpi ja heikompi olo. Juoda pitäis yrittää edes vähän, ettei kuivu ja joudu tiputukseen

Ja siis, täällähän huutelee yks, joka ei ole pystynyt/halunnut syödä kolmessa edellisessä raskaudessa melkein kolmeen viikkoon.

Mulla on kahta kamalampi olo jos en syö. Joten oon pakottanut itseni syömään vähän kerrallaan säännöllisesti. Jos syön jotain yölläkin, niin en aamulla herää oksentaen. En syö lihaa ja vaikka en oliskaan kasvissyöjä, niin en varmasti sais lihaa alas tällä hetkellä. Kannattaa kokeilla jotain kasvisruokia, niistä saa kevyitä "kunnon" ruokia.

Mä aattelin siirtyy keittolinjalle ku melkee kaikki liharuoat täälläki tökkii.. pitää jotn kevyitä sosekeittoja alkaa väsää,saapaha pikkumieski kotitekoista ruokaa opetella syömää jo siin sivussa.. ja ite ku viel imetän ni phv on kahta kauheempi jos ei syö/juo säännöllisesti. Tänä aamuna kahto zombi peilistä takas yöimetysten jäljiltä...

No nyt voin sanoa et alkaa jotain tuntemuksia olemaan, tietty toi vilutus on,mutta se ei oo enää ihan nii graavia mitä viikko sitten. Tänään tuli sellasta aaltomaista pahoinvointia, aina sillon tällön ja kesti just sen aallon verran ja sit oli taas normaali. Ja muutaman kerran alavatsasta repässy vähä eritaval ku aikasemmin. Hajuista mulla ei tuu pahaa oloa, mut en kyl pistäis suuhuni mitään leikelettä tms, ne haisee kamalalle. Samoin tupakoivat ihmiset haisee normaalia kamalammalle. Ja vielä se, että meiän työpaikalla yks nuori tyttö, joka liioitellusti käyttää liian paksuja vaatteita ja hikoilee niihin, niin se haju joka tästä tytöstä lähtee,on ihan kammottava, oikeen sellane eltaantunu hiki, hyi. Normaalistikin se käy nokkaan,mut nyt varsinkin. Huomenna neuvolaan ihmettelemään lisää. :)

Ainoo mikä mulla menee alas on juotava mansikkajugurtti. Sillä eläny monta päivää... teetä juon pakolla kurkkukipua iltaisin ja sokeria reippaasti kun tuntee oikee et sokerit putoo

Täälläkin pahoinvointi hiipuu pikkuhiljaa kuvioihin. Tänään ollut koko päivän vähän huono olo. Paleltaa ja väsyttää!!

Onko kukaan joutunut vielä olemaan töistä pois pahan olon takia? Mä en esikoisen kohdalla ollut pois, mut nyt vaan tuli mieleen että mistä se sairasloma pyydetään? Työterveydestä vai neuvolasta?

RV 6+4. Pahoinvointia ainoastaan jos en syö tai syön liikaa, syön siis useita pieniä aterioita. Rinnat tietty aivan valtavat ja koskemattomat. 4llä viikolla tuli flunssa ja kandidoosi sekä pissatulehdus, nämä olivat soittokelloina hakea raskaustesti. Tällä hetkellä väsymys, hengästyminen ja ihon kuivuus/kutina. Hauskaa että koen itseni eläimeksi, kun kaikki aistit kolminkertaistuneet.

Onko kukaan joutunut vielä olemaan töistä pois pahan olon takia? Mä en esikoisen kohdalla ollut pois, mut nyt vaan tuli mieleen että mistä se sairasloma pyydetään? Työterveydestä vai neuvolasta?

Mä jouduin esikoisesta hakee saikkua ja muistaakseni ihan terveyskeskuksen kautta hain.. Onko sulla jotain jotain tahoa töissä keltä voisi varmistaa? :)

Mulle aina sanottu neuvolasta, että sieltä voi pyytää saikkua. Itse voin olla töistä pois 5pv omalla ilmoituksella. Pahoinvoinnin vuoksi en ole ollut, mutta esikoisen raskaudessa olin pari kertaa pari päivää pois unettomuuden vuoksi.

Tänään aamu meni oksentamisen kannalta melko hyvin, mutta päivällinen menikin sitten kokonaisuudessaan pönttöön.. Olis kiva tietää, et mikä pointti on raskauspahoinvoinnilla? Joojoo hormonit sitä ja tätä tekee, mutta MIKSI? Elämä ennen raskaustestejä niin olikohan oksentelun tarkoitus olla joku merkki naiselle, et nyt oot raskaana älä vahingossakaan syö myrkkymarjoja? Elämän tosi fiksut kysymykset ja mietteet näin iltaa kohden maaten raskauskrapulassa anteeks xD

Neuvolasta saa myös sairaslomaa, raskauteen liittyen.

"Mitä huonommin äiti voi, sitä paremmin voi vauva ;) " tätä mulle toitotettiin läpi raskaus.

Jouduin olla tällä viikolla pois töistä... Niin kamalaa kun tekee pahaa ja tiedä koska lentää.

Mulla samanlaisia fiiliksiä kuin teilläkin. Pakko yöllä syödä kun huono olo tulee muuten jo yöllä. Töissä on koko ajan pahaolo ihan sama mitä syö. Hedelmät on hyviä mut kaikki ruoka ällöttää. Syön kyllä mut varovasti. Ja vettäkin juon mut en muista et ihan tällaista ois ollu ykkösen kans... Jatkuva pahaolo. Tekis mieli työntää sormet kurkkuun ja vaan antaa kaiken tulla ulos...

Tänään aamu meni oksentamisen kannalta melko hyvin, mutta päivällinen menikin sitten kokonaisuudessaan pönttöön.. Olis kiva tietää, et mikä pointti on raskauspahoinvoinnilla? Joojoo hormonit sitä ja tätä tekee, mutta MIKSI? Elämä ennen raskaustestejä niin olikohan oksentelun tarkoitus olla joku merkki naiselle, et nyt oot raskaana älä vahingossakaan syö myrkkymarjoja? Elämän tosi fiksut kysymykset ja mietteet näin iltaa kohden maaten raskauskrapulassa anteeks xD
Näin sitä on selitetty, eli huonovointinen välttää epäilyttävää ruokaa herkemmin, ja siksi lapsella on turvallisempaa kehittyä.

Mie olin esikoisesta phv:n takia jonku verra poissa, pari viikkoo.. ekat 3pvää sai omal ilmotuksel esimiehelle ja loput piti hakee tk päivystyksestä. Neuvolasta harvoi antovat raskauden aikana saikkuu ku ikää ei ollu lekuri sillo paikalla ku ois tarvinnu.. :-S ja mulle neuvolasta sanottii et raskaus ei ole sairaus ja syy sairauslomalle mut ku se vaikuttaa työhö ja toimintakykyy ni ettei työstää pysty sillä hetkellä suoriutuu ni sillo oli saikku ok. ?:-/

Takaisin