Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyviä uutisia ultrassa:) Raskaus kohdussa ja syke löytyi. Crl mitta vastasi viikkoa 5+6. La 29.6.2018. Ruskealle vuodolle ei löytynyt tarkkaa selitystä... meinasi että ehkä kiinnittymisestä johtuvaa.

Hieno juttu Tiitu90! :)

Kumpa tää pahaolo jo helpottais. Tuskasta olla töissä kun vähän väliä saa yökkäillä, ihan oksentamassa ei onneks oo kuitenkaan viel tarvinu käydä. Mikään ruoka ei maistu mutta pakko yrittää jotain syödä. Ihan odotan sitä tulis jotain mielihaluja ruuan suhteen. Eilinen oli vähän parempi päivä ja tänään sitten voidaan pahoin senkin edestä...huokaus.

8+1

Muokattu viimeksi:
Mun huonovointisuus loppui aika yllättäen. Sunnuntaina oli vielä tosi huono olo, mutta nyt on ollut aivan ok. Väsyttää toki ja pää on vähän sumussa, mutta muutoin oireet lieventyneet. Luonnollisesti sitä miettii, että tarkoittaako tämä nyt kenties jotain, mutta nojoooo..... kaikki voi tarkoittaa tai olla tarkoittamatta.

:talk017
Hurraa Triina!!! Mä toivon, että mulla menee samoin. Meillä alkoi samanlailla rytinällä 6+0 tienoilla, että jospa tämä loppuukin samanlailla!

Käytiin kolmosesta varhaisultrassa HYVÄLLÄ lääkärillä ja laitteilla. Hää kysyi, 8+0, että oonko ollut huonovointinen, kun on niin jättikokoinen keltarauhanen. No olinhan mä ollut. :sick006 lääkäri sanoi, että nyt alkaa varmasti helpottaa, kun istukka ottaa keltarauhasen paikan, niin olotkin sitä mukaa helpottuu. Oikeassa hää oli. Oli siis alkanut helpottamaan jo 8viikolla.

Voimia Katti!!! I feel u. Sinulla saattaa olla ihan eri olo jo huomenna!!

Aa okei, mulla on nyt 7+4 eli hyvinkin voisi helpottaa osittain. Repäisykipuja ja jomotteluja on tänään kyllä ollut.

Tää epätietoisuus on rassaavaa silloin kun on aikaa miettiä asiaa. Mä olen oman rauhallisuuteni saavuttanut niin, että pystyn hyväksymään keskenmenon riskin. Ajattelen, että sitten vaan uutta yritystä (tämä mun kokemus, ymmärrän ettei asia aina ole näin "helppoa", esikoista tehtiin 7 vuotta). Mutta mua ahdistaa se, että jos alkion kehitys onkin pysähtynyt ja tää homma pitkittyy ihan turhaan.

Heti on ahdistunut olo kun tänään ei ole niin voimakkaasti juilinut alavatsaa, oikeastaan ollenkaan.. tissit on kyllä kipeät ja öllöttää kovasti kaikki.. se on nyt 7+5.. tietysti osakseen ollut rauhallisempi päivä, et kai sekin siihen juilintaan vaikuttaa.. Viime raskaudesta oksensin aina viikolle 14+... ultra torstai aamuna.. toivottavasti kaikki olisi siellä hyvin :)

Nyt alkaa vähän jo tää kokoaikainen nälkä vaivata... Kun oon tunti sitten syöny oikeesti todella tuhdin ja täyttävän aterian (oli kanaa, perunaa ja puolet lautasesta salaattia) niin jo heti tunnin päästä on uudestaan nälkä! Maha oikein kurnii... Millään herkuilla en ole tätä nälkää taltuttanut, vaan oikeasti syönyt jotain ruokaa tai hedelmiä tms. Pelottaa vaan että lihon nyt joku +20kg tän raskauden aikana jos jatkuu samalla linjalla... Oisko kellään antaa mitään vinkkejä tähän vai onko vaan oikeesti syötävä näin paljon?:confused:

Nyt alkaa vähän jo tää kokoaikainen nälkä vaivata... Kun oon tunti sitten syöny oikeesti todella tuhdin ja täyttävän aterian (oli kanaa, perunaa ja puolet lautasesta salaattia) niin jo heti tunnin päästä on uudestaan nälkä! Maha oikein kurnii... Millään herkuilla en ole tätä nälkää taltuttanut, vaan oikeasti syönyt jotain ruokaa tai hedelmiä tms. Pelottaa vaan että lihon nyt joku +20kg tän raskauden aikana jos jatkuu samalla linjalla... Oisko kellään antaa mitään vinkkejä tähän vai onko vaan oikeesti syötävä näin paljon?:confused:
Syö vaan!! Tämä alku on aika shokkihoitoa. Toisilla on jäätävä oksennussetti ja jopa laihtuu aluksi, toiset tuntee nälkää kellonympäri ja paino kenties nousee jo ekaan neuvolaan.

Koko raskaus ei ole samanlaista syömisen tai muunkaan asian suhteen. Olen varma, että näläntunne helpottaa viimeistään ekan kolmanneksen jälkeen.

Ekassa raskaudessa lihoin ennen ensimmäistä neuvolaa ehkä 3kg, seuraavissa laihduin saman verran. Silti joka ikinen raskaus oon kerännyt samat 16kg, vaikka en missään välissä ole herkutellut tai mässäillyt.

Edellisessä raskaudessa söin todella maltillisesti, katsoin ehkä liikaakin mitä suuhuni laitoin. Silti tuli sama 16kg. Mulle ne siis vaan tulee. Toki oon saanut ne poiskin ilman kummempia konsteja, mutta siis sisinblack, minä en usko, että normiruualla saa raskauden aikana itseään lihotettua sen enempää kuin kiloja tulisi muutenkaan.

Hyi tätä ällöoloa:wtf:.... kauheella ruokahalulla syöt ensi safkaa ja sit se alkaa ällöttää mitä just nassuun vedit... o_O

Noniin.. Nyt se oksentelu sit alko.. :dead: voi vitura en kyllä kaivannut tätä yhtään.. Aamulla oksensin neljään otteseen ja loppupäivä sit aaltoilevasti huonoa oloa.. Jos tää menee samalla kaavalla kun viimeeks, niin mä oksennan kaks kuukautta ainakin aamuisin ja siitä ajasta vähintään kaks viikkoa lähes nonstoppina :shifty:

Mulla alkoi kans tällä viikolla mieletön kuvotus. Vihaan oksentamista, joten pidättelen! :yuck: Entisenä kahvin suurkuluttajana en pysty edes haistamaan kahvipakettia. Toivottavasti tää loppuu pian.

Jos olet todella hoikka, voi nälkä ihan oikeasti johtua lisääntyneestö ravinnontarpeesta. Hoikkien kuuluu saada raskauden aikana kiloja. Ei raskauskiloista hirveästi kannata stressatakaan, koska yleensä ne lähtevät aika helposti pois, kun raskauden jälkeen tilanne normalisoituu.

Lihavilla voi myös käydä niin kuin minulla, eli raskausaikana laihdun runsaasti, vaikka en yhtään rajoita syömistäni. Ylipainoisella laihtuminen raskausaikana ei haittaa, kunhan ei yritä laihtua tarkoituksella.

Lihomista tai laihtumista on vaikea päätellä yksin ruokamäärän perusteella, koska raskaus vaikuttaa aineenvaihduntaankin. Neuvolassa painoa seurataan, ja kyllä terveydenhoitaja sitten kertoo, jos painoa tulee tai lähtee hänen käyriensä mukaan liikaa.

Sanoisin, että syö vain, niin minäkin tein, mutta kroppa päätti siltikin laihtua lihomisen sijaan.

Neuvolan laskujen mukaan ollaan viikolla 9+2. Taisi alkaa viikko sitten iltapahoinvointi hiipimään kuvioihin aika selkeästi, mutta puuhaa oli niin paljon, ettei kerennyt miettiä. Ehkä kolme-neljä päivää pahoinvointi on ollut aika selkeää ja häiritsevää, alkaa voimistua aina neljän-viiden aikaan iltapäivällä. On vaikeaa keksiä, mitä syödä. Nyt nousin miehen ja esikoisen vierestä iltaopiskeluihin ja söin jäätelöä, mitä olen pari päivää kaivannut. Yllättävää oikeastaan, miten vähän tuo ällötti, vaikka makeutta kyllä riitti!

Lähinnä tuntuu siltä, että viinirypäleet upposivat (ei ole). Keitetty kananmuna ei ällöttänyt kovasti.

Mitähän tässä keksisi syödä..?

Etova olo on ollut jo viikosta 5 eteenpäin. Päivät kuitenkin paljon vaihtelee, välillä ei pysty kun makaamaan huonon olon ja uupumuksen takia, ja jotkut päivät on sitten helpompia, niinkun tänään. En tiedä auttoiko asiaa se kun vedin smoothieta heti herättyä sängyssä, nälkä ja verensokerin laskeminen selvästi tuo huonoa oloa. Yhden kerran aamuyöstä olen yökännyt limaa pönttöön, vatsa taisi olla tyhjä yön jäljiltä niin ei ollut muuta oksennettavaa.

Vähän mietityttää että paljonkahan tästä jatkuvasta napostelusta tulee vielä lisäkiloja :D Turvotuskin tuli eilen ja jatkuu tänään, alavatsa ihan pömpöllään koko ajan. Hajuaistikin on selvästi herkistynyt, ja kokoajan tekee mieli syödä vain marjoja ja hedelmiä. Eilen meni helposti puoli kiloa pakastemansikoita kerralla :D Kaikki rasvainen ja raskas ällöttää. Jos raskauspahoinvointi ei tästä pahene, olen tyytyväinen! Tätä asiaa olen eniten pelännyt alkuraskaudessa, muutenkin ilman raskautta voin helposti huonosti ja vihaan sitä tunnetta yli kaiken.. Nähtäväksi jää paheneeko vielä!

rv 7+0

Olen tänään vuodattanut vähintään litran verran kyyneleitä! Tuntuu, että itku on tosi herkässä, ja ihan kaikesta tuhertaa itkua. Liikuttuu ihan näitä tekstejä lukiessa, muutama minuutti sitten tirautin Shakalakan tekstille plussa-ketjussa. Hormoonit :). Ikävää tästä jatkuvasta itkemisestä tekee vaan kamala flunssa, jonka vuoksi olo on jo valmiiksi tukkonen. Sitten kun siihen vielä kunnolla kyynelehtii, niin jopas on kaikki röörit tukossa :joyful:.

Mulla on veto täysin pois. Ei kiinnosta tehdä mitää kun väsyttää vaan. Mieheltä ei saa minkäänlaista myötätuntoo. Sen ajatus on vaan et jännä kun sulla tollanen väsymys kun muut äidit paahtaa ahkerasti kotona ja töissä vaikka raskaana ovat. Mäkin käyn töissä! Tyttö 3v on niin omaehtoinen mun kans että huhhuh. Isänsä kans on kuin enkeli. Koska väsyttää ni ei joka aamu jaksais taistella päiväkotiin lähdön kans. Tuntuu etten oo minkäänarvonen. Tuntuu et kaikki on kääntynyt päälaelleen tän raskauden takia.

Kiitos vastauksista! :happy::smiley-angelic003
Nyt näyttääkin siltä että jatkuva nälän tunne on vaihtunut ällötykseksi, vielä en ole oksentanut mutta mikään ei maistu ja kurkussa on sellanen ällötyksen tunne! Näin nopeesti nää oireet muuttuu...
Olo on myös tän ällötyksen takia ihan veltto eikä tee mieli oikein tehdä mitään, ihan on veto pois.

Papupata23, allekirjoitan. Tää väsymys on kyllä musertavaa! Kovasti odottelen jo toisen kolmanneksen alkamista. Ainakin edellisessä raskaudessa olin silloin todella pirteä, ja jaksoin jopa body combatissa viikolle 24 asti. Kyllä se tästä :)!

Väsyttäääää väsyttäääääää ja väsyttäää. Äklö oloa löytyy ja energiaa taas ei löydy. Just otin nuorimman kaa tunnin päikkärit :bored:
Jospa tämä menis äkkiä ohi tämä nukkua 24/7 kausi. :sorry: Töissä tulee muuten ikävät kaks viikkoa jos nukuttaa ratissa ja menee varmaan puolet postilaatikoistakin ohi :sorry: Ja sitten vielä palelee! Villavaatteet on pop.

Takaisin