Oireet

Mulla on ollu koko raskauden ajan verenpaineet vähän miten sattuu [emoji52] nyt about kuukauden ajan syöny albetolia ja koitettu saada tilannetta hallintaan. Viime viikonlopun vietin osastolla kun lääkkeen annosta haluttiin nostaa valvotussa ympäristössä ja samalla sulkea pois raskausmyrkytyksen mahdollisuus [emoji52]
Onko teistä kenellekään tehny sitä 24h virtsankeräystä ja siitä testattu raskausmyrkytyksen arvoja?
Käyppä lukees tuolta salaisten puolelta ärsyttää ketjusta.

onko kellään muulla navan ympärystä tumma, ihan kun navan ympärillä olisi mustelma? mulla on myös tumma viiva navasta alaspäin, josta oon lukenut että on normaalia, mut tollasesta tummasta ympärystästä en ole kuullutkaan.

mistä sellaisen löytää?
Nimimerkillä aivot aivan tööt :D

Aaa, voi olla, että jos oot uusi käyttäjä niin sun tarvii oottaa se kuukaus ja kirjoittaa tarvittava määrä viestejä, et pääset mukaan tuonne salaiselle puolelle. Pitiköhän sinne viel pyytää mooderoijalta siirto? En muista enää. Muistaako joku muu?

Aaa, voi olla, että jos oot uusi käyttäjä niin sun tarvii oottaa se kuukaus ja kirjoittaa tarvittava määrä viestejä, et pääset mukaan tuonne salaiselle puolelle. Pitiköhän sinne viel pyytää mooderoijalta siirto? En muista enää. Muistaako joku muu?

oon mä täällä yli kuukauden ollu, en vaa oo muistanu koko juttua [emoji85]
luulen että kommentit ym. riittäisi.. kuka vois liittää mut ns. sinne puolelle?

Mulla on nyt eilisestä asti ollut menkkamaisia kipuja alavatsalla ja selässä ja välillä tulee vihlasuja alapäähän. Yöllä en saanut nukuttua kun kipu vaivasi, ja kun kävin vessassa alapäästä valui jotain nestemäistä, ei paljon, sen verran rekisteröin että pissaa se ei ollut, ei myöskään ollut mitenkään veristä. Aamulla oli ihan normaali olo ja nyt kivut alkoivat taas. Vauva liikkuu kuitenkin ihan normaalisti. En millään viitsisi soittaa äitiyspolille näin perjantaina, viimeeksikin sai jonottaa kolme tuntia. :rolleyes:

Kannattais soitella koska oon ymmärtänyt että jos vaikka lapsivedet menee, voi tulla jonkunlainen tulehdus. En siis varma ole, mutta varmuudeksi.
Sittenhän jos ne ei siellä äippäpolille ole huolissaan niin ei ne sitten edes pyydä näytille.

Merelda, se mullakin kävi mielessä, mutta oli sitten niin vähäinen määrä.. maanantaina olis neuvola, mietin että jos seuraan tilannetta sinne asti. Tietysti jos kivut kovenee niin sitten tottakai olen yhteydessä äippäpoliin.

Merelda, se mullakin kävi mielessä, mutta oli sitten niin vähäinen määrä.. maanantaina olis neuvola, mietin että jos seuraan tilannetta sinne asti. Tietysti jos kivut kovenee niin sitten tottakai olen yhteydessä äippäpoliin.

Anteeksi että tunkeilen maaliskuisista... mutta siis mulla tihkui lapsivettä kun odotin meidän kolmatta. Sitä tuli niin vähän että mulla meni päiviä tajuta mistä voi edes olla kyse. Pyyhkiessä vain tuntui jotenkin liukkaammalle kun pelkkä valkovuoto tai pissa. Kannattaa laittaa vessapaperi siteen päälle. Käsittääkseni lapsivesi ei imeydy siihen paperiin kokonaan. Montas päivää ei kannata pähkäillä kotona koska jos kalvoissa on reikä on tulehdusriski olemassa. Mulla oli tuuria ja vaikka pari kolme päivää tihkui ei mulla tulehdusta ollut.

Ensimmäisessä raskaudessa mulla tihkui lapsivettä, mutta äitipolilla uskoivat sen olevan runsasta valkovuotoa.. Menin kuitenkin näytille ja lapsivettähän se.. Vauva sai tulehduksen ja sit kiepattiinkin tehon kautta kotiin :/

Ensimmäisessä raskaudessa mulla tihkui lapsivettä, mutta äitipolilla uskoivat sen olevan runsasta valkovuotoa.. Menin kuitenkin näytille ja lapsivettähän se.. Vauva sai tulehduksen ja sit kiepattiinkin tehon kautta kotiin :/

Mainitsivat minulle juurikin että olisi valkovuotoa mikä olisi juoksevampaa. Muttei mulla koko raskauden aikana ole ollut valkovuotoa muutenkaan mitenkään paljon, jos ollenkaan. Tää on just tätä sitten, ja tulee sellanen olo että ei viittis "turhasta" soitella, ja vielä kun tietää vastauksen äitiyspolilta, yleensä siellä ollut joku ylitärkeän kuuloinen hoitaja joka sanoo asiat vaan tietyn protokollan mukaan, ajattelematta miltä asiakkaasta tuntuu. :rolleyes: mutta olen ainakin soittanut ja he ovat kirjanneet soiton ylös. Että jos tulee jotain jälkimainikeja, niin on hyvä vedota tähän puheluun ainakin ja ohjeistukseen minkä sain.

Vaivaako jotain muuta unettomuus? Oon tänäänkin herännyt 3:30, kun ei vaan saa unta. Alaselkä ja alavatsa kipuilee, ja alapäässäkin tuntemuksia, sellasia kouristuksia ja pistelyitä. Tänään taas neuvola 8:15, simahdankohan ennen sitä :D

Joo illallaijärkky väsymys (ja päivällä myös) mut sit yöllä herää millon janoon, millon vessahätään, suonenvetoihin tai yleisimpänä juurikin tuohon alaselkä kipuun, sit ei meinaa enää uni maistua.. No onneks keskiviikkona alkaa äippäloma! Sit voi nukkua päikkäreitä :)

Lyhyet yöunet vaivaa kyllä, tai no vaivaa ja vaivaa kun taustalla on totaaliunettomuutta. Niin viisi tuntia yöunta on ihan riittävästi :D
Meen 23 jälkeen nukkumaan mutta nukahdan ehkä puolen yön jälkeen. Sitten käyn vessassa kolmelta ja viideltä ja monesti tuon jälkimmäisen vessassakäynnin jälkeen ei enää uni tule, vaan oon parikin tuntia valveilla sängyssä pyörimässä tai jonkinlaisessa horroksessa.
Sitten taas voisi nukahtaa.

Mutta niinhän ne sanoo että nämä loppuraskauden yöheräilemiset valmistaa siihen vauvan kanssa yöheräilemisiin.
Kohta neuvolaan!

Täälläkin yöllä oltu reilu tunti hereillä, heräsin alun perin vessahätään ja sen jälkee ei sit uni tullutkaan enää takas. Onneks toi meijän pieni neiti päätti herätä tänää äidin iloks jo puol kuudelta #__#
Silmät ristissä alkavaan viikkoon.

Mulla pamahti iskias kanssa jumii toissa viikolla jo, just ku oli neuvolassa viimeks puhetta. Kävelen ku ankka :"D

Takaisin