Oireet

Panadol=paracetamolin annostus on max 1g eli 2x 500mg kerrallaan. Päivittäinen annos ei saa ylittää 3g päivittäistä annostusta.
Buranan kanssa on se, että sitä ei saa käyttää enää viimeisellä kolmanneksella. Toisella vielä saa. Just pari viikkoa sit kysyin lääkäriltä, kun olin narskutellut oikean leukanivelen jumiin ja oli hermosärkyä leuassa. Panadolia tai panacodia sain ottaa kipuun. Burana ehdottomasti kielletty ,samoin muut mömmöt mitä olen joskus hermosörkyyn näis tilanteus joutunu ottamaan.
Koita laittaa kylmä/kuumahoitoa kipeelle alueelle useamman kerran päivässä. Jos tulehdusta niin kylmä auttaa, koska laskee tulehdusta. Jos vain lihakset jumissa, niin lämpö auttaa rentouttamalla lihaksia.
Jos tulehdusta, ei saa venyttää eikä hieroa! Pahentaa vaan tilannetta. Tällöin avaavat liikkeet auttaa esim. kävely ja käsien reipas heilyttamiben kövellessä, yms. kotona tehtävät paikkoja avaavat liikkeet.
Jos vain lihakset jumissa, niin venytys ja joogaliikkeet auttaa sarjoittain tehtynä, useamman päivän jopa viikkojen harjoitteluhen ja toistojen jälkeen.
Ja niin, lääkkeet ois se nopea helppo keino ja tie onneen. Edellä mainitut vaatii kärsivällisyyttä ja viitseliäisyyttä toistoon ja harjoitteluun.
Terveisin,
entinen kipupotilas ;)

Närästys ja yölliset suonenvedot jalasa :( Mua närästi ekan kerran elämässä ekan raskauden aikana ja nyt taas, suonenveto tuli koettua ekaa kertaa vasta nyt ja tulee melkein jokaisena aamuyönä. Kiva räpiköidä sängyssä niin ettei esikoinen herää. Nukutaan perhepedissä.

Mulla kanskalkanu noi suonenvedot, ei oo mukavia ja aina tulee just yöllä, tosin jos ehin herätä ennen ku se iskee kunnolla niin painan jalkapohjan patjaan niin helpottaa eikä tuu pahana, muistan esikoisen aikana en ollut sitä tajunnut että kun painaa jalkapohjan jotain vasten niinnhelpottaa nopeesti, kakkosen aikana joku siitä vinkkas ja toimii kyllä!

Syöttekö miten paljon magnesiumia? Mulla autto noihi suonenvetoihi magnesium tabletit + villasukat jalkaan yöksi.

Ja yks mikä on aivan paras, on magnesium voide. Jos vähäänkään närästää tai tabletit nieltynä aiheuttaa vatsavaivaa, niin ehdottomasti suosittelen voidemaisena. Vaikuttaa paikallisesti ja jalatkin saavat hemmottelua siinä samalla ;)

Hassua, just kun täällä oli puhetta noista suonenvedoista niin itekkin viime yönä sain kokea tän ihanuuden! Koitin painaa jalkaa sänkyyn kun olin siitä just täältä lukenut mutta ei mitään vaikutusta, tai sitten pohje oli niin krampissa etten pystynyt painamaan kunnolla. Vieläkin pohje ihan hapoilla. Mulla on kans sellaista magnesium-suihketta jota oon migreeniin käyttänyt, pitääpä sitä suihkutella jalkoihin jos auttaisi!

Mä oon huomannu että jos ei heti reagoi suonenvetoon niin se jalka jää koko päiväksi kipeeksi. Mulla lähtee heti suonenveto pohkeesta kun otan varpaista kiinni ja vedän ylöspäin. Tai siis nostan varpaita ylöspäin. En tosiaan ole enään moneen viikkoon saanu otettua varpaista kiinni :hilarious:

Mullakin on lihaskramppeja jaloissa ja joskus pitää ihan nousta seisomaan, koittaa painaa jalkapohjaa lattiaan ja vääntää jalkaa suoraksi. Ostin ihan vichyäkin, kun siinä on vähän suolaa.
Tänään oli pitkin päivää jotain pahoinvointikohtauksia. Vaikka en nyt mitään ihmeellistä tehnytkään ja syömisetkin oli ihan hyvin hoidettu, niin silti oli huono olo -hetkiä.

Mulla on alkanut oleen myös pahoinvointia enemmän. Joka päivä jossain vaiheessa tulee huono olo, eilen oli oksentaminenkin hyvin lähellä. Pahoinvointi on ollut mukana siis koko ajan jos en ehdi syödä kumnolla, mutta nyt tuntuu pahentuneen..

Mä en oikeen tiiä mitä mä tekisin, tän viikon aikana olo on käyny tosi tukalaksi ja kivuttomat supistukset lisääntyny, nyt niitä tulee käytännössä ihan jatkuvalla syötöllä. Koko ilta n. 5-10min välein. Ny se on menny siihen pisteeseen että supistus alkaa vaikka vaan makaan sohvalla, tähän päivään asti piti edes nousta ylös, vessakäynti yms. riitti supparin tuloon. Mä vaan oon niin huono soittamaan mihkään synnärille vaan mennään sellasella pohojalaasella "kyllä tää tästä" mentaliteetillä, mutta mietin että onko tää ihan normaalia vai pitäskö tässä rueta tekemään jotain? Nii ja siis viikot on nyt 34+1 että käsittääkseni jos lapsi lähtis ny syntymään niin sitä ei enää esteltäisi, voin toki olla väärässäkin.

Kannattaa ainakin ekaksi juoda reippaasti vettä ja käydä usein vessassa. Jos se ei rupea auttamaan niin soittaisin aika herkästi koska meitä on niin monenlaisia, toisille ne kivuttomatkin saa jotakin aikaseksi.

Komppaan edellistä, etenkin jos tulee säännöllisesti kannattaa pyytää tarkistus varmuudeksi. Saattavat avata paikkoja

Joko täällä on muille ilmaantunut loppuraskauden turvotusta? Mulla näin on tainnut käydä. Jalkapöydät ja nilkat turvoksissa. Nyt rv 34+3

Mulla ollut hentoista turvotusta jaloissa noin viikolta 20 lähtien, viime viikolla paheni, eikä mene enää kaikki kengät jalkaan.noin viikko sitten turvotusta tullut kasvoihinkin ja käsiin tuli pari viikkoa sitten. Sormet on ku viis makkaraa[emoji23] mulla pahin turvotus ollut muissakin raskauksissa käsissä. Tänään 32+3

Mulla kans ollut noita suonenvetoja jaloissa jo pitkään. Ite en magnesiumista oo saanu mitään apua ja fyssarikin oli sitä mieltä että magnesium ei tässä kohtaa auta kun noi johtuu pääsääntöisesti siitä että laskimoverenkierto hidastuu. Mutta toki aina kannattaa koittaa sekä magnesium että huolehtia siitä ett juo riittävästi.

Kävitkö Sandstrom näytillä?

Viime yönä tuli "kivulias supistus", ei siis mitään liian kivuliasta mutta kyllä se tuntu ja soitin aamulla neuvolaan, sieltä sanottiin että ei näillä viikoilla (nyt 34+3) tälle enää mitään rueta tekemään, syntyy jos syntyy eli turhaa edes käyn äippäpolilla, ei ne siellä siis enää rupeis antamaan mitään supistusten estolääkettä yms. Sitten kun kivut yltyy synnytyskivuiksi niin ei muutakun synnärille!

Tänään ollu aika kipee päivä, toki mahakipua voi ruokkia se että oon vähä hermostunu, mutta rupesin pakkailemaan sairaalalaukkua jo valmiiksi. Niin, ja siinä mielessä ei pelota kun keskussairaala on tossa reilu 5min ajomatkan päässä että vaikka tuliskin äkkilähtö niin oon nopeesti synnärin ovella.

Oho, jännä vastaus, oishan ne silti voineet tarkistaa onko vaikuttanut kohdunkaulaan ni tietäis hieman varautua... Niin mulle ainakin just tehtiin (eikä ollut), oon nyt 33.viikolla. Cx melkein saman mittainen kun 2kk sitten käydessäni eli ei oo vaikuttanut, ja mulla on nuo supparit kans entisestään yltyneet tosi paljon viime viikon aikana, myös levossa, lisäks vihloo sinne tänne.

Lääkäri muuten sanoi mulle, ettei supistukset korreloi ennenaikaisen syntymisen kanssa, ellei ne lyhennä kohdunkaulaa lyhemmäksi kuin 2cm. Siksi on kiva että tarkistaa tuon toisinaan meiltä, joilla noita suppareita on tuskastuttavan paljon. Nyt asia toki pelottaa hieman vähemmän kuin silloin ennen joulua 24.viikolla...

Mulla on nyt kahtena päivänä tullut sellainen huono olo -hetki, yleensä puolen päivän aikaan ja joka kerta olen ollut ulkona, aurinko on paistanut ja silmiä ihan häikäissyt valkoinen lumi. Niin huonon olon lisäksi on "silmissä näkynyt tähtiä". Vähän samantyyppinen näky, kuin jos menisi taju, mutta tässä tapauksessa ei ole pyörtymisen tunnetta. Näköhäiriöt menee räpyttelemällä kohta ohi. Ei ole sahalaitaa eikä migreeniä. Tuikkivia tähtiä vain.
Maanantaina on neuvola, niin kyselen sieltä sitten. Mutta vähän olen kyllä lueskellut raskausmyrkytyksen oireita ym. Vähän varuiksi kuitenkin.

Mulla on ollu koko raskauden ajan verenpaineet vähän miten sattuu [emoji52] nyt about kuukauden ajan syöny albetolia ja koitettu saada tilannetta hallintaan. Viime viikonlopun vietin osastolla kun lääkkeen annosta haluttiin nostaa valvotussa ympäristössä ja samalla sulkea pois raskausmyrkytyksen mahdollisuus [emoji52]
Onko teistä kenellekään tehny sitä 24h virtsankeräystä ja siitä testattu raskausmyrkytyksen arvoja?

Takaisin