Oireet

Jep, unettomuutta täälläkin. Arvon juuri, yrittäisinkö saada sairaslomaa kun tänään neuvola kun töitä olisi vielä kaksi ja puoli viikkoa ennen äitiyslomaa. Väsymys on siis tosi kova ja vielä kun työmatkat on 40km suunta ajamista niin vähän hirvittää. Plus musta on tullut ihan kamala kun pinna palaa paljon helpommin kuin normaalisti.

Mullakin unettomuutta takana jo pari kuukautta. Onneks nyt alko äitiysloma niin vähän helpottaa, kun töissä ei tarvi enää käydä. Viime viikko oli viimeinen työviikko ja se meni kyllä melkosessa sumussa. Tsemppiä kaikille vielä töissä käyville ja ottakaa vaan rohkesti sairaslomaa jos siltä tuntuu!

Yöherääminen ja unen loppuminen on tuttua täälläkin. Tänään heräsin kolmen maissa, kävin vessassa ja sen jälkeen saikin tovin odotella unta. Onneksi olen iltatorkku ja menen hyvissä ajoin nukkumaan niin saan unta määrällisesti kuitenkin ihan hyvin. Yleensä unettomin aika mullakin on viiden maissa, kuten Chandelierkin mainitsi.

Odotankin eniten perjantaina alkavalta äippälomalta sitä, ettei tarvi lähteä katkonaisen yön jälkeen aamulla töihin. Ja päivällä voi tarvittaessa ottaa päikkäreitä. :D

Mää nukun melkein kelloympäri edelleen! Toki käyn vessassa ja juomassa, mutta nukahdan heti ku pääsen sänkyyn. Viime yönä tosin oikea jalka herätti useasti, kun koko yön tunne että kohta suonta vetää. Vaikka nukun hyvin yöt niin päikkäritkin tarvin[emoji23]

Vaikka yöunet ovatkin aika vähäiset niin ne ovat olleet viime aikoina sangen mielenkiintoisia. On ollut susia (useasti), hämähäkkejä, edesmenneitä isovanhempia, kissoja ym. Unet on niin syviä ja todentuntuisia.

Neuvolassa kävin ja kaikki oli hyvin. Vauva oli siellä oikein päin hollilla ja se kyllä tuntuu jo.

Voikohan työterveydestä hakea sairaslomaa raskaudenkin takia vai pitäisikö mennä oman terveyskeskuksen kautta? Meillä on neuvolalääkäri paikalla vain kerran kuussa joten siitä ei ole apua ja mietin että jos meen terkkariin niin sieltähän tulee lasku ja kun olen eri paikkakunnalla töissä niin pääsisin työterveyteen paljon helpommin päivän aikana..

Tottakai voi käydä työterveydessä. Mutta toki ne antaa nihkeemmin sairaslomaa kuin neuvolalääkäri. Yleensä kysyvät että onko mahdollista tehdä esim jotain korvaavaa työtä/kevyempää.

Sillon kun odotin esikoista niin pääsin kyllä sairaslomalle kuukautta ennen äitiysloman alkua ja siis kirjoitti siihen asti. Yleinsä tämä työterveyslääkäri antoi aika nihkeästi sairaslomaa muutenkaan mutta ei kai voinut ottaa riskiä että syntyvälle vauvalle tapahtuisi jotakin. Mulla sillon kyllä vauva juuri syntyi tuolla samalla sairaslomalla ennen äippäloman alkua. Meni vähän ohi aiheen. Tuskin lääkärit uskaltaa ottaa sitä riskiä että äiti voi niin huonosti että lapsi saattaa sen takia syntyä ennenaikaisesti. Eli työterveyslääkärille vaan :happy:

Onko kellään muulla yhtäkkisiä vihlaisuja, tuntuu että ne olis jossain tuolla 'sisällä', kohdunsuulla tai muualla. Vaikea paikantaa. Tulee vaan kävellessä ja on pakko pysähtyä ja nojata hetki johonkin. Mullahan on niitä harkkasuppareita ollut koko raskauden melkein, ja viikko sitten taas tarkistettiin, ei olleet aiheuttaneet muutoksia. Mietin vaan mitkä nää uudet pistosmaiset vihlasut on. Oon jo 34.viikolla että sinänsä ei ole hirveää hätää, mutta toki olis parempi että vauva vielä kuukauden pysyisi kyydissä...

Sukkapuikko tuntemuksia kenties? Tuntuvat juurikin tuolla kohdunsuulla ja saattavat alkaa pehmittää paikkoja ja avata. Normaaleja tietääkseni jo näillä viikoilla.

Mustakin kuulostaa sukkapuikkokivuilta.
Mulla on ruvennut tulemaan niitä kaikissa raskauksissa viimeistään 30viikon aikoihin, ekassa paljon aikasemmin. Nyt tässä raksaudessa on kummallisesti tullut paljon vähemmän kun kahdessa aikaisemmassa. Saattaa olla että rasitus ainakin mulla lisää niitä, koska nyt oon vaan ollut rauhassa.
Joillekki kyllä ne voi avata paikkoja, en tiedä mutta tosiaan hätää sinulla ei pitäisi olla kun olet jo hyvillä viikoilla :)

Täällä myös yksi väsynyt yksilö! Onneks oon ollu sairaslomalla kk enne ku äippälomalta alkaa, ylihuomenna! Yöt tuntuu sille et torkkuu vaan, eikä käy syvässä unessa ollenkaan! Mulla myös ikävää vihlontaa ollu pari viikkoa iha levossakin, mut oon luullu et ne on symfyysikipuja?

Täällä ei olla nukuttu kunnolla moneen kuukauteen. Kiitos hormonien, jotka valvottaa sen 2-3 tuntia yössä. Nyt ei nukura, koska maha jo niin iso ettei löydy asentoa, paikat puutuu, selkään särkee jne.
Mulla on pari viikkoa ollut nyt kovaa paineen tunnetta alapäässä. Huomenna kontrollikäynti verenpaineiden takia äippäpolilla.

Voi vitsi mää oon hyvä kehittään oireita itelleni. Lueskelin eilen noita teidän valvomisia niin enköhän määki vaövonu viime yönä [emoji23] täytyy varaan lueskella tånä iltana jotain nukuin hyvin tekstejä niin nukun sitten vissiin hyvin! :)

Voikohan työterveydestä hakea sairaslomaa raskaudenkin takia vai pitäisikö mennä oman terveyskeskuksen kautta? Meillä on neuvolalääkäri paikalla vain kerran kuussa joten siitä ei ole apua ja mietin että jos meen terkkariin niin sieltähän tulee lasku ja kun olen eri paikkakunnalla töissä niin pääsisin työterveyteen paljon helpommin päivän aikana..

Kävin tänään työterveydessä. Vastaanottaja oli ehkä jo eläkeiän ohittanut rouva joka on kuulemma tehnyt elämäntyönsä neuvolalääkärinä. Totesi vaan ilman kummempia kysymyksiä että et sinä enää töihin mene. Jos joku viitsii tänne kakaroita tehdä meitä elättämään niin hän antaa vaikka 9kk saikkua :D Nauroin vedet silmissä koko käynnin ja vielä sen jälkeenkin kun lääkärillä oli niin rempseät jutut. Saikkua 2 viikkoa äitiysloman alkuun. Nyt voi vähän hengähtää.

Mitä siellä neuvolassa selvis? :)

Ei siellä sitten th ottanut oikein kantaa, sanoi että vauva on hyvillä viikoilla jos lähtee aikasemmin syntymään. Ja sanoi että kahden viikon päästä kun on lääkäri aika, niin siellä sitten selviää kohdunsuun ym tilanne. Sanoi myös että olisi valkovuotoa mitä valuisi.

Tänään pitkästä aikaa on tullut harjotussupistuksia. Joudun kanteleen tosikkoa kun hänellä oli huono päivä. Sen jälkeen sitten onkin ollut vatsa supistuksissa monta kertaa.

Mulle neuvolalääkäri ainakin sanoi että kun raskaus sujunut normaalisti mutta vaivat oli selkävaivoja joiden takia en voinut olla töissä, niin käski mennä työterveyteen koska ei ole neuvolan tehtävä arvioida mun työkykyä. Työterveydestä sitten kirjottivat saikkuja äippäloman alkuun asti, tosin ensimmäiset pari kuukautta mentiin parin viikon pätkissä ja kun päästiin tän vuoden puolelle niin sitten heltyivät ja antoivat loppuajaksi saikun.

Ei siellä sitten th ottanut oikein kantaa, sanoi että vauva on hyvillä viikoilla jos lähtee aikasemmin syntymään. Ja sanoi että kahden viikon päästä kun on lääkäri aika, niin siellä sitten selviää kohdunsuun ym tilanne. Sanoi myös että olisi valkovuotoa mitä valuisi.
Ok. Toivotaan, että terkka on oikeessa :) Et on vaan valkovuotoo.. :)

Takaisin