Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilisillasta lähtien viiltänyt alamahasta vasemmalta, silleen oikein tuikkaa yhtäkkiä. Liekö jotain kasvukipuja. Taaskaan muista oliko tämmöistä esikoisen aikaan.:D Mut inhottavalta tuntuu.

Tänään käyty neuvolan ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin ❤ Vuodoista huolimatta molemmat vauvat vastasi viikkoja ja sydän jumpsutti :angelic: Tutkimuksen jälkeen jäi alavatsa jotenkin kipeäksi ja koskee. Onko muilla ollut vastaavaa? Toupie mulla kanssa kovia vihlasuja.

Mulla on myös ultran jälkeen aina alavatsaan koskenut ja ollut kivulias illalla mutta mitään vuotoa eikä muuta sen lisäksi ja seuraava päivä ok taas :)

Eilisillasta lähtien viiltänyt alamahasta vasemmalta, silleen oikein tuikkaa yhtäkkiä. Liekö jotain kasvukipuja. Taaskaan muista oliko tämmöistä esikoisen aikaan.:D Mut inhottavalta tuntuu.
Mulla vastaavia tuikkauksia ollut ihan alusta alkaen. Välillä oli parin viikon tauko, mutta nyt tänään taas saa hiukan varoen venytellä. Itse yhdistän kyllä noihin kudosten venymiseen nuo oireet.

Tää ei oo enää kivaa! Jo kohta 2vk niskat ollu aivan jumissa ja päätä ja niskaa/hartioita särkee vietävästi ja Panadolia menee päivittäin 1g tai 2g. Onkohan ihan hyvä juttu vauvan kannalta?!
Oon käynyt hierojalla ja työterveysfyssarilla ja viimeksi maanantaina kun tulin hierojalta kotiin, niin päätä särki aivan sairaasti ja eilen ja tänään ollut myös orastavaa särkyä päässä ja hartioissa. Niska rutisee ja paukkuu ku mikäkin!!!
Onko muilla saman kaltaisia kokemuksia? Onko joku saanut kenties akupunktiosta apua? Sitä kun saisi jo ilmeisesti laittaa kun on ensimmäinen kolmannes ohi...

On kans vähän niska jumissa ja siitä johtuen varmaan välillä päätäkin särkee ja huimaa.:/ en ole käynyt hierojalla tai mitään. Mies ja äiti joskua hieronu ja se on helpottanut hetkeksi, ja venyttely kans. Mä niin vähän käyn hierojalla että en osaa semmoiselle pikkukummassa mennä.

Sitä Panadolia saa kuulemma sen 3 grammaa päivässä syödä eikä ole haittaa (tietty jossei auta niin varmaan aika turhaa niitä napsia?) Hierominen saattaa kyll' myös hetkellisesti pahentaa kun kuona-aineet lähtee liikeelle mut siitä se helpottaa. Ja siel kannattaa käydä ihan säännöllisesti vähän aikaa, se et käy kertaalleen hierottavana saattaa vaan pahentaa. Toivottavasti pian helpottais, on niin inhottavaa :/ joku jumppatunti vois kans olla hyvä, ihan se et sais veren kiertämään paremmin voi auttaa? Akupunktiosta en osaa sanoa mutta kaikkeehan kannattaa kokeilla, varmasti se akupunktiohoitajaki osaa kertoa jos ei vois raskauden aikana tehä?

Mulla on myös ollut niska/hartiaseutu kipeinä ja on ollut niistä johtuvaa päänsärkyä. Ne on siis lähes aina jumissa. On ollut jo monta vuotta. Muutama päivä sitten oli kova päänsärky ja musta tuntuu, ettei panadol kauheasti auta. Buranaa oon ottanut ennen raskautta ja se on auttanut paljon paremmin!

Mulla hometalossa asuessa oli tosi paljon niska/hartiaseudun kipua ja myös pääkipuja. Ne jäi kun muutettiin evakkoon muutama kuukausi sitten. Vaikkei uskois niin sisäilmaongelmat aiheuttaa erittäin paljon semmosia vaivoja mitä ei vois kuvitellakkaan.

Mulle neuvolassa sanoi että saa buranaa ottaa, jos särkee ja tietää et se auttaa. Jos panadol siis ei auta. Kunhan sitä ei popsi päivittäin mut sillon tällön ok.. Ja loppuraskaudessa ei suositella sit buranaa ollenkaan.

Huomenna on onneksi ultra ja maanantaina neuvolalääkärille aika niin saa kysyttyä noista refluksilääkkeistä ja myös Panadolin määrästä, mitä uskaltaa oikeasti ottaa....Tai saako mitään muuta kipulääkettä.

Niin ja eilen sitten piti lähteä töistä kotiin kesken päivän kun aloin yhtäkkiä oksentaa. Söin kyllä melko monta suklaakarkkia ja se todennäköisesti oli virhe, koska kaarena lensi pihalle. Siitä tulikin sitten niin jäätävän huono olo, että esimies käski mennä kotiin lepäämään. Hän tietää raskaudesta ja on vähän väliä kysellyt vointia :)

Tää ei oo enää kivaa! Jo kohta 2vk niskat ollu aivan jumissa ja päätä ja niskaa/hartioita särkee vietävästi ja Panadolia menee päivittäin 1g tai 2g. Onkohan ihan hyvä juttu vauvan kannalta?!
Oon käynyt hierojalla ja työterveysfyssarilla ja viimeksi maanantaina kun tulin hierojalta kotiin, niin päätä särki aivan sairaasti ja eilen ja tänään ollut myös orastavaa särkyä päässä ja hartioissa. Niska rutisee ja paukkuu ku mikäkin!!!
Onko muilla saman kaltaisia kokemuksia? Onko joku saanut kenties akupunktiosta apua? Sitä kun saisi jo ilmeisesti laittaa kun on ensimmäinen kolmannes ohi...

Mulla oli esikoisen raskaudessa pari kertaa niska niin jumissa että tuli sitten lopulta 4pv migreeni siihen päälle. Niihin ei auttanut mikään muu kuin lopulta kylmä-kuuma hoito, sellaisilla apteekin geelipusseilla, mitkä kestää kuumaa ja pakastusta. Pari iltaa putkeen makasin sohvalla ja meis sai 5min välein tuoda mulle kylmän tai kuuman geelipussin. Sitten ihan kevyttä hierontaa ja venytteyä välillä. Kokeilin kyllä alkuun panadolia, mut siitä ei ollut mihinkään, kylmä-kuuma auttoi paremmin.
Nyt sitten joskus 8-9 viikon paikkeilla alkoi samalla tavalla oireilla. Tai no niska oli mennyt yön aikana niin jumiin ette pää kääntynyt ja sit aluksi en muistanut tätä kylmä-kuumaa, vaan yritin jotain muuta. No seuraavan päivänä oli jo ihan kaamee päänsärky ja sit muistin että ne geelipussit nyt esiin ja vältyin monen päivän migreeniltä.
Esikoisen raskausaikana yritin mennä akupunktioon alaselkäjumin takia, mutta tää hoitaja kenelle menin, ei sitten suostunut tekemään, koska siinä on niin isot riskit, vaikka useampia vuosia olin akupunktiossa käynytkin ja mun keholle ns. tuttua, mutta koska raskaus muuttaa kaiken, niin moni ei uskalla tehdä ennen laskettua aikaa. Tää hoitaja teki sitten mulle vyöhyketerapiaa ja sinne jäi kaikki selkäoireet, eikä palannut vuoteen, vaikka normaalisti mulla on vähä väliä selkäoireita.

En ymmärrä miten voi tiskaaminen olla niin vaikea... en ole ikinä tykkäänyt siitä hommasta mutta ei ole myös ollut vaikeuksia. Nyt väliaikasesti ei ole tiskikonea ja joka kertaa pitää tauottaa ennen kun saan tiskattu koska alkaa huimaamaan tosi voimakasti ja välillä vähän rintakipua ja henkitysvaikeuksia :( muissa hommissa, kävelyllä ja kuntopyörälläkin ei ole semmosta ollenkaan.

Verenpaineet varmaan tekee temppuja... Pitkään paikallaan seisominen saattaa tuon verenpaineheiton aiheuttaa. Itsellä vastaavaa tulee enää onneksi vain saunasta pesulle mennessä. Joudun hetken aikaan istumaan viileämmässsä ennen pesujen aloitusta. Muuten menee jalat alta.

Nyt alkoi täällä tuo mahan pullahtaminen.. Ja tapahtui pariin päuvään. Rv 9+3. Povasin sitä vasta 10+ jälkeen, muuta näköjään pitää paikkaansa että useamman raskauden jälkeen tulee aina aiemmin esiin. Vaatekauppaan pitää suunnata, kun ei oo ku yhdet käyttökelpoiset housut enää.

Verenpaineet varmaan tekee temppuja... Pitkään paikallaan seisominen saattaa tuon verenpaineheiton aiheuttaa. Itsellä vastaavaa tulee enää onneksi vain saunasta pesulle mennessä. Joudun hetken aikaan istumaan viileämmässsä ennen pesujen aloitusta. Muuten menee jalat alta.

Nyt alkoi täällä tuo mahan pullahtaminen.. Ja tapahtui pariin päuvään. Rv 9+3. Povasin sitä vasta 10+ jälkeen, muuta näköjään pitää paikkaansa että useamman raskauden jälkeen tulee aina aiemmin esiin. Vaatekauppaan pitää suunnata, kun ei oo ku yhdet käyttökelpoiset housut enää.

Minustakin tuntui, että se mahan pullahtaminen tapahtui ihan yhtäkkiä parissa päivässä. :hilarious: Ehkä joskus vkolla 10-11.

Nyt tunnin verran ollut rintakipua sillei että ei saa vetää syvään henkeä, suoristaa selkää eikä olla lepoasennossa. Vähän semmonen olo oli kun toukokuussa oli keuhkoembolian takia mutta silloin oli koko henkitys kivulias, nyt jos en vaihtaa asentoa sit ei ole kipuja... jos viellä tunnissa ei menee ohi sit pitäis varmaan ainakin soittaa päivistykseen, en kyl tykkäis mennä sinne kun sunnuntaina ei tehdäis paljon mitään siellä... ainakin tuntuu sillei kun mulla joka kertaa just sunnuntaina ollut ongelmia minka takia päivistykseen mentyy ja aina odottanut maanantaita siellä :P

Kohta sen jälkeen kun olin päivistykseen soittanut ei ollut enää kipua niin en mennyt sitten kuitenkin :D en tiedä mikä se oli, huomenna varmaan soitan lääkärille, pari muutakin asiaa mielessä mistä pitäis kysyä, voin siis samalla siitäkin puhua...

Voisko olla musurullu ihan vaan lihasjumeja mitkä oikuttelee? Itellä ainakin välillä ollut rintarangan ja lapojen alueella semmosia jumeja et miettiny tosissaan et mikä on ku tuntuu et rintaan pistää eikä saa kunnolla edes vedettyy henkee. Mennyt sitten ohi ja oon kyllä ollutkin tosi jumissa.

Voisko olla musurullu ihan vaan lihasjumeja mitkä oikuttelee? Itellä ainakin välillä ollut rintarangan ja lapojen alueella semmosia jumeja et miettiny tosissaan et mikä on ku tuntuu et rintaan pistää eikä saa kunnolla edes vedettyy henkee. Mennyt sitten ohi ja oon kyllä ollutkin tosi jumissa.

Hyvä jos jotakin semmosta. Pelottava vaan se kipu ja välillä itsellä meni sykee myös aika korkeaksi (voi olla jännityksestakin). Pitäis alkaa jotakin lenkkeilyä vähän taas kun kolme viikkoa kotona lepoamassa ollut ja ei oo oikeastaan mitään tehnyt, syöminen myös epäsäänöllinen ja en tiedä onko tullut kalorimäärä edes täyteen :/ paino ehkä hiukan laskenut mutta pysynyt aika samana. Nyt just loppuivat etomiset ja pahoinvoinnit niin uskallas ehkä syödä enemmän. Se kuntoilun aloitus tuntuu vaikealta pitkän "loman" jälkeen ja olen aika laiska laittamaan itselle ruokaa kun mies töissä :P pitäiskö aloittaa taas päiväkirjan että varmaan saan riittävästi kaikkea (ennen raskautta oli painon pudottuksen takia, merkkasin mitä milloin söin, paljon join päivän aikana, lenkit mitä tein, paino joka ilta ennen nukkumaanmenoa).

Muokattu viimeksi:
Takaisin