Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teillä muilla raskausarpia? Esikoista odottaessa mulle tuli pieni arpi vatsan ja häpykarvojen rajamaille ja nyt se piru vie on kymmenen sentin mittainen :0

Onko kellään kokemusta tuosta Visiblinistä? Vatsa tänäkin aamuna aikas löysällä....

Mulla ei ihme ja kumma ole yhtään raskausarpea vaikka lapsia on kolme ja raskauksia nyt 7. :O

Raskausarpien tuleminen kai riippuu kovasti ihotyypistä, mulle tuli teininä rintoihinkin järkyt arvet kun ne kasvoi, nyt onneksi haalistuneet ihan huomaamattomiksi. Esikoisesta repes kyllä vatsaan sellaset tiikeriraidat et toivon ettei nyt tulis kauheesti enempää, eihän sinne edes mahdu enää mitään! Mut kyllähän ne siitä taas haalistuu..

Tsemppiä Jupiter :( <3 Mun edellinen keskenmeno alkoi erityyppisellä kivulla kuin tavalliset nipistelyt kohdussa. Seuraavana päivänä lähti vuotamaan ja kivut palasivat, siitä kipu ja vuoto voimistuivat niin ettei ollut epäilystä enää mistä oli kyse. Toivottavasti tämä olisi harmiton pieni vuoto ilman kipuja. Toivon myös että neuvolassa ollaan ymmärtäväisiä ja että sulle järjestetään ultra. Voimia!

Täällä yksi jonka vatsa täynnä arpia :) ne kyllä haalistuu ajan myötä ja omanikin ovat aivan vaaleita. Onhan tuosta esikoisen syntymästä jo 4 vuotta :D

Jupiterille tsemppiä, toivotaan että kaikki on hyvin ja ymmärtäisivät neuvolassa hädän :'(

Jupiterille kovasti voimia ja tsemppiä!
Itse en ole pitkilleen jaksanut kirjoittaa mitään. Sama järkyttävä pahoinvointi vaan jatkuu, lääkkeiden avulla pystyn kuitenkin olemaan kotona. Ei mielenterveys kestäisi jos pitäisi koko ajan sairaalassa maata tipassa. Kaikki jotka kärsii kovasta pahoinvoinnista, kannattaa käydä tsekkaamassa Hyperemesis ry:n nettisivut. Siellä on hyviä vinkkejä arkeen. Saikkua sain suoraan 3 viikkoa ja jatkuu sitten sen jälkeen.

Täällä kans raskausarpia ihsn urakalla. Kahdessa vuodessa hyvin jo haalistunu ja toivottavasti ois repeämät tuossa eikä hirveesti tulis lisää. Teininä kans rintoihin tuli ja ei nyt onneksi tullu enää niihin vaikka aikamoiset melonit oli kun maito nousi :)

Onko kellään kokemusta tuosta Visiblinistä? Vatsa tänäkin aamuna aikas löysällä....

Mulla on ollu Visiblin käytössä kun jokunen vuosi sitten vatsa oireili ihan urakalla. Silloin tutkittiin, tähystettiin ja ronkittiin, muttei mitään syytä sille löytynyt että suolisto kramppaili, vuoroin oli vatsa sekaisin ja vuoroin ummetusta, turvotti ja kerrytti ilmaa... Eli pretty much samoja oireita kuin nyt. :p Mutta siis silloin käytin, sain ihan reseptillä sellaisen kilon laatikon, ja ite kyllä tykkäsin. Oli helppo käyttää puuroissa, jugurtin seassa tai vaikka smoothieen heitettynä, se tasoitti tilannetta sekä kaikkien kummallisten kramppailujen että suoliston toiminnan kannalta. Ajattelin että lähden nytkin sitä testaamaan, on vielä vanhastaan pikkaisen jäljellä... Aika äkkiä se mulla auttoi viimeksi, ja sitten kun vaan katsoi vähän muutenkin ruokavaliota uusiksi niin tilanne rauhoittui kaikkinensa. Jos toimii niin sitä saa tosiaan reseptillä (sai aiinakin silloin) kilon paketissa mikä tulee melkeinpä halvemmaksi kuin se pieni paketti mitä saa reseptivapaasti.

Pitääpä itsekin kokeilla tuota Visibliniä, jos maha taas äityy temppuilemaan. Viime vko oli tosiaan aivan kamala, kun koko viikon ja koko ajan maha kuralla. Lopetin sitten mammavitamiinit ja söin Precosaa niinä päivinä, kun oli pakko selvitä kotoa pois esim. asiakaspalavereihin. Luulen, että joku mammavitamiinien ainesosa (rauta?) teki mahalle huonoa.

Muistakaa että visiblinistä on se makeutettukin versio... Itse varmaan ottadin sen perusmuodon, joka käy sitten ihan mihin tahansa sotkettuna...

Mulla oli kans joskus ihan kauheet mahavaivat ja söin sillon kans visiblineä ja tais se auttaa :) omasta mielestä sen juominen tai syöminen oli jotain ihan kamalaa :D

Kiitos kaikille:Heartred

Vuotoa tuli vain tuon yhden kerran, onneksi! Tietenkin ehdin jo säikähtää ja pelätä pahinta. Saattoi olla joku verisuoni joka vuoti, tai ponnistelusta johtuvaa.

Tänään on ollut hyvä päivä, itseasiassa yllättävän normaali olo. :wideyed: Äitiä vähän huvitti, kun lähetin sille päivällä viestin, että "Ihan kiva ku ei oo paha olo, mut onko tää normaalia?!" :D Näköjään sitä vainoharhailee oireettomuuttakin, vaikka just eilen illalla itkin pahoinvoinnin ja huimauksen takia.
Ehkä kaikki on kuitenkin niinkuin pitää, ei voi muuta kuin luottaa siihen.

Meitsin pitäis myt olla viikolla 10 eikä vieläkään juuri mitään oireita. Vähän rinnat kipeät.. ja menkat poissa. Kyllä tämä oireettomuuskin rassaa. Viimeksi vähän sama ja kesken meni viikolla 11.. Toisaalta, tällä kertaa en jaksa panikoida enää kun jos kesken menee niin mitäänhän en sille voi. Toivotaan nyt että kuitenkin kaikki ok. Ei ainakaan mitään kipuja tai vuotoja ollut.

Minäkin hermoilin aamulla kun oli hyvä olo. Noh, eiköhän se pahoinvointi tullut sieltä ja on nyt pahempi kuin päiviin. Olin vainoharhainen hyvästä olosta eilenkin, niin jätin pahoinvointi rannekkeet pois aamulla. En tiedä johtuuko tämä olotila siitä. Ehkä ne auttavatkin. Huomenna ehdottomasti käyttöön taas. XD

Jupiter ihana kuulla että kaikki vaikuttaa normaalilta. :) <3

Huh, hyvä Jupiter, että vuoto kesti vain vähän aikaa. Jospa nyt raskaus jatkuisi ilman vuotoja ja kaikki menis hyvin.:)

Mulla ei tullut esikoisen raskaudessa yhtään raskausarpia. Ennakoin tilannetta vähän ja aloin huolehtimaan että syön itse tarpeeksi hyviä rasvoja päivässä (pähkinät, avocadot, eri öljyt, kala jne.). Suositus olisi 4 eri laatua päivässä. Myös veden juonnista on hyvä huolehtia. Ruokavaliolla on enemmän merkitystä kuin sillä kuinka paljon ihoa rasvaa tai öljyää raskausaikana. Lisäksi öljysin aina suihkun jälkeen kookosöljyllä tai manteliöljyllä ihon ennen kuivaamista, niin ei tullut sitä ihon kiristelyäkään vasta kun ihan loppu metreillä välillä.
On myös geeneistä ja ihotyypistä kiinni, että tuleeko raskausarpia. Joillekkin tulee helpommin kuin toisille ja joillekkin ei tuu vaikka kuinka venyis iho.

Mulla tuli esikoisesta arpia vaan tisseihin ja reisien sivuille. Ihmettelin ettei mahaan tullut yhtään kun oli niin iso maha, varmaan kun oli toi pömppis jo valmiiksi tossa :'D

Takaisin