Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kukaan huomannut tämmöstä ihmeellistä oiretta, että saunassa rupeaa särkemään päätä?? Oikeen puristava tunne tulee päähän.

Huomasin saman aivan välittömästi kun istahdin lauteelle useana peräkkäisenä päivänä! Enää en edes yritä... :)

Mulla särkee päätä ihan joka päivä taas. Mutta luulen, että johtuu nestehukasta, niska-hartiajäykkyydestä (nukuttava kolmella tyynyllä ettei ala närästää :D) ja alhaisista verenpaineista.

Edelleen huonoa oloa, välillä enemmän ja välillä vielä enemmän.

Maha on turvonnut, pissattaa ja vatsan toiminta on hyvinkin arvoituksellista.

Tsemppiä kaikille, joilla pahoja oireita!

Mulla tuntuu maanantaipäivä aiheuttavan päänsärkyä :D Kuvittelin sen johtuvan työviikon alusta, mutta kyllähän tuo eilenkin jomotteli vaikka saikkupäivää kotona vietinkin..

Minä olen ollut nyt lepopotilaana rv5 alkaen, nyt siis menossa rv13+1. 6 viikkoa saikkua takana. Mulla on diagnosoitu hyperemeesis ja olen ollut tipassa jo monet kerrat sairaalassa. Nyt apuna myös Zofran ( pahoinvointilääke), jotta pärjään jotenkin kotona. Vielä olisi monta viikkoa todennäköisesti tätä helvettiä edessä. Tsemppiä kovasti sinulle!

Kiitos ja samoin taemppiä sinulle !
Mun oireet eivät ole helpottanut mihinkään ja nyt oon viidesti käynyt tipassa ja viime viikolla neuvolalääkäri sanoi myös diagnoosiksi hyperemeesiksen.
Onko sulla ensimmäinen raskaus? Mulla on toinen, eka ei ollut näin paha ja kärsin silloin vain normaalista raskauspahoinvoinnista, mutta ae ei ollut mitään verrattuna tähän. Mulla on Primperan ja Gaviscon käytössä, mutta niistä huolimatta juuri eilen olin tiputuksessa koko päivän. Tää on ihan kamalaa, mutta kiva tietää etten ole ainoa. Mulla nyt rv 11+6.

Kiitos ja samoin taemppiä sinulle !
Mun oireet eivät ole helpottanut mihinkään ja nyt oon viidesti käynyt tipassa ja viime viikolla neuvolalääkäri sanoi myös diagnoosiksi hyperemeesiksen.
Onko sulla ensimmäinen raskaus? Mulla on toinen, eka ei ollut näin paha ja kärsin silloin vain normaalista raskauspahoinvoinnista, mutta ae ei ollut mitään verrattuna tähän. Mulla on Primperan ja Gaviscon käytössä, mutta niistä huolimatta juuri eilen olin tiputuksessa koko päivän. Tää on ihan kamalaa, mutta kiva tietää etten ole ainoa. Mulla nyt rv 11+6.

Oireet on ja pysyy mulla yleensä loppuun asti, nyt siis 14+0 tänään. Nyt on kolmas raskaus mulla ja kaikista on ollut sama diagnoosi. Tuo Primperan ei auta mulla yhtään, ja vähän kuulostaa ettei sinullakaan kun tipassa olet joutunut käymään. Pyydä ihmeessä astetta vahvempaa lääkettä, zofrania! Tämä on kyllä yhtä helvettiä, mutta kyllä tästä aina jotenkin on selvitty! Mulla nestevajaus on tehnyt sen, että jo nyt supistelee ja huimaa koko ajan. Mutta niin kuin sanoit helpottaa tieto, ettei ole ainoa joka tästä olosta kärsii! Tsemppiä sinullekin kovasti!

Mulla särkee päätä ihan joka päivä taas. Mutta luulen, että johtuu nestehukasta, niska-hartiajäykkyydestä (nukuttava kolmella tyynyllä ettei ala närästää :D) ja alhaisista verenpaineista.

Edelleen huonoa oloa, välillä enemmän ja välillä vielä enemmän.

Maha on turvonnut, pissattaa ja vatsan toiminta on hyvinkin arvoituksellista.

Tsemppiä kaikille, joilla pahoja oireita!

Mulla ihan samat!! :D

Jumankautajuunääs...mikä on todennäköisyys että pahoinvointi alkaa vasta 10 viikolla? Mulla menossa 10+4 ja voi jukelis että on huono olo. Ei ees voi kuvitella syövänsä ku etoo pelkkä ajatuskin...töistäkin jouduin lähtemään kesken päivän kun ei työnteosta tullut mitään

Muokkaus klo 21.20
Ehkäpä pahoinvointi oli ennakko-oire migreenikohtauksesta, koska kuuden maissa iski sellainen jyrä että huhhuh...onneksi sain lääkäriltä reseptin sumatriptaaniin, joka on turvallinen raskausaikana, niin sain kohtauksen taltutettua.

Muokattu viimeksi:
Nyt on menossa viikko 13, ja alavatsaa jomottelee aina välillä. Onko nämä nyt niitä kohdun kasvukipuja? Onko muilla vastaavia oireita ollut? :)

Mulla kans nyt 12+1 ja vähän ollut jomotteluja. Oletan et ne johtuu siitä, kun kohtu alkaa pikkuhiljaa nousta ja ne ligamentit siellä venyy :)

Rv 12+3 ja kauhea NÄLKÄ! Apua, miten hillitä tätä. Eilen alkoi ja nyt koko ajan. Yritän hillitä syömistä kun pelottaa liiallinen painonnousu, mutta en muistanut, että nälkä voi olla näin kova. Saati alkaa näin aikaisin. Pahoinvointi helpottanut hurjasti, mutta tämä tullut nyt tilalle [emoji28]

Täälläkin jomotteluja ollut vaihtelevasti lähes koko ajan. Nyt parin viikon ajan pistänyt enemmän huomiolle niitä taas. Nyt 14+2.

Tänään oli ensimmäinen sokerirasituskin. Yllättävän hyvin selvisin, tosin sain nukkua tunnin pidempään kuin normaalisti eikä joutunut niin orjallisesti heräämään kelloon. Normaalisti kelloon heräämisaamuina etoo jonkin verran.. Litkukin oli paremman makuista kuin jokunen vuosi sitten, meni ongelmitta alas ja pysyikin siellä, vaikka välillä meinasi vähän heikottaakin.

Ja täälläkin jatkuva nälkä! Töissä sen huomaa etenkin kun koko ajan on liikkeessä ja maha kurnii tunnin välein..

Hyvä kuulla mozzarella, että sokerirasituksesta voi selvitä hengissä (nimim. ekakertalaista kauhistuttaa) :nailbiting:
Mulla on vieläkin joku "oksenna maanantaisin"-oireyhtymä, onneksi muutoin on helpottanut. Vatsa vaan toimii miten sattuu, ei taida tuntua edes kasvukipuja kun pakki on kivikovana jumissa. Varmaan pitänee kysyä neuvolasta vinkkejä helpotuksen tuomiseen...

Päänsärky ja verenpaineen heittelyt ovat tulleet nyt uutena kuvioon. Välillä tulee niin voimakas kipu kupuun, että pitää hetkeksi keskeyttää mitä olikaan silloin tekemässä.

Nälkä piinaa yhä, ja jos ei muista syödä (tai jääkaapissa oleva ruoka etoo) niin saa kärsiä pahoinvoinnista. Siksi se sokerirasitus jännittääkin, että kuinka pärjää nälän ja sivuvaikutusten kanssa. Onneksi tulee kaveri matkaan niin saa tarvittaessa myös pötkötellä ajankuluksi.

Mulla on myös alkanut yöheräily tällä viikolla. Herään joka yö jo neljän aikaan ja en saa enää unta. Vaikka herätys olisi vasta kuuden aikaan. :(
Nyt 13+4

Mullekkin on tällä viikolla tullut ihan kauhea jatkuva nälkä :grin Pahoinvointi loppu kuin seinään 12+0 ja sen jälkeen on ollut vaan jonkun verran närästystä ja sit se nälkä :)

Itse olen onnellinen siitä ettei närästä yhtä pahasti kuin alussa enää. Pientä pahoinvointia edelleen, mutta se närästys käy jotenkin hermoille niin olen helpottunut että pääsee vähemmällä. :)

Siihen loppui oireeton raskaus, kun 12 viikkoa poksahti. Siis mun selkä on aivan tulessa ja kipu repii vasempaan jalkaan, ihan kun ois kasvukipuja lapsuudesta taas.. särkylääke ei auta, eikä oikeistaan lepo eikä liikuntakaan :/ Nyt täytyy kyl yön valvoneena sanoa, et ennemmin oksentaisin vaikka kokoajan. Auts :banghead:

Hyvä kuulla mozzarella, että sokerirasituksesta voi selvitä hengissä (nimim. ekakertalaista kauhistuttaa) :nailbiting:
Mulla on vieläkin joku "oksenna maanantaisin"-oireyhtymä, onneksi muutoin on helpottanut. Vatsa vaan toimii miten sattuu, ei taida tuntua edes kasvukipuja kun pakki on kivikovana jumissa. Varmaan pitänee kysyä neuvolasta vinkkejä helpotuksen tuomiseen...

Päänsärky ja verenpaineen heittelyt ovat tulleet nyt uutena kuvioon. Välillä tulee niin voimakas kipu kupuun, että pitää hetkeksi keskeyttää mitä olikaan silloin tekemässä.

Nälkä piinaa yhä, ja jos ei muista syödä (tai jääkaapissa oleva ruoka etoo) niin saa kärsiä pahoinvoinnista. Siksi se sokerirasitus jännittääkin, että kuinka pärjää nälän ja sivuvaikutusten kanssa. Onneksi tulee kaveri matkaan niin saa tarvittaessa myös pötkötellä ajankuluksi.

Hei älä ota tätä pelotteluna tai muuna, mutta verenpaineen nousu + kova päänsärky on raskausmyrkytyksen oireita, eli varsinkin jos alkaa liittyä näköhäiriöitä niin kannattaa käydä neuvolassa stiksaamassa pissa varmuuden vuoksi (jos on proteiinit koholla yhdistettynä näihin oireisiin niin voi viitata raskausmyrkytykseen). Mullakin seuraava neuvola vasta lokakuun lopussa niin antoi tarkat ohjeet olojen seurailuun (vielä kun kärsin auraalisesta migreenistä niin vaikea erottaa raskausmyrkytyksen oireista).

Raskausmyrkytyksen oireet alkaa myöhemmin, vasta puolivälin jälkeen, ja tavallisimmin loppuraskaudessa. Kehittyy kyllä jo heti alkuraskaudessa, mutta oireet alkaa myöhemmin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin