Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ehkä vähän auttaa pahoinvointirannekkeet, mutta ei niin paljon kun olin toivonut. Maanantaina alkoi työt pitkän kesäloman jälkeen ja ihan hyvin on mennyt kunhan muistaa syödä 2-3 tunnin välein, muuten pahoinvointi pahenee. Mullakin aamiainen on vaikeinta syödä, mutta pakko on silti syödä kun muuten tulee vielä huonompi olo. Mä en ole enää oksentanut sen jälkeen kun en ole ottanut monivitamiinia, eli johtui varmaan siitä..

Mä oon joutunu tässä muokkaamaan pakon sanelemista syistä ruokavalion täysin uuteen uskoon, ennen tuli syötyä koska sattuu ja mitä sattuu ja aika karkkipainotteista mutta nyt oon ruennu keittelemään perunoita eri lisukkeiden kanssa ja karkit on (tästä monen viikon krapulafiiliksestä johtuen) jääny käytännössä pois. Otin myös maitohappobakteerit käyttöön ja oon saanu pikkuhiljaa mun raivokkaasti vastaan taistelleen ärtyvän suolen oireyhtymän ainakin toistaiseksi hallintaan. Mutta jotain pitää syödä n. 2h välein, muuten alkaa todella etova olo. Töissäkin oli pakko kahden tunnin jälkeen ilmottaa kesken aamupurkamisen (oon kaupassa töissä) että nyt on pakko käydä vähä syömässä ja sen jälkeen jatkuu =)

Tänään ollut siedettävä olo päivällä, mutta iltapäivästä on ollut järkyttävä väsymys ja pahoinvointi riesana. Uudet työt alkavat ensi viikolla. Toivottavasti tämmä väsymys antaisi periksi pikkuhiljaa.:/

Heti ku heräs niin huono olo. Sama oli illasta et useamman tunnin oli tosi huono olo. Mä jo elättelin toiveita et alkas pahoinvointi helpottamaan...

Maanantaina sain ilosia uutisia et kaks vauvaa ja kaikki hyvin. Hematooma oli kohdussa mikä aiheuttaa varmaa tiputtelun. Mitään ei sanottu. Eilen illalla alkoi yhtäkkiä runsaampi ruskea vuoto, joka hieman punerti ja tuli tummaa ruskeeta myös pönttöön. Tässäkö tää nyt oli vai hematoomako vuotelee. Alavatsa ja selkäkipua vuodon aikaan :arghh: Help! Tulee edelleen.

Voi ei, jospa se ois vain se hematoomasta johtuvaa vuotoa. Soititko neuvolaan, jos tutkisivat herkemmin kun kuitenkin kaksosraskaus kyseessä?

Maanantaina sain ilosia uutisia et kaks vauvaa ja kaikki hyvin. Hematooma oli kohdussa mikä aiheuttaa varmaa tiputtelun. Mitään ei sanottu. Eilen illalla alkoi yhtäkkiä runsaampi ruskea vuoto, joka hieman punerti ja tuli tummaa ruskeeta myös pönttöön. Tässäkö tää nyt oli vai hematoomako vuotelee. Alavatsa ja selkäkipua vuodon aikaan :arghh: Help! Tulee edelleen.

Hyvinki mahdollista et hematooma vuotaa. Vuoto voi vissiin olla runsastakin.. Toivotaan että pikkusilla kaikki hyvin ja pääset mahdollisimman nopeasti tarkistamaan asian. ❤

Hyi kamala :X Itse olen onneksi välttynyt oksentelulta ja kovin pahalta pahoinvoinnilta. Suuret sympatiat ja tsempit teille jotkajoudutte pönttöä halailemaan, toivottavasti helpottaa mahdollisimman pian.

suzkip, kuulostaisi siltä että varmaan se hematooma siellä vuotaa, toivottavasti on siis kaikki hyvin :)

En ole ikinä ollut mikään röyhtäilijä, mutta nyt raskausaikana koko ajan tuntuu olevan röyhtäys matkalla :D

Ei voi mitään tehdä, epäili myös hematoomaa ja ku tehty tutkimus. Pitää seurailla ja jos vuoto voimistuu runsaaksi niin sitten akuuttiin.

Mulla pahoinvointi nyt kans alkanut pikkuhiljaa helpottamaan mutta syödä täytyy 1-2h välein jotain pientä. Välillä se huono olo yllättää kyllä silti. Mä jätin kans monivitamiinit pois kun oon vähän pistänyt myös merkille että ne aiheuttais lisää sitä huonoa oloa...tänään 7+2

Täällä oikeestaan koko päivän ollu paha olo. Välillä helpottas hetkeksi ja alkaa taas uudestaan.. Kerkesin jo iloita et pahoinvointi ois loppunu ku useamman päivän ollu hyvä olo :/

Mulla myös saattaa nuo Mama-vitamiinit aiheuttaa huonoa oloa, jostain muistankin lukeneeni että saattaa johtua siitä, että sisältää rautaa. En viitsikään niitä sen vuoksi ihan joka päivä syödä, vaan syön joka toinen päivä "perus" monivitamiineja :)

Suzkip, jaksamista ja toivottavasti kaikku kunnossa ja hiljalleen helpottaa!

Mulla tuo pahoinvointi vaan voimistuu iltaa kohden. Aamulla melkein jopa hyvä fiilis, ja koska oon aiemmin herkästi tupannut jättämään aamupalan väliin niin olenkin nyt kovasti yrittänyt opetella siihen että jotain edes syön mahdollisimman pian siitä kun sängystä pääsen ylös. Jotain mahdollisimman tylsää ja mautonta koska mikään vähääkään maistuva ei houkuttele. :yuck: En vielä oikein tiedä onko se hyvä vai huono että e kumminkaan oksenna, mietin että helpottaisiko se oloa jos saisi jotain yökittyä ylös..? Niin inhottava kun itse toimitus onkin. Vai mitää sanoo ne jotka sitä pönttöä halailee?

Ja mulla kanssa toi että tuntuu siltä että pitäis röyhtäillä mutta piru vien kun en osaa. :p

Eilen alkoi myös mukavasti välillä sydänmentykytyksiä olemaan ja huippaakin, varmaan verenpaine heittelee kun mulla normaalistikin se on matalahko ja natriumarvo vähän alakanttiin niin en nyt jaksa siihen kiinnittää sen enempää huomiota.

Mulla myös saattaa nuo Mama-vitamiinit aiheuttaa huonoa oloa, jostain muistankin lukeneeni että saattaa johtua siitä, että sisältää rautaa. En viitsikään niitä sen vuoksi ihan joka päivä syödä, vaan syön joka toinen päivä "perus" monivitamiineja :)

Sanoisin ennemmin että se sinkki aiheuttaa sen pahan olon. Näin ainakin mulla. Ihan normi tilassakin sinkki saa voimaan pahoin, tulee ihan tuskan hiki ja oksettaa.

Dustis mulla ei helpottu oksennuksen jälkeen olo niin kuin normaalisti olis, tulee vaan tyhjän mahan tunne ja on pakko nopeasti syödä kun en halua jäädä sitä pönttöä halamaan vaikka ei tekis mieltä syödä mitään suoraan sen jälkeen... etova olo kyl melko koko aika kolme päivä nyt ollut mutta onneksi joutuin oksentamaan vaan kerran sen lihan hajun takia, yritän pysyä kaukana hajoja ja ruokia mikä vois aiheuttaa yökkäysta ja on aika hyvin mennyt :P

Dustis, mulla ainakin aina helpottaa oksentaminen, monesti sen jälkeen pystyn syömäänkin. Useimmiten tulee kerran päivässä oksennus, joskus kahdesti tai kolmestikin, mutta kyllä se aina vähän oloa on helpottanut.

Se mitä olen itse joutunut pönttöä halailemaan, on ollut yleensä heti aamusta vessassa käynnin yhteydessä ja usein alkanut alavatsan polttavalla kivulla. Heti on helpottanut kun toimitus on ohi. Nyt on tosin alkanut olemaan iltaisinkin todella huono olo, vatsassa tuntuu olevan iltaa kohden aina vaan enemmän ilmaa ja turvottaa... Sitten jos vatsa vielä oireilee ja ummettaa, niin olo on mitä tukalin...

Tuleeko kellään muulla ku mulla toisinaan ulostamisen jälkeen menkkakiputyyppistä juilintaa kohtuun? Tavallaan kun tilaa vapautuu :D Uskon et johtuu taaksepäin kallistuvasta kohdusta...

Mulla tuli ihan alkuraskaudessa tuollaista kipua ajoittain. Nyt ei enää oo ollut.

Takaisin