Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tai eihän tässä vieläkään kovin pitkällä raskaudessa olla, mutta sanoisin, että noin vkoilla 5-6 oli tuollaista.

Täällä vähän ruvennut pahaolo helpottamaan, ihanaa! Mutta yhtäkkiä iskee nälkä ja sitte onki heti huono olo. Aamuisin nälän takia huono olo ja vähän tulikin tavaksi koittaa oksentaa aamupalaa.. Nyt oon koittanu päästä siitä eroon. Väsyttää u
Hullunlailla kokoajan! Ehkä myös kiukuttaa :D

Aamusin on tullut oksennus nyt päivittäin..tai no ei sitä oksennukseks voi oikeen sanoo ku yökin kuolaa :yuck: sitten helpottaa ja pystyy jotain syömään, mutta kun unohtaa jotain huikopaloja syödä päivän aikana koko päivä on pilalla ja etoo sekä väsyttää. Kaikki pienet hommat tuntuu haastavilta ja hengästyttää :wacky: toivottavasti olo normalisoituu edes vähän jossain välissä...tyttö on ollu kuumeessa nyt ja roikkuu tississä kiinni..
Nyt 8+0

Oliko jollain muullakin pahoinvointi vähentynyt huomattavasti? Mulla on nyt parina päivänä ollut jo huomattavasti helpompaa olla, eikä tänäänkään ole tuntunut oloja juuri ollenkaan. Tällä viikolla on myös tuntunut enemmän vihlomista nivusissa ja satunnaisia menkkajomoja. Pelkään niin paljon, että tämä menee taas kesken vaikka 7+0 on nähty syke. Vuotoja ei ole ollut vielä minkäänlaista.

Alina 7+4

Alina: Mulla etova olo muuttu rv 6+5 yhden aamun kestäväksi oksenteluksi. Nyt kahteen päivään ei enää muita oireita ku rintojen lievä arkuus ja tunne seistessä ja istuessa ku tennispallo ois alamahalla. Huoli meinaa olla, että onko kaikki kunnossa...

Itse en oo vielä ekassa ultrassakaan käynyt, kun ajattelin rauhassa ootella alkuviikot ohi. Ens viikolla olidi tuon uä:n aika kun 9.rv käynnistyy.

Iltatähteilijä, näköjään nuo oireiden aaltoilut ihan yleisiä. Mulla on nyt ollut tuota etovaa oloa 24/7, mutta oksentaa ei ole tarvinnut, kunhan vaan syön vähän jotain pientä joka toinen tunti. Mandariinit, nektariinit, kurkut ja minitomaatit on ollutkin ihan parhautta :) Mulla nuo menkkajomottelut on vähentynyt, mutta noita nopeita vihlasuja on edelleen päivittäin. Täytyy vaan toivoa, että siellä kohtu kasvaa ja kaikki olisi hyvin. Toivotaan parasta. Tsemppiä ultran odotteluun!

Alina 8+2

Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään vastaavia vatsa oireita? Olen rv 7+2 ja useamman päivän olen kärsinyt mahalaukun oireilusta. Aivan kuin sisällä olisi ilmaa mikä kuplii, nykii ja välillä röyhtäyttää. Ruoka on samanlaista mitä ennenkin, en ole sitä muuttanut mutta nämä oireet vaan jatkuu ja varsinki heti syödessä. Ei tunnu kivalta :crybaby2

Mulla on pahoinvointi loppunut lähes kokonaan, varmaan viikon saanut olla ihan rauhassa. Turvotus on myöskin poissa, eikä tissit oo enää niin kipeät.. Pelottaa että onkohan tää menossa kesken :( maha on kyllä välillä ihan sekaisin ja välillä suoli ei toimi ollenkaan :D

Mulla kans oireet helpottanu, mitä nyt yhtäkkiä yllättää nälkä ja siitä johtuva paha olo. Nännit on kipeet ja mahaa turvottaa. Väsyttää!! mut onneks sydänäänet kuuluu niin ei haittaa että oireet vähenee :)

Mulle ainoa oikein positiivinen oire on, että karkkihiirenä ei tee yhtään mieli makeaa. Varsinkaan karkkia. Ennen sitä ei sellaista tilannetta ole ollu ettei olisi maistunut, ja nyt ajatus puistattaa. Tämä sais jatkua läpi raskauden ;-)

Aamupahoinvoinnista kärsitään täälläkin. Siihen auttaa vain ja ainoastaan omenatuoremehu. Muu ei mene alas heti aamusta.

Toissa iltana tuli yhtäkkiä ihan kamala olo. Joka paikkaa särki, huimasi, heikotti ja iski armoton väsymys. Mies toi mulle panadolin ja menin nukkumaan. Aamun aloitinkin oksentamalla. Mikähän ihme liene ollut!? o_O

Mäkin aina makeisia rakastanut mut nyt ei menee melko ollenkaan, vaan hedelmät on ok ja niistäkin makeammat ei niin hyvin (banaania en halua ollenkaan) :P aamupuurokin on ilman hilloa ja sokeria...

Mulle uutena oireena on ilmennyt heräily aamuyöstä ilman mitään kunnon syytä. Ärsyttävää, kun kaikennäköistä alkaa pyöriä päässä vaikka saisi vielä nukkua. Sit kun tulee vielä nälkä, niin on vielä vaikeempi yrittää nukahtaa... :facepalm: Toki mitä muistan viimeisillään olevan ystäväni kertoneen, hänellä oli ihan samoja oireita alkuraskaudesta. Nukuttteko te muut hyvin?

Mulle uutena oireena on ilmennyt heräily aamuyöstä ilman mitään kunnon syytä. Ärsyttävää, kun kaikennäköistä alkaa pyöriä päässä vaikka saisi vielä nukkua. Sit kun tulee vielä nälkä, niin on vielä vaikeempi yrittää nukahtaa... :facepalm: Toki mitä muistan viimeisillään olevan ystäväni kertoneen, hänellä oli ihan samoja oireita alkuraskaudesta. Nukuttteko te muut hyvin?

Mulla oli kans ihan samaa. Nyt jo onneksi loppunut, mutta yhden viikon ajan heräsin kolmena yönä klo 3 eikä toivoakaan unesta... Onneks olin vielä kesälomalla:) Aiempien kahden raskauden aikaan (noista jo toki aikaa jo 15 ja 12 vuotta!) ei mitään vastaavaa. Nyt oonkin menny ku eka raskautta oottaessa, kun tuota aikaa kulunut aiemmista niin kauan, en ihan teinityttö enää oo ;) terkuin: Mamma 39 v, rv 7+

Joo täällä kans heräillään, vessahätä usein kans tulee siinä aamuyöstä ja sit ei meinaa nukahtaa uudelleen...

Minä herään joka aamu klo 5, pissahätä. Ja seuraavan kerran klo 8 ilman syytä. Ärsyttävää varsinkin ku sais nukkua nii herää noin aikasten :D

Joo samoin, jos kahdelta-kolmelta jostain syystä silmäni avaan niin kyllä siinä menee pari tuntia pyöriessä ennen kuin tulee taas uni. Tosi ärsyttävää!

Mulla enemmänkin ongelma saada alunalkaenkaan unta, pyörin sängyssä tunnin tai pari kun toinen vetää vieressä hirsiä tyytyväisenä. Nyt on jo ruvennut menemään yöt enemmän tai vähemmän nukkuessa, jahka siis unta saan, mutta pari viikkoa meni sillai että heräilin tunnin tai kahden välein ihan muuten vaan. Onneksi en kumminkaan valveilla maannut sitten tuntisotalla! Kyllä siis nytkin herään sen pari kertaa yössä vessaan.

Mulla vähän helpottanut tuo yöheräily. Vielä viikko-pari sitten heräsin aina siinä 4 maissa joko ilman syytä tai sit nälkään. Nyt viime aikoina silloin tällöin pakko käydä 5 aikaan pissalla ja koittaa sit jatkaa unia, mut ei meinaa uni tulla. Nyt kun mies mennyt töihin ja herää 7 aikaan esikoisen kanssa, ja itse saisin nukkua, niin en meinaa millään saada enää unta sen jälkeen kun mies herää. Viime keväänä ei vielä ollut tätä ongelmaa, oli ihana nukkua pidempään, kun ei tarvinnut herätä esikoisen kanssa 7 aikaan.

Mie en juuri itekseni nyt ole viikkoon herännyt kun pikkuneiti on pitänyt huolen että kahden aikaan pitää käydä vessassa. Mies herää kuuden aikaan ja lähtee töihin niin sitten torkun jonkin aikaa jos en nukahda kunnolla. Ens viikolla on kuitenkin pakko alkaa heräämään taas aiemmin kun koulut alkaa.
Mutta tosiaan kun yöllä herää ei meinaa uni tulla. Viime viikolla kun olin töissä niin heräsin joka aamu vähän jälkeen viisi...

Säännöllistä aamuyöstä heräilyä, vessahätään. Viime yönä herellä jotain kolme tuntia ennenkuin uni tuli uudelleen. Jäi vain omiin ajatuksiin... Pitäisi tänään kertoa lähisukulaisille uutisia :nailbiting:

Takaisin