Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin tänään töissä tommosen pirkan 2dl hedelmätäysmehujuoman ja sen juotuani aivan kuin olisi ollut parempi olo. Voiko tää pahoinvointi olla jotain vitamiinin puutosta? :D

Ostin tänään töissä tommosen pirkan 2dl hedelmätäysmehujuoman ja sen juotuani aivan kuin olisi ollut parempi olo. Voiko tää pahoinvointi olla jotain vitamiinin puutosta? :D

Mie just mietin aamulla että kuvittelenko vain vai oonko jostain lukenu että C vitamiini helpottais pahoinvointia?!
Ei se kyllä varmasti täysin kokonaan mistään puutoksesta johdu vaan siitä että kroppa reagoi hcg hormooniin.

Mie kyl meinaan huomenna heti aamusta jotain c vitamiini juomaa kokeilla, jos vähän auttais edes niin olis kyl mahtavaa :D

Täällä vissiin nyt 7+1.

Ripuli vaan jatkuu. Voiko tää edes olla enää normaalia? :/ Joka päivä tulee. Vissiin sen kolmisen viikkoa nyt kestänyt. Tulee niinku läpi vissiin kaikki mitä syön ja juon.

Pahoinvointirannekkeet on tuoneet täällä paljon apua. Aika tarkkaa taitaa olla se mihin sen pallon sijoittaa. Vain juustohamppari ja mansikat uppoo. Turvotusta on ja nännit arat/kipeet. Väsymys on jotai aivan järkyttävää :( töissä pystyn vetää sellasen moodin että teen Ja pysyn suht aktiivisena. Kotona sit onkin niin väsynyt että aiheuttaa ihan pahaa mieltä esikon vuoksi ku en jaksa mitään..

Hepuli, voin vaan kuvitella miten ikävältä tuo tuntuu. Mulla sama homma, mutta varmaan kymmenen kertaa lievempänä. Ei onneksi ihan päivittäin, mutta taas eilen :sad001 Onneksi oli lyhyt kävelylenkki, niin kerkesi kiireellä kotiin. Tuntuu, että menee nyt raskaana ollessa jotenkin superherkästi vatsa sekaisin, kun useamman kerran tälläkin viikolla mennyt. Tosin mulla mennyt aiemmin joskus stressistä/jännityksestä esim. ennen matkalle lähtöä. Voipi olla, että tässä uudessa tilanteessa nyt sitten pahentaa tietämättään tilannetta jännittämällä jokaista kipristelyä ja nipistelyä...Sitten jännittää kahta kauheammin, kun pitää poistua pidemmäksi aikaa vessojen välittömästä läheisyydestä! Jos jotain positiivista pitää etsiä, niin täällä lentää vaan toisesta päästä :D

Yritä keksiä joku mikä pysyy sisällä. Sitten jos sellainen löytyy, niin sitä aina, kun on mennyt vatsa sekaisin, että saisi tilanteen rauhoitettua. Mulla on onneksi tilanne lähtenyt usein palautumaan kuitupitoisen smoothien jälkeen. Laittanut siihen esim. mustikkaa, marjakeittoa, banaania, rahkaa ja pikkasen psylliumia (tuo lisäkuitua). Joku vatsaystävällinen pehmeä leipä, esim. kaura voisi myös auttaa...

Mulla alkoi tänä myös ripuli niin että tuntuu kun tulis vettä sieltä ja mahassa kaikenlaisia ääniä. Tänä koko iltapäivän pöntöllä tai sen lähistöllä että varmasti kerkeis sinne. Sen lisäksi on sit vatsakipuja ja kylmä hiki, meen varmaan mahdollisimman pian nukkumaan kun vaan pystyn. Mut nukuin just ennen ripulin alkua pitkät päikkärit niin en tiedä miten se nukahdaminen onnistuu nyt.
Siskoni sanoi että ihan normaali kun ripuli tulee alkuuraskaudessa silloin kun muuten olis menkkojen aika ja se mulla nyt onkin. Onneksi ei oo mitään vuotoja, muuten saataisin huolestua siitä paljon enemmän.

Sitä neuvolastakin sanottiin kun soitin ja valitin mun jatkuvasta mahakivusta ja krampeista että niin kauan kun vuotoa ei tuu niin homma periaatteessa ok

Mulla ei oo onneks maha oireillut tolleen.. Muutaman kerran vaan nyt viimesen viikkojen aikana. Menkkojen aikaan kyllä on AINA ihan ripulilla ja kestää sen muutaman päivän. Hyi. :D

5 päivää sitten alko aamuyökkäilyt ja päivisin tulee vellontaa, pyörrytystä ja väsymystä. Nännit älyttömän kipeet kun imetän vielä 1v 2kk tyttöö..välillä tarjoon vettä ja sanon et tissit lepää :dead: yksin oon näitten olojen kanssa ja ois ihanaa jos ois puolisko mukana ja tukis..tai jos sais edes heittäytyy hetkeks kärsiväks ja valittaa vaan :arghh:

Mullakin ollut taas pitkästä aikaa huono olo. Päätä särkee ja etoo. Kaks kertaa saanut tänään oksentaa, hyi.:depressed: Erehdyin syömään lämmintä ruokaa, kun kerrankin tuntu että pystyisin. Kyllä se hetken sisällä pysy, mutta sitten tulikin ulos. Eikä todellakaan tee enää mieli sitä ruokaa, ajatuskin oksettaa.:meh:

Täälläkään ei tee lainkaan mieli minkäänlaista lämmintä ruokaa, ajatuskin alkaa ällöttämään :(

Millä viikoilla pahoinvointi yleensä alkaa? Vai voiko ees yleistää, onko niin yksilöllistä? Mietin, kun mulla nyt 6+5 ja ruoka maistuu oikein hyvin. Toissapäivänä oli vähän huono olo, mutta muuten ei vielä mitään.

Millä viikoilla pahoinvointi yleensä alkaa? Vai voiko ees yleistää, onko niin yksilöllistä? Mietin, kun mulla nyt 6+5 ja ruoka maistuu oikein hyvin. Toissapäivänä oli vähän huono olo, mutta muuten ei vielä mitään.

Ei sitä kaikille tule. Joillain alkaa jo ennen kun tietävät olevansa raskaana ja toisilla myöhemmin. Mulla on nyt tässä raskaudessa pahentunut mitä enemmän tulee viikkoja. Nyt 6+5 ja muutamana päivänä pitäny oksentaa monesti. Aiemmin oli vain etovaa oloa pitkin päivää. Edellisissä raskauksissa se on kai alkanut aika samalla tavalla ja kestänyt ensimmäiset 20. Viikkoa.
Mulla ainakin väsymys vaikuttaa tosi paljon. Huomaan että pahoinvointi pahenee kun pitää aamulla nousta aikasin töihin - lomalla oli paljon helpompaa.

Teillä keillä muilla on pahoinvointia, oksettaa, kokeiltaa suolavettä. Voi olla et kehon nestetasapaino on vinksallaan varsinkin jos on joutunut oksentaa. Mulla tää viikko ollu ihan kamala, mikään ei oo pysyny sisällä, pelkkä vesi varsinkin tullut heti ulos ku erehtynyt janoon juomaan. Eilen sitten heti aamusta aloin juomaan suolavettä, mulla ei oksettanu koko päivänä, viime yönä pystyin jo juomaan pelkkää vettäkin varmaan litran eikä tuntunut missään, tänäänkin ollut hyvä päivä kun oon puolitoista litraa jo juonut suolavettä. Olo on kaikinpuolin paaaljon parempi. Oon siis tehny niin et kannullinen vettä, siihen monivitamiini-poretbl ja 1-2 tl ruususuolaa. Niin kauvan kuin tuo vesi maistuu makealta sitä kannattaa juoda. Vähentää samalla turvotuksia yms. Kannatan ehottomasti kokeilemista :)

Ei sitä kaikille tule. Joillain alkaa jo ennen kun tietävät olevansa raskaana ja toisilla myöhemmin. Mulla on nyt tässä raskaudessa pahentunut mitä enemmän tulee viikkoja. Nyt 6+5 ja muutamana päivänä pitäny oksentaa monesti. Aiemmin oli vain etovaa oloa pitkin päivää. Edellisissä raskauksissa se on kai alkanut aika samalla tavalla ja kestänyt ensimmäiset 20. Viikkoa.
Mulla ainakin väsymys vaikuttaa tosi paljon. Huomaan että pahoinvointi pahenee kun pitää aamulla nousta aikasin töihin - lomalla oli paljon helpompaa.

Itellä myös huonon olon määrä/kovuus (joka ei ainakaan vielä ole johtanut oksentamiseen) on ihan selvästi yhteydessä väsymyksen määrään. Mitä väkinäisempää herääminen, sitä huonompi olo. Vkoloppuisin paljon parempi olo. Ja mulla ei tosiaan oo mitenkään kovaa pahoinvointia ollut. Nyt 9+5.

Onko muita sektioäitejä? Mulla ku välillä kipuilee tuo haava, ni haluaisin tietää, onko näin muillakin. Sektiosta on kuitenkin kulunut aikaa yli 1v3kk.

"Hippu" 8+5

Sunflower mulla ei ole sektio haavaa mutta mulla on tähystyksestä kolme haavaa vatsalla. Pieniähän ne on mutta haavoja silti. Ne on vuodelta 2012 ja ne kipuilee kyllä vieläkin. Just kävin pari viikkoa sitten lääkärissä kun oli alavatsa niin kipeä. Syyksi osoittautui tuo tähystysarpi ja tähystimen reitti jossa on arpikudosta.

Oliko jollain muullakin pahoinvointi vähentynyt huomattavasti? Mulla on nyt parina päivänä ollut jo huomattavasti helpompaa olla, eikä tänäänkään ole tuntunut oloja juuri ollenkaan. Tällä viikolla on myös tuntunut enemmän vihlomista nivusissa ja satunnaisia menkkajomoja. Pelkään niin paljon, että tämä menee taas kesken vaikka 7+0 on nähty syke. Vuotoja ei ole ollut vielä minkäänlaista.

Alina 7+4

Alina, mulla ainakin ollut välillä monta päivää hyvä olo, kunnes taas tullut huono olo. Kyllä se kun hyvä olo kestää yhtäkkiä kolme päivää, niin iskee huoli, että onko kaikki hyvin. Mutta niin se on sitten alkanut uudestaan. Ja toisilla pahoinvointikin vain loppuu lyhyeen ja kaikki on silti hyvin. Oireista tai oireettomuudesta kun ei voi päätellä mitään, toisilla oireet jatkuu vaikka oliskin mennyt kesken ja toisilla oireet loppuu ja silti kaikki hyvin.:/ pakko vaan luottaa että kaikki menee hyvin, ja jaksaa odottaa seuraavaa ultraa.
Tsemppiä!:)

Mullakin välillä monta päivä melko oireetonta ja sit tulee monen päivän edesta taas samaan aikaan :P Pelko kuitenkin jää oireissa ja ilman niitä...

Takaisin