Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä heräilen parikin kertaa yös vessaan ja hyvä niin, ku muuten mulla rakko ylitäyttyy enkä saa sit enää pissittyä kunnolla tai ollenkaa = virtsaumpi. Viime yönä heräsin ekan kerran vasta viiden mais (huonosti nukutut yöt "kostautui") niin oli ihan hirvee hätä, mut mitää en alkuun meinannu saada ulos tulemaan. Onneksi sit onnistui. Tää sama vaiva on ollu jo kahes edellises raskaudes ja toises jouduin kahdesti katetroitavaksi ku omin avuin ei enää onnistunut vessas käynti. Nyt tää on vaan aika aikaseen, ennen tullu vasta rv12 jälkeen ja huomenna vasta 11 täynnä..

Täälläkin öisin heräillään 1-2x wc:ssä käymään. Pohdin jo olenko rakkoani tähän totuttanut, mutta ehkä se on raskausoiretta..

Mulla kanssa heräilyä ja pyörimistä sängyssä. Aivan järkyttävää pahoinvointia! Maannut nyt vaan kolme päivää ku oksettava olla :hungover: Tähän vuotoonki nii väsynyt, kun kohta neljä viikkoa tullut :facepalm: Loppuukohan koskaan!

Oops, lukiessani hyppäsin tuon vuoto-kohdan yli kokonaan! Mutta siis raskaushormonien aiheuttaman pahan olon pitäisi ainakin loppua synnytykseen :p

Mulla löyty nyt sitte vuorostaan pissitulehus, ja uus antibioottikuuri alkaa.. Mitähän vielä tulee? Mutta edelliseen kuuriin liittyen, tiistaista asti on ollut vuotamatta! Ilmeisesti mulla limakalvot yritti toipua siitä kuurista ja sen takia vuoteli..
Onneksi tämä uusi kuuri menee suun kautta, niin saa limakalvot levätä. Tosin saa vähän miettiä mihin aikaan nuo kannattaisi ottaa kun tyhjään mahaan ei kannata kun voi aiheuttaa pahoinvointia.. Ja aamuisin on ollut viime aikoina niin kammottavan etova olo että taatusti tulee ulos vaikka kuinka pakottaisin itseni syömään aamupalan samalla. Ja pitäisi vielä kahteen kertaan päivässä ottaa. Ei jää paljoa vaihtoehtoja kuin ottaa töissä ensimmäinen ja toivoa, ettei huono olo iske..
Pääsin eilen taas uudelle väsymyksen tasolle.. Pilkin jo seitsemältä illalla. Huomenna pitäisi vielä istua iltaa vanhojen koulukavereiden kanssa niin taitaa tämä vanhus olla ensimmäisenä nukkumassa. Onneksi voi vedota antibiootteihin :grin

Niin, ja 10+4 nyt

Mulla alkoi viikon alussa tulla kynsille valkoisia täpliä ja reunat naarmuttaa, yleensä on kynnet aina ollut hyvässä kunnossa niin vähän mietityttää että mistä se vois johtua?

Täällä huonot olot jatkuu. Eilen ihan oksensin töissä. Siitä tuli pariksi tunniksi vielä sellanen heikko ja inhottava olo. Pystyin onneks olemaan ja päivällä oli parempi.

Kohtu alue juilii kovasti välillä ja voi olla Tosi kovia repäsykipuja. Eka flunssakin saatu töistä. Onneksi on nasoliini, pelastaa kyllä paljon, varsinkin öitä!

8+2

Mulla on menkkajomoja varsinkin iltaisin. Tänäänkin kun oon touhunnu enemmän niin nyt illasta tuli taas.
Tänään on ollu kohtalaisen hyvä olo vaikka aamulla oksensinkin. Nyt taas iltaa kohden pahempi ja jatkuvasti röyhtäyttää.

Rannekanava oireyhtymä alkaa oireilla pitkän hyvän jakson jälkeen. Muistankin jostain lukeneeni että raskaus pahentaa sitä ahtautta ja yleensä se helpottaa synnytyksen jälkeen. No mulla on kroonisena joten ei helpota. Saas nähdä kuinka pahaksi tuo äityy kun ei voi edes buranaa syödä :/ pitääkin muistaa sanoa siitä neuvolassa.

Hena ja Toivo-Sinikka 7+5

Ai niin, mulla oli kans tuo rannekanavaoireyhtymä viime raskaudessa, oli inhottava vaiva. Jatku jonkin aikaa synnytyksen jälkeen ja parani onneksi itsestään. Vielä ei ole oireillut ja olinkin jo unohtanut että semmoinenkin oli.

Tätä oireketjua on hyvä lukea, kun tulee sellainen olo että tämä mun useamman viikon jatkunut kuvotus on melko lievää monien muiden rinnalla :p Vaikka ei se toki omaa kurjaa oloa helpota niin saa kuitenkin asiat perspektiiviin :wink

Joo täällä ensikertalainen silmät ihan ymmyrkäisinä lukee että miten ihmeessä joku rannekanava voi liittyä raskauteen. o_O Tosiaan saa vähän tuota perspektiiviä, ja vetää vaan tyytyväisenä ruksin seinään jokaisesta oireesta jota itsellä EI ole. Mulla ainakin välillä sellainen olo että nää omat oireet on maailman hirveimmät, ja tekee mieli heittäytyä vähän draamakuningattareksi, niin hyvä muistaa että ei sitä muilla välttämättä ole sen mukavampi fiilis.

Mulla se rannekanavaoireyhtymä tuli vasta joskus keski-loppurskaudessa, ja pahimmillaan oli öisin. Kädet ihan puutuneina joka yö. Kyllä sitä on tosiaan kaikenlaista vaivaa, et ei ees tiiä mitä kaikkea se raskaus voi aiheuttaa.:D

Mulla se rannekanavaoireyhtymä tuli vasta joskus keski-loppurskaudessa, ja pahimmillaan oli öisin. Kädet ihan puutuneina joka yö. Kyllä sitä on tosiaan kaikenlaista vaivaa, et ei ees tiiä mitä kaikkea se raskaus voi aiheuttaa.:D

Loppuraskauden vaiva se yleensä onkin. Mutta mulla kun se on muutenkin niin nyt heräilen jo siihen että käsi puutuu. Sormet puutuu pitkin päivää muutenkin välillä.

Mulla kuuluu ikäänkuin työnkuvaan rannekanavaoireyhtymä. Diagnosoitu ei ole, mutta oireet täsmäävät ja kohtuu yleistäkin meidän alalla.. Nyt taas nostanut viime päivinä päätään, tosin veikkaan että johtuu ennemmin töistä kuin raskaudesta, vaikka mistä tuota tietää vaikka vaikuttaisikiin jollain tapaa. Tästä jos pahenee loppuraskautta kohden niin joutuu varmaan saikkua ottamaan.. :nailbiting: Tähän asti on aina selvinnyt sormien räpsyttelyllä, niin saanut puutumisen katkaistua, tai vaihtelemmalla tarkkaa työtä tekevää kättä. Aika näyttää kui käy..

Täällä ilmoittautuu myös yksi yökukkuja. Välillä ottaa päähän kun haluaisi nukahtaa ja vaan pyörii sängyssä unta etsien. Onko muilla tullut yöllä hirvee nälkä? Herään joskus siihen kun maha murisee tyhjyyttään, vaikka oon illalla syönyt itteni ihan kylläiseksi.

Täällä ilmoittautuu myös yksi yökukkuja. Välillä ottaa päähän kun haluaisi nukahtaa ja vaan pyörii sängyssä unta etsien. Onko muilla tullut yöllä hirvee nälkä? Herään joskus siihen kun maha murisee tyhjyyttään, vaikka oon illalla syönyt itteni ihan kylläiseksi.

Täällä ainaki yks nälkäinen ilmoittautuu. Aamulla monesti oon puol kuudelta noussut syömään. :D

Takaisin