Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua aiva pelottaa kirjottaa tää, ettei heti tuu täyskäännös..mut mulla on kaikki kakka-oireet hävinny jossei tuota pientä hormonipäänkipuilua lasketa, sen kanssa kun jo pärjää.. Toivottavasti en tällä myöntämisellä maalaa pirua seinään ja herää huomen aamulla ihan hirveisiin oloihin..:p Tissit on arat, pissillä saa hypätä, kohtukasvukivut ja väsymys. Tässä tän hetkiset oireet. :joyful:

Mullahan on ollu vattan kans isoja ongelmia, saan kouristuksia öisin ja ne on kivuliaita :arghh: No ny oon ottanu Panadolia parina iltana että saisin nukuttua ja se on tuntunu auttavan. Tänä aamuna kun heräsin niin vessassa huomasin että housuissa oli vähän ruskeaa vuotoa. No minähän panikoin ja näin lääkärin äsken, vuoto saattaa hyvinkin olla harmitonta, tai sitten ei. Aika näyttää. Kipulääkeresepti kouraan että pystyn elämään normiarkea, on nimittäin töissä ollu sen verran vaikeeta että ne pari vuoroa jotka oon yrittäny käydä tekees on päättyny aika kehnosti.

Onko kellään muulla näin vaikeen takana tää homma??

Onko muita sektioäitejä? Mulla ku välillä kipuilee tuo haava, ni haluaisin tietää, onko näin muillakin. Sektiosta on kuitenkin kulunut aikaa yli 1v3kk.

"Hippu" 8+5
Mulla hätä-sektio tehty 2009 ja kipua tuntuu haavan molemmissa päissä. Mietinki et lisääkö sektio haava alavatsakipuiluja. Mulle ainaki sanottii joskus et tosi paljon arpeutunut.
Nyt 6+3

Muokattu viimeksi:
Eipä oo tullu toviin kertoiltua kuulumisia.. Täällä on ilmeisesti tulehdus uusinu, ainaki vahvat viitteet siitä, ellei sitten ole jotain muuta.. Heti antibioottien jälkeen alkoi vuotelu uudestaan, ei samalla lailla kuin ennen mutta kuitenkin :sad001 Nyt antaa kerran päivään verisemmän tuhrun ja sen jälkeen mennään ruskealla tuhrulla siihen asti että hiipuu ja alkaa uudestaan. Aluksi ajattelin että limakalvot varmaan niin hellänä vahvoista paikallishoitolääkkeistä, mutta nyt kuitenkin jatkunut kohta jo viikon.. Kipuja ei edelleenkään ole, ja ehkä semmoinen lievä kutina, mikä hävisi antibioottien aikaan on taas mukana. Onneksi maanantaina on jo eka neuvola.

Muuten on oireet aika samanlaiset. Kerran on tullut yökkäysrefleksi, otin vitamiinitabletin reippaasti ennen aamupalaa, joka ei sitten meinannutkaan mennä alas. Muuten pysynyt vain ajoittaisena etomisena ja huonovointisuutena. Väsymys on vieläkin kaamea. Viime yönä nukuin lähes kaksitoista tuntia ja silti piti ottaa melkein kahden tunnin päikkärit. Ja kohta olisi jo valmis nukkumaan..

Tuo vuoto vaan vetää vähän mieltä maihin, mutta jospa siihen vielä hoito/syy löytyisi.. Yritän olla panikoimatta niin pitkään kuin ei kipuja tule vaikka kuinka verta sylkisi ulos.
9+5

Mulla on nyt 3 päivää mennyt ihan maatessa...vetää niin heikoks tää huono olo ja nyt oon eilen ja tänään oksentanutkin eikä oikein mitään meinaa saada syötyä. Oonkin yrittäny syödä aina vaan sellasta mitä nyt vois ehkä saada ilman yökkäilyä alas kuten jäätelöö ja hedelmiä. Tänään oon pari kertaa saanu syötyä pienen määrän lasagnea. Oon kyllä niin kiitollinen tuolle rakkaalle miehelleni siitä että se on jaksanut tehdä perheelle ruokaa ja hoitaa kotia kun itellä on ollut tälläinen olo.
Tänään viikot 6+5

Mulla on myös parina päivänä ollut huonompi olo ja oksentanut myös eilen ja tänään. Tajusin, että huonompi olo tulee aina sen jälkeen kun olen ottanut raskausmonivitamiinit :( Kävin tänään ostamassa pahoinvointirannekkeet, täytyy kokeilla auttaako.

Mulla on myös parina päivänä ollut huonompi olo ja oksentanut myös eilen ja tänään. Tajusin, että huonompi olo tulee aina sen jälkeen kun olen ottanut raskausmonivitamiinit :( Kävin tänään ostamassa pahoinvointirannekkeet, täytyy kokeilla auttaako.

Tässä se syy miksi mie en syö niitä monivitskuja. Niissä on sinkkiä josta mulle tulee muutenkin tosi paha olo. Syön erikseen foolihapon ja d-vitskun.
Kannattaa kokeilla jos joku toisen merkkinen sopis paremmin ja tyhjään vatsaan ei kannata ottaa.

Muokattu viimeksi:
Onko muita sektioäitejä? Mulla ku välillä kipuilee tuo haava, ni haluaisin tietää, onko näin muillakin. Sektiosta on kuitenkin kulunut aikaa yli 1v3kk.

"Hippu" 8+5

Mulla on myös sektioarpi kipuillut aika vahvasti. Jossain vaiheessa luulin ettei kaikki ole hyvin kun oli niin kipee. Onneksi kipuilu on nyt jo hieman helpottanut.

Mun täytyy myös ottaa se vitamiini vasta, kun on kunnolla saanut syötyä. Toisina päivinä sitä hetkeä ei meinaa tulla ollenkaan. Löysin pahoinvointirannekkeeni ja ne alko taas kyllä heti viemään pahinta terää pahoinvoinnilta. Kylmät lasten hedelmäsoseet on kans auttanu aamuja alkuun.

Hups :D lähti vähän aikaisin.

Eli nokkosihottumasta olin kirjoittamassa. Saunan jälkeen koko Yläselkä, rinta ja kaula täynnä valkoisia laikkuja, jotka ymäpäriltä punaisia. Kirveli, poltti ja pisteli n20 min. Kylmä auttoi ja rauhoitti.

Mulla on ollut stressistä johtuen tuo sama aiemmin jaloissa ja silloin siihen antihistamiini lääkitys. Nyt luin että raskaus aikana mahdollista saada. Jos tämä jatkuu pitkään niin lääkärissä käytävä varmaan puhumassa mahdollisesta lääkityksestä :(

Monet antihistamiinit on ihan turvallisia käyttää raskaus aikana. Mulla jatkuvassa käytössä cetirizin ja sen sopivuus on tarkastettu lääkäriltä ja neuvolasta.

Okei. No hyvä tietää, kun mulla oli jotenkin vääränlainen muistikuva tuosta. Ataraxia monet käyttää tuohon vaivaan ja esim apteekin kortisonivoiteet on liian mietoja, joten rasvankin pitäisi olla usein jotain reseptivoidetta. Mutta noista "sallituista" vois lähteä liikkeellä, jos lämmönvaihtelu(esim sauna tai suihku) laukaisee reaktion joka kerta.

Olemme lähdössä kahden viikon
päästä Kroatiaan ja siellä on aikas lämmin näihin Suomen oloihin verattuna. Toivon tosissaan ettei siellä auringon lämpö saa aikaa samaa :(

Itse löysin pahoinvointi rannekkeet kirpparilta tänään, niin olen nyt sitten kokeillut ensimmäistä kertaa. Pahoin olen edelleen voinut, mutta ehkä aavistuksen lievempää? Paha sanoa.

Mulla alkoi pahoinvointi toista viikkoa sitten, kolmesti on joutunut oksentamaankin mutta onneksi lähes tyhjällä mahalla (ei jotenkin niin paha). Aamun ensimmäinen ruokailu on se vaikein, jotain on pakko saada laskemaan ettei yökkäily ala. Onneksi nyt on ollut pari helpompaa päivää - joista fiksuna tuli huolestuttua että mitä nyt kun ei ookaan huono olo. Nyt vaivaa lähinnä JATKUVA nälkä :D töissäkin loppui eväät jo ennen puolta päivää, huomiselle onkin melkoinen arsenaali syötävää mukana. Mulla menossa 8+2

Mulla ei ole juurikaan muita oireita kuin menkkojen pois jäänti. Välillä palelee, mutta niin tekee muutenkin. Joskus on ehkä ollut hieman etovaa oloa, muttei joka päivä eikä samaan aikaan. Tissit on kipeät, mutta ne kipeytyivät vasta vajaa viikko sitten. Välillä on enemmän ja välillä vähemmän. Jojoilee. Nenä on tukossa ja hengästyttää kun esim. kävelee haastavammasssa maastossa.. Olo on tosi normaali ja ihan energinen. Toivotaan, että tyyppi pysyy mukana. Viimeksi ei pysynyt. Peukut pystyyn ja sormet ja varpaat ristiin

..ja vitamiinit sun muut lisät otan aina yöksi ku aamulla tyhjään vatsaan tulee aina huono olo, raskaana tai ei. ;)

Muokattu viimeksi:
Heipähei taas, muutaman päivän olin kotikonnuilla ja poissa foorumilta. :) Reissu meni yllättävän hyvin, suht pienillä pahoinvoinneilla. Tänään onkin sit taas maha aivan sekaisin ja pahoinvointi alkoi heti kun heräsin. -_-
Tää ripuli tekee mut hulluksi, mahassa kiertää eikä uskalla lähteä kotoa! Precosaa oon nyt ottanut pahimpaan oloon, mut sit menee taas vatsa kovalle. Kolme päivää sairaslomaa jäljellä ja perjantaina iltavuoroon... :eek:

Nyt viikkoja 7+5.

Jäi tänään vähän liian pitkä väli aamupalan ja lounaan välillä (~4h) ja kun tulin kaupasta ja avasin jääkaapin oven siis ällöttii joku lihan tuoksu niin kovasti et joutuin oksentamaan. Kun olin juoksemassa vessaan sit yritin viellä pitää oksennusta mutta lopulta kävi niin että osa tuli nenään kautta ulos :S kerkesin kyl pöntön asti mut jos olisin tiennyt että se voi myös nenästä tulla ulos olisin ehkä miellummin siivonnut lattiaa...

Hyi se on kamalaa kun joskus sitä vaan menee nenäänkin!:arghh: Tuntuu niin pahalta.

Takaisin