Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi minkä teki! Mulla alko tänään se pahoinvointi, ihan hirvee olo. Oksennus kurkussa joutu olemaan töissä aamupäivän ja sitten luovutunkin ja lähdin kotiin. Mulla on vielä sellanen työ jossa joutuu olemaan kaikennäköisen ruuan ja herkun parissa kokopäivän. Miten tälläsellä ololla voi olla töissä? Enhän mä nyt joka päivä voi olla poissakaan. Töihin en viitti vielä kertoa raskaudesta. Oisko apuja? Syöminen ei auta, aikasemmin auttoi

Rv 9+3

Kokeilitko jo pahoinvointirannekkeita? Mulle ei ollut kauheasti apua mutta toisille kuulemma toimii?

Huh, onhan sentään ollut vähän etoava olo tänään. Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu. :)

Hetken jo pahoinvointi hellitti mut nyt tullu taas takasin.. Tänään taas heti aamusta lensi oksennukset pönttöön ja koko päivä on vaan maattu sohvalla , käy esikoista sääliksi :(

Hyi hitto miten aikainen aamuherätys ja ylipäätään kaikki raskausväsymyksen päälle tuleva väsymys potentoi tätä onnetonta oloa, töiden jälkeen oon vaan tänään nukkunut/maannut sillä se on ultimate-väsyneenä ainoa mikä helpottaa ällöttävää oloa edes jotenkin. Välillä kauhealla väännöllä kammennut itseni ylös lukemaan esikoiselle. Hirveän huono omatunto kun kotona lasta hoitavalle miehelle lankeaa niin iso taakka enkä jaksa kunnolla touhuta ihanan iloisen taaperomme kanssa. :(

Mun vattakrampit pahentu niin pahaksi että viime yön jälkeen oli pakko soittaa neuvolaan ja kysyä onko tää ihan normaalia, sain 2 tosi pitkää (n. 20-30min kramppia ja siitä syystä vatta kipee koko päivän tänään). Neuvolasta sanottiin että näin aikasilla viikoilla noin kovat kivut ei oo ihan normaalia mutta mulla on ärtyvän suolen oireyhtymä että todennäkösesti on siitä johtuvaa, mun erityisherkkä maha on ny vissiin menny säikähtämään pahemman kerran tätä uutta tilannetta =D
Jokatapauksessa mulle varattiin viikon päähän varhaisultra jossa suljetaan kohdun ulkopuolinen raskaus pois.

Mä oon koko alkuviikon yökkäillyt ja oksentanutkin, ihan jäätävä olo. Ja oon ihmetelly paksua, kellertävää valkovuotoa, onkohan joku tulehdus vai ihan normaalia?
Tosin 2 vrk sitten varhaisultrassa lääkäri tsekkas paikat eikä tulehdusta ollut. o_O

Mullakin tulee suurimmaks osaks keltasta ja paksua vuotoa, johtuu vissiin keltarauhasesta?

Kellertävää ja paksua mullakin. Olen pitänyt normaalina.:) ja jos ei ole kokkareista eikä haise, niin pitäis olla normaalia.

Ajattelin kokeilla pahoinvointiin pahoinvointirannekkeita. Onko kenelläkään kokemusta niistä?

Minullakin on ollut runsasta valkovuotoa. Kuulemma ihan normaalia näillä raskausviikoilla. :) Iltaisin on muuten alkanut närästämään. Ei kiva! En yleensä kärsi närästyksestä, mutta edellisellä raskaudella oli voimakasta närästystä heti alusta ja nyt on näköjään alkanut taas.

Rv 7+2

Ajattelin kokeilla pahoinvointiin pahoinvointirannekkeita. Onko kenelläkään kokemusta niistä?

Kokeilin hetken aikaa mutta tuntuivat sen verran epämukavilta eikä olo kokonaan helpottanut niin luovuin :D toivottavasti sulle toimii!

Iltaisin on muuten alkanut närästämään. Ei kiva! En yleensä kärsi närästyksestä, mutta edellisellä raskaudella oli voimakasta närästystä heti alusta ja nyt on näköjään alkanut taas.

Rv 7+2

Täällä myös on närästys alkanut. Nyt pystyn samaistumaan muutamaan kaveriin, joilla on närästystä aina välillä (mua ei ole aikaisemmin närästänyt). Ihan hirveä tunne. Toivottavasti ei tarvitsisi kärsiä koko odotusaikaa.

Rilirryn, mulla oli jo esikoisesta ja toimi, vei pahimman ällötyksen pois. Nyt oon kans kokoajan pitäny niitä mut en osaa onks auttanu, en oo kyllä varma onko nää ees oikeilla kohilla. Mä en aina ees muista että mulla on nää käsissä :D

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, itsekin kokeilin kaiken mahdollisen, mutta ei apua ollut mistään. Noin 3,5vk yötä päivää oksetti niin että nukuin suurimman osan ajasta ja yökin limaa kuitenkaan oksentamatta kunnolla. Sit se yhtäkkiä helpotti.

Nyt säännöllinen syöminen 2h välein auttaa, vaikka aiemmin siitä ei ollut hyötyä. Nyt siis viikot 9+6, etoo ja närästää kyllä päivittäin mutta tämän kanssa pärjää jo :) nälkää en tunne vieläkään huonon olon vuoksi, mutta varsinainen oksetus on jäänyt pois. Toivottavasti teillä muillakin olot helpottaisi pian.

Mites onko teillä muilla turvotusta?mulla jäätävä turvotus ja maha niin iso että vaikea edes peittää enää millään. Muuten kun oon hoikka niin tuo pallo oikein paistaa tosta keskivartalosta :O
Kävelen nyt jo kuin ankka välillä :P
Kuinkahan tähän mahaan ehtii kyllästyä kun on vielä aika monta kuukautta edessä..

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, itsekin kokeilin kaiken mahdollisen, mutta ei apua ollut mistään. Noin 3,5vk yötä päivää oksetti niin että nukuin suurimman osan ajasta ja yökin limaa kuitenkaan oksentamatta kunnolla. Sit se yhtäkkiä helpotti.

Nyt säännöllinen syöminen 2h välein auttaa, vaikka aiemmin siitä ei ollut hyötyä. Nyt siis viikot 9+6, etoo ja närästää kyllä päivittäin mutta tämän kanssa pärjää jo :) nälkää en tunne vieläkään huonon olon vuoksi, mutta varsinainen oksetus on jäänyt pois. Toivottavasti teillä muillakin olot helpottaisi pian.

Mites onko teillä muilla turvotusta?mulla jäätävä turvotus ja maha niin iso että vaikea edes peittää enää millään. Muuten kun oon hoikka niin tuo pallo oikein paistaa tosta keskivartalosta :O
Kävelen nyt jo kuin ankka välillä :p
Kuinkahan tähän mahaan ehtii kyllästyä kun on vielä aika monta kuukautta edessä..

Pömppis on täälläkin aika jäätävä vaikkei edes kovin pitkällä vielä olla (ja ensimmäinen tulossa).. o.O

Pömppis on täälläkin aika jäätävä vaikkei edes kovin pitkällä vielä olla (ja ensimmäinen tulossa).. o_O

Sama. Duunivaatteet kiristää ja puristaa, heti kun kotiin pääsee pitää repiä kaikki vaatteet pois ja vetää joku kotimekko tilalle kun ahistaa :D just äsken isännälle sanoin et miten voikin olla näin paksu olo joka paikasta jo tässä vaiheessa..

Turvotus on kyllä melkoista, en varmaankaan kovin kauaa pysty pitämään työhousuja. Aina kun niillä istuu niin pitää avata nappi, kävellessä ne kyllä vielä menee. Turvotus mulla oli yks ensimmäisistä "oireista", ihmettelin paria päivää ennen plussaamista että oonpas mä lihonu ku farkut meinaa vähä kiristää mutta sillon laitoon sen vaan syömisen piikkiin ja päätin rueta laihduttamaan (mistäs tuon tietää vaikka syömisestä johtuiskin :sorry:)

Täälläkin turvottaa aika hyvin ja vatsa on kuin olisi jossai puoles välis raskautta :sorry: mietiskelen just et millähän tän sais viel peitettyä muutaman viikon ajan :bored: tulossa kaikenlaisia juhlia jossa lähipiiriä näkee niin ei nyt ihan missään säkissä haluis niihin mennä :joyful:

Heippa! Oon jo viikon ajan lueskellut teidän juttuja täällä ja nyt rohkenen itsekkin liittyä joukkoon. Nyt ois menossa 6+jotain ja viikon ajan on ollut ihan hirvee pahoinvointi. Tänään en ole ylös kyennyt nouseen sängystä. Kaikki ällöttää eikä juurikaan ole ruokaa tänään saanut syötyä. Lisäks väsyttää niin että joka päivä on päikkärit nukuttava. Vetämätön olo on. Ja turvotusta selvästi myös täällä. Ens viikolla loppuu kesäloma ja pitäis palata töihin mutta mietityttää kyllä miten ihmeessä mä jaksan sinne raahautua kun ei jaksa pystyssä olla :depressed: eka neuvola vasta 1,5vk päästä...

Mullaki on turvotusta, pahenee päivän mittaan ja illalla on olo ku hylkeellä :( eilen itkuraivosin ukolleki ku jotaki mun syömisistä ja turpoomisesta meni mainitteen. :D

Takaisin