Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pahoinvointia kovasti, ei onneksi kuitenkaan paljoa oksentelua.
Nyt on iskenyt vielä ihan järkyttävä väsymys, jos ois mahdollista niin nukkuisin varmaan suuren osan päivästä. Nyt jännittää, kun työt alkaa taas maanantaina. Miten te ootte selvinnyt töissä pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa vai ootteko joutunut jäämään sairaslomalle?

Munkin pitäis mennä ens viikolla töihin, plussan jälkeen näillä pahoinvoinneilla oon vaan saanu maata sohvalla kotona ja vähän kyllä jännittää että minkälaiseksi olo muodostuu kun joutuu olemaan jalkeilla päivän. No, mä oon sanonu kaikille raskaana oleville ystävilleni rohkaisevia sanoja, ja aion soveltaa niitä nyt myös itseeni, että nyt eletään vähän erikoista aikaa seuraavat 9kk ja mikäli en pysty olemaan töissä niin siksi meillä on Suomessa hyvä sairaslomajärjestelmä. En minä ala olemaan töissä jos en jaloilla meinaa pysyä ja pönttöä täytyy käydä halaamassa (fyysisesti todella raskas työ, askelia tulee päivässä 13000 ---> että siinä ei kovin huonossa hapessa tehdä yhtään mitään muuta kun olla muiden tiellä)

huuh. ootteko te muut ihan jumatsuikkelin kiukkusia? meillä rouva tätä nykyä hepuloi millon mistäkin, ja oikein kunnolla hepuloikin.. :0 hitto..

Ai kiukkusia?! Just heitin leipäpussin pitkin keittiön lattiaa kun suutuin lapsille - ihan vaan siitä että jatkuvasti jostain kuuluu "äiti". Mies tietysti tallissa kaljatölkki kaverinaan (onhan hän lomalla) ja mie oon ihan sairaan väsyny hautajaisten jäljiltä. Taidan pestä naaman ja hampaat ja painua nukkumaan vaikka kello ei ole edes yhdeksää...

Mä jälleen oon yleisesti rauhallisempi kun muuten, ainoa asia että kaikki pienemmätkin asiat voi aiheuttaa itkukohtauksia. Eilen mies sanoi että voisinko tiskinurkan siivoa kun oli aika pitkään jäänyt siivoamatta ja hän joka päivä töissä niin se minun homma.. mulla tuli sit semmonen olo että olen nyt niin huono vaimo kun en tee mitään ja itkin silmät päästä samalla kun siivoin (mies ei edes sanonut mitään törkeästi vaan aika varovaisesti).

Mä väänsin itkua ku tyttö ei millään alkanu nukkumaan ja mies tuli kalasta. Nytkö tää jo alko! Ekassa en kestäny yhtään pettymyksiä ilman et alko itkettämään mutta ei nyt näin aikasin... :rolleyes: ja en siis normaalisti itkis tossa tilanteessa :D 8+0

Mullakaan ei oo vielä suuremmin heitelly tunteet, heti plussan jälkeen itkeskelin jostakin ei tärkeästä. :D 5+5

Mäkin ehdin olla jo aika huolissani, kun tuntui ettei ollut mitään oireita. Ihan kun ei raskaana olisi ollenkaan. Ihan erilainen raskauden alku tosiaan kun kahdella aiemmalla kerralla. Tietysti juuri kun näin ultrassa, että sydän sykki ja kaikki oli hyvin niin pahoinvointi alkoi :D

Mulla alkoi pari päivää sitten etova olo aamupäivällä lounaan aikaan. Ei onneksi ole kauhean paha vielä, mutta vaikea saada lounasta syötyä kun ällöttää. rv 5+3

Mäkin ehdin olla jo aika huolissani, kun tuntui ettei ollut mitään oireita. Ihan kun ei raskaana olisi ollenkaan. Ihan erilainen raskauden alku tosiaan kun kahdella aiemmalla kerralla. Tietysti juuri kun näin ultrassa, että sydän sykki ja kaikki oli hyvin niin pahoinvointi alkoi :D

Ihana kuulla että muillakin! Mulla on vaan tota turvotusta mutta muuten aika oireetonta ollut. Meinasin just kysellä onko muita oireettomia kun tavallaan toivois oireiden muodossa vahvistusta et siellä jotain tapahtuu. Mut ehkä se on parempi olla toivomatta, oireet voi kuitenkin alkaa... Mitkä viikot sulla Emsar olikaan? Nyt 5+5.

Täällä alkoi kyyneleet virrata kun katsoin jotain ohjelmaa, missä joukko elefantteja ylitti virtaavaa jokea ja pikkuelefantti ei pysynyt mukana vaan lähti virtaavan veden mukana. Laumasta yksi elefantti huomasi tapahtuvan ja lähti kiireellä pelastamaan pikkuista. Lopulta se kutsui äitielefantin paikalle, ja saivat yhteistuumin pikkuisen työnnettyä kuivalle maalle virtauksesta <3

Ihana kuulla että muillakin! Mulla on vaan tota turvotusta mutta muuten aika oireetonta ollut. Meinasin just kysellä onko muita oireettomia kun tavallaan toivois oireiden muodossa vahvistusta et siellä jotain tapahtuu. Mut ehkä se on parempi olla toivomatta, oireet voi kuitenkin alkaa... Mitkä viikot sulla Emsar olikaan? Nyt 5+5.

Itsekin ihmeissäni (ja toki myös kiitollisena) oireettomuudesta. Joinakin päivinä väsyttää kamalasti ja mahaa nipistelee silloin tällöin, mutta eipä juuri muuta. Nyt 9+0. Neuvolassa varoittelivat, että pahoinvointi voi vielä alkaa, mutta kait se olisi jo nostellut päätään, jos olisi tullakseen?

On tää väsymys jotain ihan ultimaattista. :dead:käytiin päivällä alle tunnin verran metsässä kävelemässä/tonkimassa ja ajettiin sitten tunti kotiin, hyvä etten rattiin simahtanut. Kotona ruokaa ja reilun tunnin päikkärit, nyt vaan pötköttelen koska en jaksa _mitään_ :D

Viuhti--, mulla sanoivat vähän reilu noilla viikoilla että pahoinvointi vaan helpottaa eteenpäin mentäessä, eikä mullakaan juuri ollut kuin satunnaista kuvotusta. Toiv säästyt kokonaan pahimmilta yökötyksiltä :wink

No näin itekin oon uskonut, että ällötykset ois jo alkaneet, jos oisin pahoinvoivaa sorttia. :shy: Hyvä näin!

Takaisin