Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on tänään ja eilen huimannut kun seison paikoillani pidempiä aikoja. Esimerkiksi kahvilajonossa. Ei hyi saakeli kun kahvin ja pullan haju oikein oksettaa, on lämmintä ja joutuu seisomaan paikoillaan pitkään. Onneksi helpottaa kun pääsee liikkumaan tai istumaan taas. Onko muillakin tätä oiretta ollut?

Mulla on satunnaisesti.

Mua rupee huimaamaan helposti jos nousen liian nopeasti ylös.. pitää jatkossa nousta mummovauhtii ni mahtaa sit ihmiset ihmetellä mikä on :joyful: niinkuin sanotaan, "raskaus ei ole sairaus", ei ei mut välil joutuu käyttäytyy ihanku ois sairaana :joyful:

Yökkäilyä taas enempi. Selkeesti ilta painotteista mulla tää pahoinvointi. Mies oli varannut vessan niin piti jo sankko hakea varuiksi.. Ihanan hehkeetä tää raskaus.. 7+5

Täällä alkaa olla sillä linjalla ettei oikein mikään maistu ja joutuu miettimällä miettimään mitä saisi alas - ilman pelkoa, että se tulisi samantien ylös. Eilen käytiin ulkona syömässä miehen kanssa enkä saanut omasta ruuastani varmaan edes 1/4 osaa syötyä - onneksi miehelle maistui niin ei mennyt hukkaan :D

Mulla on myös välillä ollut niin pahoja huimauksia et näkö häviää tai nään vaan tähtiä. Tätä ei ensimmäisessä raskaudessa ollut, joten se on ollut yllättävää. Eikö nää oireet olekaan samanlaiset muissa raskauksissa :) viime kerralla oireita kun ei oikeestaan ollut (säästyin jopa pahoinvoinnilta ja nyt ei sitä onnea ole suotu).

Mulla on ainakin tähän mennessä oireet menny päinvastoin ekan raskauden kanssa. Ekassa oli järkky väsymys ja huimaus, nyt ei ole niitä vaan pahoinvointia, jota taas ei ekassa raskaudessa ollut.

Mulla on ollu viikon varsinkin illalla pieniä kramppeja kohdun alueella, ehkä kuvailisin sillee että niinku joku puristais kohtua ja samalla myös polttelee (en tiiä onko normaalia) ja muutenkin pahoinvointi iltapainotteista, oksentaa ei oo vielä tarvinnu. Tosin tänä aamuna heräsin aamuyöllä ihan jäätävään pahoinvointiin. Jos nousen istuma-asennosta ylös nopeesti niin alavattassa tuntuu kovia vihlaisuja.

Jos tää nyt normaali raskaus on, niin mulla kanssa totaalisen erilainen kuin ensimmäinen. Ällö olo, ei mitään muuta... Kun taas ekassa ei ollut näin selkää ällötystä, mutta kohdussa ja rinnoissa oli kipua. Ahdistavaa, vielä viikko pitäisi odottaa, että saa tiedon.. Nyt 6+3.

Olisko sitä huimausta kesän takia enemmän, kun mullakin edellisessä raskaudessa ei ollut kun vaan kerran ehkä ja la foorumilla ei mainittu semmosta silloin niin paljon myös? Joskus aika vaikea muistaa juoda tarpeeks, nyt oon tehnyt sillei että laidan aamulla 1.5l pullon vettä täyteen ja illaksi on pakko olla juodu, enemmän voi mut ei vähemmän. On ollut vähemmän sitä huimausta myös sen jälkeen.

Täällä yöunet loppui 7 jälkeen katkonaisen yön jälkeen, vaikka sain nukkua yksin ihan rauhassa. Nytkö se sit alkoi, monen päivän migreeni! Eilen alkoi jomotteleen vähän ja ajattelin et lepäämällä ja hyvillä yöunilla olis kuitattu, mut mitä vielä pahentunut yön aikana vaan.
Eiköhän tänään oo just sovittuna menoja ja yksin lapsen kans päivä, niin pakko selvii! Yritän täs kylmä kuuma hoitoa ja hierontaa jne tehdä, josko tunnin päästä olis siinä kunnossa että vois lähteä ulos.
Tää on kyl ärsyttävää, mulla on ollut kohta 10v migreeni lähes oireeton ja en oo tarvinut lääkkeitä ja raskausaikana oireilee taas uudestaan. Esikoisen aikana oli 2 kertaa 4pv migreeni ja mikään ei tainnut oikein auttaa.
Oon ollut niin monta vuotta muutenkin ilman mitään lääkkeitä, että en viitsi nyt tämän takia sit lähteä lääkäriin, ku tietääkseni ei oo mitään turvallisia migreeni lääkkeitä vaan ohjeistaa että burana+panadol yhdistemällä pitäis pärjätä.
Muutenkin raskaus aikana kasvaa kynnys edes harkita panadolin tai muiden "turvallisten" lääkkeiden käyttöä, kun normaalistikkaan ei käytä..mut ku normaalisti ei oo migreeniä, niin en nyt tiedä mikä tähän auttais.

Tää aamu alkoi taas pöntön halailulla. Ihan kiva, kun pitäis kaasona olla tänään.. tässä on nyt kolme päivää ollu yökötystä, mut ei oo tarvinnu oksentaa niin eikös just tänään sit ole sitä oksentelua. Saas nähä mitä päivästä tulee..

Satunen varmaan osin jännitys lisää öklötystä. Meillä on mun vaarin hautajaiset tänään ja ekaa kertaa heti aamusta mulla on huono olo. Muutoin ollu ilta painotteista ja aamulla vain vähän etonut ennen syömistä. Nyt tosiaan tuntuu kokoajan että vois kohta lähteä oksentamaan. Edessä kiva tunnin ajomatka...

Mulla vähän oireita.. Ruokahalu on kasvanu mahottomasti, ehkä vähän väsyttää. Rinnoista en tiedä ku imetän..maito ollu ehkä vähän tiukassa. Alavatsa kipuilee välillä. Omien laskujen mukaan ollaan jo viikolla 7.

Mulla pahoinvointia kovasti, ei onneksi kuitenkaan paljoa oksentelua.
Nyt on iskenyt vielä ihan järkyttävä väsymys, jos ois mahdollista niin nukkuisin varmaan suuren osan päivästä. Nyt jännittää, kun työt alkaa taas maanantaina. Miten te ootte selvinnyt töissä pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa vai ootteko joutunut jäämään sairaslomalle?

Jonsu84. Mäkin epäilin kyllä, että miten tuolla töissä selviää väsymyksen kanssa, mutta on siellä hereillä pysynyt. Ajatus kyllä harhailee ja tehokkuus kärsii :wacky: Pahoinvointi ei onneksi ole vielä johtanut oksenteluun asti. Pari ekaa päivää oli vaikeimpia, kun unirytmi oli vielä loma-aikataulussa. Sitten kun pääsi taas yhdeksän tunnin yöunirytmistä kiinni, niin sillä selviää :happy: Päiväunia ei itse oikeen uskalla edes harrastaa, kun tuntuu että se kostautuu aina iltayöstä unettomuudella... 6+1

Tänään alkoi pahoinvointi.. viikkoja nyt ultran mukaan siis 6+3. Ehdin jo luulla, että selviäisin tässä raskaudessa ilman pahoinvointia, koska aiemmissa kahdessa raskaudessa olen jo tiennyt ennen plussaa olevani raskaana huonon olon ja yökötyksen vuoksi.. Nyt ei ollut mitään ennakoivia oireita. No toivon että pahoinvointi olisi kuitenkin vähän lievempää kun esikoisen ja kuopuksen odotusaikana.. :)

Emsar, täällä tänään 6+2 ja ensimmäistä kertaa tänään oikeasti ollut huono olo.. Olin jo huolissani kun olin viikon verran niin oireeton mutta tänään kyllä on taas tiennyt olevansa raskaana..

reilu viikko sitten plussasin ja siitä lähtien oli melkolailla kaamee olo, oli pahoinvointia joka oli iltapainotteista ja vattaa nipisti ja poltteli mutta nyt eilen illalla huomasin että olo on jo melkeinpä normaali! Pahoinvointia ei ole nyt liiemmin ollut, ehkä aivan loppuillasta mutta saan sen taltutettua kun syön näkkärin eikä vattakipua oo ainakaan nyt hirveesti ollu. Koputetaan puuta että tää olo jatkuis mahdollisimman pitkään... Tällähetkellä 5+1 menossa

Takaisin