Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hengästynyt täällä myös! Luulin että kun lopettaa tupakoinnin, hapenottokyky paranee :hilarious: Puuskutan pienestäkin... Muuten oireet ovat aika minimaalisia tällä hetkellä. Joka aamu yökin vähän hammasharjalle ja hajut etovat.
Mieliteosta vahvin on jaffa ja sisupastillit. Sisuja tosin vastustan. Meinasin kyllä neuvolassa kysyä, että saako edes vähän niitä syödä. Kuukausi lakkoa takana ja salmiakkihimotus on ja pysyy :confused:

Minä taas en voi olla juomatta piimää! :D ja ennen raskautta join piimää ehkä pari lasillista per vuosi. Nyt on mennyt jo useampi litra :D tosin muistelen, että ensimmäisessä raskaudessa taisi olla sama homma..

Itse syönyt salmiakkia aina läpi raskauden, sillä paineet laskenut alle 100 aina . Kai se paineiden nousu siinä riski...

Ainiin ja mieliteoista; peruna ei tänne maistu yhtään tai piimä hyi, vaikka yleensä tykkään. Laimeet mehut ja jalapenot. Jalapenoja laitan melkein joka ruokaan, ihan kumma himo niitä kohtaan nyt :D

Mä syön tällä hetkellä ainoastaan ruislimppua, jonka päällä juustoa, ja sulatan mikrossa. Sen sitten syön yhdessä kylmän kaakaon kanssa. Mansikka-vadelma Viilikset uppoaa kans. Välillä pystyn juomaan vadelmakeittoa, välillä taas en. Hedelmistä omenoita oon nyt syönyt, sen jälkeen kun luumut ja persikat alkoi tökkiä.
Tää on niin yksipuolista tämä mun ravinto nyt, mutta en voi edes kuvitella syöväni jääkapissa tällä hetkellä olevaa makaronilaatikkoa.:depressed: Enkä keksi tällä hetkellä mitään muutakaaan mitä voisin syödä.:/ kun tuntuu turhalta ees yrittää, kun ajatuskin oksettaa. Välillä oon joutunut esikoista syöttämään, niin meinaa niin alkaa kuvottaa, ja se ruuan laittaminen vuoasta lautaselle. :depressed: Eilen työnsin paperia nenään, että en haista sitä ruuan hajua kun laitan ruoan lapselle, niin silti se koostumus aiheutti sen, että jouduin juoksemaan oksentamaan.:/ onneksi viikkoja on jo sen verran että ainakin esikoisen aikaan alkoi helpottaa n. vkosta 10 eteenpäin.

Niin ja salmiakkia olen ihan vähän syönyt pahimpaan oloon jos helpottas, mutta yleensä nekin tulee ulos aika pian. Mielitekoina ollut vaan jäätelöt, niitä voisin syödä enemmänkin.:)

Itse syönyt salmiakkia aina läpi raskauden, sillä paineet laskenut alle 100 aina . Kai se paineiden nousu siinä riski...

Verenpaineen nousu ei muuten ole ainoa riski, vaan salmiakki ja laku sisältää glykyrritsiiniä joka heikentää istukan suodattamiskykyä stressihormonin osalta. Mulle kans viime raskaudessa joku lääkäri sano et ei haittaa syödä kun verenpaine on niin matala mutta tosiaan hyvä tiedostaa ettei ole ainoa asia siinä :)

^ Mä en ihan tällaisenaan näitä tutkimuksia koskaan niele. Toinen tutkimus usein kumoaa toisen, kuten inkivääristä monenlaista on "tutkittu" :) Itse ajattelen, että kohtuus kaikessa myös raskauksissa. Ja olen syönyt sushiakin raskauksissa, mutta raaka-aineiden kanssa vain tarkempi tällöin.

Ainiin ja sushi himoisille vinkiksi, että ruotsin suositusten mukaan sushia voi syödä jos kala pakastettu kunnolla ennen valmistusta sushiksi (listeria kuolee). Näin ollut jokaisessa käyttämässäni sushiravintolassa joten uskaltanut nigireitäkin syödä :)

Mulla tärähti eilen nännit ihan tosi kipeiksi. Päivällä rintoja kihelmöi paljonkin ja illalla kun otin liivit pois niin ei kestänyt edes hipaista. Mietin tossa itekseni että johtusko siitä että pieni sydän alkoi lyömään!? Näinä päivinä kun sen pitäisi tapahtua...

Väsymys jatkuu ja varsinkin iltaisin olen tosi väsynyt. Se johtaa siihen että tulen tosi kiukkuiseksi... :/ Aamuisin sitten herään vähän viiden jälkeen enkä saa kunnolla enää unta :(

Pahoinvointi aaltoilee. Aamulla pystyn vielä juomaan kupin kahvia syömättä mitään - syön vasta töissä aamiaisen mutta kyllä pitkin päivää pitää yökätä vaikka ei oksenna.

Hena ja Toivo-Sinikka 5+5

Mulla ollu lähinnä etovaa oloa (kerran olen oksentanut), arat rinnat ja huimausta. Alussa oli myös alavatsassa riipiviä kipuja, mutta nyt niitäkään ei ole muutamaan päivään ollut :)

Rv 7+0

Muokattu viimeksi:
Mulla on hävinneet yökötykset kokonaan :eek: välillä on vähän kehno olo mutta parin vkon takaista etomista ei ole varmaan viikkoon ollut. Nyt vaan hengästyttää ja väsyttää :D

Muoks. Ja rv tänään 9+5

Kävin ostamassa ne pahoinvointirannekkeet. Tuntuvat ainakin vähän auttavan mutta on sen verran tiukat että alkaa olla ranteet hellinä sen pallukan kohdalta että en kyllä pysty kovin pitkään näitä käyttämään... Odottelen sitä viikkoa 12+ jos sitten alkaisi helpottaa... :F

nyt 8+6

Itsellä selkeimpänä oireena aivan järkyttävä väsymys. Yleensä olen hyvinkin energinen ja aikaansaava, niin kyllä ajoittain ihan ärsyttää, kun menee nukkumiseksi ja makaamiseksi. :hilarious: Välillä myös huimaa ja hieman öklöttää sekä mahaan koskee. Nyt 8+5.

Mulla nyt pari päivää pahoinvointi ollu lievempää, jes!

Tukka on ihan kauhee kokoajan, pesusta heti seuraavana päivänä ihan likaset vaikka en mitään kovin rasvasta oo syöny..

Onks muilla pelkät nännit kipeet eikä ite rinnat? Mulla on ollu nyt siis koko ajab pelkät nännit ihan hullun kipeet, välillä yöllä herään siihen ku nukun niitten päällä ja särkee ihan sikana :D muuten ei oo tosiaan tissit kipeet ja niin tais olla esikoisestakin.

Rv 7+4

Mulla lähtee hiusta ihan kauheesti. Sama oli ekanki kohdalla. Rauhoittui joksikin aikaa ja synnytyksen jälkeen uus hiustenlähtö. Mä oon tällä menolla kalju ku ei oo vieläkään palannu samaan mitä ennen ekaa raskautta :eek:

Pahoinvoinnin suhteen taas parempi päivä (tai no aamu) ja pystyin jopa paistamaan jauhelihan ekaa kertaa kahteen viikkoon :D 7+5

^ Mä en ihan tällaisenaan näitä tutkimuksia koskaan niele. Toinen tutkimus usein kumoaa toisen, kuten inkivääristä monenlaista on "tutkittu" :) Itse ajattelen, että kohtuus kaikessa myös raskauksissa. Ja olen syönyt sushiakin raskauksissa, mutta raaka-aineiden kanssa vain tarkempi tällöin.

Itsekin olen ajatellut, että kyse on tuossa varmaankin jatkuvasta isohkojen määrien syömisestä. Itselläni ei mitään suurta himoa ole lakun tai salmiakin suuntaan ollut, joten sen vuoksi olen jättänyt nyt syömättä :) Kokonaisuudessaan tosiaan itsekin olen samoilla linjoilla, että maalaisjärkeä käyttämällä pärjää varmasti jo pitkälle :)

Mä tuun hulluksi tän turvotuksen kanssa! Koko maha on ihan ku rantapallo, ylävatsaa myöten joka aiheuttaa närästystä. Maha on myös ihan sekaisin ja syömisen jälkeen oksettaa kauan.

On kyllä niin hehkee olo! :biggrin

Mulla lähtee hiusta ihan kauheesti. Sama oli ekanki kohdalla. Rauhoittui joksikin aikaa ja synnytyksen jälkeen uus hiustenlähtö. Mä oon tällä menolla kalju ku ei oo vieläkään palannu samaan mitä ennen ekaa raskautta :eek:

Pahoinvoinnin suhteen taas parempi päivä (tai no aamu) ja pystyin jopa paistamaan jauhelihan ekaa kertaa kahteen viikkoon :D 7+5

Mulla ei missään vaiheessa ole loppunut hiusten lähtö esikoisesta. Ollut koko vuoden (imetän) hirveetä hiustenlähtöä joka alkoi silloin jo raskauden aikana. Nyt sit uusi raskaus ni saa nähdä mikä on lopputulos et pitääkö lähtee peruukkikaupoille :p

Mua on tänään ja eilen huimannut kun seison paikoillani pidempiä aikoja. Esimerkiksi kahvilajonossa. Ei hyi saakeli kun kahvin ja pullan haju oikein oksettaa, on lämmintä ja joutuu seisomaan paikoillaan pitkään. Onneksi helpottaa kun pääsee liikkumaan tai istumaan taas. Onko muillakin tätä oiretta ollut?

Takaisin