Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin kuumat aallot ja palelu vuorottelevat.

Onkio teillä ihan jatkuvia tai päivittäisiä tuntemuksia kohdussa? Ku muistelen, että esikoisesta mulla olisi ollut päivittäin vähän kuin menkkajomoja, mutta nyt on kyllä todella vähän mitään edes pistelyjä (tai silloin 4+ viikolla oli menkkajomoa). Tuntuu siis ihan normaalille.. Kasvaako se kohtu siellä ollenkaan..

Ei ole Silky päivittäin.:) alkuun oli vain silloin tällöin ja sit viime viikollla tuntu monena päivänä muistaakseni peräkkäin ja sit taas nyt tuntuu silloin tällöin. Ehkä toisessa raskaudessa kroppa on jo vähän tottunut siihen kohdun kasvuun, eikä nyt tunnu koko ajan?:) en yhtään muista miten ekassa raskaudessa mulla tuntu, varmaan vähän samalla tavalla kuin nytkin.

Mut mulla on nyt monena päivänä tuntunut oikealla puolella mahaa/kylkeä aika ylhäällä semmonen jännä tunne. Siis tuntuu aivan samalta kuin vauvan liikkeet tuntui. Heh, siis tiedän toki ettei ole liikkeitä vielä, vaan samalta tuntuu.:) jotain haamupotkuja. Ja aina tuossa samassa kohtaa. En malta oottaa että liikkeet tuntuu, tämä tunne tuo niitä muistoja niin mieleen.<3 ehkä se on jotain venymistä? En tiiä.:D

Täälä turvotus ja kauhee nälkä vähän väliä..pahoinvointia ja väsymystä, joten fyysinen aktiivisuus laskenut. Tänään paino +2.5kg [emoji53] ja viikkoja vasta 6+2. Edellisissäkin nopeaa on paino noussut mut nyt on uusissa lukemissa... arrgggh

Tutulta kuulostaa.
Turvottaa ja nälkä on kokoajan. Hajut tuntuu voimakkaasti ja ne kuvottaa.
Pahin oire nyt on väsymys.

Onko teillä ollut hengästymistä? Ihan outo oire. Kävelin 5 kerrokseen ja meinasin kuolla ku niin hengästyin? Ei normaalia minulle. Sit alavatsa jo ihan turvonnut et näkyy selvästi jo nyt ja viikkoja vaan 6? Vaikuttaakohan sektioarpi näihin alavatsakipuihin?

Muokattu viimeksi:
Silky, on ollut sellaista jomotusta aika pitkälti päivittäin. Vaikea kuvailla sitä, mutta sellainen jännä paineen tunne. Hyvin samanlaista kun menkkakivut, mutta hieman lievempänä.

Huh huh mikä päivä töissä, mutta jotkin kunnian rippeet ehkä vielä jäljellä. Jouduin keskeyttämään asiakastapaamisen "erittäin kiireellisen puhelinsoiton" eli hemmetinmoisen vellovan olon vuoksi. Asiakas jäi siihen hämmästyneenä odottelemaan, kun itse kiirehdin nopeasti vessaan ja vatsa aivan sekaisin. Toisen tapaamisen jouduin sitten perumaankin, kun en enää uskaltanut ottaa samaa riskiä uudelleen. En tiedä johtuiko päivällä syödystä salaatista (minkä syöminenkin teki niin pahaa...) vai onko tämäkin joku yleisempi oire. Toivottavasti ei! Tätä menoa on pakko kertoa piakkoin pomolle, vielä ei haluaisi kertoa, kun on vasta 5 +5. Toisaalta voi olla, että tarvitsen jatkossa jonkun taustatuen, jos tämä asiakkaiden edestä karkailu jatkuu. Kyllä vähän pelottaa mitä tästä tulee, työ on myös niin liikkuvaista sorttia, että aina pelastusrengas ei tule olemaan kerrosta alempana...

Onko teillä ollut hengästymistä? Ihan outo oire. Kävelin 5 kerrokseen ja meinasin kuolla ku niin hengästyin? Ei normaalia minulle.

I feel you! Sama juttu täällä. Kauhea hengästyminen ihan pienestä jo. Kuulemma helpottaa ehkä jossain vaiheessa. [emoji16]

Muokattu viimeksi:
Onko teillä ollut hengästymistä? Ihan outo oire. Kävelin 5 kerrokseen ja meinasin kuolla ku niin hengästyin? Ei normaalia minulle. Sit alavatsa jo ihan turvonnut et näkyy selvästi jo nyt ja viikkoja vaan 6? Vaikuttaakohan sektioarpi näihin alavatsakipuihin?

Mulla kans. Ei tarvi ku esim. yöllä käydä vessassa, niin joutuu jo tasaamaan hengitystä kun tulee takasi. Maha myös tuntuu jännältä, jos vaikka rojahtaa sängylle. En osaa oikein ees selittää miltä tuntuu, kun ei se satu mut jotenki myllertää ja tuntuu epämukavalta. Tasaantuu sit samaa tahtia hengityksen kanssa. Ja noustessa huimaa.

5+3

Piti käydä töissä jo yökkimässä vessassa. Onneksi muu porukka kerkes jo liueta paikalta niin ei niille jäänyt vielä kiinni :D

7+3

Hengästymistä täälläkin ollut jo useamman viikon ajan ja samoin noita, että välillä viluttaa kovasti ja varsinkin yöllä välillä herää hiestä märkänä.. Painoa myöskin on tullut useampi kilo vaikka näin pienillä viikoilla ollaan menossa, toivottavasti painonnousun saa hieman stoppaamaan kunhan tämä pahin olotila menee ohitse..

8+0

Minulla kans ihan älytöntä hengästymistä turhanpäiväsestä pienestä liikkumisesta ja tulee paha olo kun syke nousee :D Lisäksi pari päivää vatsa sekasin ja vatsan turvotus on ihan älytöntä vaikka eihän se kohtu ole vielä tämmösellä ensisynnyttäjällä minkään kokonen muutenkaa... :O 5+1

Mulla alkoi oireet vasta raskaustestin jälkeen tai en kiinnittänyt huomiota siihen ennen (vaikka väsymys tai polvet alkaa sattuu pienen pyöräilyn jälkeen, se voi johtua muustakin). Testin tein vasta 6 rv niin yleensä sen jälkeen tuleekin ne oireet vasta ja plussa oli iso yllätys kun ehkäisy oli aina käytössä ollut. Nyt ällöttää kissanruuan haju ja en pystyy syömään seanliha ollenkaan (edellisessa raskauksessa oli sama tilanne paitsi kanan syömisessä). Ja nälkä koko aika, kun jää enemmän kun pari tuntia syömiseen väliin sit alkaa yököttää kunnes syön jotakin. Mutta tulee hyvä mieli kaikista oireista ja rauhallisempi mieli :D rv 8+1 nyt

Mullakin tuo hengästyminen, aattelin johtuvan noista lisäkiloista :D Tuo on kans jännä tuo vatsan sekasin olo, itsellä ollut yleensä kovalla, nyt kauhee ripuli välillä. Ei oo kyl aiemmissa näin ollut. Mut hyvä kuulla etten ole ainoa, rauhoittaa mieltä :)

Ompa huojentavaa kuulla et muillakin on hegästymistä. Pelästyin jo et miten tällee hengästyttää. Tosi erikoinen oire. Ei ollut ensimmäisessä raskaudessa tämmöstä, tosin ei ollut kyllä mitään muitakaan oireta :joyful:
Tämä toinen raskaus on kyllä oireiltaan aivan eri :p Tsemppiä kaikille oireiden kanssa ❤

Onneks tänään ei oo ollu pahoinvointia, kun istuttiin n. 6h autossa. Huomenna viel pitäis n. 3h jaksaa istua ja sit oltais perillä Rovaniemellä. Toivottavasti huomenna ois kans hyvä olo.

@Suzkip hengästyminen johtuu vissiin siitä, että veren pitoisuus nousee. [emoji4]

Kuten Musurulla niin minuakin etoaa lihat. Kana on pahin oikeastaan. Peruna uppoaa parhaiten. [emoji16]

Mulla on ollut nyt pari viikkoa jatkuvasti maha löysällä, maitohappobakteeritkaan ei auta. :/ Täytynee ottaa kuitulisät käyttöön...
Niin ja hengästyn ihan vaan sohvalla makaamisestakin! :D Tänään on myös oksettanut koko päivän, hyh.

6+3 arviolta nyt.

Takaisin