Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nii en tiedä. Vuoto alkoi silloin ku kuukautisten olisi pitäny alkaa. Vuotanut nyt 7 päivää. Saako neuvolasta lähetteen johonki näytteenottoon vai pitääkö soittaa terveyskeskukseen? Voiko tulehdus siis aiheuttaa ruskeaa vuotoa? Ikinä ei ole ollut tulehduksia. Esikoisesta ei tämmöstä ollut.

Mulla vuoteli alkuun vaaleanpunertavaa viikon verran, päivän piti taukoa ja alkoi taas, välillä tuli kirkasta vertakin siteelle. Yhteensä kolmisen viikkoa vuoteli vaihtelevasti ennen kuin lääkärillä kävin. Siellä teki sisätutkimuksen ja ultras mikä tilanne. Lisäksi otti tietty tulehdusnäytteet, mutta määräsi jo ennen tuloksia antibiootit kun tulehdukseen viittasi. Neljä antibioottia ja kaksi täysin vuotamatonta päivää nyt takana, toimii siis.
Muita oireita ei tulehdukseen ollut kuin tuo vuoto. Ja ihan neuvolan kautta äitiyspolin lääkärille sain ajan kun soitin tuosta vuodosta. [emoji5]

Mulla vuoteli alkuun vaaleanpunertavaa viikon verran, päivän piti taukoa ja alkoi taas, välillä tuli kirkasta vertakin siteelle. Yhteensä kolmisen viikkoa vuoteli vaihtelevasti ennen kuin lääkärillä kävin. Siellä teki sisätutkimuksen ja ultras mikä tilanne. Lisäksi otti tietty tulehdusnäytteet, mutta määräsi jo ennen tuloksia antibiootit kun tulehdukseen viittasi. Neljä antibioottia ja kaksi täysin vuotamatonta päivää nyt takana, toimii siis.
Muita oireita ei tulehdukseen ollut kuin tuo vuoto. Ja ihan neuvolan kautta äitiyspolin lääkärille sain ajan kun soitin tuosta vuodosta. [emoji5]
Okei. Sanoin kyllä neuvolaan, kun soitin et tulee ruskeaa vuotoa ja alavatsakipuja niin sanoi vaan et seuraile. Ei voi tehdä mitään. Samaa sanottiin lapsettomuuspolilta. Soitti, kun ilmotin plussasta s-postilla ettei tutkimuksia tarvitse. Soitampa huomenna neuvolaan uudestaan. Kiitos vastauksesta :happy:

Emppusk, TYKSin naistenpolilla on onneksi aivan ihana henkilökunta, jouduin itsekin keväällä vierailemaan siellä ikävissä merkeissä. Toivon sinulle kaikkea hyvää❤️

Suzkip, soitelehan uudestaan ja sano siitä kirvelystäkin, niin jospa ottais sut sit tutkimuksiin.:)

Ääh. Täällä kans oireeton päivä, mitä nyt piti tytön kans nukkua päikkärit ku väsytti :rolleyes:

Kyllä sitä on herkkänä, musta tuntuu että liikutun nyt kaikesta, varsinkin lapsiin liittyvistä asioista. Kun näkee kuvan vastasyntyneestä ja juuri synnyttäneestä äidistä, kun se kaikki ohi mennyt punnerrus ja sen jälkeinen onnellisuus paistaa äidin kasvoilta. Sitten toinen kuva, kun juuri maalattuun lattiaan on lapset jättäneet omat jalanjälkensä. Yks päivä tuli tippa linssiin kun lapsi katsoi Pipsa Possua ja ne äiti ja isä pussas.:hilarious: Joo, ja viime raskaudessa aloin itkeä kun jouluna soi Porsaita äidin oomme kaikki, ja siinä on sana äiti, yhyyyy!!:D Lisäksi silmät kostuu lähes joka kerta kun katson esikoisen ja miehen yhteisiä leikkejä ja touhuamista.
En yleensä nyt ihan näin herkkis ole.:D

Toupie, I feel you! :D

Mä pidättelin viikonloppuna Tall ships raceilla itkua, kun ennen Chisun keikkaa lavalle tuli Ville Viking tanssimaan Robinin Hula Hulaa! :laughing002

Jupiter, juuri samanlaisessa tilanteessa voisin kuvitella pidätteleväni itsekin itkua!:D onhan tuo nyt niin liikuttavaa!:excited001

Mä liikutun muutenki aina tosi helposti ja esim. Leffaa katsoessa lähes aina pääsen itkemään niin nyt raskauden myötä täytyy ihan pidätellä ettei ala kunnon vollottaminen :hilarious:

Imettäminen tässä olotilassa!! Onko muita kohtalotovereita? Ensi-imaisut tuntuu niin kipeeltä, ihan ku ne ekat päivät ku aloiteltiin imettämistä. :( Nyt oonkin kieltäytynyt muutaman kerran imetyksestä, ku en vaan kestä sitä kipua. Mitenköhän kauan tämä kestää ja joutuukohan tässä lopettamaan imetyksen ton esikoisen kohalta kokonaan? :(

Mullakaan ei imetys satu - vielä... nyt vasta 5+0 ja oon kanssa kuullut että voi sattua, mutta en tiiä missä vaiheessa alkaa ja milloin loppuu. Mulla ei oo tosin oireena missään vaiheessa ollut mitään rintojen arkuutta muutenkaan, heruminen on ehkä vähän tiukemmassa kuin ennen.

Mulla on tullut oireiksi ihan järkyttävä nälkä, lisäksi öisin herään siihen kun vatsa oikein kurnii. Mutta samaan aikaan ei oo kyllä ruokahalua, mutta nälkä vaan painaa. Pakko yrittää sitten aina vaan väkisin syödä jotain. [emoji28]

Hyi että tätä oloa! Kiva kun ollaan lähössä tänään mökille josta huomenna jatketaan matkaa Rovaniemelle. Kiva istua autossa jos on kauheet pahoinvoinnit päällä.. Mut mä oon nyt kyllä sitä mieltä et, tän on pakko olla tyttö, koska ei mitään tämmöistä ollu kun esikoista odotin ja hän on poika.

Varma, sama homna mulla, koko ajan nälkä ja ei meinaa ruoka maistua. Yöllä on kamalaa herätä nälkään, sekin on joka öistä nykyään. :/ Muutaman kerran ollut pakko käydä jotain syömässä yölläkin.

Satunen, oksennuspusseja mukaan autoon, mullakin kulkee jopa laukussa mukana, kun ei koskaan tiedä millon paha olo yllättää.:depressed: Mä taas veikkaan että tämäkin on tyttö, kun niin on samalla tavalla oksetusolo ollut kuin esikoisen aikaan.

Mulla kans tälläkin hetkellä ihan kamala nälkä että mahaan ihan sattuu mut ei vaan tee mieli laittaa MITÄÄN suuhun .. :(

Rv 7+1

Täällä oikealla edessä jomottaa menkkamaisesti ja vihloo selkään :/ tissit arat. Tuo selkäkipu on tullut kyllä mukaan jo pari viikkoa sitten, etujomotus on uutta !

Rv7+1

Takaisin