Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkoi 5+2 ällötys ja ruokahaluttomuus, oksentamaan jouuin ekan kerran 5+5. Esikoisesta alkoi 6+2.

Mulla kans kahvin juonti jäänyt. Hyi.

Meillä työnimenä vasta vaan vauva :D

Eilen piti lisätäkkin mun tekstiin että tukka on kokoajan rasvanen ja nännit superkipeet, vähän myös ite tissit.

Taas heti aamusta yritetty halailla pönttöä mutta ei oo oikeen mitä oksentaa.

6+5

mutta minä oon muutaman päivän syöny ku hevonen, enkä todellakaan mitään terveellistä.... [emoji23]
Mä eilen esittelin miehelle artikkelia raskausoireista miehillä, kun valitteli jatkuvaa nälkää. Pätenee siis oli puoliso kumpaa sukupuolta hyvänsä :grin

Tänään on ollu varsinainen känkkäränkkä-aamu, kaikki kiukuttaa! Yöllä heräilin taas myös inhottaviin vatsakramppeihin, mutta niistä olikin jo netissä varoiteltu, että voi tällä viikolla olla kivulaitakin..
Ja vuoto on jo kahden antibiootin jälkeen huomattavasti vähempää! Enää tulee harvakseltaa vaaleanrusehtavanpunertavan sävyisenä, aamuisin vähän runsaammin. Jospa tämä suunta jatkuisi :p En usko että antibiootin tehot on edes huipussaan kun öisin joutuu käymään useammankin kerran vessassa ja aina samalla valahtaa osa aineista ulos..
7+5

Asiat mitkä normaalisti vähän ketuttaisi, saa lähes raivonpartaalle sekunnissa. Oon nyt kyllä onnistunut hyvin hillitsemään sanomisia ja ollut vaan hiljaa koska tiedostan jo mistä tää hillitön kiukku tulee :'D

Töissä huomasin että 8h kun seisoo ja kävelee niin alaselkä on alkanut kipeytymään. Nännit on tummentunut ja hieman arat mutta muuten ei juurikaan mitään. <3

Onpa kiva että on antibiootit auttaneet vuotoon, mozzarella!:)
Ai, näillä viikoilla on usein mahakipua? No ilmankos nyt ollut menkkakipuja monena päivänä, kun aikaisemmin ollut tosi vähän.:)

Musta taas tuntuu että oon paremmalla tuulella kuin normaalisti. Pittää kysyä mieheltä, että onko näin.:D
Mutta mulla vaikutti yritysajan tärppäämättömyys mielialaan sen verran, että senkin vuoksi tuntu että olin ärtynyt. Kyllä se mies eilen puhu että mun mielialat vaihtelee koko ajan. Kiihdyn nollasta sataan ja sit kohta kaikki onkin taas ihan hyvin ja oon lauhkea kuin lammas.:hilarious:

Täälläkin mielialat vaihtelee tosi usein ja erityisesti kiukku tulee helpommin :hilarious:
Välillä käy sääliksi mun miestä mut hän sanoi että on tottunu jo viime raskaudesta..
Nyt 7+1

Mä soittelin tänään neuvolaan mielenrauhapuhelun, kun eilen ennen nukahtamista vedin taas pelkopaniikki-itkut. Pelkään siis saavani taas keskenmenon, ja lisäksi fibrolääkityksen lopettaminen aiheuttaa ahdistusoireita. Vatsa on vihlonut tänään jatkuvasti ja on arka, muita oireita ei ole juuri ollut.
Neuvolantäti lohdutteli, että jos ei verenvuotoa tule niin voin luottaa kaiken olevan hyvin. 31.7. on eka neuvola, tosin siellä ei vielä kuunnella sydänääniä.
Kovasti houkuttais se varhaisultra, täytyisi vain selvittää missä Turun seudulla on halvinta.

Mä niin haluaisin nauttia tästä jo!❤️

Mä kävin Turun Gynekologikeskuksessa ja kelakorvauksen jälkeen 97e (: GK on kyllä todella sympaattinen paikka, ei yhtään niin laitosmainen kuin muut, suosittelen!

Siirryn nyt tuolt varhaisultra ketjusta tänne panikoimaan :arghh: jotain ruskeaa/punaista limaista suttua tullut, tosin ei housuihinkaan asti vaan pyyhkiessä paperille. Samanlaista kun lkais menkat parin päivän päästä. Mietin voisko johtua siitä että ilman raskautta näihin aikoihin olis menkat? Mitään kipuja ei oo ainakaan vielä ollut

Siirryn nyt tuolt varhaisultra ketjusta tänne panikoimaan :arghh: jotain ruskeaa/punaista limaista suttua tullut, tosin ei housuihinkaan asti vaan pyyhkiessä paperille. Samanlaista kun lkais menkat parin päivän päästä. Mietin voisko johtua siitä että ilman raskautta näihin aikoihin olis menkat? Mitään kipuja ei oo ainakaan vielä ollut

Mulla kävi just näin ja sen jälkeen teinkin positiivisen testin, kun menkat ei alkanu kunnolla

Mul pitäis olla nyt viikot 7+6, tosin varhaisultrassa lääkäri ei saanut selvää sikiökaikua muttei pystynyt sanomaan myöskään että onko keskenmeno tai tuulimuna kyseessä :/ ma on neuvola onneksi, jos nyt ei siis tule keskenmenoa täs viikonlopun aikana.

Mä kävin Turun Gynekologikeskuksessa ja kelakorvauksen jälkeen 97e :) GK on kyllä todella sympaattinen paikka, ei yhtään niin laitosmainen kuin muut, suosittelen!

Kiitos vinkistä Niittipyssy! ☺️ Ja Kelakorvauksen sai ilman lähetettäkin? Viikolla 7 voinee jo mennä?

Tuohon vuotoon on kyllä niin monia syitä Emppusk :confused: Itsekin selannut kaikki sivut ja keskustelut mitä Google vain eri hakusanoilla antoi. Ja sehän vasta saikin paniikkia ilmaan.
Tässä raskaudessa mulla johtuu vuotelu ilmeisesti tulehduksesta, kun on ainakin vielä antibioottien myötä vähenemään päin. Edellisessä se taas oli esisoittoa keskenmenolle.. Sitä vaan ei tiedä olivatko ne todellisuudessa toisiinsa yhteydessä vai pelkkää huonoa tuuria.
Toivotaan että sulla oli lääkäri vaan loman tarpeessa, eikä sen takia ottanut löytääkseen sikiökaikua ja vuotelu olisi vain viatonta :)
Niin pitkään kun ei kipuja ole niin kaikki on hyvin. Näin ainakin yritin itseäni rauhoitella ennen selvyyttä asiaan. :)

Äsken alkoi hieman runsaampi vuoto, ihan kirkasta verta. Muutama klimppikin tuli mutta ei kipuja ja verta tulee pönttöön muttei vielä siteeseen. Nyt vaan paniikissa odotan ja mietin että jatkanko odottelua vai soitanko johonkin. Huomenna olis pitkä työvuoro ja se laittaa stressaamaan vielä kovemmin, pomo kun ei ole yhtään ymmärtäväinen saikkuihin, yli syy ihan mikä tahansa...

Voi Emppusk <3 valitettavasti ei kuullosta kovin hyvälle. Pidän silti peukkuja että on jotain harmitonta vuotoa.

Ja mitä tulee keskenmenoihin niin mulla on ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa eikä kummassakaan mitään kipuja ennen tyhjennyslääkkeiden ottamista ja toisessa ei ollut edes vuotoa. Ekassa rusehtava vuoto alkoi muutama päivä ennen kun km todettiin. Toisessa hävis raskausoireet rv8+ ja kkm tosettiin 10+ että mie en itse luota mihinkään...
Tämä ei tosin tarkoita sitä että kaikilla olisi näin ja yleinen ohje on että jos on kipuja ja/tai runsasta vuotoa pitää hakeutua lääkäriin.

Elä Emppusk vielä menetä toivoa vaikkei tuo hyvälle kuulostakaan, mullakin tullut tässä raskaudessa niin hyytymää, kirkasta verta pönttöön ja vähän siteellekin. Silti kaikki on ainakin vielä hyvin. :)
Ja vaikkei pomo ymmärtäväisin olekaan, niin joskus on vain pakko olla saikulla, eli jos siltä tuntuu yhtään niin kannattaa sitä hakea. Etenkään jos et ole runsaasti saikkuillut niin ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista asiaan!

Kiitos vinkistä Niittipyssy! ☺️ Ja Kelakorvauksen sai ilman lähetettäkin? Viikolla 7 voinee jo mennä?

Juu ihan vaan ku maksaessa näyttää kelakortin ni tulee korvaus (: Mä kävin 5+6 ja ei saatu sykkeitä näkymään, suositeltiin parin viikkoa odottamaan. Mulla tosin suurin pelko oli tuulimuna niin se saatiin kyllä poissuljettua.

Moikka! Itseäni huolettaa ruskea vuoto joka alkoi samana päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tätä kestänyt siis jo 5 päivää. Onko muilla ollut tämmöistä?
Kiitos :)

Moikka! Itseäni huolettaa ruskea vuoto joka alkoi samana päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tätä kestänyt siis jo 5 päivää. Onko muilla ollut tämmöistä?
Kiitos :)

Mulla kans alkoi vuoto kun kuukautisten olis pitänyt alkaa.. oli samanlaiset kun menkat mutta paljon niukemmat ja kesti reilun viikon. 2vkoa vuodon loppumisesta testi näyttä edelleen positiivista.

Mulla kans alkoi vuoto kun kuukautisten olis pitänyt alkaa.. oli samanlaiset kun menkat mutta paljon niukemmat ja kesti reilun viikon. 2vkoa vuodon loppumisesta testi näyttä edelleen positiivista.
Kiitos vastauksesta, eli ei tarvitse vielä ainakaan panikoida :)

Juu ihan vaan ku maksaessa näyttää kelakortin ni tulee korvaus :) Mä kävin 5+6 ja ei saatu sykkeitä näkymään, suositeltiin parin viikkoa odottamaan. Mulla tosin suurin pelko oli tuulimuna niin se saatiin kyllä poissuljettua.

Hieno juttu! ☺️
Varasin just itelleni mielenrauha-ajan 31.7., samalle aamulla kuin eka neuvola. Silloin on omien laskujeni mukaan just 7 viikkoa täynnä.

Takaisin