Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla muilii alaselkä inhottavasti. Tuntuu, että tekisi mieli naksauttaa se jatkuvasti paikaltaan tms. Samoin tämä tunne ehkä hieman aiheuttaa etovaa oloa. Rinnat superkipeät ja välillä vihlaisee mahasta.

Hei, nyt kun mainitsitte niin mullakin on painajaisia. Saatan yöllä herätä itkien :O

Täällä selvitty lääkärikäynnistä kunnialla! Vailla toivoa menin sinne, eilen kun tuli aamulla pieni hyytymä, jonka jälkeen vuoto taas lieveni jatkuakseen taas tänään. Vähintäänhän sieltä olisi pitänyt löytyä tuulimuna mielestäni, mutta niin vain siellä sydän hakkasi pienellä :Heartred Ultran mukaan viikot 7+2, menkoista laskien 7+3, eli täysillä ollaan mukana.
Ilmeisesti jokin tulehdus mikä aiheuttaa kohdunsuun vuotoa, ei kuulemma tarvinnut paljoa nykiä kun alkoi valua veret. Antibiootit sain ja nyt sitten toivotaan että vuodot lakkaa niiden avulla. Viikon päästä saapi lisätietoa tulehduksesta, mutta kylläpä helpotti että kaikki on hyvin muuten! Ehkä minä en ole näitä vähäisiä raskausoireitani kuvitellutkaan siis.:)

Mä soittelin tänään neuvolaan mielenrauhapuhelun, kun eilen ennen nukahtamista vedin taas pelkopaniikki-itkut. Pelkään siis saavani taas keskenmenon, ja lisäksi fibrolääkityksen lopettaminen aiheuttaa ahdistusoireita. Vatsa on vihlonut tänään jatkuvasti ja on arka, muita oireita ei ole juuri ollut.
Neuvolantäti lohdutteli, että jos ei verenvuotoa tule niin voin luottaa kaiken olevan hyvin. 31.7. on eka neuvola, tosin siellä ei vielä kuunnella sydänääniä.
Kovasti houkuttais se varhaisultra, täytyisi vain selvittää missä Turun seudulla on halvinta.

Mä niin haluaisin nauttia tästä jo!❤️

Täällä edelleen ihan oireetonta. Yölläki herätessä oikein pohdiskelin ja ihmettelin, kun missään ei tunnu miltään. Maha on nyt kyllä todella sekaisin, mulla kyllä muutenkin herkkä maha ja esim. menkkoja ennen + niiden aikana on sekasin.. Sehän tässä jännittääkin.. Kellään muulla maha ihan sekaisin?

Hei mulla kans. Ajattelin ennen oletettujen menkkojen alkua että sieltä ne tulee ku maha oli sekasin jo muutamia päiviä ennen. No, siitä on nyt pari viikkoa ja edelleen maha sekaisin joka päivä. Se on ollut mulla ehkä selkein oire.

Pahoinvointia ei oo esiintyny vielä. Närästys tuli kuvioihin jo ja siitä olin ällistynyt ku eihän se ny viimekskää näin pian tullu ku lähempänä puoltaväliä. Vähän ollu nännit välillä kipeet. Ja sit nuo vihlasut kohdun alueella välillä, au au..

Vahvin oire on paleleminen iltaisin. Siitä arvasinkin, että voisin olla raskaana. Nyt myöhemmin on alkanut naama kukkii ja tullut hieman pahaolo. Alavatsaa myös juilii aina välillä ja oon ihan paniikissa, meneekö tää kesken. Kunpa oppisi vain luottamaan, mutta joka kerta vessaan mennessä jännitän, näkyykö vuotoa..

Minuakin on nyt viime viikon aikana alkanut palelemaan. Ja tuntuu, että se palelu on mahdotonta saada loppumaan. Mietin jo, että onko flunssa tulossa, mutta liittynee tähän olotilaan...

Palelu on kivaa! Sisällä melkein 26 astetta lämmintä ja vilttiä pitää vetää päälle. Samoin makkariin jouduin ottamaan talvitäkin käyttöön kesätäkin tilalle. Välillä taas tulee niitä hikoiluaaltoja että saa viltit nakata nurkkaan ja kohta juosta hakemaan takasi ku paleltaa.
Ja tää väsymys! Eilen ei kerennyt ottaa edes lyhyitä päikkäreitä, joten pilkin jo ennen kahdeksaa sohvalla ja oli pakko siirtyä sänkyyn
Mullakin on muuten tuota mahan sekaisuutta. Tai no se vuorottelee ummetuksen kanssa. Lisäksi mulla on laktoosi-intoleranssi, minkä kanssa ei ole tarvinnut viime vuosina olla kovin tarkka, mutta nyt näköjään täytyy kun heittää pienestäkin laktoosi määrästä pakin sekasin..
Mut pahoinvointia oksenteluineen ei näy. Vain semmoista etovaa oloa, että mieli tekisi oksentaa mutta kun ei okseta, ja kaameaa röyhtäilyä. Varsinainen emakko kyllä tällä hetkellä

Muakin on röyhtäily vaivannut nyt.. en kyllä muista että edellisessä raskaudessa sitä alussa ois ollut :bored: mutta lopussa oli senkin edestä :dead:

Mulla on ollut nyt sellainen oire, että jos oon syönyt jotain ruokaa niin en pystyisi sitä enää toista kertaa syömään. Ällöttää ajatuskin siitä ruuasta mitä on syönyt. [emoji28] Jauhelihakastike ja spaghetti on ainut mikä ei alkanut ällöttämään. [emoji23]

Yäk kun kaikki lämmin ruoka tahtoo ällöttää.:/ Liharuuat varsinkin. Eilen syötiin kasvispihvejä, perunoita ja kastiketta, ja niitä pystyin syömään. Tänään tuntuu, että ei pysty sitäkään.

Mozzarella, sun teksti voisi olla mun kirjoittamani!
Lisäksi mulla on naama aivan tukossa, aamulla heräsin myös kurkkukipuun joka tosin meni ohi, kun jatkoin unia. Ihana ja hehkeä olo!

Onkos muilla nukahtamis vaikeuksia? Mie taas viime yönä valvoin puolikahteen ennen kuin nukahdin. Pikkasen rasittavaa kun ens viikolla pitäs mennä taas töihinkin. Vielä tyhmänä varasin lipun yöjunaan ja menen suoraan töihin. Muu perhe jää tänne pohjoseen vielä lomalle. Pikkasen saatan olla väsyny maanantaina...

Hena82, mä oon kans valvoskellut puolitoista viikkoa. Hirveä väsy, mutta uni ei tule.
Maanantaina mullakin edessä töihinpaluu, tosi kiva jos nukahdan 01-02 ja herätyskello soi 05...

Hei ois muuten kiva jos näihin laittaisi mukaan raskausviikot, niin pystyisi vähän vertailemaan (vaikkei saisikaan toisiin verrata). :D

Täälläkin taitaa olla väsymys rantautunut, nukuttaa koko ajan! Nyt 5+3.

Mun on vähän vaikea arvioida tarkkaa viikkoa, sillä olin viimeksi korkeassa kuumeessa kun menkat alkoi, enkä merkinnyt ylös (nyt kun ois kerrankin kannattanut!) :D

Mut omien päätelmieni mukaan nyt ois 5+5. :)
Olin just pari tuntia kaupungilla ja huhhei kun oon rättipoikkikipiä nyt!

Joo siis mistä tää väsymys tulee :D Heräsin just kevyiltä kolmen ja puolen tunnin päikkäreiltä... Oon nukkunu päikkäreitä lähes joka päivä, eikä vaikuta yöuniin mitenkään.

4+5

Nukahin tänään kans melkeen sohvalle pikku retken jälkeen :D ja on ruvennu myös palelemaan! Kuvotus jatkuu eikä oikeen mitään saa vieläkään syötyä tai juotua, mut en oo oksentanu!

6+4

Minäkin nukun aina vaan kun voin. Loma loppuu tähän, joten enää ei voi ottaa päikkäreitä. Mitenkähän minä pärjään? :D

Tänään on ollut myös selvästi heikoin päivä huonon olon kanssa. Mitään ei ole vielä tullut ulos, mutta koko ajan täytyy olla varuillaan. Kaupassakin kävin ihan super nopeasti kun pelotti niin paljon :D esikoisen kanssa minulla alkoi juuri tällä viikolla siis kunnon pahoinvointi, eli nyt on 8+3

Takaisin