Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli lauantaina ihan kamala olo. Ylös pääsin kunnolla vasta iltapäivällä, onneksi oli mies kotona auttamassa. Pyörrytti, vilutti, pää särki ja koko ajan vatsassa kiersi. Viime raskudessa pahoinvointia/kuvotusta ei ollut lainkaan, niin oli se nyt kyllä järkkyä . Kaikki kunnia niille, jotka siitä joutuu kärsimään pitkiä aikoja. Ohi meni, luojan kiitos, eikä ainakaan vielä ole takaisin tullut. Esikoisen odotusaikana verenpaine hyppäsi taivaisiin, ja siellä on pysynyt..paitsi kun lauantaina varuiksi mittasi niin oli 120/70 ..mitähän ne tuumaisi kun menis valittamaan että on huono olo kun verenpaine on romahtanut ja se onkin normaali.
Väsyttää, muttei vielä pahasti. Rinnat ei ole kipeät, alavatsalla juilii jännästi.. ja maha on kuin puolenvälin yli oltais. siinäpä ne kaikki hurjat oireet. Ekassa raskaudessa ei ollut alussa muita oireita kuin rintojen arkuus ja järjettömän kamala väsy. Ja se turvonnut maha.
Töihin paluu 3vkon kuluttua hoitovapaalta, ja oli pakko jo kertoa esimiehelle että tilaa äitiys housut kun tiedän jo etten tule mahtumaan normihousuihin.

RV 6+1

Tsemppiä Viuhti! Toivottavasti asia selviää huomenna ja et kaikki ois hyvin<3

Epätietosuus on kyllä niin kamalaa. Mää oon tällä hetkellä ihan säikkynä kaikista alavatsakivuista. Edellinen meni tosiaan kesken. Mulla oli sillon reilu viikko ennen vuotoa kamalia kramppeja aina öisin. Kaksin kerroin makasin että pysty oleen. Lääkäri meinas, että oli sillon alkio menny kuolioon ja viikkoa myöhemmin vuosi pois kivuttomasti. Viime yönä sit heräsin kipuihin. Ei onneksi ollu pahoja, mutta nyt oon ihan ressissä ja pelottaa. Tää alkuraskaus on kyllä yhtä pelkäämistä.

4+1

Oon palellu ihan hirveesti eilisestä lähtien. Eka luulin, että olisin kipeeksi tulossa, mutta ei kyllä ole yhtään semmonen olo. Kai tää vaan on jotain oiretta.

Tänään ei oo ollu muita oireita ku väsymys. Ahdistaa, ja pelkään joka vessareissulla että taas on vuoto alkanut. :( Jäin tänään pois töistä, kun sain aamuyöllä herättyäni itkukohtauksen. Pelkään niin kauheesti jonkin menevän taas pieleen.

Tiedättekö muuten, miten allergia- ja iho-oireita voisi raskaana ollessaan hillitä? Oon atoopikko ja syönyt Heinixiä jo vuosia, nyt kutina- ja silmäoireet on ihan mahdottomat kun lopetin sen.

Täältäkin Viuhdille tsempit!
Mulla sama reissu torstaina, ellei ennen sitä iske kivut päälle tai rupea kunnolla valumaan.. Sitten ollaan päivystyksessä.. Eilen muuttui tuhru taas kirkkaaksi vereksi :sad001 onneksi on (ainakin vielä) niukkaa, eikä kipuja ole. Mutta viimeistään torstaina se selviää vieläkö meillä on elämää vai mistä tuo vuotelu voisi johtua :nailbiting: Nyt pitää kyllä töiden jälkeen ottaa ihan rennosti ettei ainakaan sen takia ala lisää vuotamaan että liikaa rehkisin.

Loratadinnia sisältäviä allergialääkettä voi syödä raskauden aikana jos pakko. Näin ainakin mulle ohjeistettiin viimeraskaudessa. Paketeissa siis lukee ei raskauden ja imetyksen aikana mutta niin lukee kaikissa lääkeissä turvallisuus syistä. Voit viä varmistaa neuvolasta että mitä ottaa.

Tänään oli huono olo, todella. Luulin et se viime aikojen kuvotus oli jotain kamalaa, mut tänään mentiin uusiin sfääreihin. (7+1 tjtn) Eilisillasta asti ollu olo kun ois kurkkua myöten täys, ei siis ollu ollenkaan nälkä. Tänä aamuna sitten sama vaan paheni ja lopulta totesin et nyt ihan todella oksettaa. Ei kuitenkaan tarttenut halailla pönttöä, onneksi. Maha meni muutenkin veteläksi, muutaman pvn ummetuksen jälkeen. Kitkuttelin töissä ja ruokkiksella sain väkisin alas puolikkaan omenan. Sitten vähän alkoi helpottaa. Nyt tekis mieli jo syödä mutta en taida uskaltaa kovin kummosia.

Tänään ei oo ollu muita oireita ku väsymys. Ahdistaa, ja pelkään joka vessareissulla että taas on vuoto alkanut. :( Jäin tänään pois töistä, kun sain aamuyöllä herättyäni itkukohtauksen. Pelkään niin kauheesti jonkin menevän taas pieleen.

Tiedättekö muuten, miten allergia- ja iho-oireita voisi raskaana ollessaan hillitä? Oon atoopikko ja syönyt Heinixiä jo vuosia, nyt kutina- ja silmäoireet on ihan mahdottomat kun lopetin sen.

Mää pyysin neuvolasta allergialääkereseptin, sillä tarkoituksella et voin mahdollisena raskausaikanakin syödä sitä, ja ne kirjotti mulle juuriki Heinixiä.

Apua! Mulla on ollut tänää aamusta asti alavatsakipua, ehkä sellasta juilimista että tuntuu samaa aikaa että maha menis sekasin. Ei ihan menkka kivun tapaisia mut melkein Ja ollu tosi huono olo myös. Valkovuotoa on tullut aika paljon, eilen ihan valuen. Nytkin makaan sängyssä kippurassa ja tunnen sen juilimisen, mut ei kummiskaan koske niin paljoon että itkeä täytyisi.

Mää pyysin neuvolasta allergialääkereseptin, sillä tarkoituksella et voin mahdollisena raskausaikanakin syödä sitä, ja ne kirjotti mulle juuriki Heinixiä.

Kävin tänään apteekissa, ja apteekintäti kertoikin että Heinix on ok. :) Vielä kun keksis millä sais mielen ja ajatukset rauhoittumaan, stressi ja pahimman pelkääminen tuskin tekevät hyvää keholle.

Kävin tänään apteekissa, ja apteekintäti kertoikin että Heinix on ok. :) Vielä kun keksis millä sais mielen ja ajatukset rauhoittumaan, stressi ja pahimman pelkääminen tuskin tekevät hyvää keholle.

Voi kuulostaa hömpältä ja on jokaisen oma asia miten saa itsensä rentoutumaan, mut mulla on auttanut pelkoihin mindfullness appi, jotkut myös meditoi, siihenki ilmainen hyvä app saatavilla :) Tuntuu turhalta ja välillä tyhmältä pakottaa itsensä semmoseen, mutta joka kerta auttaa ihan muutaman minuutin ohjattu rentoutuminen ja mielen keskittäminen tähän hetkeen.

Voi kuulostaa hömpältä ja on jokaisen oma asia miten saa itsensä rentoutumaan, mut mulla on auttanut pelkoihin mindfullness appi, jotkut myös meditoi, siihenki ilmainen hyvä app saatavilla :) Tuntuu turhalta ja välillä tyhmältä pakottaa itsensä semmoseen, mutta joka kerta auttaa ihan muutaman minuutin ohjattu rentoutuminen ja mielen keskittäminen tähän hetkeen.

Kiitos Taiga86, täytyy kokeilla sitä! :)

Mulla taas pahoinvointia tänään enempi. Ei sentään okseta mutta jäätävän huono olo :(

Oon just vasta plussannut eli 4+ viikkoja [emoji173] mutta kyllä huomaa saman jäätävän väsymyksen kun esikoisestakin.. Tosi ärtynyt oon myös ollu[emoji51] niiin ja rinnat on kipeytyny kyllä

Oon oksentanu nyt useampana päivänä vähintään kerran, kokojaan maha on kipeä, taitaa olla kasvukipuja liitettynä pahoinvointiin, toisaalta saattaa olla vähän ummetustakin. Inhottava olo :/ nyt 7+1

Tänään alkoi päänsärky. Esikoisestakin näillä paikkeilla alko viikon kestävä päänsärky ja sit sen jälkeen alkoi huimaukset alhaisen verenpaineen vuoksi. Meneeköhän nyt samalla kaavalla..

Kaikki hyvin mahassa. :Heartred Lääkäri oli aivan ihana ja lohdutteli, että vuotoja voi tulla eikä niistä tiedä, onko normaalia vai ei. Yleensä ovat normaaleja kuitenkin, jos eivät ole runsaita ja jos ei ole kipuja. Kehotti, että saa ja pitää tulla käymään ultrassa, jos mieltä vaivaa.

Takaisin