Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on turvotus ollut tänään aika messevää, toimistotyötä teen ja ruokiksen jälkeen oli pakko avata farkun nappi ja vetskari ja hengailla housut auki, puristaa niin törkeesti :D Muuten on kyllä yhä melko oireetonta tämä..:wideyed:

Mulla ei oo edelleenkaan laatta lentanyt, vaikka lahella on kaynyt ja huono olo tulee kylla muuten vaan helposti. Esim. viime yona kun herasin kaymaan pissalla ja menin takas sankyyn niin tuli huono olo koska nalatti, enka sit saanut enaa unta ennenkuin kavin syomassa vahan muroja ja sit menin taas takas sankyyn. Mulle iski myos hirvea kesaflunssa, viimeksikin raskauden aikana olin alvariinsa jossain rakataudissa. :shifty:

Mulla ei oo oireita muutakun mahanippailee, väsyttää ja rinnat arat. Oksuja en odotakkaan vielä kun pahoinvoinnit alkaa yleensä 9 viikon jälkeen.. edellisillä kerroilla alkoi jossain np-ultran jälkeen vasta. Tosin en kaipais niitä lainkaan.. maha tuntuu turpealta ja kiristävät housut ahistaa.. saas nähä kuin aikaseen täs kolmoses tarvii mammapöksyihin vaihtaa.. ekalla pärjäsin puolenvälin yli normihousuilla.

Pahoinvointi on tällä hetkellä se juttu. Ja vatsaa turvottaa. Mut muuten on ihan normaali olo, jotenkin odottaa et olis jotain tuntemuksia alavatsalla. 7+3.
Onks muilla alavatsatuntemuksia?

Pahoinvointi on tällä hetkellä se juttu. Ja vatsaa turvottaa. Mut muuten on ihan normaali olo, jotenkin odottaa et olis jotain tuntemuksia alavatsalla. 7+3.

Mulla on, siis menkkajomoja ollu koko ajan oviksesta lähtien. Paineen tuntua ja nippailuja, välillä laimeita kramppeja. Kuuluu kaiketi asiaan, kun on ollut alusta asti.

Vatsan turvotusta ja pahoinvointia täälläkin, mutta ei kauheesti mitään tuntemuksia vatsassa.. Välillä on jotain tooosi vähäistä menkkakolotusta. Vatsalihakset oli alkuviikosta tullu jostain kipeäksi, vaikka en kyllä ollu omasta mielestäni tehny niille mitään.. Tiedä noista sitten kaikista. :grin

Onkos kellään peräpukamat ärtynyt raskauden aikana? Mulla tänään säikäytti ku pyyhkäisin verta mut sit ensi shokin jälkeen tajusin et Jahas peräpukamat ärty :(

Ja mitä pikasesti googlasin niin ensimmäisellä kolmanneksella ei saa käyttää niitä voiteita.. prkl.. :( Arvelinkin tätä kun nyt pari päivää ollu maha niin kovana ja vessassa saanu laukkoa enemmän ku tarpeeksi siitä huolimatta..

Uniko, kokeileppas Micro H liinoja tai annostuubeja. Soveltuu myös raskaana oleville :)

Mä oon nyt käyttänyt kuitulisää ja oon saanu vatsan toimii joka pv. Aikaisemmin saatto olla 5pv välissä. Ja verta on tullut sieltäkin suunnalta varmaan vaan ärtyessään :( ei kivaa.

Jäätävää turvotusta löytyy, myös alavatsaa on nippaillut päivittäin viimeisen reilun viikon, nyt menossa 6+4. Alaselkä on myös ollut kipeä, mutta tänään se on yltynyt, istuminen on vähän työlästä. Toivottavsti tästä paranee, teen toimistotyötä ja ihan vielä ei huvittaisi jäädä sairaslomalle.

Mulla on ollut aika paljon nippailuja ja muita tuntemuksia alavatsalla...tosin asiaan varmasti vaikuttaa, kun alkioita on kaksi. Nyt menossa 7+1. Nää oireet on tosi yksilöllisiä, joten ei kannata kauheesti huolestua, jos jokin oire puuttuu.

Sepä siinä on, kun kahta samanlaista raskautta ei ole, eikä saisi liikaa verrata toisiin ja sen pohjalta kehittää pelkotiloja. :) Itselle kyllä melkein mahdoton tehtävä, mutta yritän nyt päästä siihen mielentilaan, että tää on mun raskaus mun oireilla, ja tällä hetkellä on kaikki hyvin, kunnes toisin todistetaan. :) Huom, yritän. :angelic:

Pahoinvointi on voimistunut ja ruokahalu hyvin vähäinen, jo pienestä määrästä ruokaa tulee paha olo. Lisäksi olen todella kiukkuinen, mikä ei oo ollenkaan mun tapaista :confused: toissa iltana tuli hieman rusehtavaa vuotoa, mutta enään sitä ei ole näkynyt ja vointi jatkuu samana kuin aiemmin plus uudet oireet.

Minäpä listaa nyt tähän vähän, miten oireet muuttuneet viikko viikolta:

RV 4:
  • ennen plussaa ei juurikaan oireita. Paitsi tummanruskeaa kiinnittymisvuotoa juuri ennen plussaa (sisälsi jopa kiinteitä limakalvon palasia! Kesti kolme päivää. Olin varma ettei tärppää. Plussasin 3+3 dpo 10 haalean, mutta näkyvän haamun
  • plussattua haalea beige sävy valkovuodossa
  • pääkipu
  • vihlonta/juilimiset kohdussa/munasarjoissa/rinnoissa
  • kahvi alkoi maistua tupakalta
  • muljahdukset kohdussa
  • aivastelu (jatkunut vähän kaikilla viikoilla)
  • rytmihäiriöt (jatkuneet myös muilla viikoilla satunnaisesti)

RV 5:
  • menkkamainen kipuilu/polte/jomotus (myös alaselässä)
  • nännikipu alkaa lievänä
  • maha kurnii jatkuvasti
  • yksi huono-olo kohtaus illalla
RV6:
  • alkuviikosta kova väsymys
  • nännit herkät ja rinnan yläosa alkaa kipeytyä
  • lievä huono-olo
  • vaimea vatsajomotus
  • loppuviikosta rinnat kokonaan kipeät painaessa/koskiessa
  • ajoittaista menkkakipua (varsinkin iltaisin)
  • broileri haisi hieltä
  • yksi huimauskohtaus
RV7:
  • huimausta noustessa
  • päivällä vatsan kevyiltä viiltelyjä
  • hieman huonoa oloa
  • hajuaisti ehkä terävöitynyt
  • rinnat kipeät
  • vaaleanpunaista ja ruskeaa vuotoa parin pv:n ajan
  • eka ultra, missä sydänäänet ja sikiökaiku (todettu, että vuoto ei tule kohdusta)
RV8:
  • väsymystä
  • menkkamaista kipuilua, pientä viiltelyä
  • tissit kipeät
  • parina päivänä beigeä vuotoa
  • toinen ultra, missä pieni kasvanut, syke kuuluu selkeänä ja tasaisena
  • huono-olo alkanut hieman paheneen (yöllistä heräämistä oloon)
RV9:
  • kellertävää runsastakin valkovuotoa
  • aamuisin huono-olo
  • oireita muuten melko vähän alkuviikosta
  • närästystä
  • satunnaiset vihlomiset kohdussa
  • 8+4 ekat sydänäänet kotidopplerilla
  • ruskeaa vuotoa alkaen 8+4 koko viikon loppuun
RV10:
  • ensimmäinen oksennus aamulla 9+0
  • aamiainen ei maita eikä ruoka oikein muutenkaan, huono-olo melko kovana
  • rinnat kipeät
  • oireet tuntuvat pahenevan tällä viikolla
  • ruskea vuoto jatkuu, kerran tuli illalla jopa punertavaa, mutta loppui ja jatkui taas ruskeana
  • hormoninäpyt olkapäissä (ollut myös aikaisemmilla viikoilla)
  • pientä ihottumaa kämmenissä
  • 9+1 vatsan päältä ultrattaessa kaikki hyvin ja sydänäänet näkyy ja pieni kasvanut (todettu, ettei vuoto tule kohdusta)
Näin tiivistettynä, onhan noita oireita ollut, mutta en ole ajatellut, että olisivat kauhean voimakkaita. Vuotoa on ollut vähän joka viikolla, mutta ultrassa silti kaikki aina ok, joten antanee toivoa niille joilla vastaavaa. Huono-olo pahentunut viikko viikolta, mutta ei silti ole mitään verrattuna oikeasti raskauspahoinvoinnista kärsiviin. En ole esim joutunut oksentamaan kuin kaksi kertaa. :)

Mulla edelleen oireina vaan hajuherkkyys, ja ruuan ällötys, en onneks vieläkään oksenna (9+1). Ei tuntemuksia eikä turvotusta alavatsalla.

Sepä siinä on, kun kahta samanlaista raskautta ei ole, eikä saisi liikaa verrata toisiin ja sen pohjalta kehittää pelkotiloja. :) Itselle kyllä melkein mahdoton tehtävä, mutta yritän nyt päästä siihen mielentilaan, että tää on mun raskaus mun oireilla, ja tällä hetkellä on kaikki hyvin, kunnes toisin todistetaan. :) Huom, yritän. :angelic:
Syyllistyn vertailuun itsekin :) ja sen lisäksi on tietty tapana huolestua, jos tänään ei ookaan huono olo tms. :laughing025 mä yritän kans päästä tohon mielentilaan kuin sä, ja se tod jää monesti yritykseksi...

Mulla on ollut nyt muutamina päivinä ihan aavistus huonoa oloa/etomista. Liekkö nyt sit tyttö taas tulossa. ;) Lisäksi ois jatkuva nälkä, eikä sitä auta yhtään se, et yritän syödä maltillisesti et paino ei lähtis ihan hirveeseen nousuun näin alussa.

Erehdyin yksi päivä huolestumaan kunnolla, kun tuntu ettei mitään oireita ole. (Tietenkin ajatuksena, että olisi mennyt kesken.)
Seuraavana aamuna heräsin oireiden kanssa potenssiin tuhat!!! Silmiä en uskaltanut edes avata, kun tuntui että oksennus lentää! Ei muu auttanut, kun että puoliso teki pienen aamupalan sänkyyn, jotta pääsin sieltä pois. Kauheet sukkapuikko vihlonnat alapäässä, rinnat äärettömän arat.. lista vaan jatkuis! Sen jälkeen en kauheesti ole enään oireita miettinyt. Joka päivä on hyvä, kun pääsee sängystä edes ylös kun voittaa väsymyksen! Pitää nyt vaan pitää järki päässä muutaman viikon, että pääsee ultraan

Jaaha, oirelistalle saa lisätä yliherkkyys. :D

Tein miehen toiveesta uunijäätelöä. Jäi sitten perus reikä johonkin, ja marenki ei pitänytkään kaikkea jäätelöä, jäi pari pientä reikää ja jäätelöhän suli puoliksi. Se oli sitten leikatessa sellanen leviävä läävä. :D itkuhan siinä pääsi!
"Kun mä halusin tehdä sulle herkkuja ja pilasin sen!" Mies halasi ja lohdutti, että kyllä sitä voi syödä ja hyvää se on varmasti. Ei se nyt schaibalta maistunut, mutta ei se uunijäätelöä ollut. Kipponsa mies veti tyhjäksi ja kehui, miten hyvää oli. :D yeah right.

Ceridal öljyä tai bepanthenia peräpukamiin.

Huono olo koko ajan ja väsy. Närästänyt ja maha välillä kova ja välillä ripulilla plus monta muuta juttua

Takaisin