Oireet..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kans alkanut taas väsymys ja vetämätön olo. Pojan kun saa päikkäreille, ei kykene muuta kuin sohvalla makaamaan, uni ei tule mutta mitään ei jaksa tehdä eikä ajatella :dead:

Täällä on kans toi väsymys iskeny, aivan veto pois eikä saa mitään aikaseksi. :/

Iltaa, mä varovasti siirryn tänne kans. Meil takana kolme vuotta yritystä, edelliskiertoon yks inssi ja kesäkuussa olis ollunna ivf:n suunnittelu niin voitte uskoa että keskiviikkoaamuna meidän vessas kuului pientä hämmästelyä kun r-testi näytti kohtalaisen selvän plussan. No, helatorstaina piti tehä uus, no okei, kolme uutta testii joiden joukossa myös digi joka näiden plussien jatkoksi ilmoitti että "raskaana 2-3".
Huomenna menen verikokeelle ja ekaan ultraan pitkät kolme viikkoa jäljellä. Omien laskujen mukaan vois nyt olla 4+4.
Oireina nännien arkuus ja suureneminen, välil repäisykipuja, ja aika ajoin alaselän ja alamahan menkkajuilintaa ja kohdun "vihlontaa". Jalat maassa yritän edetä kohti ultraa. Takana yks onnistunu raskaus 2008 josta synty poika. Että nyt elämme jänniä ja vähän epäuskoisikin aikoja :)

Tässä mietin kuinka voin huomenna töissä avustaa kun illasta oon nyt pönttöäkin halaillut

Sama täällä. Aamulla eka oksennus ja töihin pitäis lähteä. Todella huono-olo ollut koko aamun ja heräsinkin siihen jo neljän jälkeen. No tätä olen toivonut kun pitkään olen niin oireeton ollut. Nyt sitten vasta kymppiviikolla alkaa oireet täydellä teholla. Tai viime viikollakin kyllä loppu viikosta oli jo melko huono-olo. Vähän aaltoillen mennyt nämä. Saattaa pari päivää olla tosi heikko fiilis ja sit taas niin kuin ei mitään.

Kävin muissa asioissa työterveyslääkärillä perjantaina ja mainitisin tietty tästä raskaudesta ja kysyin, että hoitaako ne mua raskaudesta huolimatta. Kirjottavat saikkua vaikka pelkällä soitolla/sähköpostilla, jos pahoinvointi tai väsymys käy töitä rajoittavaksi. Onneks voi tehdä vähän kotoa käsin, ettei joka päivä tarvi työpaikalle raahautua.

Tuntuu kyllä olevan ihan laidasta laitaan näitä oireita ja oireettomuuksia. Itsellä on vasta niin alussa, että maanantaina on soitto neuvolaan, helatorstaina tein ensimmäisen plussan, ja eilen ja tänään myös, kahden eri valmistajan testejä, koska olen tällainen ikuinen pessimisti. En ole ihan täysin varma, missä mennään, joko 5+6 tai 1+2. Viikko ennen positiivisen testin tekemistä mulla alkoi mielestäni ihan täysmittaiset kuukautiset, kipuineen päivineen, mutta väkisinkin sitä edeltävien menkkoen jälkeen hedelmöityksen on ollut pakko tapahtua.

Mutta mitään oireita ei ole ollut, lukuunottamatta vähäistä aika-ajoittaista pientä alavatsanipistelyä. Mä olen aina väsynyt, nukuin miten paljon tai vähän tahansa, tai miten ulkoilen ja syön, niin en osaa tulkita ainakaan väsymystä millään muotoa oireeksi, lisäksi mulla on välilevyn pullistuma viimeisen lantionikaman ja ensimmäisen selkänikaman välissä, joten alaselkäkivut on niin tuttu juttu, että niitäkään en kykene oireiksi tunnistamaan. :D

Siksi itseä ainakin vähän jollain tapaa huolettaa tämä oireettomuus, että onko sitä yksin vai kaksin kroppansa kanssa. Suhteellisen sokeasti nyt luotan noihin kolmeen tekemääni testiin, viimeksi tänään aamusella digitaalisen, joka hyvin selkeästi (miljoona kertaa todettuna), kertoi raskaudesta. Neuvola-aikaa maanantaina, mutta on niin minun luonteelle perinteistä.

Mutta täältä on saanut pientä turvaa, kun meitä tosiaan on joka junaan, pienemmillä ja isommilla oireilla. Tää raskaus käsitteenä ja realiteettina on mulle vielä niin utopistista, ihan kuin ala-asteelaisena olisi lykätty lukion penkille. :bookworm:

Tuolta joulukuisista tulin huhuilemaan. Itsekin koin valemenkat ja vähän enemmänkin vuotoja viime raskaudessa, mutta kaikki meni silti hyvin. Tein testin, koska oli silti raskausoireita eli kuvotusta ja hajuherkkyyttä, mutta menkat suht normaalit. Siksi moni raskaus onkin jäänyt huomaamatta, kun luotetaan siihen että menkat jää automaattisesti pois raskauden alkaessa. Lasket raskausviikot nyt vain valemenkkoja edeltävistä menkoista lähtien. Ja oireet kasvavat hiljalleen ajan myötä. Noin varhaisilla viikoilla ei välttämättä oireita vielä ole, ehkä parin viikon päästä voi olla jo eri olo. :)

Tuolta joulukuisista tulin huhuilemaan. Itsekin koin valemenkat ja vähän enemmänkin vuotoja viime raskaudessa, mutta kaikki meni silti hyvin. Tein testin, koska oli silti raskausoireita eli kuvotusta ja hajuherkkyyttä, mutta menkat suht normaalit. Siksi moni raskaus onkin jäänyt huomaamatta, kun luotetaan siihen että menkat jää automaattisesti pois raskauden alkaessa. Lasket raskausviikot nyt vain valemenkkoja edeltävistä menkoista lähtien. Ja oireet kasvavat hiljalleen ajan myötä. Noin varhaisilla viikoilla ei välttämättä oireita vielä ole, ehkä parin viikon päästä voi olla jo eri olo. :)

Kiitos viestistä Maatuska83! Onneksi löysin tämän foorumin lähes samoin tein, kun tein plussan, koska olisin ihan paniikissa ilman teitä kaikkia asiantuntijoita, kun näin n00bina tässä vaiheessa elämää. :pompus:

Täältä tuntuu löytyvän melkein kaikki mahdolliset oireet että ei ainakaan ole tarvinnut miettiä että onkohan sitä raskaana vai ei. :D Reilu puoli viikkoa ennen plussatestiä kun oli rv3+2 tuli etova olo ja pientä vihlontaa alavatsassa ja välillä alaselässäkin. Rinnatkin alkoivat päivä pari ennen plussaa kipeytyä ja kasvaa... Plussasin 3+6 illalla ja vahva viiva sinne tulin kontrollin viereen. Väsymys tuli seuraavalla viikolla ja sen jälkeen onkin tuntunut että vie monta tuntia aamulla ennen kun kunnolla jaksaa tehdä mitään koska on aivan uupunut olo. Päiväunistakin on tullut normaalia, enkä ole koskaan ennen osannut nukkua päiväunia.. :D Pahoinvointi alkoi 5+3, mutta toistaiseksi on ruoka pysynyt kohtuullisen hyvin sisällä.. Edellisen raskauden aikana, joka päätyi keskenmenoon, niin sain alottaa oksentamisen jo ennen plussatestiä että helpolla sitä on päässyt silti tässä raskaudessa :D Maha mulla on turvonnut aivan potkupalloksi ja ystävä kysyi rv6+0 että "sua saa varmaan onnitella?".. Ekat mammahousut meni toissa päivänä tilaukseen kun nykyiset farkut ei tunnu enää turvotuksen takia mahtua päälle, tänään rv6+6... Että se siittä salailusta... :D Mies on saanut siirtyä kokkaajaksi kun esim. lihan paistaminen on vaan ihan järkyttävän hajusta puuhaa josta tulee huono olo. Muutenkin huomaa pienetkin pahat hajut tosi helposti, että hajuaistin on huomannut herkistyneen... Ja sitten se kaikkein perus: Vessassa saa ravata kyllä riesaksi asti, lähes tunnin välein.
Pitäisi kai olla onnellinen näistä paljosta oireista, kun sehän vain kertoo pikku nyytistä, mutta välillä kyllä meinaa mennä hermot tähän oireiluun ja toivoisi vähempi oireista raskautta. Mutta näillä mennään... Ai niin, tuo hermojen kiristyminen ja tunneailahtelutkin on tullut tutuksi... :D

Pahoinvointi on jotain aivan kamalaa. Useamman kerran päivässä lentää oksennus. Mikään ei tunnu auttavan, paitsi mehujäät niin kauan kun sitä syö. Pitää varmaan ottaa tämä neuvolassa puheeksi kun yksi päivä oksennuksen (vatsahappoja ja limaa) seassa oli vähän verta.. :nailbiting: Toivotaan että tämä menee pian ohi. Painoakin tippunut jonkun verran, mutta onneksi siihen on kyllä varaa :laughing002

Muita oireita ei nyt niin kauheasti ole.. herkkä olen normaalistikkin, mutta on tässä tullut itkeskeltyä mm lastenohjelmille ja uutisille. :grin

Puuh, näköjään kun syömisten väli venyy, niin öllö saapuu. Nyt koitan pikkuhiljaa närppiä lounasta ääntä kohti. 7+2 tänään ja aamulla maha oli ihan pallo, kotona ja työmatkan olin housut auki, pitää varmaan etsiä joustavavyötäröiset sortsit kaapista xD minkälaiset venymisasteet noissa mammapöksyissä on? Että onko erikokoisille masuille et jos nyt ostaa niin samat menis vielä muutamankin viikon päästä (olettaen et berse ei kauheesti levii xD)

Tänään 8+5. Lievä pahoinvointi vaivaa koko päivän, jos en heti herättyäni muista syödä mitään. Oksentamaan en oo onneks joutunut! :) Väsymys tietysti myös ihan kamala... ja jaloissa pyörii myös 1v 8kk poika, joten levosta ei tietoakaan :D

Melko pahaa teki tänään kun piti vaihtaa esikoisen kakkavaippaa, miten se haisikin niin hirveeltä. Muuten ei juurikaan oireita, ehkä nännit vähän kipeet.

voiha wunderbaum. kaverin auto oli lainassa ja pakko oli palauttaa se tänää takas ku wuntsikka hais niin vahvasti vaikka tuuletti sitä. en pystyny menee töihin. koko ajan velloo huono olo niin että en pysty keskittymää mihinkään ja päähän alko koskemaa myös. vähä välii syön jotai ja suklaa on ollu se joka on parhaiten vieny öklön pois. outoa. ei suolanen. eikä mikää muu. ja nukuin lähes koko päivän jos en vellonu huonossa olossa tai käyny pöntöllä yökkimässä

Pahoinvointi on jotain aivan kamalaa. Useamman kerran päivässä lentää oksennus. Mikään ei tunnu auttavan, paitsi mehujäät niin kauan kun sitä syö. Pitää varmaan ottaa tämä neuvolassa puheeksi kun yksi päivä oksennuksen (vatsahappoja ja limaa) seassa oli vähän verta.. :nailbiting: Toivotaan että tämä menee pian ohi. Painoakin tippunut jonkun verran, mutta onneksi siihen on kyllä varaa :laughing002

Muita oireita ei nyt niin kauheasti ole.. herkkä olen normaalistikkin, mutta on tässä tullut itkeskeltyä mm lastenohjelmille ja uutisille. :grin

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00170 katoppa tuo artikkeli, sieltä löytyy vastauksia.

Tää odottelu ultraa on kyllä tässä vaiheessa niin piinallista, kun ei osaa olla ajattelematta ja antaa vaan elämän mennä siihen asti. Itsellä nyt tänään 6+1, viime viikon torstaina plussasin, kun alkoi pienet mahanipistelyt olla arkipäivää ja petihommien jälkeen alkoi pieni ruskea tuhruttelu, jota on nyt tähän päivään asti ollut. Alaselkä tulee himpun verran joka päivä kipeämmäksi (toki selkä on jo oletuksena rikki), mutta hyvin vähän kuitenkin, ei haittaa elämää. Alavatsaa nipistelee aika ajoin pitkin päivää ja tuhru on pääsääntöisesti ruskeaa, ehkä joka kolmas päivä vessassa käydessä paperiin tarttuu kirkkaanpunaista hiukan, mutta koskaa ei ole siteeseen asti vuotanut. keskimäärin joka kolmannella tai neljännellä vessakäynnillä ei turhua ilmene, mutta päivittäin kuitenkin.

Kovasti nyt elän siinä uskossa, että ihan normaalia, mitä on lueskellut, niin ihan normaaleja ja terveitä lapsosia on syntynyt vaikka alkuraskaudessa on välillä vähän enemmänkin vuodellut. Nyt pitäisi sitä positiivista ajattelua jaksaa pitää yllä!:cool:

Mulla on iltapäivä- ällötystä. Aamuisin ei ole juuri mitään.

Nyt 7 + 5. Hyvin vähän oireista vieläkin. Väsymystä on ehkä joka toinen päivä, eikä niin pahaa kuin alussa. Nälkä on kova, ja jos ei tajua syödä niin heikko olo on taattu. Ei pahoinvointia, ei oksetusta, etova olokin ollut vain pari kertaa..

Takaisin