Oireet?

Niin mullakin on lisääntynyt karvoitus mahassa, ja seuraankin tuon yhden pitkän pikimustan karvan kasvua tuossa navan alapuolella :hilarious::hilarious: ja raskausarpia on tullut rintoihin muutama.
 
Ite en huomaa mitään uusia raskausarpia enää raskauksien aikaan, kun esikkoa odottaessa iho repesi pahasti joka paikasta järkyttävän turvotuksen seurauksena. No jos nilkkoihin, kaulasta ylöspäin tai ranteen ja kyynärpään välille tulis arpia niin ehkä sitten voisin huomata, kun ainoat paikat jotka silloin säästyi. :D
 
Onko muilla vaivannut nyt tai aiemmissa raskauksissa iskiaskivut?
Oli aika tuskaa tänään Tukholmassa kävellä, kun jatkuvasti vihlasi tuonne pakaraan ja lueskelin että olis raskauteen liittyviä juttuja. Toivottavasti ei mene jumiin kokonaan, kuten on pari kertaa nuorempana mennyt, meinaan sit ei seistä, istuta tai maata hetkeen ilman tuskaa :confused: Mahtaakohan tätä kestää loppuajan, vai onko ohimenevä vaihe? o_O
 
Hassuja oireita! Moni tuttu sanonut kans tosta karvankasvusta. Itsellä ei oo mitään ja oon niin kiitollinen, että muutenkin on vaan hyvin rajatuilla alueilla eikä esim bikinirajan ulkopuolella lainkaan. Ois kamalaa jos kasvais oikeen kunnolla. Siis kunnes oo yhtään tottunut.

Samaten on jännä lukea univaikeuksista ja muista kun itsellä ei oo mitään. Edelleen pystyn hyvin nukkumaan mahalleen tai vähän kyljelleen. Myös vauvan liikkeet ei mun unia häiritse kun kerran on nukahtanut. Aamuyöstä tai kun mies lähtee töihin ni käyn vessassa kerran ja sekin on jo outoa. En oo tottunut yöllä käymään lainkaan. Myös ei oo suurempia kolotuksia missään. Suonenvetoa tosin joo! Ja pari kertaa herättänyt. En voi ojentaa ees nilkkaa ilman kunnon suonenvetoa ja mikään ei oikeen auta. Onneks vähemmän yöllä
 
Mutta oon ihmisenäkin kova vähättelemään omia oireita tai kipua tai harkkasupistuksia tai mitään. En kuulostele mitään oireita vaikka oiskin. Sama edellisessä raskaudessa ja sainkin oikeen kauhalla annettuna sit synnytyksessä. Toivottavasti tämä ei mee samaa kaavaa.
 
Tuskaiset yöt on todellakin jo täällä, kolmelta herätä vedet silmissä kun sattuu niin pirusti ettei pysty edes kierähtämään alas sängystä. Kohdun kasvu on nyt niin kovaa että lääkärin mukaan kannakkeet venyy ja aiheuttaa sivuille kivun :banghead: Näinä hetkinä olisi se mies hyvä olla joka yö vieressä jotta voisi tuupata alas käveleen koska sitten helpottaa, mutta toisaalta sitten en nukkuisi sitäkään vähää kun kuorsaa :bored: noin, nyt on hyvä jatkaa päivää kun sai marista :p
 
Täällä myös karsea yö takana. Vuorotellen puutuu jalka, seuraavaksi käsi ja joudut vaihtamaan asentoa. Sitten seuraavaksi jalkapohjat on tulessa ja joudut etsimään kylmän kohdan peitosta/lakanasta. Kun luulet vihdoin saaneesi hyvän asennon, tulee hirveä pissahätä. Ja kaikki alkaa alusta.
Tähän lisätään vielä painajaista nähnyt esikoinen ja viereen kömpinyt kuopus nii aaaaettä sai ehkä koko kaksi tuntia kunnolla nukuttua.
 
Mulla kans alkanu makuulla lonkkakivut, etenki siis aamusta tuntuu. Ja ku pystyn oleen vaan kyljellään ni johtuu varmaan siitäki.
 
Mulla on oireena unet, nään joka yö ihan outoja unia, monet vielä ahdistaviakin :sad001
 
Mä nään kanssa ihan älyttömiä ja ahdistavia unia usein. :confused: Ja aamuisin mulla on maha kipeä, mutta se menee onneksi ohi nopeasti, kun heräilee ja lähtee liikkeelle.
 
Joo siis tosi hämäriä unia täälläkin! Päivän tekemiset sekoittuu johki painajaiseen tai muuten outoon uneen
 
Eilinen rempan teko ja siivous vimma kostautuu. Issias kiusaa ihan tosissaan. Ei meinaa oikea jalka pysyy alla eikä oikein kestä tehä mitää.

Kaikki sympatiat sulle ja muillekkin hermokipujen ja ongelmien kanssa taisteleville, mulla ei vaivaa iskias vaan femoralishermo jää pinteeseen jossain tuolla lantion alueella ja se aiheuttaa aivan jäätävän kivun lonkkaan ja reiden ulkosyrjälle. Kolme yötä siinä meni valvoessa, ny odottelen että pääsen fyssarille.
 
Mua ei vaivaa mikään muu kuin totaalinen motivaation puute töissä!! Teen kyllä omia suunnitteluhommia, mutta tuon uudentulokkaan neuvominen saa sappeni kiehumaan. Miten ei voi mennä yksinkertaisinkaan asia päähän?! Sitkun näyttää omia muistiinpanoja ja sanoo, että nää ois hyvä kirjata ylös kun jatkuvasti tarvii niin EI! Näytät samat jutut monta kertaa... Pinna hirmu kireellä
 
Mua alkaa hurja painonnousu ahdistaa :arghh:
Aloituspaino 58kg ja nyt meni +10kg juuri rikki.
Viimeinen 5 kiloa on tullut reilussa kuukaudessa. Tuntuu että sitä vaan tulee ja tulee...

Nyt toki viimeisen 2 viikkoa ollut kotona ja lähinnä vaan makoillut supistusten vuoksi, joten kaikki liikunta nollassa. Mun on ikävä mun normaalia kroppaa ja juoksulenkkejä raittiissa syysillassa.
 
Ainiin ja oireiksi voi kai myös lukea sen että yöllä pyörii synnytyskanava päällä kokoajan. Ensikertalainen kun on, niin mielessä kyllä jo päivisinkin miten siitä selviää...
Painajaiset ei auta asiaa. :shifty:
 
Rinnoista tihkuu kirkasta nestettä, ilmeisemmin esimaitoa :wideyed: Ihmettelin kun toista nänniä kutitti ja kun en viitsinyt raapia niin "nipistin" sitä ja niin vaan sieltä nestettä tulee, ja ihan näemmä molemmista rinnoista. Muistan ihmetelleeni tuossa pari päivää sitten rintsikoita pois ottaessa että nännit oli hieman kosteahkon oloiset, ilmeisemmin siis tihkuu hiljakseen itsekseenkin :eek:
rv 24+4
 
Nää ei kai oo varsinaisesti oireita mutta itteä on huvittanut, niin aattelin tulla jakamaan teidän kanssa (ja ehkä etsimään kohtalotovereita).
Mulla on jo melko varhaisessa vaihees tätä raskautta ruvennut mahan päällä karvoitus lisääntyyn, ja tällä hetkellä se kohoaa viivana aina tonne rintakehälle asti. Että nyt on kyllä alkukantaiset voimat liikkeellä. Miestä ei oo pahemmin naurattanut, mutta mua tää huvittaa kauheesti. Enkä oo luvannut vielä ruveta koko mahaa sheivaamaan.
Pari päivää sitten uusia rintakarvojani ihastellessa, huomasin, että mulla on raskausarpia rinnoissa! Se ei huvittanut enää ihan yhtä paljoa, mutta yllätti. Ei oo vielä tarvinnu edes siirtyä isompaan kuppikokoon. Voi olla että niitä on viel paljo luvassa... ahdistuin ostamaan bepancarea, vaikka tuskin sekään saa mua pysymään nahoissani.

Minulla myös normaalia enemmän ilmaantunut vatsaan karvoitusta :D lähinnä huvittaa, kun iho on ruskettunut ja vaaleat untuvat kiiltelee. Ei ole siis häiritsevää ollut. Raskaus arpia himmeästi rinnoissa myös, mutta jouduinkin ostaman jo rv 8 kuppikoon suuremmat liivit. Olen sipaissut Bio oilia rintoihinkin, kun vatsaa öljyän :)
 
Onpa kiva, että meitä karvamahoja on täällä näinkin monia. laughing7 Mä en tienny tälläsestä raskausoireesta ennen ku osu kohdalle. Täällä se aiheuttaa miehelle päänvaivaa ehkä siks, että alan olemaan pikkuhiljaa karvaisempi kuin hän. :smiley-ashamed004

Eilen tuli yllätysoksennus. Röyhtäisy toi aiemmin juoman mehun maun suuhun, mikä jostain syystä sai samantien oksentamaan... Oli hehkeetä. Ei oo muutenkaan pahoinvointi ihan kokonaan loppunu. Pisimmillään saanu olla kuitenkin varmaan kaksi viikkoa oksentamatta.

Mullakin on tota esimaitoa ruvennu tulemaan.
Välillä tulee kaikesta tästä ihan teinivuodet mieleen, kun kroppa muuttuu ja tekee uusia asioita ihan älyttömällä tahdilla. laughing6
 
Mullakin eilen tuli oksennusta suuhun kun röyhtäisin. :yuck: Yäk! Alkopa naurattaa samalla, kun tätä kirjoitin - jotenkin niin huvittavaa ja naisellista. :hilarious: Takaisin aiheeseen: tänään on ollut tosi väsynyt ja etova olo. Toivottavasti ei mikään tauti ole tulossa.
 
Palasin töihin tällä viikolla loman jälkeen. Työpäivien jälkeen oon ollut ihan poikki ja illat mennyt lähinnä sohvalla maaten. Ja koko aika jatkuva pissahätä.. mut jännää miten keho muuttuu ja saa aikaan uutta elämää, niin ihmeellistä :) täytyy koittaa olla itselleen armollinen nyt. Jos ei jaksa niin ei jaksa, vaan tarvii levätä ja koittaa kerätä voimia..onhan tää suuri muutos ja prosessi vartalolle, hienoa että kaikki mennyt kuitenkin näin hyvin :wideyed::smiley-bounce012
 
Takaisin
Top