Oireet?

Väsymys vaivaa edelleen. Mahtaa johtua siitä etten ole plussaamisen jälkeen pahemmin öitäni nukkunut, kun levottomat jalat ja kuumuus vaivaavat :sorry:
Selkä on kanssa alkanut kipuilemaan ja töissä tooooooodella varovaisesti saa laatikoitakin nostella, koska tuntuu alamahassa ikävältä. Nopeita nousuja/kääntymisiä kanssa yrittää välttää, koska tulee muuten vihlovia kipuja alamahaan joita tosin on muutenkin, koska liitoskivut :sorry:
Tänään on toinen rinta ollut tulessa sisältä, jännä tunne... Ei tahdo valittaa irl, joten onneksi voi harmitustaan purkaa tänne :shy:

Edit. Niin ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tää toista viikkoa silmässä nykinyt elohiiri :confused: Kunnon levon puutetta...

Muokattu viimeksi:
Väsymys vaivaa edelleen. Mahtaa johtua siitä etten ole plussaamisen jälkeen pahemmin öitäni nukkunut, kun levottomat jalat ja kuumuus vaivaavat :sorry:
Selkä on kanssa alkanut kipuilemaan ja töissä tooooooodella varovaisesti saa laatikoitakin nostella, koska tuntuu alamahassa ikävältä. Nopeita nousuja/kääntymisiä kanssa yrittää välttää, koska tulee muuten vihlovia kipuja alamahaan joita tosin on muutenkin, koska liitoskivut :sorry:
Tänään on toinen rinta ollut tulessa sisältä, jännä tunne... Ei tahdo valittaa irl, joten onneksi voi harmitustaan purkaa tänne :shy:

Edit. Niin ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tää toista viikkoa silmässä nykinyt elohiiri :confused: Kunnon levon puutetta...

Kannattaa kokeilla ottaa magnesium-lisää se voi auttaa sekä elohiireen että huonoihin yöuniin.

Nyt oon huomannu et on alkanu vauvamasu kehoa lämmittämään. Eli vaik muil ois kylmä niin mulla on sopiva tai kuuma. Talven pakkasia ajatellen ihan kiva :D Lisäks on kaikki herkut ja mun suolistolle epäsopivat ruoat alkanu himottamaan :( Nyt tyttöjen synttäreiltä jäi kakkua ja mä oon kiskonu sitä ihan huolella napaan.

Mulla on nyt muutaman kerran kävellessä tullut sellainen "jatkuva" viiltävä kipu joka menee alaselästä pakaran alaosaan, jääköhän joku hermo puristuksiin? On kyl aika ikävän tuntusta :o

Mulla on nyt muutaman kerran kävellessä tullut sellainen "jatkuva" viiltävä kipu joka menee alaselästä pakaran alaosaan, jääköhän joku hermo puristuksiin? On kyl aika ikävän tuntusta :eek:

Just meinasin tästä samasta vaivasta valittaa!
Ihan kamala tunne!:mad: Eikä oikee mikää auta. Mulla jo aika pitkään ollu tätä. Katotaa miten työpäivä sujuu, ku tuntuu välil et koko jalka lähtee alta!

En tiiä valittaisko työterveydessä vai varaisko neuvolalääkärille aikaa... Mulla ei oo viel sisätutkimusta tehty ja sellainen olisi edessä vasta 7.9.
Neuvola oli nyt perjantaina, ja sanoin siellä et supistuksia on joo ollu, mut ei mitää kipeitä.
Viikonloppu oli kyl kauhee. Supisteli ja tuntu tosi ilkeeltä. Välillä ei voinu istuakaan, kun piti röhnöttää ja maata kyljellään. Tuntu alamahassa ja alapäässä tosi ilkeeltä. Töissä kuitenkin istun 8h!!
Oisvaan sillee kiva tietää et oisko tuol alakerrassa käyny mitää supistusten takia. EN kuitenkaan toivo mitää synnytystä etuajassa, enkä paikkojen kypsymistä jo nyt!

En tiiä valittaisko työterveydessä vai varaisko neuvolalääkärille aikaa... Mulla ei oo viel sisätutkimusta tehty ja sellainen olisi edessä vasta 7.9.
Neuvola oli nyt perjantaina, ja sanoin siellä et supistuksia on joo ollu, mut ei mitää kipeitä.
Viikonloppu oli kyl kauhee. Supisteli ja tuntu tosi ilkeeltä. Välillä ei voinu istuakaan, kun piti röhnöttää ja maata kyljellään. Tuntu alamahassa ja alapäässä tosi ilkeeltä. Töissä kuitenkin istun 8h!!
Oisvaan sillee kiva tietää et oisko tuol alakerrassa käyny mitää supistusten takia. EN kuitenkaan toivo mitää synnytystä etuajassa, enkä paikkojen kypsymistä jo nyt!

Jos itse supistukset tuntuu kipeiltä ja tuskallisilta yhteys neuvolaan. Jos se kipu on epämukavaa painetta,vihlontaa jne. Ei mitään hätää eikä kohdunsuulla tapahdu mitään.

Mulla on nyt muutaman kerran kävellessä tullut sellainen "jatkuva" viiltävä kipu joka menee alaselästä pakaran alaosaan, jääköhän joku hermo puristuksiin? On kyl aika ikävän tuntusta :o

Mulla ollu molemmista tytöistä. Siihen ei oikein auttanu mikään. Venyttely ja lepo vähän. Liikunta pahentaa. En meinaa päästä ite saunanlauteille jos oon käyny lenkillä.

Mulla ollu vähä samanlaista, kaikenlaista tuntemusta ja supistuksia. Soitin neuvolaan ni laitto pissatestiin - sieltä tuloksena pari plussaa ja tänään viel emätinnäyte. Lauantaina soitin nk päivystykseen ku alko olo oleen jo aika kauhee kipuineen kaikkineen, niin epäili siinä puhelimitse et nää on vaan toisen raskauden mukana tuomia kipuja.
Mäki haluisin kyllä sisätutkimukseen että sais varmuuden et kaikki ok.
Mulla se tehty, mut oliko 2kk sitten. Ja vaivat on alkanu kuitenki vasta pari vkoa sitte.

Mulla ollu vähä samanlaista, kaikenlaista tuntemusta ja supistuksia. Soitin neuvolaan ni laitto pissatestiin - sieltä tuloksena pari plussaa ja tänään viel emätinnäyte. Lauantaina soitin nk päivystykseen ku alko olo oleen jo aika kauhee kipuineen kaikkineen, niin epäili siinä puhelimitse et nää on vaan toisen raskauden mukana tuomia kipuja.
Mäki haluisin kyllä sisätutkimukseen että sais varmuuden et kaikki ok.
Mulla se tehty, mut oliko 2kk sitten. Ja vaivat on alkanu kuitenki vasta pari vkoa sitte.

Pissatesti oli perjantaina neuvolassa ja puhtaat olivat. Olisi siis kiva jos sais sen sisätutkimuksen... Nyt rv22+4

Mä kävin neuvolan kautta lääkärillä varmistamassa kohdunkaulan tilanteen, juuri kivuttomien supistusten vuoksi. Huojensi kyllä mieltä kun sai varmistuksen, että kaikki kunnossa. :) soittakaa naiset sinne neuvolaan jos vähänkään joku epäilyttää, se paikka on juuri sitä varten olemassa...

Hei mäki just salaisel puolel maininnu tästä ku viikonloppuna tullu paljon supistuksii ja pistoksii mahaan. Neuvolatädille pistin emailii ja soitti heti aamulla ja pääsen jo tänää lääkärille näytille :) tosiaan soittakaa neuvolaan niin ei yksin tarvi tehdä arvioo onko normaalia vai ei! :)

Neuvolaan vaan ehdottomasti soittoa jos supistelee ja alkaa huolestuttaa! Ne on sitä varten! Meillä ei työterveydessä oteta edes kantaa raskausasioihin... saikkua vaan kirjottavat.

Mulla tosiaan neuvolassa vaan laitettiin pissatestiin. Ja naistenklinikan päivystyski oli ihan rentona, mulla kuitenki huomenna jo 26vkoa täynnä..

Ollu vissiin joku yleinen supisteluviikonloppu, mulla nimittäin ihan sama homma! Kivuttomia, mut nyt äkkiseltään tosi paljon. Soitin just neuvolaan ja oma terkka soittaa kohta. Ehkä lääkärinaika ennen seuraavaa neuvolaa varuiks. Mulle sano puhelimessa, et näillä viikoilla (n rv23) usein hetkeks lisääntyy harjotussupistukset, kun kohtu ottaa kasvuspurttia. Mul lääkäri tsekkas kohdunkaulan n. 3 viikkoo sitten, sillon kaikki onneks ok.

Täällä kans akuuttivastaanotolla istutaan odottamassa tutkimusta kun supistellut niin paljon. Tuntuu tosi usein rakolla niin kuin pissattais ja silloin kohtu onkin yleensä kovettunut. Kaiken lisäksi mulla tuli illalla ja aamulla pitkästä aikaa ruskeaa vuotoakin..

Siis mulla on ollut supistuksia jonkun verran(siis ainakin oletan niiden niitä olevan:joyful:). Sellaisia,että maha menee kovaksi/pinkeäksi. Ei nyt ihan päivittäin,mutta melkein. Ei se mitenkään kipeää ole minulle tehnyt.
Monesti esimerkiksi kun on oikein ollut pissahätä ja päässyt vessaan rakon tyhjentämään,niin silloin. En ole edes tajunnut huolestua,pitäisikö :wideyed:

Siis mulla on ollut supistuksia jonkun verran(siis ainakin oletan niiden niitä olevan:joyful:). Sellaisia,että maha menee kovaksi/pinkeäksi. Ei nyt ihan päivittäin,mutta melkein. Ei se mitenkään kipeää ole minulle tehnyt.
Monesti esimerkiksi kun on oikein ollut pissahätä ja päässyt vessaan rakon tyhjentämään,niin silloin. En ole edes tajunnut huolestua,pitäisikö :wideyed:

No jos kauheasti supistelee, ovat kipeitä ja etenkin jos siihen liittyy mitää vuotoa, niin olisin yhteydessä lääkäriin!

Mä käyn lääkärillä näytillä ylihuomenna varmuudeks (lähinnä mielenrauhan takia). Juteltiin terkan kanssa, ja kuulema ihan normaalia on että niitä nyt vaan joskus on enemmän ja toisilla sit taas vähemmän. Et ei kannata varmaan hirveesti huolestua, jos tähän asti on sen välttäny :D. Näitäkään mä en tälleen töissä ollessa edes oikein huomaa, kotona taitaa olla vaan liikaa aikaa tarkkailla itteään.

Mulla on siis monia kertoja päivässä supistuksia. Saattaa olla sen parikymmentäki kertaa. Onneks tosiaan ei kipeitä.
Oottelen et ne näytteiden tulokset menee terkalle, ku kyllä mulle varmaan joku kuuri laitetaan ku jo pissassa oli häikkää. Josko pääsis ihan sit lääkärillekki jopa.

Kävin muuten ekaa kertaa sokerirasituksessa aamulla. Eikä se mulle ainakaan ollu vaikeeta. Se litku maistu ku ois juonu pillimehun, sama makeus mulle. Se tyyppi sanoki et siinä o saman verran sokeria ku kokiksessa.
Olin vähä 'peloissani' ku menin sinne ku kaikki aina valittaa kuin pahaa se litku on ja kauheeta se 2h. Mut mulla onneks meni hyvin.

Mä pääsin juuri akuutista. Sain mukaan parit pissanäytepurkit. Testaavat klamydian ja jotain muutakin pissasta. Sit verikokeet labrassa kans. Laittoivat lähetteen myös äippäpolille. En tiedä miksi kaikki tämä kun kohdunsuu oli kiinni ja pitkäkin kuulemma. Ilmeisesti se vuoto on se syy.

Takaisin