Oireet?

Mullakin on alkanut tulla tisseistä jotain, huomasin kun kävin toissapäivänä saunassa ja sama tuo röyhtäys-oksuhomma :D onneks ei oo käyny ku yhtenä päivänä toistaseks mut hyi hitto! Useemman kerran päivän aikana meinas tulla ruoka ylös :D

Mut aika vähillä oireilla kyllä tähän mennessä menty, työkaveri joka on kk edellä on joutunu olee jo saikulla selkäkipujen takia, toivon että säästyn tolta :eek:
 
Jos kävelen pidempiä matkoja niin ihan vatsan reunoille ja nivusiin voi tulla vihlontaa ja kipua, löystyneet liitokset siellä natisee.
Pahempi on ristiselkä joka kipeytyy ja sit säteilee kipu vasempaan pakaraan ja takareiteen.
Vaihdoin käytettynä saamaani tukivyöhön just tarrat, joten pitää varmaan ottaa se käyttöön jos helpottaisi ristiselkään kohdistuvaa painetta.
 
Sattuuko kellään muulla käveleminen alavatsassa?!?

Mulla sattuu toisinaan. Ja välillä lenkillä käydessä tosi pahasti, että joutuu pysähtymään ja lepäämään. Menee kyllä yleensä ohi nopeasti. Siivoaminen on aiheuttanut mulle nyt parin päivän kipuilut, jos oon joutunut paljon esim kumartelee.
 
Mullakin on alkanut tulla esimaitoa, tosin vaan toisesta tissistä :joyful: Ja vatsa on välillä niin hellänä, että melkein mikä tahansa liikehtiminen tuntuu pahalta..
 
Sattuuko kellään muulla käveleminen alavatsassa?!?

Mulla sattuu! En pysty käveleen nykyään kun max 1,5km ja tekee tiukkaa. Töpsyttelen menemään ja sit kuitenkin alkaa alavatsaan sattua ja tulee inhottava olo. Pakko pysähdellä vähän väliä. Levossa ei kipuile. Supisteluakin on ollut, mut tää ei oo sitä. Oon miettinyt tukivyön hankkimista, jos siitä olis jotakin apua ko. vaivaan..
 
Mulla sattuu kanssa ja sit joutuu pakottaa ittesä hidastamaan. Potuttaa ku ei pysty kävelemään sitä vauhtia mitä normaalisti pystyy. Mul on nyt muutenkin ollu paljon liitoskipuja. Nukkuminen hankaloitunu entisestään niitten takia. Tänää tuli käveltyä taas normaalia enemmän, niin sen jälkeen istuminen, seisominen ja makaaminenkin sattu ihan kunnolla. Ja ei helpota ennen ku vasta synnytyksen jälkeen.
 
Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja käydä poissulkemassa hepatoosin mahdollisuus jos kutiaa. Ite kävin viime raskaudessa kutinan vuoksi testissä, mutta oli sitten vain jotain hormonaalista kutinaa joka meni myöhemmin ohi.
 
Mulla ollu käytössä anitan tukivyö se on tommonen halppis hepponen eikä näköjään enää auta kun eilen sattu kokoajan alavatsaan ja oikealle puolelle kylkeen alko loppumatkasta pistämään. Olin siis matkalla bussilla Espoosta pojan kanssa vaunuilla hakemas mulle kantotakkia. Tuli kävelyä varmaan yhteensä 3km, oli kivuliain päivä tähänmennessä. Tilasin wishiltä toisenlaisen tukivyön ja otettava se testiin huomenna :)
 
Mulla on mahassa vaaleita ja hentoisia karvoja xD
Sit kävellessä sattuu nivusiin, en tykkää. Emt oliskohan muuta. Mut toi kävely on alkanut ärsyttämään.
 
Olen nyt useana yönä herännyt unesta todella kovaan naksautukseen (tai itseasiassa kunnon pamaukseen). Mun lantio pitänyt tuon kamalan äänen jos oon liikahtanut unissani:woot: Ja tarkennuksena,että ääni tosiaan tulee lantion seudulta, ei ole ilmavaivoista kyse:hilarious:
Ei siis satu mihinkään,mutta ääni on ihan kamala,voisi luulla että joku meni rikkipoikki:wideyed: Alitajuntaisesti sen äänen jälkeen kuulostelen liikkuuko vielä jalat,sattuuko mihinkään,mutta ei mitään muuta kuin se kamala naksahdus vain:wideyed:
Paukkuuko muilla lantio näin?
 
On mulla lonksunut lonkat aina. Jos istuu kauan ja nousee ylös vähän venyttelemään niin poks kuuluu aina
 
Mieskin heräsi siihen pamaukseen yöllä, kysyi "löitkö jalkas johonkin?" (olin nousemassa käymään vessassa). Kun sanoin,että kyllä se oli mun lantio joka vain naksahti, niin oli ihan kauhuissaan siitä äänestä, "ei tuollasta ääntä voi tulla ilman,että mitään menee rikki?!" :hilarious:
 
Onko kenellekään tullut suonikohjuja?


Täällä alkaa etenkin toisessa pohkeessa suonet olla paikoittain näkyvissä ja jalkaa särkee/puristaa.
Tilasin kalliit tukisukat. Toivottavasti auttavat, jotta tilanne ei pääse kehittymään kunnon kohjuiksi asti. Masentaa! :arghh:
 
Mulle on tullut suonikohjuja, mutta ei niinkään jalkoihin...vaan häpyhuuliin. Niihin ei oikeen voi tukisukkia hankkia..täytyy vaan toivoo et häippää synnytyksen jälkeen, ei oo kovin kivoja :yuck: ja on mulla yks ihan reiden juuressa..
 
Tänään alkoi nivusessakin tykyttää ja tarkkailun jälkeen huomasin myös siinä yhden suht pullottavan suonen. Voi viulu etten paremmin sanoisi :banghead:
 
Minä olen ollut melkeinpä oireeton raskausviikkoon 24 asti. Jaksoin liikkua paljonkin, pyöräilin töihin ja lisäksi tein fyysisesti raskasta työtä sekä samaan aikaan vielä yliopisto-opintojani eteenpäin.

No yhtäkkiä juuri tuolla viikolla 24, töissä alkoi särkeä kovasti nivusen alueelle ja huomasin, että sinne oli ilmaantunut pienen luumun kokoinen patti. Viikon seisomatyössä sinniteltyäni jäin suosiolla sairaslomalle, ja aloin selvittää, että mikä tämä patti mahtaa olla. Selvisi, että se on erityisen suuri suonikohjumuodostelma, joka näyttää ulospäin lähinnä nivustyrältä. Patti tulee vielä tässä raskauden edetessä suurenemaan ja kipeytymään. Jo nyt mun koko oikean nivusen iho on patin yläpuolelta sinertävä, eli täynnä suonikohjuja.

Äitiysneuvolan terkkarinikaan ei ole aiemmin edes kuullut tällaisesta vaivasta, joten olisi kiva tietää, onko täällä kohtalotovereita? :D Kuulemma jaloissa ja juuri ulkosynnyttimissä on usein sunikohjuja, mutta nivusessa oleva iso kohju on harvinainen.
 
Mulla on tommoset isot kohjuryppäät kohdun molemmin puolin (siis ei näy ulospäin ollenkaan) Havaittiin rakenneultrassa, ja se selittikin sitten jo pidempään jatkuneen lantion alueen puutumisen ja sen miksi istuminen/pitkään seisominen sattuu hitokseen. En ollu ikinä ennen kuullutkaan moisista, mutta yleistyvät kuulema uudelleensynnyttäjillä.
 
Takaisin
Top