Oireet?

Diann, noi tulehdukset ym voi kai oireilla itessään supistelulla, niin tsekkaavat varmuuden vuoksi ne. Mut hyvä et kaikki oli hyvin! Mulla kans luotto, että nää supistelut on harmittomii, mut hyvä se on käydä varmuudeks tarkistamassa :).
 
Höh. Sokerirasituksessa se viiminen arvo liian iso tms ni joudun alkaa mittaileen arvoja. Ens ma saan mittarin. Ja terkka yrittää saada mulle lääkärin tälle viikolle kunhan sen emätinnäytteen tulos tulee. Saa sit tsekattua muutenki et kaikki ok.
 
Niin hyvä että tarkistavat kaikki. Ei jää sit mietityttään. Tosi kurja olo vaan, kun vielä sairaana. Lepoa piti kuullemma nyt ottaa, mutta harmi kun loma menee just silleen että tulee kaikki vaivat heti silloin :D niin pieneltä kuunneltiin myös sykkeet, mitkä 140 pintaan. Ihana, että pääsee perjantaina vielä rakenneultraan ♡
 
Kävin siellä lääkärissä. Kiva pikku ylläri/järkytys kun oli nuori miesharjottelija siellä! Lääkäri aina kysy saako harjottelija myös tehdä tutkimuksen, paha siin sanoo ei :D ihan ok tietty mutta vähän ahdisti kun ikin ennen ollu mies gynekologia ja kaks ihmistä tutkimassa :D

Mutta kohdunkaula normaali. Lapsivettä normaali määrä. Sisäultrassa lääkärii mietitytti kohdunsuun tilanne ja halus konsultoida äitiyspolia et tarviiko sinne mennä. Pikkasen nosti sykettä ja pieni tärinä tuli :sad001 mutta ei tarvinnu, kuulosti normaalilta kun kohdunkaula oli vielä pitkä. Lääkärii vähän huolestutti mun lisääntynyt valkovuoto ja sitä pitää nyt tarkkailla. Samoin supistuksia ja jos muuttuu kivuliaiks niin heti yhteyttä lääkäriin. Kävellessä tuntuneet pistoskivut kuulosti lääkäristä kohdunkasvukivuilta mikä normaalia vielä tässä vaiheessa. Määräsi perjantaihin asti saikkuu ja kontrolliaika kahden viikon päästä jos ei mene pahemmaks. Ja aamulla vien pissanäytteet labraan.

Huojens kyl vähän mieltä et pääsin heti lääkäriin ja ainakaan vielä ei vakavaa. Toivottavasti nyt loppuis supistelut ja kaikki menisi hyvin :Heartred
 
Mullakin oli esikoisesta ihan jatkuvia supistuksia vaan oli ihan normaalia. Nyt ei oo tehty kertaakaan sisätutkimusta ja tosiaan mulla aina raskaudessa on valkovuoto lisääntynyt ja tulee niitä harkkasupistuksia.

Nyt tuntuu tää mahan kasvu. Tähän asti on ollut ihan huomaamaton, mutta nyt on sama orastava tunne kuin viimeks loppuraskauden aikaan. Siis sellainen "täysi" ja semisti ahdistaa. En haluu ees tietää mitä se on tästä eteenpäin :sad001
Viimeksi tuli sen tähden syötyä tosi vähän kun koko ajan on sellainen "ähky"- olo ja se pahenee kun syö. Annoskoot pienentyy automaattisesti. Kai tuo kasvaa sit aina silleen jotenkin ylöspäin ja painaa sisuksia...
 
Rusina ihan sama juttu täällä, viimeisen viikon on ollut sellainen liian täysi ja paineinen olo alavatsassa, ihan kuin ois mahassa keilapallo joka tekee painetta alaspäin tai välillä liian täysi ilmapallo. Harjoitussuppareitakin on ollut, rehkiessä reilustikin, muttei kipeitä
 
Sama täälläkin Rusina, maha on kokoajan aivan pinkeä ja "täynnä vauvaa" vaikka viikot onkin 23+3. Mulla myös supistuksia, ja tuntuvat tosi ikäviltä kun muutenkin maha niin pinkeä.
Neuvolassa luuli ensin että mulla on supistus käynnissä kun alettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei se ollut sitä, maha oli muuten vaan niin pinkeä :)
 
Mulla rauhoittukin jo supistelut, eilen ei pahmmin ollu ja tänäänkään ei näyttäis olevan. Oiskohan ollu joku kohdun kasvuspurtti sitten. Olin myös istunu junassa ja seminaarissa pe-la aika hyvän tovin, että ehkä siitäkin suivaantui. No, käyn huomenna kuitenki näytillä varmuudeks.
 
Verikokeiden tulokset tuli. Tulehdusarvot lievästi kohonneet 11. Mutta mulla on nyt flunssa eli sekin kai voi nostaa. Muuten kaikki näytti olevan suht. ok. Virtsakokeet ei vielä tulleet. Hb oli laskenut nyt 120. Vielä viime neuvolassa oli 127 ja siitä ei ole ees kovin monta viikkoa :D
 
Täälläkin yksi supisteluista huolissaan oleva. Lääkärillä käyty ja kaikki alakerrassa hyvin. Jotenkin silti vaan vaivaa. Miten usein teillä tulee supistuksia enimmillään?
Mulla tulee välillä monta kertaa tunnissa. Jopa 10 min välein jos en lepää. Ei kivuliaita, mutta ikävän tuntuista toki. Mahaa välillä pistää ja vihloo. Tosin tämä ei esiinny supistusten kanssa samanaikaisesti.
Nyt saikulla pari viikkoa ja katsotaan sitten uudelleen tilannetta lääkärin kanssa.
 
Mulla ainaki saattaa tulla monta kertaa tunnissa supistus ja sit saattaa olla monta tuntia ettei mitään.
Mulla kans ollu tota kipuilua nimenomaan eriaikaan suppareiden kans. Kipuilu kuulemma kohdun kasvukipua. Supistelut normaaleja. Näin mulle puhelimitse on pari kertaa jo sanottu, mut oottelen kyl et pääsisin loppuviikosta lääkärille kuitenki.
 
Lepoa lepoa ja lisää lepoa. Jos huomaa että tietyt asiat aiheuttaa supisteluja kannattaa ne jättää vähemmälle ja ottaa rennommin. Kotityöt voi odottaa ja mies hoitaa :)
 
Eilen työpäivän aikana tuli useita harkkasupistuksia, selvästi vaikutti se kun oli nukkunut liian vähän ja tauolle pääsy myös venyi joten nälkä ehti kovaksi. Tänään vapaa päivä eikä ole tullut yhtään ainoaa supistusta. Kummasti se vaan ilmottaa jos kroppa liian kovilla ja kaipaa lepoa. Harmi ettei siihen aina pysty itse vaikuttaa, tuo unettomuuskin näyttää menevän mulla jotenkin sykleissä. Välillä monta yötä, että ei mitään ongelmia ja päivälläkin saattaa nukkua piiiitkät päikkärit ja välillä taas valvottaa niin pirusti ja lonkat särkee.
 
Mulla kans yöt alkanu menee ihan pipariks. Viime yönäki selkä oli tosi kipeenä, taapero känis vieressä janoaan. Onneks rauhottu kun sai vettä. Mut sit loppuyö meni pissal ravates, mietties tarviiko mennä pissalle, esikon kouluasioita pohtiessa (myös unissa) ja sit ku lopulta sain unta niin näin unta siitä ku en saanu nukkua rauhassa :confused:
 
Niin ja valvottihan vauvakin jossain vaiheessa. Epäilen että oli hikka, kun oli sen verran tasanen tömpsähtely.
 
Eilinen rempan teko ja siivous vimma kostautuu. Issias kiusaa ihan tosissaan. Ei meinaa oikea jalka pysyy alla eikä oikein kestä tehä mitää.
 
Nää ei kai oo varsinaisesti oireita mutta itteä on huvittanut, niin aattelin tulla jakamaan teidän kanssa (ja ehkä etsimään kohtalotovereita).
Mulla on jo melko varhaisessa vaihees tätä raskautta ruvennut mahan päällä karvoitus lisääntyyn, ja tällä hetkellä se kohoaa viivana aina tonne rintakehälle asti. Että nyt on kyllä alkukantaiset voimat liikkeellä. Miestä ei oo pahemmin naurattanut, mutta mua tää huvittaa kauheesti. Enkä oo luvannut vielä ruveta koko mahaa sheivaamaan.
Pari päivää sitten uusia rintakarvojani ihastellessa, huomasin, että mulla on raskausarpia rinnoissa! Se ei huvittanut enää ihan yhtä paljoa, mutta yllätti. Ei oo vielä tarvinnu edes siirtyä isompaan kuppikokoon. Voi olla että niitä on viel paljo luvassa... ahdistuin ostamaan bepancarea, vaikka tuskin sekään saa mua pysymään nahoissani.
 
Täällä kans yks karvamaha ja karvajana yltää myös ylös saakka. En ala sheivaan kun pahenis vaan. Navan alta nypin pinseteillä :D
 
Täälläkin edelleen karvat masussa rehottaa - ja runsaampina ja pidempinä kuin aiemmin. On tää hassua. :hilarious: Minuu itteeni huvittaa ja mies ei oo moksikskaan. :p Ja en todellakaan aatellu sheivata missään vaiheessa! Ja samahan noiden on antaakin kasvaa - syksy ja talvi kun on tulossa. :joyful:
 
Mulla oli sama kun tyttöä odotin :D vitsaillukkin että kasvoi tytön hiukset mun mahaan odotusaikana kun typyllä niin vähän hiuksia :D pojalla taas oli pitkät tuuheet hiukset syntyessä,eikä kasvattanut mun mahakarvoja :D
 
Takaisin
Top