Oireet?

Mulla on ollut parina kertana tosiaan nii jäätävä suonenveto, yöllä siks. Niin onneks oli tallella sairaalassa olleet tukisukat. Oon nyt ne jalassa nukkunut :D

Mulla myös on alkanut kramppaamaan pohkeet öisin. Aloitin magnesiumin ja ovat loppuneet. Joko siis auttoi tai sitte on sattumaa. :)

Paljonko sitä magnesiumia voi ottaa?
Mun lihassärkyihin vois kans auttaa. En ole vaa vielä uskaltanu paljoa extraa ottaa, kun raskausmonivitamiini sitä jonkun verran sisältää.

Mulla on tullut kans uusia oireita, en kuitenkaan koe niiden rajoittavan elämää kovinkaan paljoa. Ja muutenkin oon asennoitunut niin, että kyllähän tän raskausajan kuuluukin tuntua vähän erilaiselta.
-no se perusummetus jatkuu, siitä nyt en pääse varmaan koskaan eroon. Ja kaikki mahd. keinot käytössä.
-oon saanut suonikohjuja SINNE! En edes tajunnut että se voi olla mahdollista, mutta näemmä! Muutenkin vähän pullottaa tossa reidessä, mut mun äitillä onkin suonikohjutauti, eli odotettavissa nämä.
-selkä oireilee, varsinkin yön jälkeen. Vaihtelevasti ala ja yläselkä. Aamusta tarvii kumartaa alas ja kuuluu "naks" ja joku jumi aukee, mut kuitenkin kokonaisuudessaan selkä tuntuu jäykältä.
-mulla kans ilmeisesti rasituksessa alkanut supistaa. Maha menee pinkeeks ja tuntuu ahdistavalta. Eilen kiivettiin Pyhitystunturille ja oli jo siinä rajoilla, että jaksaako, vaikka olikin aika pieni nyppylä :woot: ja hengästyttää tavallista enempi.
-väsyttää ruokailun jälkeen ihan tajuttomasti. Pari kertaa oon meinannut nukahtaa melkein pystyyn. Sokerirasitusta odotellessa..
-ajatus ei pysy kasassa :joyful: saa nähdä miten selviää töissä vielä yli 2kk..

Mun lihassärkyihin vois kans auttaa. En ole vaa vielä uskaltanu paljoa extraa ottaa, kun raskausmonivitamiini sitä jonkun verran sisältää.

Voi ottaa 2-3kpl. Joittenki maha ei kestä ja menee löysälle. Esim imettäessä jos vauvalla on kovalla maha ni auttaa myös siihen ja maidon herumiseen. :)

Magnesiumin kanssa yläraja on aika lailla siinä missä vatsa menee löysälle :) kannattaa valita joku muu kuin magnesiumoksidi. Esim magnesiumsitraatti on paljon parempi, imeytyy paremmin eikä aiheuta niin vatsaoireita.

Onko kellään muulla vieläkin aamupahoinvointia? Mulla ei missään vaiheessa kokonaan loppunut, pariksi viikoksi helpotti hiukan mutta nyt taas palannut yhtä kammottavana kuin alkuraskaudessa. Viikkoja kumminkin jo kohta 24, ärsyttää että aina saa aamulla oksentaa ja huono olo kestää syömisestä huolimatta useamman tunnin :dead:

Onko kellään muulla vieläkin aamupahoinvointia? Mulla ei missään vaiheessa kokonaan loppunut, pariksi viikoksi helpotti hiukan mutta nyt taas palannut yhtä kammottavana kuin alkuraskaudessa. Viikkoja kumminkin jo kohta 24, ärsyttää että aina saa aamulla oksentaa ja huono olo kestää syömisestä huolimatta useamman tunnin :dead:
Mulla välillä huonoja aamuja, mutta pääosin onneksi olo jo parempi. Jos nukkuu huonosti tai kova stressi jostain niin vaikuttaa minulla selvästi. Viime viikolla viimeksi oksensin aamulla. Mulla nyt 22+1.
Kovasti tsemppiä tuon pahoinvoinnin kanssa, se on kyllä kamalaa:dead:.

Mulla tämän hetkinen ärsyttävä oire on se että herään keskellä yötä ja pää alkaa väkisin pyörittää kaikenmaailman ajatuksia päässä ja uni ei tule. Lisäksi on pitänyt nousta syömään. Viime yönä nukuin ekaa kertaa moneen yöhön hyvin, vaikka heräsin myös viime yönä syömään ja luin sitten kirjaa niin pitkään että pää jokseenkin tyhjeni ja uni tuli. Karsea zombi olo ollut monta päivää unettomuuden vuoksi.

Mulla on vielä huonoja aamuja välillä. Oon tottunut aamuisin juomaan aamukahvin heti herättyäni ja jonain aamuina se lentää lahjakkaasti pihalle. Onneksi tämä viikko on taas ollut parempi ja en ole vielä oksentanut kertaakaan :wink.

Mulla tulee pahoinvointi jos oon liian pitkään syömättä. Siis ei ehdi tuleen ees nälkä, mutta yhtäkkiä huomaan yökkiväni ja pari kertaa tässä parin viikon aikana oon oksentanutkin. Pysyy siis aisoissa kuitenkin kun muistan vaan syödä usein. Ja mitkään pikku napostelut ei auta vaan ihan kunnon välipala tai lämmin ruoka pitää olla...

Mäkin olen ostanut tukisukat mutta en ole vielä alottanut käyttämään, kun on ollu niin lämmintä.:hilarious: Ostin ihan erikoisliikkeestä ja ne menee polven yli reilusti.

Onko kellään lantio- ja alaselkäkipuja? Mulla on nyt noin viikon verran ollut ja tää on ihan karmaisevaa.. Ei ole siis nopeita vihlaisuja, vaan jatkuvaa särkyä. Panadolia syön ja olen yrittänyt venytellä, käyttää lämmintä kauratyynyä yms. mutta mikään ei auta. Tuntuu että luihin jyystää tuolla lantion sisällä, ihan kamalaa :( Onneksi eilen rakenneultrassa kaikki hyvin meidän pojalla, mä vaan saan nyt vähän kärsiä :D

Onko kellään lantio- ja alaselkäkipuja? Mulla on nyt noin viikon verran ollut ja tää on ihan karmaisevaa.. Ei ole siis nopeita vihlaisuja, vaan jatkuvaa särkyä. Panadolia syön ja olen yrittänyt venytellä, käyttää lämmintä kauratyynyä yms. mutta mikään ei auta. Tuntuu että luihin jyystää tuolla lantion sisällä, ihan kamalaa :( Onneksi eilen rakenneultrassa kaikki hyvin meidän pojalla, mä vaan saan nyt vähän kärsiä :D

Mulla mulla! On ollu enempi vähempi jostain vk 14 asti, olin siinä pari viikkoa saikullakin. Nyt melkein on jo parempi (tai sit oon tottunu). Mulla on auttanu päivittäinen 4-7km kävely, venyttely ja fyssarin lantionpohjajumppaohjeet. Ja istuu ei kannata liikoja. Nukun joskus sohvalla, mulle istuminen ja makailu on ihan myrkkyä, varsinki liian pehmeellä makailu. Mulla siis lantionivelet löystyi jo hyvissä ajoin ja siitä tuo.

Mulla taas pahenee liikkuessa ja ei auta kun lepo. Iltasin tuntuu että kolo lantio tulessa.

Mulla oli koko eilisen päivän ihan hirveen kipee alavatsa, varsinkin enemmän tuolta oikealta puolelta. :( Väkisin töihin, jaksoin jotenkuten kituutella siellä. Istuin koko päivän koska tuntu et käveleminen ei oikein onnistu, tai edes seisominen. Semmosta niinku puukolla olis pistelty ja toisaalta se sit tuntu koko alavatsalla, ihanku vatsa repeis kokonaan. :O Hankala selittää. No se sitte loppu illalla, luojan kiitos. Taisipa se edellisillan liian pitkä kävelylenkki (jahdattiin vähän rusakoita, ajokoira kun on) koiran kanssa tehdä tehtävänsä.

Mun on muutenkin ollu hankala ruveta ottamaan iisimmin töissä, koska oon aina menossa siellä sinne sun tänne ja nostelemassa kaikkee. Työkaverit ei oikein tykkää ja luulen että niitä jopa suututtaa kun en osaa rauhoittua. :D Mutta tää oli ihan hyvä varoitus, että nyt on höllennettävä tahtia. Ärsyttää. Mut pakko se on.

Mulla ja ollut joka raskaudessa. Pahenee loppua kohden. Niin väljät nivelet ja löysä lantio. Kipulääkkeellä,uinti,jooga auttaa

Täällä myös yks! :( Just jäin saikulle äitiyslomaan saakka, ettei vaan mene vielä pahemmaksi töiden takia. Onneksi oli fiksu lääkäri, joka ennakoi tilannetta hyvin. Mulle oli aluksi vähän kova paikka, mutta nyt tajuan jo että oli hyvä juttu, että saan tehdä asiat nyt omaan tahtiini itestäni huolehtien. :) Aamuisin on ihan vetreä olo, mutta heti kun liikkuu ja alkaa rasitus niin alkaa päivän mittaan oireilla. Illat ja yöt on pahimpia. Panadol ei auta mitään.

Niin ja ollut jo viikosta 12 eteenpäin pikkuhiljaa pahentuen kun maha kasvanut. Nyt 24+1.

Uutena oireena JATKUVA nälkä. Selkeest joku kasvuvaihe meneillään. Oikein huomaa, et nyt se paino on lähteny nousemaan. Ärsyttää, ku on niin vaikea hillitä syömisiään, herkkujaki tekee ihan eri tavalla mieli. Kuvittelen mielessäni jouluvalaan:nailbiting:...

Uutena oireena JATKUVA nälkä. Selkeest joku kasvuvaihe meneillään. Oikein huomaa, et nyt se paino on lähteny nousemaan. Ärsyttää, ku on niin vaikea hillitä syömisiään, herkkujaki tekee ihan eri tavalla mieli. Kuvittelen mielessäni jouluvalaan:nailbiting:...

Sama....

Takaisin