Oireet?

Mullaki taitaa olla närästystä.. ikinä aiemmin ei oo tainnu olla mutta nyt tuntuu sellasta polttelua tossa rinnassa ja tuntuu niinku ois "pala" kurkussa. Lähinnä just rasvanen ja mausteinen ruoka aiheuttaa. Mikä ois hyvä närästyslääke??

Mullaki taitaa olla närästystä.. ikinä aiemmin ei oo tainnu olla mutta nyt tuntuu sellasta polttelua tossa rinnassa ja tuntuu niinku ois "pala" kurkussa. Lähinnä just rasvanen ja mausteinen ruoka aiheuttaa. Mikä ois hyvä närästyslääke??
Mulla parhaiten auttanut Reduflux. Saa käyttää raskauden aikana. Renniet tai samarinit on mulla ainakin yhtä tyhjän kanssa.

Myös Gavisconia voi kokeilla, on ilmeisesti suht uusi närästyslääke, mutta pitäisi olla turvallinen raskausaikana. Mä käytin viime raskaudessa sitä ja autto useimmiten oireisiin. Nyt on ollu alun jälkeen niin vähän närästystä etten oo mitään lääkkeitä siihen vielä ostanu.

Itelläni edellisessä raskaudessa harjoitussupistukset alkoivat 14+ viikolla. Nytkin on ollut suunnilleen samoilta viikoilta harvakseltaan supistuksia. Tottakai harkkasupistukset kuuluu asiaan, mutta tuntuvat ja runsaammat kannattaa käydä tutkituttamassa. Virtsatietulehdus tai muu tulehdus voi oireilla pelkkinä supistuksina.

Sain itse reseptin Gavisconiin sairaalassa kun olin tiputuksessa. Hyvin auttoi vatsan poltteluun koska muodostaa suojaavan kalvon vatsaan. :)

Mulla ainut mikä auttaa on Omeprazol. Sain lääkäriltä reseptin, mutta saa myös ilman reseptiä apteekista. Renniet ym. ihan yhtä tyhjän kans.

Aika jännä kun mulla ei oo koskaan ollut närästystä ja vaan näistä kuvauksista voi arvailla miltä se tuntuu. Ei ollut ees edellisessä raskaudessa, vaikka syön reilusti mausteista ruokaa

Mulla oireena jatkuva nälkä, vois syödä jotain kokoajan ja inhottaa olla nälässä vaikka siis just syöny niin valtava näläntunne mihin on sit vaan totuttava koska en voi käydä syömään kokoaikaa :)

Mulla kans alkanu tuleen noita harkkasupistuksia aina välillä. Yleensä tulee levossa ei niinkään liikkuessa. Yöllä saattanut tulla tai aamusta. En toistaiseksi ole ollut huolissaan kun satunnaisia ovat

Mulla on kans ollut jo edellisessäkin raskaudessa reseptillä Omeprazol. Ei ollut terveellistä syödä niin paljoa lyhytvaikutteusia.

Mulla toiminut Rennie hyvin tässä ja edellisessä. Mulla kanssa supistuksia tulee aikalailla päivittäin ja hirvittää! Viimeksi jouduin vuodelepoon liian kypsyneen kohdunkaulan takia rv 33. Mullakaan ei muuta oiretta ollut, kuin liitoskivut ja kivuttomat supistukset.

Voi nekin sattua jonkun verran, muuta ne helpottaa jos vaikka vaihtaa asentoa, eikä ne jää toistuvaksi tai ns.päälle.

Mulla taas harkkasupistukset ei ole sattuneet, mutta kyllä ne vähän pahalta tuntuu. Maha on niin pinkeä ja alavatsalla sellainen paine, että on ihan tosi tukala olla. Onneksi tuolla asennon vaihtamisella helpottuu.

Mulla niinkun kiristää mahaa.. en siis varma onko supistuksia mut näin mulle täällä veikkailtiin..

Toi kiristäminen ja paineen tunne kuullostaa tutulta, ehkä mullakin on sitten ollut niitä :)

Mä saatan kans yhtäkkiä huomata että hassu kiristys/paine ja sit kun kokeilen niin kohtu kovettunut. Menee ohi hetken päästä ja asentoa muuttamalla. On ollut kerran kivuliaskin, kun en huomannut vaihtaa asentoa. Tuli sellainen menkkainen kipu. Vaihdoin asentoa ja meni pois.

Ah, elämäni ensimmäinen suonikohju! Vielä vaalenee kun nostaa jalat seinälle ja lepää. Tukisukkia joudun nyt käyttää joka päivä. Turvotus on aika mielenkiintoista kun ei helpota yölläkään ja koko päivän ihan turta olo. Pitäisi kehittää ruokavaliota paremmaksi ja vähentää vielä suoloja ja lisätä veden juontia. Liikuntaa tulee kuitenkin jo sopivasti.

Mulla alkoi tällä viikolla ihan kauhea turvotus jaloissa. Aamulla on vielä suht ok, mutta töissä alkaa turpoomaan pikkuhiljaa päivän aikana. Oon suurimman osan päivästä jalkojen päällä liikkeessä ja tauoilla koitan nostaa jalkoja ylös. Oon koittanut juoda enemmän vettäkin. Onkohan noista tukisukista mitään apua?

Takaisin