Oireet?

Mulla ollut nyt viikon ajan harjoitussupistuksia, jotka välillä ollut vähän kipeitäkin. Alkaa heti, jos joutuu kävelemään tai seisomaan pitempään. Vatsa on ihan kova ja kiristää. Nyt pitäis yrittää levätä ja vähän seurailla. Soitin neuvolaan, eikä onneksi vielä ole mitään tarvetta lähteä sinne näytille. Olen vielä kesälomalla 2 viikkoa, mutta saa nähdä miten sitten töissä pystyn olla.

Sitten toinen oire mikä on alkanut vaivaamaan tässä keskiraskaudessa on ummetus ja närästys. Olen syönyt aika isoja annoksia, niin nyt olen joutunut pienentämään annoskokoa ja jättää rasvaiset ym. epäterveelliset ruuat vähemmälle.

Supparit voi hyvinkin tulla ummetuksesta. Itse kärsin kovistakin suppareista ja jouduin suolen tyhjennykseen. Suosittelen hakemaan apteekista kuitupitoista jauhetta ja ottaa sitä 2krt/pv. En muista nimeä mutta apteekki tietää kyllä. Joudutko syödä rautaa,sekin kovettaa. Paaaljon vettä helpottaa myös ja paljon kuituja

Ruokakaupasta kannattaa kans kokeilla vehnäleseitä ja siellä samalla osastolla on muitakin runsaskuituisia jauhoja jne, esim kaurarouhetta joita voi laittaa esim jogurtin tai smoothien sekaan. Mulla ainakin auttanut ummetukseen kun en oo jaksanut apteekkiin lähteä [emoji4]

Vauvan luumusoseita vaan välipaloiksi jos ei pysty viljoja käyttää. :)
Itelläni Vi-Siblin vetää vatsan ainakin kovalle. Mutta se kuuluu käsittääkseni lyhytketjuisiin hiilareihin eikä ole paras mahdollinen herkkävatsaisille muutenkaan.

Syöttekö muuten maitohappobakteereja? Luin just jostain tutkimuksesta että niillä vois olla positiivisia vaikutuksia myös lapseen raskauden ja ihmetyksen aikana käytettynä. Mun kaverilla on tosi allergiset lapset (suolistoperäisiä) niin se on myös valistanut mua näistä. Neuvolassa tai muualla ei ole kyllä varsinaisesti ohjeistettu että ehkä nämäkin on sellaista "mikä sopii kenellekin parhaiten" osastoa?

Syöttekö muuten maitohappobakteereja? Luin just jostain tutkimuksesta että niillä vois olla positiivisia vaikutuksia myös lapseen raskauden ja ihmetyksen aikana käytettynä. Mun kaverilla on tosi allergiset lapset (suolistoperäisiä) niin se on myös valistanut mua näistä. Neuvolassa tai muualla ei ole kyllä varsinaisesti ohjeistettu että ehkä nämäkin on sellaista "mikä sopii kenellekin parhaiten" osastoa?

Syön joka päivä. Söin myös koko edellisen raskauden. Tosiaan mm. Turun yliopistossa tehtiin muutama vuosi sitten tutkimus jonka mukaan probiootit raskausaikana vähentää lapsen riskiä saada allergioita ja astmaa.

En jaksa pläräillä... Mua on nyt alkanut vetää jaloista, mikä avuksi? Ei auttanut pitää jalkoja ylhäällä, eikä ole tukisukkia kun ollaan nyt mökillä :/

Ite olen syönyt edellisen raskauden ja nyt myös tämän raskauden maitohappobakteereja juuri tuon takia, koska olen itse niin allerginen ja toivon että lapset pääsisivät vähemmällä. En myöskään imuroi ja siivoa hulluna ja lapset saavat temmeltää ulkona. Olen joskus lukenut myös että karvaiset perheenjäsenet auttaisivat myös taistelemaan allergeeneja vastaan. :)

Mulla on kai harjotussupistuksia, esikoisen kans ei ollu ollenkaan. Sillon eka supistus oli 42+0, päivänä jona poika synty.
Vatsa kovettuu, ahistaa ja 'puristaa', mikään asento ei oo hyvä.. usein ku meen nukkuun joudun pyöriin pidemmän aikaa et pystyn ees oleen sängyssä..

Niitähän ne on Suski.81.

Mulla on kai harjotussupistuksia, esikoisen kans ei ollu ollenkaan. Sillon eka supistus oli 42+0, päivänä jona poika synty.
Vatsa kovettuu, ahistaa ja 'puristaa', mikään asento ei oo hyvä.. usein ku meen nukkuun joudun pyöriin pidemmän aikaa et pystyn ees oleen sängyssä..

Mulla kans tullu nyt viikon sisään lähes päivittäin. Aamuisin ja aamupäivällä, liikkuessa tai seistessä, mutta ei ikinä vielä levossa.

Mulla taas tulee nimenomaan levossa. Yleensä aamulla ja yöllä myös, täysi rakko ja tietyt asennot tuntuu vaikuttavan. Liikkeellä ei oo vielä ollut, eikä runsaskaan liikkeelläolo lisää niitä. Mut jos oon istunut liikaa, niin sit kyllä tulee illallakin. Onneks ovat täysin kivuttomia, kädellä huomaan lähinnä että aha, kohtu on kovettunu.

Juu, onneks on kivuttomia. Ärsyttäviä vaan. Ja mietityttää et pitäskö olla jotenki huolissaan niistä.

Mulla tulee useinkin, yölläkin ja silloin tulee ne ikävimmän tuntuset. Siks sain lääkäriajan kahen viikon päähän et näkee onko jotain muutosta.

Minä ajattelin huomenna soittaa neuvolaan, että tarviiko noista supistuksista olla huolissaan, kun alkoivat aika yhtäkkiä. Toisaalta osuu ajankohtaan että oli aika aktiivinen viime viikonloppu ja tällä viikolla töihin paluu. Mutta varmuuden vuoksi...

Mulla katottiin just viime viikol kohdunkaulan tilanne, olin kans vähän huolissani. Mut ei mitään muutoksia, yli 4cm, kiinno ja napakka. Taitaa olla vaan aika supisteluherkkä kohtu mulla :/. Ens viikol neuvolas pyydän kyllä että suorilta laitettas seuranta-aikoja, ihan oman mielenrauhan takia.

Hmm. Pitäsköhän munki soitella neuvolaan.. jotenki oon olettanu et tällaset supistukset kuuluu usein asiaan.

Mulla ei oo vielä niitä tullu, esikosta tuli rv 30-31 sillai etten ollu huomannu kun peitty liitoskipujen alle, kävi kypsyttää paikkoja ja jouduin lepoon saikulle. Lepo ei ihan toteutunu niinkun olin saanu ohjeet ja niinpä tuli sit oikeita supistuksia rv 33 ja sit jouduin ottaa tosi iisisti. Ei saanu kantaa 1 kiloo painavampaa ja rappujen kävelyä piti välttää. Poika synty sit kuitenkin vasta rv 40+2 :)

Takaisin