Oireet?

Eikö väsymys kuulu ihan raskausoireisiin, siis yhtä normaalina kuin vaikka koko raskauden kestävä mahdollinen etova olo. Mulla oli ainakin esikoisen kanssa todella lamauttavaa väsymystä ja en tehnyt yhtikäs mitään muuta kuin kävin töissä ja nukuin. Siis valehtelematta kaiken muun ajan. Helpotti melkein vasta tokan kolmannen puolivälissä.

Itse en ainakaan tiedä mitään mistään pirteästä raskausajasta. Aina ollu silmät puolitangossa alusta loppuun. :D

Auts. Päätä särkee, eipäs o kuukauteen ollu tällasta.. pitäs juoda vettä enemmän - tai sit on ukkosta ilmassa.. en tiä miks vesi maistu ku aina oon tykänny, höh.

Mä maistan meidän vedessä jonkun ihme sivumaun eikä maistu yhtään maistuu liian steriilille. Siskolla kalliossa aina otan sieltä vettä kotiin mukaan kun käyn kylässä kun siellä se maku ei maistu. Veden juominen tuon takia romahtanu menee ainoastaan jotenkin maustettuna.

Meillä vaihtelee, joskus maistuu hyvältä, joskus ihan kamalalta. Parasta se on silloin kun saa melkein jääkylmää vettä hanasta, mut yleensä vaatii tosi pitkän juoksutuksen ennen sitä. Sen myös oon huomannu et jos laittaa tota meiän vettä tupperin pulloon niin sen maku muuttuu tosi nopeasti erilaiseksi kuin se sinne pulloo laittaessa on. Samaan pulloon ku laittaa sit vettä toises paikas ni ei tule sitä muutosta. Kaupungin vesi meille kumminkin tulee :D Tosin tääl keskustan ja lähitienoiden alueilla on ollu todella paljon putkivuotoja, vanhat putket :(

Meillä on hyvää vettä, mutta kauan saa lorottaa että tulee kylmää. Siksi onkin kannu jääkapissa!
Viikonloppuna olin Helsingissä ja hyi sitä vettä!! Se haiseekin ihan kloorille

Mulla on särkeny päätä joka päivä tällä viikolla! :( :( Nyt 19+5 tuntuu et pääasiassa sellasta niskasta lähtevää jomotusta, panadol autto vähäks aikaa eilen, mut en sitäkään viitsis kauheesti ottaa jos ei oo pakko..

Berrynen kannattaa yrittää venytellä ja hieroa niskoja, jos se helpottais. Ota peukalo-etursormiote (peukku osuu siis etusormen keskimmäiseen niveleen täs tapauksessa) ja sillä otteella nypi lihaksia korvan linjalta alaspäin. Tee sen aikaa kun tuntuu tarpeelliselta, laittaa heti veren kiertämään päässä ja kaulalla. Sen jälkeen hiero kevyesti kallonpohjaa, älä liian kovaa (voi alkuun jopa pahentaa särkyä).

Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa aiemman emätintulehduksen ja kipeiden supistelujen takia. Ab-kuuri helpotti supistuksia ja kipeää oloa onneks melko nopeesti, vaikka edelleen supistuksia tulee muutamia päivittäin (kipeitä ja kivuttomia). Vauvan sydän sykki siä hienosti, ilmeisesti kaikki ok, reilun viikon päästä rakenneultra niin sillon sit kattellaan tarkemmin. Liikkeet oon tuntenu jo hyvin pitkän aikaa niin en osannu sen puolesta olla beibistä huolissaan :) Kohdunkaulan tilanne oli ok, sitä eniten jännitin että onko supistukset/tulehdus tehny siellä jotain pahojansa tässä välissä. Mua vähä vaan ihmetytti se gynekologi, se vähätteli tulehdusten hoitoo, oli sitä mieltä ettei kaikkia tulehduksia tarvis hoitaa, olin siittä vähän ihmeissäni kun joka paikassa toitotetaan että kaikki tulehdukset pitää hoitaa äkkiä ettei aiheuta ennenaikasta synnytystä jne. Se vähätteli myös kipeitä supistuksia, tiedän kyllä et kivuttomat supistukset on ihan normaaleita tässä vaiheessa raskautta mut oon käsittäny et nimenomaan kipeitä supistuksia ei kuuluis tulla vielä ihan jatkuvalla syötöllä tai ainaki kuuluis vähä tarkkailla asiaa. Ainaki neuvolassa tartuttiin heti kiinni noihin asioihin :D tiiä sitte onks tässäkin sit eriäviä mielipiteitä lääkärien keskuudessa :D tuntuu et kaikissa raskauteen liittyvissä jutuissa on ainaki kymmenen eri mielipidettä eri lääkäreillä ja hoitajilla.

Noh tää päivä vähän helpotti oloa (henkisesti) , pari viime päivää menny järkyissä vatsakivuissa ja selkäkivuissa, yöllä rupes silmissä pimeneen kun olin niin kipee. Lääkärille tästä puhuin kanssa mut oli sitä mieltä et liittyy varmaan kohdun kasvuun ym, ite olin kyl kanssa vähän samaa mieltä kun tulehdukset on ny hoidettu ja kaikki oli muuten ok, ei uskois kuin kipeeks se voi tehdä. Tosin oon entuudestaan selkävikanen, niin odotettavissa vähä oliki et selkä sanoo moro jossain kohtaa. :D

Tässä raskaudessa on ollu enemmän ja vähemmän turvotusta, yleensä enemmän. Alussa piti käydä kilpparitestitki sen takia, esim. Sormien nivelet on sikakipiät kun nestettä niin paljo.
Viimeyönä oli vähän jomotusta jaloissa (ja normi selkä ym. Kivut) ja nyt on nilkkoihin jysähtäny oikeen kunnolla nestettä :wideyed:
Ainakin tuplat ellei triplat normaalista ja on kyllä vähän kipeetkin :meh:

No, pitää koittaa juoda juoda ja juoda, saunassa hieroskella ja pitää ylhäällä..
Tämä ihana helle varmasti auttaa, yks syy lisää miksi tänä kesänä tämä ainainen kuumuus sylettää :banghead:

Mulla on myös sormet kipeet..mulla todennäköisesti rannekanavan oireyhtymä. Oon menos hermoratatutk. Ens viikolla ja sitä ennen kilppari ja sokerirasitukseen.
Helle kans tekee osuutensa ja sit sairaala sihteerun työ :(

Voihan turvotus! :eek: Kaks päivää tallailtiin Helsingin katuja ja yks päivä Tallinnassa, niin on nilkat ku norsulla... Jospa nyt kuitenkin lähtis nesteet poistumaan, kunhan saa levätä kunnolla. Hiukan kyllä hymyilyttänykin, kun just neuvolassa keskiviikkona todettiin, että ei oo mitään ylimääräisiä turvotuksia ollut, niin sit on heti tilanne toinen ääripää :hilarious:

Mä söin visibliniä nuoruudessani pitkään. Vedin kauhalla vaan kuivat kuidut kurkunperälle ja join vettä päälle, niin ei maistunut pahalta ja oli helppo ottaa. Se oli ihan karmeeta sammakonkutua, kun sen johonkin sekotti. Pegorionin oon vaan sekoittanut pieneen määrään vettä ja yrittänyt juoda mahdollisimman nopeasti pois, ettei tarvitse maistella. Sitten raikasta vettä tai mehua päälle.

Mulla ollut nyt viikon ajan harjoitussupistuksia, jotka välillä ollut vähän kipeitäkin. Alkaa heti, jos joutuu kävelemään tai seisomaan pitempään. Vatsa on ihan kova ja kiristää. Nyt pitäis yrittää levätä ja vähän seurailla. Soitin neuvolaan, eikä onneksi vielä ole mitään tarvetta lähteä sinne näytille. Olen vielä kesälomalla 2 viikkoa, mutta saa nähdä miten sitten töissä pystyn olla.

Sitten toinen oire mikä on alkanut vaivaamaan tässä keskiraskaudessa on ummetus ja närästys. Olen syönyt aika isoja annoksia, niin nyt olen joutunut pienentämään annoskokoa ja jättää rasvaiset ym. epäterveelliset ruuat vähemmälle.

Takaisin