Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa aiemman emätintulehduksen ja kipeiden supistelujen takia. Ab-kuuri helpotti supistuksia ja kipeää oloa onneks melko nopeesti, vaikka edelleen supistuksia tulee muutamia päivittäin (kipeitä ja kivuttomia). Vauvan sydän sykki siä hienosti, ilmeisesti kaikki ok, reilun viikon päästä rakenneultra niin sillon sit kattellaan tarkemmin. Liikkeet oon tuntenu jo hyvin pitkän aikaa niin en osannu sen puolesta olla beibistä huolissaan :) Kohdunkaulan tilanne oli ok, sitä eniten jännitin että onko supistukset/tulehdus tehny siellä jotain pahojansa tässä välissä. Mua vähä vaan ihmetytti se gynekologi, se vähätteli tulehdusten hoitoo, oli sitä mieltä ettei kaikkia tulehduksia tarvis hoitaa, olin siittä vähän ihmeissäni kun joka paikassa toitotetaan että kaikki tulehdukset pitää hoitaa äkkiä ettei aiheuta ennenaikasta synnytystä jne. Se vähätteli myös kipeitä supistuksia, tiedän kyllä et kivuttomat supistukset on ihan normaaleita tässä vaiheessa raskautta mut oon käsittäny et nimenomaan kipeitä supistuksia ei kuuluis tulla vielä ihan jatkuvalla syötöllä tai ainaki kuuluis vähä tarkkailla asiaa. Ainaki neuvolassa tartuttiin heti kiinni noihin asioihin :D tiiä sitte onks tässäkin sit eriäviä mielipiteitä lääkärien keskuudessa :D tuntuu et kaikissa raskauteen liittyvissä jutuissa on ainaki kymmenen eri mielipidettä eri lääkäreillä ja hoitajilla.
Noh tää päivä vähän helpotti oloa (henkisesti) , pari viime päivää menny järkyissä vatsakivuissa ja selkäkivuissa, yöllä rupes silmissä pimeneen kun olin niin kipee. Lääkärille tästä puhuin kanssa mut oli sitä mieltä et liittyy varmaan kohdun kasvuun ym, ite olin kyl kanssa vähän samaa mieltä kun tulehdukset on ny hoidettu ja kaikki oli muuten ok, ei uskois kuin kipeeks se voi tehdä. Tosin oon entuudestaan selkävikanen, niin odotettavissa vähä oliki et selkä sanoo moro jossain kohtaa. :D