Oireet?

Mä aina naureskelenki et ehkä se on sit se mun salaisuus tähän fittiin olemukseen, vaikken mikää himourheilija ookkaa. Sitä ku pumppu reenaa levossaki, ni ei tartte lähtee salille hikoilemaan:)

Just ku tänne pääsin sanomasta et ei oo ollu enää tykytyskohtauksia, ni enkös mä sellaseen viime yönä heränny. Ei se taaskaa kauan kestäny, mut ei ollu kyl kiva herätys.

Mulla on toi sydän pysynyt hyvänä, kun joudun muutenkin ottamaan joka aamu yhden propralin, ilman sitä mun sydän varmaan räjähtäis.

Saako raskausaikana syödä Propralia? En oo ite uskaltanut ottaa kun on noita muitakin lääkkeitä. :( Toki ei oo nyt ollu niin akuutti tarvekaan.

Propralista ei kontrolloiduissa tutkimuksissa tai suurissa potilasaineistoissa ei ole todettu suurentunutta riskiä epämuodostumille tai suorille tai epäsuorille sikiöhaitoille, kun lääkettä on käytetty raskauden 1. trimesterin aikana. Lisääntynyttä riskiä ei ole todettu liittyvän myöskään raskauden 2. tai 3. trimesterin aikaiseen käyttöön. Eli turvallista ainakin satunnaisesti käyttää :)

Mulla tullut nolo vaiva,melkein aina yskiessä,aivastaessa tai nauraessa tulee pieni liraus pöksyyn:sad001 olen yrittänyt harjoittaa lantionpohjan lihaksia mutta ei tunnu auttavan. Onko muita saman vaivan omaavia? Ja poistuuko synnytyksen jälkeen vai jääkö ikuiseksi vaivaksi?:anyone

Luulis että poistuu, mutta on synnytys alateitse kova rasitus lantiopohjan lihaksille, että sitkeää treenaamista suosittelevat vaikka synnytyksen jälkeen ei oliskaan virtsankarkailua. Ehkäisee kaikkea myöhempää laskeumaa jne

Harvemmin jää ikuiseksi vaivaksi. Mulla kanssa tuntuu nyt lirisevän vaikkei edes aivastais/yskis :( Ei auta muuta ku pitää kunnollista pikkuhousunsuojaa jatkuvasti. Tosin pidän muutenkin niitä, ku esikon odotusaikana runsastu huomattavasti valkovuoto ja siitä se jäi päälle. Kyl tutkittu et ei oo tulehdusta eikä hiivaa, mä vaan eritän paljon :rolleyes:

Itsellä oli ensimmäistä kertaa hiivatulehdus tämän raskauden myötä tuossa jokunen viikko taaksepäin. Neuvolakäynti oli sen jälkeen ja siellä kerroin tietenkin myös asiasta. Neuvolan nainen kertoi vinkiksi "vanhan kansan" ohjeen, että näin kesällä kannattaa olla ilman alushousuja, kuulemma ennalta ehkäisee hiivatulehdusta. Niimpä olen siitä saakka painanut menemään mekoissa ja hameissa,ilman alushousuja :joyful:
Toki töissä,kun täytyy käyttää ihan housuja,laitan alushousut alle.
Tiedä sitten onko vinkillä kuinka todenperäistä juurta, mutta olo on ainakin vapautunut:hilarious:

Onko muilla ollut päänsärkyä?
Mä en haluaisi ottaa parasetamolia ellei ole pakko, löytyisikö mitään vinkkejä?

Berrynen: mulla on ollu. Oon kans vältelly särkylääkettä viimiseen asti mut välissä oon syöny. Ollu pakko. Mitään muuta en oo avuksi keksiny..

Mulla välillä auttanut päänsärkyyn lämpötyyny ja kevyt hieronta, mutta silloin tosiaan ollut selvästi niska-hartiajumeista johtuva päänsärky. Myös juominen välillä auttaa. Mutta jos ei selkeää syytä keksi särkyyn niin silloin tuskin auttaa muu kuin aika, lepo tai lääke:shifty:

Täällä migreenikohtaukset lisääntynyt, tänään neljäs päivä putkeen menossa, aamulla saatta hetken olla hyvä olo, mutta sit se jyskytys alkaa.. Täsmälääkkeet on ja neuvolalääkäri sanoi että niitä uskaltais ottaa, mutta ei niitäkä tolkuttomasti voi vetää, eikä ne aina autakka. Alkuraskaus oli ihanaa kun ei tullu migreenokohtauksia yhtään, mutta nyt se vissiin kostautuu ja niitä on senki edestä. Rupee mielenterveys kohta menemään näitten kanssa.

Täällä migreenikohtaukset lisääntynyt, tänään neljäs päivä putkeen menossa, aamulla saatta hetken olla hyvä olo, mutta sit se jyskytys alkaa.. Täsmälääkkeet on ja neuvolalääkäri sanoi että niitä uskaltais ottaa, mutta ei niitäkä tolkuttomasti voi vetää, eikä ne aina autakka. Alkuraskaus oli ihanaa kun ei tullu migreenokohtauksia yhtään, mutta nyt se vissiin kostautuu ja niitä on senki edestä. Rupee mielenterveys kohta menemään näitten kanssa.

Mulla on sama homma, kolme kohtausta tällä viikolla.. menee räkä ja järki sekasin justiinsa..

Täällä myös ollut ihan hirmu usein migreenikohtauksia. Toista kuukautta lähes joka päivä. Välillä lievempiä välillä ihan kaameita. :(

Muokattu viimeksi:
Mulla on niitä maksaläiskiä nyt otsassa, poskissa silmien alla ja nenän varressa... Nämä ilmestyi tämän raskauden aikana, ei ole ennen ollut. Pöljimmät on pieni läikkä kummankin silmän ulommalla alanurkalla. Niitä ei saa edes meikillä piiloon.
Sydän on tykyttänyt pariin otteeseen ylimääräistä. En ole huolissani.
Tänään nukuin kahet päikkärit kun huimasi, väsytti ja heikotti. Mittasin verenpaineet, ne oli tosi alhaalla. Illalla olo oli taas OK.

Mulla tosiaan tänään särki koko päivän päätä, ei auttanut muu kuin lepo peiton alla. Pimeessä olo auttoi myös, vaikka varsinaista migreeniä mulla ei kyllä ole koskaan todettu. Pitää toivoa että menis huomiseen mennessä ohi kun olis taas töitä ja täytyy varmaan varuiksi hakea sitten parasetamolia kaappiin..

Luin kyllä jostain että päänsärkyä voi esiintyä, näköjään en kyllä todellakaan selviä raskaudesta ilman kaiken maailman oireita :) tsemppiä myös muille! Otan myös ton lämpötyynyn kokeiluun :)

Mulla on migreeni onneksi jäänyt mutta vielä tuskallisemmalta tuntuu nämä jännityspäänsäryt :/

Huh tuntuu että herätessä oli ihan pöhnä ja vieläkin särkee päätä vähän. Töissä yritin syödä puuroa niin se tuli puolessa välissä ylös enkä ehtinyt ees särkylääkettä ottaa :o ..oksun myötä olo kyllä vähän helpotti, onkohan tää nyt ihan normaalia? Muuten mulla on ollut pari viikkoa jo tosi hyvä olo.

Moikka!

Olen aika laiska kirjoittelemaan, mutta päivittäin käyn kyllä lueskelemassa miten teillä muilla menee! Ensinnäkin, onnea kaikille ja voimia odotukseen! Toivottavasti en vain nyt törkeästi tunkea tänne keskusteluun mukaan itsekeskeisyydelläni..

Meillä odotellaan esikoista, tänään rv 14+5 (la 27.12.17). Tänään tunsin n. 3 sekunnin ajan elohiirimäistä tunnetta alavatsassa, vähän niinku sisältä vatsasta. Dopplerilla kuunneltaessa vauva jumpsutti menemään juuri siinä kohtii muutama tunti aiemmin. Mahtoikohan olla vauvan liikkeitä, joita tunsin? Milloin te olette tunteneet ensimmäisen kerran, ja miltä se on tuntunut? Olen asiasta hämilläni, mutta toooooosi iloinen, mikäli ne liikkeitä olivat <3

Takaisin