Oireet?

Täällä kans aamulaatta on pakollinen rutiini. Mut nyt ei kolmeen päivään ole tarvinnu oksentaa muuna aikana. Kenkiä solmiessa tuntuu maha olevan tiellä, ja pömpölläänhä se on kovasti rasvakerroksen allakin. Nyt huomasin et joissakin asennoissa tuntuu hassu muljahdus vasemmala puolella vatsaa navan yläpuolella kylkeen päin. Mietin et nytkö on jo lihakset päässy löystyy ja erkaantumaa vai suoliko se painaa muljauttelee. Napakin on muuttanu aavistuksen muotoaan. Normaalisti on sellanen kuoppa, niin nyt yrittä jotain napin tapasta muodostua, navasta kun painaa niin se nousee takas plopsahtaen:laughing021
 
Mä herään kans joka yö klo 2-3 vessaan. Ja jatkuvasti onkin sitten vessahätä myös päiväsaikaan, rampattava siellä jatkuvasti ku rakkoa painaa niin inhottavasti.
Olo muuten hieman pirteämpi. Kuntosalille en edelleenkään oo saanut itseäni (ennen raskautta kävin n.2 krt vkossa).. Sentään kävelylenkkejä edes tehnyt. Pelkään kyllä että tää liikkumattomuus saa vielä selän kipeeks..
 
Jäätävä väsymys ja sitten kumminkin nukun ihan tosi rauhattomasti öisin:confused: Päänsärky vaivaa myös :sad001 Vatsa yhtäkkiä pullahtanut esille :woot:
 
sarggu123:

Mulla nyt menkoista 12+3. Kohtu tuntunut jo reilu 2 viikkoa. Vatsa ollu 'iso' ehkä n viikon pari.

Mulle tulossa toinen lapsi.
 
13+4 ja työkaveri sanoi, että alkanut maha pyöristymään selvästi, ei näytä enää vain siltä, että olisin viime aikoina syönyt tuhdimmin :D​
 
Sarggu123 mulla menkoista ois 11+3 ja varhaisultrasta 10+5. Mulla neljäs tulossa ja kohtu voimakkaasti eteenpäin kallistunut.
 
En tiedä kuuluuko oireisiin, mutta mulla on alkanut kainalot hikoamaan :o vaikka ei olisi muuten kuuma, niin kainalot on märät. Yök! En tykkää yhtään. Onko kellään samaa ongelmaa? Mikä tohon auttaisi?
 
Mulla ei oo tota kosteusongelmaa mut mun kainalot haisee niin pahalle et mä en kestä :yuck: Haisee siis ihan pesunkin jälkeen omaa nenää. Mies tosin sano et ei haise sen nenää miltään, et ehkä omas nokas se vika eikä kainaloissa :grin
 
Mulla on alkanu välissä vihloon tosta ns umpparin kohdalta.. sain neuvolan kiinni hetki sit ja ku kysyin et voisko olla sektion ja umpparileikkauksen kiinnikkeet mitkä kiristyy tms, niin epäili niitä kovasti.

Onko muilla ollu tollasia vihlontoja?
Nyt mulla menkoista 12+3.
 
Voi olla myös et pieru jääny sinne jumiin sille kohalle. Umpparia sulla ei enää voi epäillä, ja sekin siirtyy vähän eri paikkaan niillä joilla on tallella, raskausaikana :)
 
Heh, mulla oli vihlontaa viime viikolla, mut sit se oli tod näk just toi mitä Bettia erveli.. ehhh :D
Mulla nyt 12 + 2

Mulla ei kyllä huonon olon lisäks ole juuri muuta oireita, tai no varmaan 5 vkoa putkeen puski joka viikko uuden hormonifinnin naamaan, nyt on viimein rauhottunut.. :o , mahasta ei vielä tietoakaan, mut aika alussahan tässä vasta ollaan.

Tai no ehkä väsymys kyllä vähän pukkaa, oon ruvennu menemään klo 21 jo nukkumaan kun en vaan jaksa enää pysyä hereillä. Urheilu on mullakin kärsinyt aika pahasti enkä oo jaksanut käydä liikkumassa juuri ollenkaan. :o Tulee kauheen huono omatunto kun joka paikassa toitotetaan että nyt just pitäis urheilla mutta kun ei vaan jaksa kun päivätkin menee töissä. Mut toivon että toi väsymys vähän helpottais jossain vaiheessa..
 
Mulla on alkanu välissä vihloon tosta ns umpparin kohdalta.. sain neuvolan kiinni hetki sit ja ku kysyin et voisko olla sektion ja umpparileikkauksen kiinnikkeet mitkä kiristyy tms, niin epäili niitä kovasti.

Onko muilla ollu tollasia vihlontoja?
Nyt mulla menkoista 12+3.

Mulla on nyt tuikkinu oikealle puolelle alavatsaa noin tunnin verran... aika kovaakin kipua, mutta menee nopeesti ohikin. Vatsa myös turvoksissa joten luulen (ja toivon) että on vaan vähän jotain pientä tukosta suolistossa.
 
Vihdoin alkaa pahoinvointi hellittää! Ei ole tarvinnut oksentaa viiteen päivään :) Töissä vähän meinaa välillä tulla huono olo, kun joutuu seisoskelemaan, mutta se helpottaa, kun hetkeksi pääsee istumaan. Uutena vaivana tullut nyt tuo kohdun arkuus ja sitä pitää seurailla miten menee. Ei tunnu yhtään hyvältä koskea siihen :/ Toivottavasti vain olisi kasvukipuja.
 
Viikko ilman pahoinvointia, sekin mitä luultavammin Primperanin ansiota.
Eilen ajattelin kokeilla olla ilman lääkkeitä mutta joooo, alkoihan se pahoinvointi sitten.
Jouduin sitten turvautua lääkkeisiin.. No onneksi toisaalta niistä on apua :)
Rintoja aristaa nykyään todella lujaa ja alavatsan vihlomisia on päivittäin :)

Mäkin olen saanut pari kommenttia vatsasta että on hieman alkanut tulla vatsaa esiin.
Mikään pyöreä pallo tämä ei ole vaan lähinnä vaan pömpöttää tuo alapömppö edempänä.. :D Olipas hyvin selitetty.
 
Hei onko kellään muulla tämmöstä? Mulla alkoi tällainen jännä navan "vihlonta" jo ennenku tiesin olevani raskaana ja sitä tulee aina välillä. Siis se ei satu, eikä se varsinaisesti kutita, mutta tavallaan vähän tuntuu ehkä sille että joku nykis napaa hennosti sisältä päin?? :D oonko ainut sekopää tästä sakista, tää tuntuu todella kummalliselta.
 
Missä vaiheessa ootte saanu käskyn syödä lisärautaa? Mulla oli viime neuvolassa hemoglobiini 131 ja nyt oli tipahtanut 112 eikä th oikein sanonut mitään, vaikka sanoin että on veto ihan pois.. Väsyttää vielä enemmän ku alkuraskaudesta.. Nyt 15+1.
 
Mulle ei oo muuta sanottu ku et ei saa alkaa popsii omin päin.. neuvolasta sanovat että väsymys on normaalia vielä tässä kohtaa ja se menee kyllä ohi:D nyt siis 12+4
 
Takaisin
Top