Oireet?

Mulla tuntuu kanssa ehkä pieni ilmapallo jo alavatsalla.

Mutta nyt on alkanut ihan jäätävät rytmihäiriöt, Muljuu ja huljuu ihan koko ajan ja jos rasittaa itseään niin sen jälkeen varsinkin rytmi on mikä sattuu. Mulle on tehty sydämen ablaatio rytmihäiriöiden takia vuonna 2013, joten en usko että nämä on henkeäuhkaavia. Mutta todella epämiellyttäviä.
 
Tuntuu ja välillä painaa johonki kriittiseen ihan seistenki. Alkaa vissiinkin suolet olla kovilla.
 
Mulla kohtu on tuntunut jo tuollaisena painavana palloja kummarrellessa ja liikkuessa useamman viikon. Ei silleen ikävältä, mutta siltä että siellä se kohtu on suurempana kuin normaalisti :) Nyt 15+1.
 
Tänään rv 11+0. Oon jo ihan täynnä tätä huonoa oloa, ihan ku tätä ois kestäny jo puoli vuotta. Eilen sanoin miehelle että toivottavasti ei tarvi enää vetää semmosia oksennusmaratoneja. Joka kerta kestää yhä kauemmin toipua ja alan olla jo tosi väsynyt. En ole käynyt ulkoilemassakaan maailman aikoihin, vaikka aiemmin olen käynyt hölkkäilemässä. Toivottavasti täältä sängyn pohjalta vielä noustaan takaisin radalle. Painokin on -3,5kg lähtöpainoon. Mutta sitähän ny tulee sit loppupuolella taas vaikka muille jakaa. En pysty syömään leipää (hyvä jos viipaleen kerran viikossa), karkit ja suklaat tekee olon huonoksi, hedelmät ei laske, ei lämmin ruoka... Oikeestaan ainoat on jogurtit, piimä, joku pizza (syön vatsaoireiden uhallakin kaupan pakastealtaan vehnäkasvispizzaa saadakseni edes jotain syötyä), tortillat ja nugetit voi hyvänä päivänä mennä.

Kohdussa en ole huomannut vielä mitään että olisi mitenkään tiellä, tuntuisi missään asennossa tms. Mutta jostain syystä se on alkanut aina tuntumaan enemmän vasta jossain vaiheessa toisella kolmanneksella. Onko sitten hieman taaksepäin kallistunut vai mitä lie...
 
Muokattu viimeksi:
Tässä on pari viikkoa ollut oikein hyvä olo ja pahoinvointi jäänyt pois. Tänään pitkästä aikaa ollut kamala päivä. Oksensin töissä muutaman kerran ja kestokuvotus ollut koko päivän päällä. Lisäksi kauhea päänsärky. Toivottavasti tämä on jotain väliaikaista ja pahoinvointi ei palaa takaisin :depressed:.
 
Mä huomaan alavatsan kasvun parhaiten kenkiä jalkaan laittaessa kun kumartuu alas ja alavatsa pistää vastaan :D
 
Minä olenkin täällä kirjoitellut ruskeasta vuodosta joka alkoi viikko sitten tuhrulla. Ja silloinpe aamulla tuli parin cm limaklöntti. Loppui pe-su mutta ma menin saikun jälkeen töihin niin eilen tulikin oikein urakalla. Tänään polilla löytyi iso hematooma,onneksi ei mitenkään yhteydessä vauvaan. Sain ab kuurin,verentuloon lääkkeen ja 2vk saikkua ,sitten on uusi kontrolliaika polille ja tarkistetaan tilanne. Nyt rv 9+5. Vauva voi hyvin ja kasvaa.

Meillä oli tänään nt-ultra ja siellä löydettiin n. 3,5*1,7cm kokoinen hematooma kuitenkin vaikka torstaina tyksissä ei löytynyt mitään. Hematooma on istukan alla ja hetken googlettelun jälkeen olo on aika pakokauhuinen. Kätilö kyllä selitti että hematoomasta ei ole mitään vaaraa, vaan vuotelee itsekseen ulos tai imeytyy kudoksiin. Miten sulle selitettiin hematooma ja sen vaarallisuus?
Mitään jatkokontrollia ei järjestetä vaikka hematooma olikin laajahko.
 
Meillä oli tänään nt-ultra ja siellä löydettiin n. 3,5*1,7cm kokoinen hematooma kuitenkin vaikka torstaina tyksissä ei löytynyt mitään. Hematooma on istukan alla ja hetken googlettelun jälkeen olo on aika pakokauhuinen. Kätilö kyllä selitti että hematoomasta ei ole mitään vaaraa, vaan vuotelee itsekseen ulos tai imeytyy kudoksiin. Miten sulle selitettiin hematooma ja sen vaarallisuus?
Mitään jatkokontrollia ei järjestetä vaikka hematooma olikin laajahko.

Jos hematooma vuotaa reilusti voi se mennessään viedä vauvan aikaisilla viikoilla. Uhkaava keskenmenon riskihän siinä on.

Mun hematooma on täysin erillään vauvasta,omassa "pussukassa" . Mulla on vuodon takia ab kuuri ettei tule tulehduksia sekä verenvuotoa estävä lääke (suoni ilmeisesti vuotaa). Söin 3tbl *3krt/pv nyt pienennin tänään annoksen 1tbl/3krt/pv eikä ainakaa oo vuotanut mitään nyt 2päivään.

Mulla on kontrollit ensiviikolla.
 
Onko muilla univaikeuksia? Mulla niitä ollut jo ainakin viikon, vaikka illalla väsyttää niin uni ei tule ja herään joka aamuyö tasan kello 4 valvomaan:dead:. Joskus auttaa syöminen, joskus ei mikään. Toki se ei ehkä haittaakaan, että ei enää tunne itseään koko ajan kuoleman väsyneeksi. Voikohan olla että lähestyvä nt-ultra jännittää alitajuisesti vai mikä..
 
Onko muilla univaikeuksia? Mulla niitä ollut jo ainakin viikon, vaikka illalla väsyttää niin uni ei tule ja herään joka aamuyö tasan kello 4 valvomaan:dead:. Joskus auttaa syöminen, joskus ei mikään. Toki se ei ehkä haittaakaan, että ei enää tunne itseään koko ajan kuoleman väsyneeksi. Voikohan olla että lähestyvä nt-ultra jännittää alitajuisesti vai mikä..

Mulla on vähä samat ongelmat. Paitsi mua väsyttää iltapäivällä ihan hirveesti ja on pakko nukkuu tytön kaa päikkärit.
 
Toi tiettyyn kellon aikaan yöllä herääminen saattaa kertoa mihin aikaan vauva yleensä sit herää syömään :) Mulla kuopusta odottaessa heräsin joka yö puol kahen kahen aikaa käymää vessasa ja kyllä siihen aikaa sit myös heräili synnyttyään syömään. Heräili myös muulloinkin mut toi oli sellanen kiinteä aika :) Nyt mä heräilen siinä neljän ja puol viiden välillä joka yö. Tosin heräilen muutenkin usein, ku kopus edelleen tississä kiinni :/ Mä en tiedä millä mä sen saan yötissistä luopumaan, pitääkö mun ite mennä nukkumaan jonnekin muualle sitte.
 
Mä en voi kuvitella viel nauttivani, se nt-ultra vasta edessä päin. Oon nähny ihan hirveitä painajaisia, yhdessä tein abortin (ja en vois kuvitella sellasta ikinä tekeväni) ja kahessa unessa mul oli tyliin menkat, ja en ollu ollukaa raskaana. Onha mulla nyt varhaisultran kuva todisteena että tuolla joku on, mut silti pelottaa koko ajan et onko enää elossa nt-ultrassa :oops:
 
Bettie, mäki aloin vasta nt-ultran jälkee rentoutuu vaikka alkuraskauden ultrassakin oltiin käyty. Sit pahoinvointi ja väsymys loppui myös ultran aikoihin, ni nyt oikeesti hyvä fiilis :)

Viikot vaan vierii eteenpäin! Tuntuu että vasta viikko sitten olis plussatestin saanu ja nyt on jo rv 14+4!
 
Mulla on nyt ollu hirmu turvotuksen etenkin illalla ja nukkuminen vaikeaa kun hyvää asentoa ei löydy. Onneksi mulla on vartalotyyny niin saa sillä kiilattua jonkunlaisen asennon jossa nukkua. Viime yönä sitten heräsin ja totesin että jes enää ei turvota ja pukkasin tyynyn alas sängystä ja otin rennomman asennon :D
Mulla on taas sen pari kiloa tosiaan pudonnut paino niinkuin viimeksikin alussa. Vaikka ei ole tarvinnut oksennella ja tuntuu että koko ajan on joku pastilli suussa ettei yököttäis. Onneksi painoa on sen verran ettei sen takia tarvii olla heti huolissaan.
 
Mulla on tosi paljon pelkoihin auttanut se doppler. Ainakin saa todistettua itelle että edelleen raskaana. Yritän kyllä että en ihan joka päivä käyttäis ettei olis haittaa pienelle. Mulle kans noi painajaiset oli tuttuja. Onneks nyt oon raihoittunut vähän kun vuoto on loppunut ja noi veriseulatulokset näyttää ihan ok. Odotan kovasti että pääsee nt-ultraan. Huono-olo ja tissikipu edelleen päällä. Vatsa melko iso jo. :D Tänään 10+1.
 
Täällä kans kamalaa turvotusta aina iltaisin ja öisin vaivaavat levottomat jalat :grumpy: etova olo ja oksentelu aamuisin/päivisin jatkuu yhä. Ilokseni huomasin kuitenkin tänään, että kumartuessa ottaa alavatsa jo vähän vastaan :) jotain piristävää sentään! Jospa sitä pian tuntisi liikkeitäkin. Huomenna alkaa rv15 :)
 
Virkeää päivää seuraa näköjään totaali väsy päivä .. ZZZZzzz!
 
Olot muuten hyvät, mutta aamuisin lentää edelleen laatta se 2-3 kertaa. Tänään iski taaa jäätävä väsymys ja nukahdinkin sit sohvalle yli kahdeksi tunniksi, kiva.
 
Takaisin
Top