Oireet?

Miksei rautaa saa syödä? Eikös se tuu toisesta päästä pihalle mikä ei imeydy? ;D Luulis että olis hyvä että hb olis kohillaa..
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Hei onko kellään muulla tämmöstä? Mulla alkoi tällainen jännä navan "vihlonta" jo ennenku tiesin olevani raskaana ja sitä tulee aina välillä. Siis se ei satu, eikä se varsinaisesti kutita, mutta tavallaan vähän tuntuu ehkä sille että joku nykis napaa hennosti sisältä päin?? :D oonko ainut sekopää tästä sakista, tää tuntuu todella kummalliselta.

Mulla oli enne plussaa navan ympärillä usein kutinaa :D
 
Ei ole mitään haittaa raudasta, tämän on mulle vahvistanut nyt kaksi lääkäriä ja kätilö kun olen kysynyt. :confused: mä aloitin rautalisän jo ennen kuin olin raskaana kun rautavarastot oli jo ennestään tyhjät...
 
Voi todellakin alottaa omin päin kun siltä tuntuu. Naisten olisi hyvä syödä sitä pieninä määrinä menkkojen aikaan tai jälkeen, jotta arvot pysyis tasasina muutenkin :)
 
Toi Floradix on kuulemma ihan hyvän makunen. Mies osti mulle jotain Blue Iron-litkua. Eka kiva mustikan maku, mut sit iskee se raudan maku päälle eikä sitä meinaa sit enää saada millään peittymään. Voitte arvata oonko koskenu siihen pulloon enää ku kaks ekaa annosta olin ottanu :oops: Pitäs kyllä, mut mä inhoon sitä raudan makua. Yritän sinnitellä sinne asti et voin sanoa pahoinvoinnin loppuneen, jotta voi sit ottaa obsidania, mä viime raskaudes kerran oksensin ne pihalle ja siitä mausta jäi pienoinen trauma:depressed:
 
On ollut nyt pari aika helvetillistä päivää näiden raskausoireiden kanssa.. Ajattelin hakea täältä vertaistukea, ja pyydänkin että listaatte kaikki raskausoireet, joita teillä on/on ollut matkan varrella. Sellaisina päivinä kun kaikki oireet on satakertaisina päällä, voi sitten palata tänne ja huomata, että jollain toisellakin on välillä vähän vaikeaa :D (Itellä tosin hormonilääkitykset ollut tukemassa raskautta, joten nekin pahentaneet oireita, nyt onneksi jo vähenemään päin lääkitys..)

Mä aloitan omilla oireillani:

- iltaa kohden voimistuva pahoinvointi, mulla usein liittyy verensokerin laskuun (kertaakaan en ole oksentanut, välillä tuntuu että se jopa voisi auttaa), ruokahaluttomuus tämän takia
- iltaa kohden paheneva turvotus vatsassa, mutta myös muualla kropassa, "nestepöhö"
- aamuisin vatsa ihan sekaisin, tai sitten ummella, ilmaa kertyy suolistoon aika paljon
- päänsärky
- väsymys, mutta vaikea nukahtaa ja levottomat unet
- hengästyminen ja sydämen tykytys
- palelu
- rinnat kipeät, nännit varsinkin
- kovat kasvukivut? alavatsalla, nivusissa ja välillä selässä, pistely häpyhuuliin/-luuhun
- matalat verenpaineet, siitä johtuva? heikotus/huimaus
- mielialan vaihtelut, ahdistuneisuus, erilaiset pelot raskauteen liittyen
- ihan ekoina viikkoina 2x verenvuotoa kipujen kanssa
- limakalvojen kuivuminen (myös nenän ja silmien)

No mutta, onneksi välillä on parempiakin päiviä ja eka kolmannes on kohta ohi :) Seesteistä keskiraskautta odotellessa, vai miten se meni.. Ja mies meni just hakemaan Sea Band - rannekkeet mulle apteekista, jospa ne vähän auttais. Ei ole siis tarkoitus valittaa itse raskaudesta, välillä vaan kyllästyn näihin oireisiin ja etenkin omaan asenteeseeni niitä kohtaan! :D
 
On ollut nyt pari aika helvetillistä päivää näiden raskausoireiden kanssa.. Ajattelin hakea täältä vertaistukea, ja pyydänkin että listaatte kaikki raskausoireet, joita teillä on/on ollut matkan varrella. Sellaisina päivinä kun kaikki oireet on satakertaisina päällä, voi sitten palata tänne ja huomata, että jollain toisellakin on välillä vähän vaikeaa :D (Itellä tosin hormonilääkitykset ollut tukemassa raskautta, joten nekin pahentaneet oireita, nyt onneksi jo vähenemään päin lääkitys..)

Mä aloitan omilla oireillani:

- iltaa kohden voimistuva pahoinvointi, mulla usein liittyy verensokerin laskuun (kertaakaan en ole oksentanut, välillä tuntuu että se jopa voisi auttaa), ruokahaluttomuus tämän takia
- iltaa kohden paheneva turvotus vatsassa, mutta myös muualla kropassa, "nestepöhö"
- aamuisin vatsa ihan sekaisin, tai sitten ummella, ilmaa kertyy suolistoon aika paljon
- päänsärky
- väsymys, mutta vaikea nukahtaa ja levottomat unet
- hengästyminen ja sydämen tykytys
- palelu
- rinnat kipeät, nännit varsinkin
- kovat kasvukivut? alavatsalla, nivusissa ja välillä selässä, pistely häpyhuuliin/-luuhun
- matalat verenpaineet, siitä johtuva? heikotus/huimaus
- mielialan vaihtelut, ahdistuneisuus, erilaiset pelot raskauteen liittyen
- ihan ekoina viikkoina 2x verenvuotoa kipujen kanssa
- limakalvojen kuivuminen (myös nenän ja silmien)

No mutta, onneksi välillä on parempiakin päiviä ja eka kolmannes on kohta ohi :) Seesteistä keskiraskautta odotellessa, vai miten se meni.. Ja mies meni just hakemaan Sea Band - rannekkeet mulle apteekista, jospa ne vähän auttais. Ei ole siis tarkoitus valittaa itse raskaudesta, välillä vaan kyllästyn näihin oireisiin ja etenkin omaan asenteeseeni niitä kohtaan! :D

Jos sua yhtää lohduttaa mulla ihan samat oireet paitsi ei vuotoja ole ollu yhtään.
 
Mulla on vähän vähentynyt toi pahoinvointi (jee!!), eli en oo pariin viikkoon enää oksentanut joka päivä, mutta ettei vaan taas alkais noi verenpaineongelmat??!! :/ Niitä oli ihan pyörtyilyyn asti ekassa raskaudessa. Nyt on alkanut olee samanmoisia oireita. :( Viimeksi ne tosin alkoi vasta puolenvälin jälkeen, kun lopetin oksentamisen ja nyt ollaan viikossa 14+0.
 
Mulla on pahinpina oireina tällä hetkellä itkuherkkyys ja kiukkuisuus. Säälin kyllä heitä, jotka joutuvat minun kanssa hengailemaan, etenkin miestäni. :hilarious: No onneks oon väillä myös oma normaali itseni. :p
 
Mulla kiukkusuus kans lisääntynyt vaikka sitä esiintyy normaalistikin kun tällänen tempperamenttimen oon , mut herrajestas nyt ei meinaa pinna kestää yhtään! Varsinkaan töissä.. meinaan varsinki asiakkaille hermostuu ja kiukustuu! Hyvä etten huuda äänee kui idioottei ne on ku hampaita kiristelen :D mies raukka kotona saa sit kuunella ku paasaan :D
 
Tällä hetkellä kuvotusta, vuotoja, hurjaa väsymystä, alavatsakipuja varsinkin aivastellessa mutta muutenkin...
 
Saunassa saa alussa pidellä otsaa, kun se kuuma ilma saa otsan pakottamaan ihan mahdottomasti. Hetki menee, että se siitä taantuu, mutta alkuun tuntuu ihan kamalalta! Ei oo ennen ollut tuommoista!
 
Mulla kiukkusuus kans lisääntynyt vaikka sitä esiintyy normaalistikin kun tällänen tempperamenttimen oon , mut herrajestas nyt ei meinaa pinna kestää yhtään! Varsinkaan töissä.. meinaan varsinki asiakkaille hermostuu ja kiukustuu! Hyvä etten huuda äänee kui idioottei ne on ku hampaita kiristelen :D mies raukka kotona saa sit kuunella ku paasaan :D

Mulla tulee usein iltasin kunnon kiukkukohtaus. Varmaan johtuu siitä, kun oon jo niin väsynyt siinä vaiheessa päivää. On kyllä oikeesti miehellä kestämistä! Mut ollaan puhuttu näistä mun kiukuista aina ja oon aina pahoitellut, ja mies kyllä tietää mistä johtuu ja ymmärtää etten tee tahallani tai ole oikeasti niin äkäinen. :joyful:

Mullakin palaa töissä paljon helpommin hermo ja vaikka ulospäin en sitä näyttäisikään, kiehun sisältäpäin ja se on kamalaa! En myöskään kestä yhtään sosiaalisissa suhteissa tapahtuvia koukeroita, joita yhden ihmisen kohdalla on alkanut tulla nyt enemmän. Onneksi hän asuu kauempana, että aion varmaankin ottaa vähän etäisyyttä. En kestä sitä pahaa oloa yhtään ja en halua menettää hermojani tai pahoittaa mieltäni hänen takiaan. Normaalisti en todellakaan ole tällainen. :joyful:
 
Kolmeen päivään ei oo etonut ollenkaan! Viikko 12 pyörähti käyntiin, menee hyvin aikataulussa. Hiukset on alkanut kiiltää. Hermo sen sijaan on vähän kireällä, sekä mulla että miehellä. Otetaan yhteen toistuvasti, vaikka mitään isompaa syytä ei ole.
 
Mulle iski ällötys/huono olo! Tekis mieli vaan mennä makaamaan ja joudun istuu maha rutussa konttorissa. Voiko joku ihana periodi alkaa tässä vk 16? :bored:

Mähän olen ollut tosi onnekas tän raskauden oireiden kanssa, pahoinvointia ei ole ollut juurikaan, max uuvuttavaa ällötystä noin viikon parin ajan viikoilla 9-10 noin.

Siksi ihmettelen mikä takatalvi tässä nyt tulossa :joyful: vai onko vaan jotain ihan hetkellistä ja ohimenevää.
 
Nyt on iha kauhee päänsärky!! Vedenjuominen auttaa vähän mutta ärsyttää juoda kokoaja ku pitää kokoaja käyä vessassa
 
Hei onko kellään muulla tämmöstä? Mulla alkoi tällainen jännä navan "vihlonta" jo ennenku tiesin olevani raskaana ja sitä tulee aina välillä. Siis se ei satu, eikä se varsinaisesti kutita, mutta tavallaan vähän tuntuu ehkä sille että joku nykis napaa hennosti sisältä päin?? :D oonko ainut sekopää tästä sakista, tää tuntuu todella kummalliselta.

Nappailut on mulla ainakin ihan normaaleita tuntemuksia kun kohtu kasvaa :)
 
Takaisin
Top