Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei onko kellään muulla tämmöstä? Mulla alkoi tällainen jännä navan "vihlonta" jo ennenku tiesin olevani raskaana ja sitä tulee aina välillä. Siis se ei satu, eikä se varsinaisesti kutita, mutta tavallaan vähän tuntuu ehkä sille että joku nykis napaa hennosti sisältä päin?? :D oonko ainut sekopää tästä sakista, tää tuntuu todella kummalliselta.
On ollut nyt pari aika helvetillistä päivää näiden raskausoireiden kanssa.. Ajattelin hakea täältä vertaistukea, ja pyydänkin että listaatte kaikki raskausoireet, joita teillä on/on ollut matkan varrella. Sellaisina päivinä kun kaikki oireet on satakertaisina päällä, voi sitten palata tänne ja huomata, että jollain toisellakin on välillä vähän vaikeaa :D (Itellä tosin hormonilääkitykset ollut tukemassa raskautta, joten nekin pahentaneet oireita, nyt onneksi jo vähenemään päin lääkitys..)
Mä aloitan omilla oireillani:
- iltaa kohden voimistuva pahoinvointi, mulla usein liittyy verensokerin laskuun (kertaakaan en ole oksentanut, välillä tuntuu että se jopa voisi auttaa), ruokahaluttomuus tämän takia
- iltaa kohden paheneva turvotus vatsassa, mutta myös muualla kropassa, "nestepöhö"
- aamuisin vatsa ihan sekaisin, tai sitten ummella, ilmaa kertyy suolistoon aika paljon
- päänsärky
- väsymys, mutta vaikea nukahtaa ja levottomat unet
- hengästyminen ja sydämen tykytys
- palelu
- rinnat kipeät, nännit varsinkin
- kovat kasvukivut? alavatsalla, nivusissa ja välillä selässä, pistely häpyhuuliin/-luuhun
- matalat verenpaineet, siitä johtuva? heikotus/huimaus
- mielialan vaihtelut, ahdistuneisuus, erilaiset pelot raskauteen liittyen
- ihan ekoina viikkoina 2x verenvuotoa kipujen kanssa
- limakalvojen kuivuminen (myös nenän ja silmien)
No mutta, onneksi välillä on parempiakin päiviä ja eka kolmannes on kohta ohi :) Seesteistä keskiraskautta odotellessa, vai miten se meni.. Ja mies meni just hakemaan Sea Band - rannekkeet mulle apteekista, jospa ne vähän auttais. Ei ole siis tarkoitus valittaa itse raskaudesta, välillä vaan kyllästyn näihin oireisiin ja etenkin omaan asenteeseeni niitä kohtaan! :D
Mulla kiukkusuus kans lisääntynyt vaikka sitä esiintyy normaalistikin kun tällänen tempperamenttimen oon , mut herrajestas nyt ei meinaa pinna kestää yhtään! Varsinkaan töissä.. meinaan varsinki asiakkaille hermostuu ja kiukustuu! Hyvä etten huuda äänee kui idioottei ne on ku hampaita kiristelen :D mies raukka kotona saa sit kuunella ku paasaan :D
Saunassa saa alussa pidellä otsaa, kun se kuuma ilma saa otsan pakottamaan ihan mahdottomasti. Hetki menee, että se siitä taantuu, mutta alkuun tuntuu ihan kamalalta! Ei oo ennen ollut tuommoista!
Hei onko kellään muulla tämmöstä? Mulla alkoi tällainen jännä navan "vihlonta" jo ennenku tiesin olevani raskaana ja sitä tulee aina välillä. Siis se ei satu, eikä se varsinaisesti kutita, mutta tavallaan vähän tuntuu ehkä sille että joku nykis napaa hennosti sisältä päin?? :D oonko ainut sekopää tästä sakista, tää tuntuu todella kummalliselta.