Oireet?

Missä vaiheessa ootte saanu käskyn syödä lisärautaa? Mulla oli viime neuvolassa hemoglobiini 131 ja nyt oli tipahtanut 112 eikä th oikein sanonut mitään, vaikka sanoin että on veto ihan pois.. Väsyttää vielä enemmän ku alkuraskaudesta.. Nyt 15+1.

Mulle terkka sanoi että jos on alle 120 niin pitäis alkaa jotain rautalisiä ottamaan. Ihan normaalia että laskee eikä tuosta lukemasta tarvitse vieä huolestua, mutta rautaa on yleensä aika hankalaa nostaa, joten sitä myös suositellaan herkästi nostettavaksi :) Eli sinuna aloittaisin jotain rautalisää syömään tai panostamaan ruokiin/ruoka-aineisiin, missä on paljon rautaa :)
 
Yöllä kauheet vatsakivut. Aattelin jo että nyt se km sit tulee. Ihan kunnon pistoja ja kramppaamista. Ei oo tämmöstä ennen ollut. Hersäin nyt sen takia liian aikaisin ja kävin vessassa. Kauhee ripuli päällä ja vatsakivut helpottaa sitä myötä kun saa tyhjennettyä. Huh. Onneksi ei mitään vakavampaa.
 
Mulle iski ällötys/huono olo! Tekis mieli vaan mennä makaamaan ja joudun istuu maha rutussa konttorissa. Voiko joku ihana periodi alkaa tässä vk 16? :bored:

Mähän olen ollut tosi onnekas tän raskauden oireiden kanssa, pahoinvointia ei ole ollut juurikaan, max uuvuttavaa ällötystä noin viikon parin ajan viikoilla 9-10 noin.

Siksi ihmettelen mikä takatalvi tässä nyt tulossa :joyful: vai onko vaan jotain ihan hetkellistä ja ohimenevää.

Oisitko syöny jotain mikä aiheuttaa närästystä? Itelläni närästys aiheuttaa huonoa oloa koska jää vatsaan vellomaan, happamia röyhtäisyjä ei ole vaan lähinnä refluksin tapaista ruuan ylös nousemista. Varsinkin nyt kun vatsalaukku on vähän puristuksissa kohdun takia, voisi kaiken järjen mukaan näin olla sinun kohdallasi. :) Söitkö hiljattain runsaammin vehnää, joitko kahvia, söitkö isokivisiä hedelmiä tai tuoretta kurkkua, enemmän sokeripitoisia juttuja, mausteista ruokaa...?
 
Maatuska83, hmm voi hyvin olla että oon! Vähän kaikkeahan sitä tässä tulee syötyä..tosin eilen alla oli vain aamupalat jotka samat joka päivä eikä aiheuta koskaan vaivoja..

Mut ilmeisesti tässä raskaana ollessa vaivat ilmenee jostain helpostikin :) eli ei voi vedota siihen että "ei aiemminkaan ole ollut" :joyful:

Yllätti vaan ku niin vähillä oireilla mennyt tässä. Ja huonovointisuus ilmeisesti tavallisempaa ekalla kolmanneksella. Mut monilla kummiskin täällä niin paljon kamalia oireita että saan olla tyytyväinen tähän vähään...! :)
 
Kuutio, mullakin on nyt viikon 16 molemmin puolin ollut aamusin vähän pahaa oloa. Niinkuin oli silloin alussa. o_O Mut sit syön nopeasti jogurttia tms. niin lähtee huono olo pois. Rupeekohan mulla verensokeri heittelee? Ja päänsärkyä ollut useempana päivänä. :(
 
Onko muilla ollut uniongelmia? Mun on nykyään todella vaikea saada unta, siis ei löydy mitään asentoa missä olis hyvä olla ja nyt viime aikoina tää on mennyt siihen, että pyörin kahteen asti yöllä sängyssä, käyn tunnin välein vessassa vaikka en joisi illalla juurikaan mitään, sitten ku joskus saavutan semmosen hataran horroksen, ni havahdun tunnin välein katsomaan kelloa?? Sinällään hyvä ettei tällä hetkellä ole töitä, et voin nukkua sit aamulla pitempää ja yleensä 4-5 maissa sitten nukahdankin syvään uneen.. mutta kyl tää aika rasittavaa on silti, menee puolet päivästä hukkaan ku nukkuu ja öisin turhauttaa vaan pyöriä
 
Kuutio, mullakin on nyt viikon 16 molemmin puolin ollut aamusin vähän pahaa oloa. Niinkuin oli silloin alussa. o_O Mut sit syön nopeasti jogurttia tms. niin lähtee huono olo pois. Rupeekohan mulla verensokeri heittelee? Ja päänsärkyä ollut useempana päivänä. :(

Se voi varmaan sit olla sitä! Tai jos meidän kroppa tarvii nyt paljon enemmän energiaa?
Mulla ei syöminen auttanut tuohon.
Mut tänään on ihan ok olo!
 
Mulla on tänään särkeny lonkkia / noita lantion sivuja ja vähän reisiinkin säteilee. Pikkusen myös sitä menkkamaista jomoa. Onkohan normaalia 11+1
 
Mulla on tänään särkeny lonkkia / noita lantion sivuja ja vähän reisiinkin säteilee. Pikkusen myös sitä menkkamaista jomoa. Onkohan normaalia 11+1

Tunnetko jo kohdun kädellä painellen? Tuntuuko kivun aikoihin kovemmalta? Mulla nimittäin supistukset tuntui usein nimenomaan reisissä... Voihan se olla jotain liitoskipujakin tms.
 
Tuntuu tosi kovalta ja nyt pelkästään vasemmalla puolella. Ihan kauhee särky pepussa, lonkassa ja hieman alempanakin. Siinä sivuosassa kuitenkin. Toivottavasti ei ois supistuksia. En tiedä erotanko kohtua vielä. Ilmeisesti tällä viikolla sen pitäisi nousta tuntuviin
 
Mulla kans ny pari päivää sattunu - etenki illalla, tänään myös kyl päivällä - tohon öö.. oikealle puolelle kankkuun.. välillä sillee et meinaa jalka mennä alta.
Oon ny vähä yrittäny enemmän makoilla, et sais lepoa
 
Mulla siis yltyi se kipu tosi pahaksi ja oon lääkettäkin ottanut ja tuli oksennuskin kun sattuu. Ihan kauheaa. Toivottavasti menee nopeaa ohi. En haluais mennä päivystykseen
 
Voi olla ihan löystyvistä nivelistäkin johtuvaa. Kannattaa soitella neuvolaan/lääkäriin, niin saat asiantuntevammankin mielipiteen ja toivottavasti mielenrauhan. Tai vaihtoehtoisesti pääset näytille ja selvittävät mistä johtuu.
 
Soitin äsken päivystykseen ja siellä sanoivat että iskiaskivuilta kuulostas ja nyt sit seurailen alkaako helpottaa vai pitääkö lähteä käymään.
 
Just meinasin kommentoida että kuulostaa iskiakselta. Tympeä vaiva jos sitä on.
 
Unettomuuteen kannattaa kokeilla ottaa tuntia ennen nukkumaanmenoa (tai sen yritystä) magnesiumia. Se voi auttaa unensaantiin ja rentouttaa. Itellä on ainakin aina toiminut :)
 
Ihanaa kun ei oo enää sitä alkuvaiheen yrjötystä! Elämänlaatu kohentunut kummasti :happy: mut mites te muut, mä oon tässä raskaudessa sairastanut jo 3 flunssaa, vastustuskyky alentunut huomattavasti. Toivottavasti taudit olis tässä ja sais nauttia loppuajan terveenä. Nyt kaikenkaikkiaan oikein hyvä fiilis :dance008
 
Pari flunssaa mullakin takana täs raskaudessa ja lisäks ihan hervottomat siitepölyoireet myös sellasille kasveille mihin ei ennen oo oireita ollut+ristiallergiat, jotka nekin uusina juttuina. Tosikkoa odottaessa mulla oli alkuun jatkuvasti joku tauti päällä ja jouduinki syömää kolmee kertaa ab-kuurin poskiontelontulehduksiin. Et kyllä vaan raskaudet alentaa vastustuskykyä ainakin alkuun.
 
Mulle iski ällötys/huono olo! Tekis mieli vaan mennä makaamaan ja joudun istuu maha rutussa konttorissa. Voiko joku ihana periodi alkaa tässä vk 16? :bored:

Mähän olen ollut tosi onnekas tän raskauden oireiden kanssa, pahoinvointia ei ole ollut juurikaan, max uuvuttavaa ällötystä noin viikon parin ajan viikoilla 9-10 noin.

Siksi ihmettelen mikä takatalvi tässä nyt tulossa :joyful: vai onko vaan jotain ihan hetkellistä ja ohimenevää.


Mulla alko tänään kanssa ihan kamalan etova olo uusiks. :wtf: Heti aamusta alkoi ja koko päivän on tää kestänyt. Alkuraskaudessa tätä oli päivittäin aamusta iltaan vajaan parin kk ajan. Luulin ettei enää iskisi nää olot ja toivonkin, että tää on jokin poikkeus päivä. Huomenna pyörähtää rv 16+0 käyntiin.
 
Mulla oli kans eilen pitkästä aikaa tosi huono olo aamusta. Oksetti ja lisäksi tuli yksi huimauskohtaus. Oli pakko istua alas kun tuntui että taju lähtee, sydän hakkas hulluna ja hengitys tiheni. Meni kuitenkin ohi kun hetken istui rauhassa, eikä toistunut. Eilen illalla oli myös huono olo ja tänäänkin nyt illasta yököttänyt. Toivon kuitenkin josko olisi vain yksittäisiä päiviä huonon olon suhteen.
 
Takaisin
Top