Oireet?

Ja kilon painonmuutos suuntaan tai toiseen ei kerro mitään. Varsinkin naisilla paino voi heitellä päivästä toiseen paljonkin. Jos normipainoiselta/hoikalta alkaa kauheasti miinuskiloja lähtemään, niin sitten ehkä voisi jo miettiä mistä johtuu. Älä liikaa huolestu :)
 
Kiitti :) kyllähän sen itsekin tietää, että tässä kohtaa paino voi heittää kumpaan suuntaan vaan tai pysyä paikallaan ja se on täysin normaalia, mutta sitten kun sitä omassa päässä pyörittää liian pitkään, niin saa aikaiseksi vaikka mitä kauhukuvia. Jospa koitan alkuun tehdä jotain muutosta ravitsemuspuolella ja nukun vaan vähän enempi, niin josko se tästä muuttus paremmaksi :)
 
Mulla kans ahdistusta tuonut tuo paino, lähtöpaino oli 65kg ja nyt toisen kolmanneksen alkaesa paino on melkein 73kg. Ok, olen treenannut ennen raskautta tiiviisti ja kovaa ja ruokarytmi ollut säännöllinen. Lisäksi esimmäisen kolmanneksen aikana liikunta ollut melko vähäistä väsymyksen takia, mutta nyt taas alkaa liikunta maistumaan:)
Olin aluksi ihan kauhistunut,että miten tämä paino voi näin paljon jo nousta:joyful: Mutta nyt jämähtänyt tuohon lukemaan ja itsekkin olen rauhoittunut kun saanut itseni käsittämään,että tarkoitushan kropalla näille kertyneille kiloille on. Tisseihin on kyllä tullut iso osa painosta,minulla kun on ollut aina suht pienet rinnat,nyt tuntuu että ovat kunnon kannut:joyful:

Minulla tullut ihan uutena oireena hiivatulehdus (ei ole ikinä ollut,mutta oireiden perusteella vahvasti näin epäilisin). Ilmeisesti raskaana ollessa tämä ikävyys voipi tulla helpommin. Eikös apteekista saa ilman reseptiä hoitoa näihin? Saako raskaana olevat kuinka niitä käyttää vai pitääkö kärvistellä maanantaihin ja mennä lääkärille?
 
Mulla kans ahdistusta tuonut tuo paino, lähtöpaino oli 65kg ja nyt toisen kolmanneksen alkaesa paino on melkein 73kg. Ok, olen treenannut ennen raskautta tiiviisti ja kovaa ja ruokarytmi ollut säännöllinen. Lisäksi esimmäisen kolmanneksen aikana liikunta ollut melko vähäistä väsymyksen takia, mutta nyt taas alkaa liikunta maistumaan:)
Olin aluksi ihan kauhistunut,että miten tämä paino voi näin paljon jo nousta:joyful: Mutta nyt jämähtänyt tuohon lukemaan ja itsekkin olen rauhoittunut kun saanut itseni käsittämään,että tarkoitushan kropalla näille kertyneille kiloille on. Tisseihin on kyllä tullut iso osa painosta,minulla kun on ollut aina suht pienet rinnat,nyt tuntuu että ovat kunnon kannut:joyful:

Minulla tullut ihan uutena oireena hiivatulehdus (ei ole ikinä ollut,mutta oireiden perusteella vahvasti näin epäilisin). Ilmeisesti raskaana ollessa tämä ikävyys voipi tulla helpommin. Eikös apteekista saa ilman reseptiä hoitoa näihin? Saako raskaana olevat kuinka niitä käyttää vai pitääkö kärvistellä maanantaihin ja mennä lääkärille?

Ekasta hiivatulehduksesta suositellaan menemään lääkärille, mutta kun ensimmäisestä menin lääkärille niin hän sanoi tyyliin että jos hiivalääkkeet ei auta niin tuu sit uudelleen. Kannattaa varmaan mennä apteekkiin ja pyytää apteekkarilta neuvoa :) ja hiiva tosissaan tulee helpommin raskaana :sad001


Mulla paino nousi ekalla kolmanneksella ehkä kilon ja heti kun pahoinvointi helpotti, niin tuli pari kiloa lisää. Aika samoissa meen kuin esikoisesta. Toivon että painonnousu pysyin siinä maks 20kg. Viimeksi tuli 19kg ja olo oli tuskanen sen painon, iskiaksen ja selkäkipujen kanssa :confused: lopussa kyllä tuli monta kiloa ihan vaan turvotusta ja synnärille muistaakseni jäi noin 8-10kg.
 
Minäpä listaa nyt tähän vähän, miten oireet muuttuneet viikko viikolta:

RV 4:
  • ennen plussaa ei juurikaan oireita. Paitsi tummanruskeaa kiinnittymisvuotoa juuri ennen plussaa (sisälsi jopa kiinteitä limakalvon palasia! Kesti kolme päivää. Olin varma ettei tärppää. Plussasin 3+3 dpo 10 haalean, mutta näkyvän haamun
  • plussattua haalea beige sävy valkovuodossa
  • pääkipu
  • vihlonta/juilimiset kohdussa/munasarjoissa/rinnoissa
  • kahvi alkoi maistua tupakalta
  • muljahdukset kohdussa
  • aivastelu (jatkunut vähän kaikilla viikoilla)
  • rytmihäiriöt (jatkuneet myös muilla viikoilla satunnaisesti)

RV 5:
  • menkkamainen kipuilu/polte/jomotus (myös alaselässä)
  • nännikipu alkaa lievänä
  • maha kurnii jatkuvasti
  • yksi huono-olo kohtaus illalla
RV6:
  • alkuviikosta kova väsymys
  • nännit herkät ja rinnan yläosa alkaa kipeytyä
  • lievä huono-olo
  • vaimea vatsajomotus
  • loppuviikosta rinnat kokonaan kipeät painaessa/koskiessa
  • ajoittaista menkkakipua (varsinkin iltaisin)
  • broileri haisi hieltä
  • yksi huimauskohtaus
RV7:
  • huimausta noustessa
  • päivällä vatsan kevyiltä viiltelyjä
  • hieman huonoa oloa
  • hajuaisti ehkä terävöitynyt
  • rinnat kipeät
  • vaaleanpunaista ja ruskeaa vuotoa parin pv:n ajan
  • eka ultra, missä sydänäänet ja sikiökaiku (todettu, että vuoto ei tule kohdusta)
RV8:
  • väsymystä
  • menkkamaista kipuilua, pientä viiltelyä
  • tissit kipeät
  • parina päivänä beigeä vuotoa
  • toinen ultra, missä pieni kasvanut, syke kuuluu selkeänä ja tasaisena
  • huono-olo alkanut hieman paheneen (yöllistä heräämistä oloon)
RV9:
  • kellertävää runsastakin valkovuotoa
  • aamuisin huono-olo
  • oireita muuten melko vähän alkuviikosta
  • närästystä
  • satunnaiset vihlomiset kohdussa
  • 8+4 ekat sydänäänet kotidopplerilla
  • ruskeaa vuotoa alkaen 8+4 koko viikon loppuun
RV10:
  • ensimmäinen oksennus aamulla 9+0
  • aamiainen ei maita eikä ruoka oikein muutenkaan, huono-olo melko kovana
  • rinnat kipeät
  • oireet tuntuvat pahenevan tällä viikolla
  • ruskea vuoto jatkuu, kerran tuli illalla jopa punertavaa, mutta loppui ja jatkui taas ruskeana
  • hormoninäpyt olkapäissä (ollut myös aikaisemmilla viikoilla)
  • pientä ihottumaa kämmenissä
  • 9+1 vatsan päältä ultrattaessa kaikki hyvin ja sydänäänet näkyy ja pieni kasvanut (todettu, ettei vuoto tule kohdusta)
Näin tiivistettynä, onhan noita oireita ollut, mutta en ole ajatellut, että olisivat kauhean voimakkaita. Vuotoa on ollut vähän joka viikolla, mutta ultrassa silti kaikki aina ok, joten antanee toivoa niille joilla vastaavaa. Huono-olo pahentunut viikko viikolta, mutta ei silti ole mitään verrattuna oikeasti raskauspahoinvoinnista kärsiviin. En ole esim joutunut oksentamaan kuin kaksi kertaa. :)
 
Onko muilla kuinka paljon tullut hormoninäppyjä ja tehooko niihin mikään? Itellä on olkapäitten seutu täynnä hormoninäppyä ja naamaan tulee kanssa herkästi nyt finnejä. Toivottavasti tää ei oo tällästä koko raskauden ajan vaan helpottaisi joillakin viikoilla?

Auttaakohan vai pahentaako aurinko tuota näppyjen tuloa? En ole vielä tänä kesänä hihattomissa kerennyt kulkemaan, joten kokemusta ei ole.
 
Mulla kans aika herkästi tulee olkapäihin näppyjä ja ennen raskauttakin ollut kausia että ne on huonossa kunnossa sit yhtäkkiä paranee ihan kokonaan. En ole huonannut että aurinko auttais tai pahentais eikä oikeen mitkään rasvatkaan mitä joskus olen koleillut. Vinkkejä otan kyllä vastaan jos joku tietää :)
 
5f1d2a8576a3b1f1a3cca4081feda7b1
mulla tollasia.
 
Hormioninäpyt tuttuja täälläkin, ja naamassa finnejä enemmän ku teininä :woot:
Ja ummetus... Mikään ei tunnu auttavan! Välillä melko tuskainen olo..
Ja unet on muuttuneet tosi villeiksi, useampana yönä nähny kunnon seksiunia :laughing025
 
Joo! Mulla kanssa hormoninäppyjä tullut rintakehään paljon. Viimeksi ollut tällaisia joskus teininä. :P ärsyttävää, mutta niin selvästi hormonien tekosia. Niin ja naamaan tulee enemmän finnejä kuin aikoihin... :D
 
Mullakin on muutama finni naamassa ja yleensä ei kyllä finnejä ole:grin

Iho on raskauden alusta saakka ollu tosi kuiva! alaselkää, kylkiä ja mahaa sais rapsutella ku kutittaa. Ilmeisesti vanhat raskausarvet kutiaa? Ja sääret on toinen; ihan kuivat ja kutisee!

Nenän limakalvot edelleen niin kuivat et verta saa niistellä :arghh: tää siitepöly ei kyllä auta asiaa.

Muuten iha jees olot:grin
 
Diann ootko syöny parempina kausina vähemmän leipää? Siis noita näppyjä aatellen. Mulla ollu vastaavat vuosia molemmissa olkapäissä ja toisen jalan pohkeessa. Aina kun oon vähentäny/jättäny vehnän pois niin näpyt vähentyny tai hävinny kokonaan. Nyt oon yrittäny vältellä gluteeniviljoja kokonaan, tosin iho-oireiden lisäks suolisto-oireiden takia.
 
Oon kyllä. Enpä ole ajatellutkaan että vois johtuä näpyt leivästä ! Ja parhaillani nytkin syön sämpylää :D pitääpä koittaa vähentää. Se on vaan että kun on huono-olo niin jotenki leipä on vaan maistunut. Ennen raskautta en syönyt juuri ikinä. Ja sitä ummetusta kans on. En tiedä voiko sekin olla leivästä.
 
Mä toivon etten joudu syömään rautaa. Mun maha ei kestä niitä ja heti tulee ummetus. Esikon aikaan niin paha että jouduin suolen tyhjennykseen joka oli tod. Kivulias ,ei iha heti saatu edes tyhjenemään
 
Oireet nyt (vko 12+2), aamuisin oksentaminen 2-3krt. Muuten hyvä olo. Paitsi jos syömisestä liian pitkä aika, saattaa oksu lentää. Toivotaan et olot pysyy hyvinä :happy:
 
Mulla kanssa hormoonien takia näppyä täynnä naama, rintakehä, olkapäät ja yläselkä. Nyt yksi jopa navan vieressä :eek: mulla auttaa herkkujen vähennys; karkit, suklaa ja pullat. Mulla on kuiva iho niin aurinko ei auta mutta huolellinen rasvaus suihkun jälkeen auttaa. :)
 
Mulla oli viime raskaudessa paljon näppyjä naamassa, nyt paljon vähemmän kuin normaalisti.
 
Takaisin
Top