Oireet?

Väsymystä, voisin nukkua kellon ympäri, päiväunet ja taas illalla saan helposti unta. :D onneksi loma on alkanut.. Iltaa kohden huonovointisuutta ja ällötystä, oksensin kerran. Sain alas vähän miehen tekemää ruokaa. Häntäluu muljuu kävelyllä ja mitäs muuta. :P
 
En ole vielä käynyt ultrassa, joten ei hajuakaan onko sikiö oikeassa paikassa. Neuvolassa vko 9 ei saatu sydänääniä kuuluviin. Olo on kyllä aika levoton. Maanantaina olisi nt-ultra. Vai mahtaako työpaikkalääkäri ultrata, jos menen sinne valittamaan tätä?
 
Meillä ei ainakaan kuulu gynegologiset asiat työterveyden piiriin, vaikka muuten todella kattavat ovat, kaikki leikkaukset jne menee.
Aikanaan valitin mahakivusta joka alkoi yhdynnän aikana ja epäilin kierukan aiheuttaneen sen, sanoivta heti että ei kuulu työterveyteen.
 
En ole vielä käynyt ultrassa, joten ei hajuakaan onko sikiö oikeassa paikassa. Neuvolassa vko 9 ei saatu sydänääniä kuuluviin. Olo on kyllä aika levoton. Maanantaina olisi nt-ultra. Vai mahtaako työpaikkalääkäri ultrata, jos menen sinne valittamaan tätä?

Työterveys ei ota kantaa raskauteen eikä tee tutkimuksia. Ainoastaan voivat arvioida työkykysi/kyvyttömyytesi työhön
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Ei mun pinna kestänyt vaan marssin työterveyteen, josta sain lähetteen tyksiin gynelle. Ja sieltä löytyi pieni ja vahvasti sykkivä sydän :Heartred
Mun kohdunsuu on niin, niin verekäs että lääkäri sanoi ettei ole ihme jos tiputtaa verta.
Voi vitsi mikä huojennus!

*edit Ja kiitos myötäelämisestä!
 
Muokattu viimeksi:
Täällä 12+6, väsyttää tooosi paljon eikä mitään tee mieli syödä vaikka koko ajan on kauhee nälkä! Helpoimmin menee alas kaikki mikä ei maistu miltään, samaa ollut plussasta asti mutta tuntuu et pahenee vaan koska kuvioihin on tullu myös lähes kaikesta ruuasta tuleva närästys..
Ajottaista huimausta on myös ollut pitkään, samoin koko ajan semmonen puhalluttava olo. Kauhealta tuntuu näistä valittaa, kun on kuitenkin omasta halusta ja näin ihanasta asiasta johtuvaa, mutta kyllä sitä jo toivoo että joulukuu tulis nopeasti [emoji29]
 
Nyt rupee jo kahvi pikkuhiljaa maistumaan. Oli varmaan semmonen 3viikkoa ettei voinu kuvitellakka juovansa, hyh :D nyt uppoo töissä kupillinen ekalla kahvitauolla :D 10+4 tänään. Väsymys on edelleen jäätävää. Kuukausi vielä kesälomaan, sinne ku jaksais viä ni saa ottaa relax!
 
Pitkästä aikaa oltu töissä!
Pirteenä heränny jo klo 5. Väsymys iski tosi pahasti vasta kotona joskus 15 jälkeen. Harmi vaa ettei esikoinen antanu mun torkkua juuri ollenkaa:wideyed:
Eli väsyttää! Nukahdan tänää varmaa lapsen kaa samaa aikaa kaheksalta:grin

Onneks pahoinvointi ja paha väsymys on poissa. Välillä tuntuu vaan et masu repeis, mut ilmeisesti kasvaa ja venyy vaan:rolleyes:
Eli täällä nautitaan hyvästä olosta :)
 
Paljonko teillä on tullut painoa ensimmäisen kolmanneksen aikana , vai onko tullut lainkaan?

Mä olen lihonut 4kg. On niin hirvittävä nälkä kokoajan että en voi olla syömättä. Aamuyöllä pari kertaa pitänyt myös nousta syömään jotain pientä.
Kova liikunta jäänyt. Käynyt vain kävelyllä.
Olen erittäin lihovaa tyyppiä muutenkin.
Pituus 163cm ja 62kg paino nyt.
 
mulla on -1kg lähtöpainoon, mutta ylimääräisiä kiloja on :)
Maha on turvoksissa, mut muuten tuntuu et housut tipahtaa jalasta! :eek:
Ja tissit on kasvanu myös, ei välttämättä olis tarvinnu:grin
 
Mulla on myös tullut jo 4-5kg lisää. :( Ahdistaa. Olen vain 152cm "pitkä" ja normaalisti painan 54-57kg. Mutta pikkuhiljaa alkaa onneksi tuntua siltä, että lihominen tuntuu maailman pienimmältä murheelta. Alkuraskaus meni huonon voinnin, syömisen ja liikkumattomuuden kanssa. Toivon, että tämä lihominen edes vähän tasoittuu, kun taas normaali terveellinen ruoka maistuu ja liikuntaakin olisi tarkoitus taas jatkaa kolmen kuukauden tauon jälkeen. :) Nyt 14+0.
 
Mä en nyt oo vaa'alla käyny, joten ei mitään hajua tän hetkisestä painosta. Pituutta 161,5cm ja lähtöpaino tähän raskauteen oli 76kg, johon olin just onnistunu tiputtamaan 81kg:sta. Esikoisen aikana koko raskaudessa tuli painoa noin 25kg (lähtöpaino 65kg) ja tokasta tuli 20kg (lähtöpaino 70kg) ja kolmannesta 14kg (lähtöpaino81kg). Nyt toivon että tulis yhtä vähän ku kolmannestaki painoa, tai väemmänki. Mut nyt näyttää vähän huonolta, pahoinvoinnin takia joutuu päivisin syömään kahen tunnin välein jollei useemminki.
 
Mulle on painoo tullut n. 1,5-2kg. Samat vaatteet ja housut menee kyl päälle (vielä), suurinosa painosta menny tod.näk tisseihin koska ne on valtavat :D Vatta o tietty iltaan kohden aina hyvinki turvoksissa.
 
Nyt rupee jo kahvi pikkuhiljaa maistumaan. Oli varmaan semmonen 3viikkoa ettei voinu kuvitellakka juovansa, hyh :D nyt uppoo töissä kupillinen ekalla kahvitauolla :D 10+4 tänään. Väsymys on edelleen jäätävää. Kuukausi vielä kesälomaan, sinne ku jaksais viä ni saa ottaa relax!
Hei mullekin on vähän kahvi alkanut maistumaan, join viikonloppuna mökillä piiiitkästä aikaa ja voi, kuinka maistui hyvältä :p mut pyrin siihen, etten paljoa kahbia juo. Mähän aloin heti miettimään et onks nyt mennyt kesken, mut höpsistä.
 
Täällä väsymys ehkä vähän hellittää, mutta kiitän siitä kyllä asikoista, joka on alkanut nukkua lähemmäs seitsemää aiemmin klo viiden sijaan. Muutaman viikon mun teki lähinnä mieli paahtoleipää, mutta nyt on mielihalut monipuolistuneet - hedelmät kiinnostaa kauheasti, samoin peruna. Mies odottaa kovasti, että mulla alkaisi sipsihimokausi :grin

Kahvia juon, mutta ehdottomasti vain, jos se on hyvää. Työpaikan suodatinkahvi saa vieläkin aikaa kuvotuksen väreitä. Esim. jääkahvi tai espressopohjaiset lämpimänäkin tuntuu jopa oikein hyvältä. Yritän silti pysyä yhdessä tai korkeintaan kahdessa kupillisessa per päivä.

Alavatsa on turvoksissa, mutta ei missään nimessä pullota mitenkään... lähinnä näyttää, niinkuin olisin vaan jättänyt treenit väliin ja syönyt huonosti. Työvaatteet mahtuu juuri ja juuri päälle, mutta tiukimmat vyötärönauhat kiristää jo vähän. Painoa on tullut 1-2kg, varmaan tälläkin kierroksella päästään jonnekin 13-15 kilon painonnousuun. Jaksaapahan sitten taas imettää.

Hiukset on alkanut kiiltää, ja ihon ongelma-alueiden krooninen näppylätilanne näyttäisi olevan helpottamaan päin. Vauvan lisäksi toivoinkin raskaudelta juuri tätä:happy:
 
Mulle on alkanu tulee näppylöitä, jotain finnin sukulaisia, mutta pienempiä. Leuan alueella, ah ihanaa :D
 
Paino on pudonnut kilon, vaikka ei oo ollut pahoinvointia enää viikkoihin..se on aiheuttanut aika paljon huolta, et onko kaikki nyt kumminkaan hyvin :( pitää nyt jaksaa odottaa ens keskiviikkoon, silloin on nt-ultra. Mutta nyt viime päivinä oon ollut aivan törkeän väsynyt, siis niin väsynyt että jaksan just raahautua sängystä sohvalle ja päivät menee miltei torkkuessa tai muuten aika säästöliekillä.. onkohan tää raudan puutetta vai mitä? Vedän kyl vitamiineja ja foolihappoa ja maitohappobakteereja, mut rautalisää ei oo ainakaan vielä käytössä.. joku apu tähän oloon olis saatava, ihan järkkyä olla näin uupunut kokoajan. Ideoita?
 
Mä kanssa ihmettelin mun väsymystä 2 viikkoa sitten mut sit yhdistin sen just raudan puutteeseen kun mamma vitamiinit loppu just sillon niissä kun on niin huikeen paljon enemmän rautaa kun normaaleissa joten väsymys hiukka helpotti sen jälkeen kun kävin niitä apteekista hakemassa :)
 
NeitiB painonkehityksestä ei tosiaan tarvi olla vielä huolissaan. Tässä vaiheessa on täysin normaalia painon laskukin eikä vain sen nousu :) Vauva ottaa ja saa kyllä ravintonsa äidin varastoista, äiti niitä siksi tarvii (itslleen) enemmän purkista/tai monipuolistamalla ruokavaliota. Eri asia ois jos äiti ois ite jo aliravittu, mut Suomessa on se varsin harvinaista. Väsymys voi johtua alhaisestahb:sta mutta ihan yhtä hyvin hormoonitoiminnan muutokset ja verimäärän lisääntyminen voi sitä aiheuttaa. Jos mahdollista niin yritä nukkua enemmän. Rautavalmisteenkin voi aloittaa, mut muista ettei sen kanssa nauti kalsiumia ja kofeiinia sisältäviä tuotteita.
 
Takaisin
Top