Oireet?

NÄRÄSTYS. :shifty:
Onko mitään oikotietä sen ohi, paitsi Rennie tms?

Itse otin ensin ruokasoodaa 1tl lasiin vettä - auttoi muutaman viikon. Sitten siirryin rennieen mut se ei auttanut öisin siihen kun sappinestettä tuli nukkuessa suuhun joten Lääkäri kirjoitti omeprazolia sitten. Sitä oon ottanut nyt joka toinen päivä - nyt 34+5.
 
Omeprazolia saa tosiaan syödä ja sitä saa myös ilman reseptiä. :) Mulla toimii se hyvin.
 
Mulle on tullut nyt takaisin vihlonnat alavatsan sivuilla. Niitä tulee etenkin silloin kun esim yskii kovasti tai nousee äkisti ylös. Muutamaan viikkoon niitä ei juurikaan ollut, mutta liekö nyt kohtu kasvaa edelleen ja vauhdilla ja johtuu sitten siitä? Vaiko jostain muusta? Onko muilla samankaltaisia tuntemuksia? :)

Huomenna käynnistyy rv 14. :happy:
 
Täällä ihan kauhee ummetus. 5pv ei ollut tullut mitään. Tänään sit otin kuitulisää ja sain käytyä vessassa ja oli aivan kamala kokemus!! Pelottaa oikeen pinnistää että tulee kohta vauvakin ulos.. verta ja kaikkee. Hyhh!
 
Onko jollain hengenahdistusta? Tuntuu että maha on älyttömän turvonnut ja happea saa haukotella ja huokailla koko ajan perille asti. Todella ärsyttävää.
10+4
 
Mulle on tullut nyt takaisin vihlonnat alavatsan sivuilla. Niitä tulee etenkin silloin kun esim yskii kovasti tai nousee äkisti ylös. Muutamaan viikkoon niitä ei juurikaan ollut, mutta liekö nyt kohtu kasvaa edelleen ja vauhdilla ja johtuu sitten siitä? Vaiko jostain muusta? Onko muilla samankaltaisia tuntemuksia? :)

Huomenna käynnistyy rv 14. :happy:

Mulla rv 12 ja mainitsin kätilölle nt ultrassa että tullu taas (alussa oli mutta katosi) sivuille repäsykivun tyylisii kipuja ku nousee äkisti tai tekee jotain raskasta mutta kipu saattaa jäädä jomottelee hetkeks. Sanoi että kannatinsiteiden löystymiseltä ja venymiseltä vaikuttaa ja kuulostaa. Olisko sitten sitä :)
 
Mulla rv 12 ja mainitsin kätilölle nt ultrassa että tullu taas (alussa oli mutta katosi) sivuille repäsykivun tyylisii kipuja ku nousee äkisti tai tekee jotain raskasta mutta kipu saattaa jäädä jomottelee hetkeks. Sanoi että kannatinsiteiden löystymiseltä ja venymiseltä vaikuttaa ja kuulostaa. Olisko sitten sitä :)

Okei. :) Kiitos vastauksesta! Niistähän noi kivut tosiaan saattaa johtua. :)
 
Minulla edelleen pahoinvointi jyllää, vaikkakin kokoajan mennyt helpompaan suuntaan verrattuna oloon 3 viikkoa sitten, kun en sängystä edes voinut nousta. Töihin paluu on tehnyt hyvää, vaikkakin sinne lähtö on edelleen työn ja tuskan takana, kun oksentaminen alkaa sängystä noustessa :/ Töissä, jos joutuu liian kauan olemaan pystyssä niin jossain vaiheessa tulee kiire vessaan, mutta suht hyvin nyt sujuu! Mieluummin töissä kuitenkin ihmisten ilmoilla kuin maata kotona kaikki päivät :) Tänään jo menossa rv 12+3. Kipuja ei juurikaan ole ollut, jotain pientä silloin tällöin tuntuu väärässä asennossa, mutta asennon korjaus helpottaa. Aivastaa ei pysty kuin ihan ylävartalo suorassa linjassa ja vähän kumarassa tai muuten sattuu :joyful:
 
Täällä jouduin sellaisen epätoivon valtaan jo pahoinvoinnin ja oksentelun suhteen että menin lääkäriin kysymään apuja.
Sain Primperania pahoinvointiin, katsotaan nyt auttaako se.
Sairasloma jatkuu edelleen.
 
Ihan normaalia nuo alavatsan vihlasut. Mulla etenkin viimeksi oli niitä pitkään ja paljon. Nyt vähän vähemmän, mutta tässä flunssan kourissa yskiessa ja aivastaessa saa aina olla tietyssä asennossa kumassa ja vähän painaa alavatsaa niin ei tunnu niin ikävältä :rolleyes:
 
Täällä jouduin sellaisen epätoivon valtaan jo pahoinvoinnin ja oksentelun suhteen että menin lääkäriin kysymään apuja.
Sain Primperania pahoinvointiin, katsotaan nyt auttaako se.
Sairasloma jatkuu edelleen.

Hyi joo, minäki olin siis 5 viikkoa sairaslomalla, kun ei pystynyt liikkumaan. Aina paheni vaan oksentaminen, jos yritti päästä ylös sängystä. Toinen vaihtoehto ois ollu rampata tiputuksessa, mutta ehkä sillon mieluummin kotona sängyssä :D Toivottavasti sullakin pian helpottaa, että pääset normiarkeen takaisin.
 
Noh, täällä on tullut oireeksi hirmuinen hiki! Koko ajan kauhean kuuma ja tekisi mieli istua ilkosillaan tuolla viileällä parvekkeella!
 
Diann: tuttu vaiva tuo ummetus. Mulla alkoi lähestulkoon heti kun tajusin olevani raskaana. Vessassa käyminen pahimpina aikoina ollut tosi tuskaa. Varmaan muutama verisuonta katkennut päästä. Apteekista hain Duphalacia ja sillä nyt jonkinmoista helpotusta saanut tilanteeseen. On vaan niin hirveen makuista litkua. Liekö sitten myös rautatableteilla ollut nyt jotain vaikutusta, sillä tilanteeseen on tullut lievää helpotusta (vaikka kuvittelin, että niillä olis just päinvastainen vaikutus).
Ikävä vaiva on tuo ummetuskin :inpain:
 
Kannattaa kokeilla Visibliniä, se on kuituvalmiste ja turvallinen käyttää myös raskausaikana. Ja sopii päivittäiseen käyttöön.
 
Täällä jouduin sellaisen epätoivon valtaan jo pahoinvoinnin ja oksentelun suhteen että menin lääkäriin kysymään apuja.
Sain Primperania pahoinvointiin, katsotaan nyt auttaako se.
Sairasloma jatkuu edelleen.

Sain myös Primperania suoneen sairaalassa ja kotosalla syön Postafenia. Eilen olin ilman lääkettä ja tänään yritin myös, mutta oli pakko ottaa kun alkoi nousta pala kurkkuun ja pelko että alkaa taas se oksennusrumba. Eihän se nyt tietty kivaa ole, että joutuu napsia lääkkeitä. :/
 
Etoo, väsyttää, turvottaa. 9+3. Oon omassa kuplassa, vaikea saada töitä tehtyä.
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Muistan ton kärsimysnäytelmän kun esikoisesta oksensin vko 16 asti.

Mulla tuli tänään töissä vähän ruskeaa tuhrua. Tai pikkareissa oli ja kun pyyhin niin paperiin jäi ihan vähän kirkasta verta. Laitoin pikkuhousunsuojan mutta siihen ei enää tarttunut kuin vaaleanpunaista tuhrua. Sen jälkeen ei ole enempää tullut. Mutta olen koko päivän ollut ihan freaked out. Ikinä ei ole tullut tipan tippaa.
Mikä juttu tämä oikein on? Onko jollain ollut samanlaista? Miten keskenmeno alkaa?
10+4
 
Mä oon lukenu näistä tuhruista nyt kauheena. Raskaudessa on tosi monelaista vuotoa (kuivat limakalvot, turpea kohdunkaula, istukan sijainti/kasvu/kiinnittyminen, haava, hematooma, polyyppi...) sit toki myös keskeytynyt km missä saattaa tuhrua tulla pitkäänkin, oireet saattaa vähentyä/loppua (ei välttis) ja syke ei kuulu enää (sikiön kehitys keskytynyt jossain vaiheessa ja alkaa hiljalleen vuodella pois). Sitten spontaani km missä monesti alkaa ruskealla vuodolla joka melko pian runsastuu ja muuttuu veriseksi ja tulee kovat kivut.

Minusta tuo vuotosi kuulostaa tässä vaiheessa täysin harmittomalta. Oletko päässyy ultraan missä olet nähnyt että sikiö oikeassa paikassa ei tuulimuna tai kohdun ulkoinen? Nekin saattaa vuotaa jossain vaiheessa pois. Jos olet nähnyt elävän sikiön jossain vaiheessa, suuri todennäköisyys että kaikki on vallan hyvin ja jos vuoto on noin pientä ja ei ole jatkunut.
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Muistan ton kärsimysnäytelmän kun esikoisesta oksensin vko 16 asti.

Mulla tuli tänään töissä vähän ruskeaa tuhrua. Tai pikkareissa oli ja kun pyyhin niin paperiin jäi ihan vähän kirkasta verta. Laitoin pikkuhousunsuojan mutta siihen ei enää tarttunut kuin vaaleanpunaista tuhrua. Sen jälkeen ei ole enempää tullut. Mutta olen koko päivän ollut ihan freaked out. Ikinä ei ole tullut tipan tippaa.
Mikä juttu tämä oikein on? Onko jollain ollut samanlaista? Miten keskenmeno alkaa?
10+4

Minä olenkin täällä kirjoitellut ruskeasta vuodosta joka alkoi viikko sitten tuhrulla. Ja silloinpe aamulla tuli parin cm limaklöntti. Loppui pe-su mutta ma menin saikun jälkeen töihin niin eilen tulikin oikein urakalla. Tänään polilla löytyi iso hematooma,onneksi ei mitenkään yhteydessä vauvaan. Sain ab kuurin,verentuloon lääkkeen ja 2vk saikkua ,sitten on uusi kontrolliaika polille ja tarkistetaan tilanne. Nyt rv 9+5. Vauva voi hyvin ja kasvaa.

Ruskea on ns vanhaa verta joten en usko että hätää jos ei kipuja. Ota rauhallisesti ..vältä raskaita nostoja,itsesi rasittamista,saunaa ja seksiä .
 
Takaisin
Top