Oireet?

Onko kellään muulla tällaista outoa oiretta, otsa ei tykkää kuumasta? Eli siis jos suihkussa pesee kasvot lämpimällä vedellä, otsaan sattuu. Sama saunassa, otsassa tuntuu epämukavalta.
Luin jostain nettipalstalta et joillain on samanlaista ollut raskauksien aikana, eikä kukaan tiedä mistä johtuu. On aika ärsyttävää :D
 
Mulla on nyt viimeisen viikon aikana alkanut päätä särkemään:sad001 Nyt rv 10+5. Tekisi mieli olla aurinkolasit päässä kokoajan kun silmät ovat valolle arat.
 
Onko kellään muulla tällaista outoa oiretta, otsa ei tykkää kuumasta? Eli siis jos suihkussa pesee kasvot lämpimällä vedellä, otsaan sattuu. Sama saunassa, otsassa tuntuu epämukavalta.
Luin jostain nettipalstalta et joillain on samanlaista ollut raskauksien aikana, eikä kukaan tiedä mistä johtuu. On aika ärsyttävää :D

Toisessa ryhmässä, jossa keskustelen, oli puhetta tuosta oireesta ja useammalla oli tätä tai oli ollut edellisessä raskaudessa. Ilmeisesti siis jotain raskauteen liittyvää, vaikka onkin aika outo vaiva.
 
Onko kellään muulla lonkat kipeet? :confused: mulla aamusin ja keskellä yötäkin jos nukkuu liian pitkään samassa asennossa...
Mulla myös lonkat kipuilee ja puutuu nukkuessa. Tätä tosin on joskus muulloinkin ollut, että tiedä sitten liittyykö mulla mitenkään nyt raskauteen:think005. Mutta ehkä enemmän voisin sanoa niiden särkevän nyt koska on pakko monena yönä ollut nukkua selällään, yleensä kyljen kääntö on auttanut. Ja selällään en kyllä mitenkään mielelläni nuku.
 
Mulla oli jo ennen raskautta lonkkakipuja vasemmalla puolella. Johtui varmaan sängystä ja nukkuma-asennosta. Nyt raskaana olessa kanssa vasen lonkka kipuilee ja tänään on ollu tosi kipee koko päivän ja jalka on kanssa hieman "puutunut". Oon varmasti nukkunu tosi huonossa asennossa vaan viime yön. Toivottavasti huomenna ois parempi. :p Jossain vaiheessa raskautta lonkkakivut vissiinkin saattaa tulla eri tavalla kuvioihin... Ja missähän asennossa sit tulee nukuttua, kun masu on iso. :joyful:
 
Raskaus saa nivelet löystymään ja siitä voi tulla kipuja. Liitoskipujakin voi olla jo.

Mulla välillä toinen lonkka kipuilee, mutta onneksi aika vähän :) Viime raskaudessa oli iskias ja toivon mukaan se ei nyt uusiudu.
 
Mulla kipuili lonkat myös edellisessä kesken menneessä raskausessa, välissä ei ollut kipuja ja nyt on alkanu taas eli aika selvästi raskauteen liittyy. Ja pientä iskiasvaivaa on kans jo, ei haittaa mitenkään, mutta välillä vihlasee...
 
Heips! Olen ihan uusi täällä ja opettelen vielä "tavoille" ja löytämään oikeita foorumeita täältä :) Eilisen ultran ja hienojen vilkutuksien jälkeen alan vihdoin uskomaan että totta tämä on, minusta tulee äiti <3 Vaikka edelleen en kauheasti uskalla iloita, kun voihan sitä käydä vaikka ja mitä vielä. Hitsin pessimistin luonne.
No kysymys oireisiin liittyen : Nyt mittarissa 12+6 ja pahoinvointi (en oksenna, mutta olo todella huono ja olen ihan valkoinen) alkoi uudestaan ja sen lisäksi huimaa aika paljonkin. Pahoinvointia oli alussa, mutta se oli selkeästi jo helpottanut. Voisiko johtua hemoglobiinin laskusta? Viimeksi tarkastettu 2 viikkoa sitten ja silloin oli 115, tätä ennen tarkastus 1,5 viikkoa ennen ja silloin 135. Normaalisti minulla 150 hujakoilla. Verenpaine viikko sitten todella hyvä ja ollut koko ajan, joten en oikein usko että siitä johtuisi. Teen istumatyötä ja eilen huomasin myös että jalat oli turvonneet, nyt yön jälkeen turvotus laskenut.
 
Toisessa ryhmässä, jossa keskustelen, oli puhetta tuosta oireesta ja useammalla oli tätä tai oli ollut edellisessä raskaudessa. Ilmeisesti siis jotain raskauteen liittyvää, vaikka onkin aika outo vaiva.
Juu tää on todella outo vaiva :D raskaus on kyllä niin omituista aikaa, hehe.


Mama to be, luulen et sulla on hemoglobiini liian alhainen. Siskolla kans 115 ja sai heti rautalääkkeet. Kannattaa varmaan kävästä mittaamassa hemoglobiini uudelleen.
 
Juu tää on todella outo vaiva :D raskaus on kyllä niin omituista aikaa, hehe.


Mama to be, luulen et sulla on hemoglobiini liian alhainen. Siskolla kans 115 ja sai heti rautalääkkeet. Kannattaa varmaan kävästä mittaamassa hemoglobiini uudelleen.

Tää rautalääkkeiden määrääminen on aika yksilöllistä eri hoitolaitosten ja neuvoloiden välillä. Mulla oli esikoista odottaessa hB105-117välillä ja sitten vasta määrättiin rautaa kun laski 101hB . Toki riippuu missä vaiheessa raskauskin on :) mulla ei koskaan oo ollu hB yli 120, ei aikusena tai nuoruudessa, eikä koskaan oo ollu oireilua sen takia :D
mutta ehdottomasti kannattaa käydä mittauttamassa, jos epäilyttää, se on kumminki sellanen johon saa helposti apua. Kannattaa myös suosia kasviksia yms. joista saa runsaasti rautaa :)
 
Mama to be: mulla ihan samat oireet! Varsinainen pahoinvointi helpotti jo useampi viikko sitten, kunnes tällä viikolla rv 12 alkoi ihan järkyttävä päänsärky ja oksentaminen. Hb neuvolassa pari vkoa sitten mulla oli 116 ja normaalisti päälle 130. Ajattelin että koitan alkuun ruokavaliolla saada hb nousuun. Nyt kuitenkin vointi huononi ja olen kans ihan kalpea, joten omin päin aloitin raudan. Ens vkolla menossa neuvolaan, jolloin saa kontrolloitua taas hb:n..
 
Mun neuvolassa kuulemma "turvaraja" on 120 eli mulle "määrättiin" rautaa jo heti ekassa neuvolassa kun hemppa oli 114. Yleensä mulla on siellä 130-140 kieppeillä. En vaan heti pystynyt syömään rautaa pahoin voinnin takia (pillerien nielasu oli liian vaikeaa ja jostain syystä oksennus lensi niistä nestemäisistä). Nyt oon alkanut syömään noita lisiä ja toivln mkan olo kohentuu kun hemppa nousee :) Mulla on huimausta ja väsymystä, jotka vois liittyy siihen.
 
Täällä taas toista päivää sänkypotilaana. Puolitoista viikkoa olikin ok olo vaikka ruoka ei niin maistunut. Eilen aamulla tuli aamupala vauhdilla ulos ja sen jälkeen olen litkinyt vettä ja oksentanut sitten sitä siitä asti, välillä yökkinyt tyhjää. Kyllä on taas voimat hukassa ja painokin tippunu pikana täs paris päiväs 2kg kun mikään ei pysy sisällä.
 
Kuulostaa tosi ikävältä Maatuska83 :sad001 toivottavasti olisi pikaisesti ohimenevä vaihe! Eikö sulla siis nesteetkään pysy sisällä?!
 
Mulla alkoi eilen iskiastyyppinen kipu, tänään jo aika tuskallista. :-( Piti töistäkin lähteä kotiin kesken päivän, kun en pystynyt istumaan ja aloin voida pahoin kivun takia. Eipä tuohon oikein mikään auta. Makaan tällähetkellä sängyssä jalat kohotettuna. Vasen jalka ihan puutunut ja välillä pistelee nivusiin, alaselkään ja takareisiin. Toivottavasti menisi ohi nopeaa...
 
Kuulostaa tosi ikävältä Maatuska83 :sad001 toivottavasti olisi pikaisesti ohimenevä vaihe! Eikö sulla siis nesteetkään pysy sisällä?!

Ei pysy nesteetkään. Pariin otteeseen olen saanut puoli tuntia pysymään nesteet sisällä, mutta muutoin menee tyyliin vesilasillinen sisään ja sitten käyn sen oksentamassa. Mies ny ei tunnu olevan kiinnostunut tästä olotilastani, ei tarjoa apuakaan. Hoidan siis taas vauvaa sängyssä ja oksennan ämpäriin, keittiö räjähtää siihen asti ku kykenen kotitöihin. Kyllä tulee taas niin välitetty olo... Vähä alkaa ne pelot viime raskaudesta nostaa päätään, että tunnen taas olevani yksin tämän raskauden kanssa. Noh, sen verran käskin häntä tekemään että vie minut heti huomenna tiputukseen (hetki sitten kävin puntarilla ja 3kg tippunut yhteensä tähän mennessä parissa päivässä) ja vaikka sitten minun autollani ettei herralla vain mene bensaa siihen.
 
Voi kun ikävää Maatuska83. Sä tarttisit nyt apua kotona! :sad001 varmaan aika kurjaa yrittää hoitaa vauvaa samaan aikaan. Sun pitäis vaan levätä.

Ja hyvä jos olet menossa tiputukseen/sairaalaan. Mietinkin et ei toi voi olla ok että nesteetkin tulee ulos!!
 
Ei pysy nesteetkään. Pariin otteeseen olen saanut puoli tuntia pysymään nesteet sisällä, mutta muutoin menee tyyliin vesilasillinen sisään ja sitten käyn sen oksentamassa. Mies ny ei tunnu olevan kiinnostunut tästä olotilastani, ei tarjoa apuakaan. Hoidan siis taas vauvaa sängyssä ja oksennan ämpäriin, keittiö räjähtää siihen asti ku kykenen kotitöihin. Kyllä tulee taas niin välitetty olo... Vähä alkaa ne pelot viime raskaudesta nostaa päätään, että tunnen taas olevani yksin tämän raskauden kanssa. Noh, sen verran käskin häntä tekemään että vie minut heti huomenna tiputukseen (hetki sitten kävin puntarilla ja 3kg tippunut yhteensä tähän mennessä parissa päivässä) ja vaikka sitten minun autollani ettei herralla vain mene bensaa siihen.

Saisitko neuvolan kautta apua kotiin. Meille kauheesti raskaus aikana puhuttiin kunnan perhetyöntekijöistä (tai jostain sinne päin) jotka voi kerran kaksi viikossa tulla auttelemaa jos ei muuten apu onnistu. :)
 
En nyt oo varma,kuuluuko tämä kysymys tänne osioon, mutta onko kenelläkään muulla näillä viikoilla (tänään 11+0) epämukavaa maata mahallaan? Minulla ollut jo muutaman viikon. Tuntuu,että jos siitä liikahdan niin vatsalihakset vihlasee tai kramppaa sivuilta ja alavatsassa tuntuu epämukavalta. Ei kai näillä viikoilla pitäisi vielä kohdun olla niin iso,että se ottaa vastaan? Toki koitan välttää,mutta välillä muistista kääntyy esim sängyssä mahalleen.
 
En nyt oo varma,kuuluuko tämä kysymys tänne osioon, mutta onko kenelläkään muulla näillä viikoilla (tänään 11+0) epämukavaa maata mahallaan? Minulla ollut jo muutaman viikon. Tuntuu,että jos siitä liikahdan niin vatsalihakset vihlasee tai kramppaa sivuilta ja alavatsassa tuntuu epämukavalta. Ei kai näillä viikoilla pitäisi vielä kohdun olla niin iso,että se ottaa vastaan? Toki koitan välttää,mutta välillä muistista kääntyy esim sängyssä mahalleen.
Kyllä voi tuntua epämukavalta, mullakin nyt 11+0 enkä mielellään olisi mahalleni.
 
Takaisin
Top