Oireet?

Päänsärkyä täälläkin vaihtelevasti viime viikon ajan. Enimmäkseen silloin, kun nousee ylös, mutta myös ihan sängyssä maatessa alkanut särkeä ja kestänyt muutaman tunnin.
 
Mullakin päänsärkyä ollut, mutta yhdistän kans ennemmin niskajumiin ja huonoon nesteytykseen.. Kannattaa ehdottomasti yrittää muistaa juoda tarpeeksi, itsellä se unohtuu koko ajan.

Raskausmyrkytyksestä ei kannata tässä vaiheessa huolehtia, se on käytännössä mahdotonta. :rolleyes:
 
Mitenkä muilla, onko huimausta/pyörtymistä? Eilen oli viittä vaille, että olisin kaupan kassalla pyörtynyt. Yhtäkkiä tuli ensin sellainen tuskanhiki, sen perään alkoi oksettaa ja aattelin, että sen pystyn pidättelemään ulos asti, mutta sitten alkoikin hiljalleen silmissä sumentua. Siinä vaiheessa pääsin kassalta pois ja ulos hoipertelin ja yhtäkkiä alkoi käsissä pistellä, näkökenttä meni kokonaan ja tuntui, että raajat alkaa mennä veltoksi ja päässä alkoi jyskyttää. Tässä vaiheessa menin äkkiä istumaan maahan ja siinä hiljalleen alkoi olo tasoittua. Juonut ja syönytkin olin ihan vasta, joten ei pitäisi nestehukastakaan olla kyse. Verenpaine toki voi olla alhainen, mitattiin noin 2 viikkoa sitten ja verenpaine oli tuolloin 124 ja muutama päivä sitten mitattiin 115. Pelottavia tuollaiset kohtaukset :/
Ylä- vai alapaine?
 
Tsemppiä oireiden kanssa painiville. Itsellä jatkuu edelleen suht oireettomana tai sitten ei vain ehdi noteerata :) väsymys on välillä jäätävää kun täytyy pysyä skarppina 2lapsen kanssa ja illat sekä vkl töissä päälle.

Tiedän loppuraskauden kolotukseni muine vaivoineen ja olen onnellinen että alku menee kivuttomasti. 2edellisessä selkä lopettanut yhteistyökyvyn rv 25pinnassa iskiaskipuineen,joten saa nähdä miten nyt käy. Vaikka alku mulla mennyt aina kivuttomasti ,viimeisistä reilu 10vk ei voi sanoa samaa :/
 
Ylä- vai alapaine?

Yläpaine tuo. Alapaine taisi olla 60. Laskemaan päin kuitenkin tässä kokoajan nuo verenpaineet.

Muoks. Niin ja siis normaalisti mulla yläpaine ollut aina siinä 122-126 hujakoilla. Niin mietin, että voisiko tuo lasku olla sitten syynä tuollaiseen huimaukseen.
 
Muokattu viimeksi:
Yläpaine tuo. Alapaine taisi olla 60. Laskemaan päin kuitenkin tässä kokoajan nuo verenpaineet.

Muoks. Niin ja siis normaalisti mulla yläpaine ollut aina siinä 122-126 hujakoilla. Niin mietin, että voisiko tuo lasku olla sitten syynä tuollaiseen huimaukseen.
Jos en nyt täysin väärässä ole, niin alapaine on se vaikuttavin.
 
Neuvolassa tänään mitattuna mulla verenpaine 102/70 ja hb 103 joten ihan aiheesta väsyttää ja huimaa :rolleyes:
 
Mulla oli jotain 138/82 :D (kauheet paineet) ja hb 135..
 
Mä olen joutunut ostamaan hajustamattomia shampoota ja hoitoainetta. Inhottaa kaikki pesuaineet jotka tuoksuu vahvasti.
Myös oksennus meinaa lentää kun mies tulee kotiin ja haisee ihan järkylle :D Hitsaushommia tekee työkseen.
Pojan takapuolta on kiva pestä kun saa oksennus kurkussa sen homman hoitaa. :D
Tässä mun pahimmat hajuällötykset. :lurking:
 
Mulla ollut huimausta liittyen tähän pahoinvointiin. Tänään oli kaupasta tullessa pakko ajaa tien sivuun kun tuntui että taju lähtee. :(

Raskausmyrkytyksestä ei kenenkään näin alkuraskaudessa kannata olla huolissaan ja stressata. Vaikka onkin todettu että se kehittyy usein jo alusta alkaen (istukan häiriö), niin ne oireet alkaa vasta myöhemmässä vaiheessa.

Mulla oli viime loppuraskaudessa epäily alkavasta raskausmyrkytyksestä kun turvotti ja paineet huiteli korkealla, dg:tä en kuitenkaan koskaan siitä saanut. Eikä mulla siihen liittynyt päänsärkyä ollenkaan.

Nyt oli ekalla neuvolakäynnillä paineet 136/80 ja hb 134. Keskiviikkona seuraava neuvola ja vähän jo jännittää kuinka korkeat paineet tällä kertaa on. Mulla aina nousee paineet jos joku muu mittaa, kotona oikeat lepopaineet on normaalit yleensä. Nytkään en neuvolassa juuri ehdi rentoutua kun pitää esikoista vahtia ettei revi johtoja jne :D
 
Mua huimaa aamulla ja liian nopeet nousut ylös. Helpottaa kun muistaa juoda tarpeeksi ja syödä säännöllisesti. Aina taskussa jotn pientä jos alkaa heikottaa.

Mulla on paineet matalat jotka tekee tätä.
 
Mulla ollut huimausta liittyen tähän pahoinvointiin. Tänään oli kaupasta tullessa pakko ajaa tien sivuun kun tuntui että taju lähtee. :(

Raskausmyrkytyksestä ei kenenkään näin alkuraskaudessa kannata olla huolissaan ja stressata. Vaikka onkin todettu että se kehittyy usein jo alusta alkaen (istukan häiriö), niin ne oireet alkaa vasta myöhemmässä vaiheessa.

Mulla oli viime loppuraskaudessa epäily alkavasta raskausmyrkytyksestä kun turvotti ja paineet huiteli korkealla, dg:tä en kuitenkaan koskaan siitä saanut. Eikä mulla siihen liittynyt päänsärkyä ollenkaan.

Nyt oli ekalla neuvolakäynnillä paineet 136/80 ja hb 134. Keskiviikkona seuraava neuvola ja vähän jo jännittää kuinka korkeat paineet tällä kertaa on. Mulla aina nousee paineet jos joku muu mittaa, kotona oikeat lepopaineet on normaalit yleensä. Nytkään en neuvolassa juuri ehdi rentoutua kun pitää esikoista vahtia ettei revi johtoja jne :D

Mulla nousee verenpaineet aina hulluihin lukemiin, kun mitataan neuvolassa/lääkärissä. Mut sit kotona alhasemmat lukemat, normaalit.
 
Mulla on normaalistikkin jonkin verran huimausta, mutta nyt pyörryttää ihan tosissaan, että pitää ihan mennä kyykkyyn ettei pyörry. Samaa oli esikoisesta. Mulla paineet tosi matalalla yleensä ja tässä alkuraskaudessa/keskivaiheessa tuon veren määrän lisääntymisen takia varmaan sitten vielä enemmän huimausta ja melkein pyörtymisiä.

Päänsärkyä on myös, mutta se taitaa olla levottoman nukkumisen ja huonojen asentojen aiheuttamaa lihasjumia.
 
Päänsärky on pahin oire ollut nyt viikon ajan. Se iskee pari kertaa päivässä ja vihloo samaan aikaan otsaa ja kallonpohjaa ja tuolloin on ihan mahdotonta tehdä mitään muuta ku maata silmät kiinni pimeässä..(valoisuus vaan pahentaa otsakipua) ikävä vaan, että tää iskee yleensä ensin iltapäivällä töissä ja seuraavan kerran illalla kotona.. muu pahoinvointi on onneks loppunut, muutaman viikon yökötti kaikki ja aamuisin lensi laatta aina hammaspesun jälkeen (Y) tänään 10+1
 
Mun oireet katos kutakuinkin kokonaan rv8 jälkeen. Nyt tänään ja eilen rv12 alkanut uudelleen ja aikas rajuna. Päätä särkee koko ajan ja tänään oksennus lentänyt moneen otteeseen. Tänään oli myös nt-ultra ja pelkäsin yrjöäväni bussissa matkalla sinne. Ultrassa onneks kaikki hyvin.
Ihme olot vaan, sais loppua. Oon vielä kesälomalla ja mitään en pysty tekemään tän voinnin takia..
 
Tänään alkanut kevyt kipuilu häpyluun seutuvilla. :) 8+2
 
Mulla on alkanut sattua häntäluuhun!!?
Mitä ihmettä! :arghh: Todella vaikea jopa välillä istua. Viikot 11+3
Kun joku oire lähtee, niin toinen tulee tilalle.
Pahoinvointi helpottanut thank God!
 
Onko kellään muulla lonkat kipeet? :confused: mulla aamusin ja keskellä yötäkin jos nukkuu liian pitkään samassa asennossa...
 
Takaisin
Top