Oireet?

Minullakin on väsymys tullut nyt takaisin. Meinaan istualteenkin nukahtaa ja väsyttää koko ajan. Tosi inhottavaa!:grumpy:
 
Pieni gallup: te joilla pahoinvointi yms oireet jo alkaneet vähenemään niin millä viikoilla se tapahtui?

Tätä et halunnut kuulla, mutta viime raskaudessa viikolla 20 :p Sit enää eto ja aamusin piti syödä ennen kuin edes harkitsee ylös nousemista.
 
Pahoinvointi alkoi helpottaa viikolla 9. Ja väsymys kanssa. Pitää kuitenkin syödä jotain 1-2h välein ja levätä paljon. :joyful:
 
10+1 menossa eikä helpotusta oo vielä näkyvissä :( Makoillessa on ihan siedettävä olo, mutta auta armias vaan ku nouset siinä uskossa ylös että "nyt onkin ihan hyvä olla" nii ei muuta ku vessaan okselle tai pidättään yökkäämistä sänkyyn :(

Mulla menee kyllä jo pikkuhiljaa räkä ja järki sekasin tän pahoinvoinnin kans. Oon ollut nyt kaksi viikkoa saikulla ja alotin työt uudessa paikassa alle 2kk sitten :(
 
Pieni gallup: te joilla pahoinvointi yms oireet jo alkaneet vähenemään niin millä viikoilla se tapahtui?

No mulla on ollut aika lievät oireet, mutta aikasin alkoivat (vk 5+jotain). Pahin oli rv 7-8 väli, suunnilleen 8+4 tai 5 lähti helpottamaan huono olo ja turvotus (väsymys ei). No, oli pari tosi huonovointista päivää 9+2 ja 9+3, nyt taas pari päivää ei oikein mitään oireita. Oon myös pirteempi, mutta oonki nukkunu nyt kahtena yönä 10h :D. Kaks kertaa vaan oon oksentanu, se oli just tossa 9+2.

Uskoisin, että tää lähtee nyt tästä oikeestikin helpottamaan. Ja edelleen: tiedän, että on normaalia (etenkin kun ei missään vaiheessa kovin isoja oireita oo ollut), mutta meinaan huolestua. Ja vielä vajaa kaks viikkoa nt-ultraan :/.
 
Minä en edes muista milloin alkoi esikoisen aikaan helpottamaan mutta ei mulla kyllä kauhean huono olo ollukaan. Etomista lähinnä. Nyt tuntuu että on kyllä jonkun verran enempi. Ja nimenomaan yöllä ja illallakin. Viime yönä kun heräsin niin tuntu ettei voi ruveta nukkumaan kun oli niin ällö olo. Ja on tämä näin päivälläkin ehkä pahempi. Muistelisin että viimeksi oli vaan aamuisin ja aamupäivisin..
 
Esikoisen aikaan pahoinvointi loppu rv 20:grin loppu kuin seinään sillon, sen jälkee ei enää oksettanu tai etonu. Aamusta iltaan oksensin, yöllä ei sentää tarvinnu.

Nyt oksentaminen loppu joskus vähä ennen rv 10. Välillä vielä etova olo mut siedettävä :)
Nyt selkeesti oli enemmän aamu/aamupäivä pahoinvointia. Pari kertaa oksensin illalla.
 
Onko muilla ongelmaa, että ei herää pissahätään yöllä? Tää on ihan kamalaa, kun käyn jopa kahdesti ennen nukahtamista pissalla, mutta aamulla kun herään, niin hyvä ettei rakko räjähdä sillä sekunnilla! Jäätävä kiire kipittää vessaan ja hyvä ettei reisiä pitkin valu. Mitenhän minä selviän kun vauva alkaa kunnolla painaa rakkoa?!

Viime yönä näinkin ihan pimeitä unia, että pissata lorottelin huoletta pitkin ihmisten ilmoja :hilarious: tuli ilmeisesti uniin se jäätävä pissahätä, kun kadulle vaan lorottelin!
 
Haha hauska iskallt. :D joskus joutuu herään pissalle ja joskus jopa kahdesti mut yleensä ennemmin just ennen kun nukahtaa niin alkaakin pissattaan. Riippuu yöstä
 
Ja mua ottaa päähän kerran aamuyöstä herätä pissalle:grin
Ehkä en valita jos te muut ravaatte pitkin yötä vessassa:wink
 
Mullakin yöunet kyllä pahasti häiriintyy tosta vessassa ravaamisesta, käyn varmaan 5x yöllä pissalla ja aina en saa sen jälkeen unta:grumpy: tuntuu että viime yönäkään ei paljon nukuttua tullut, mikä ei todellakaan auta tähän väsymykseen ja pahoinvointiin.:banghead:
 
Yksikin ilta oikwin koitin välttää juomista ennen kun menin nukkumaan.. kuitenkin vähä tyhmempänä söin kokonaisen kurkun :D ja yöllä mietin minkä takia mä taas ravaan :p
 
Kyllä nää päivät vaan on niin erilaisia! Tänään oon heräillyt yöllä ja nukkuminen on ollu vaikeeta kun oli aamuyöstä niin huono olo. Pari kertaa kävin taas kakomassakin, mutta nyt alkaa helpottaa kun sain jugurttia alas.
 
Olen huomannut että jos tänään syön jotain tosi rasvaista (lihiksen, sipsejä jne.) niin se kostautuu hirveänä olona huomenna. Pääsee helpommalla kun syö usein jotain kevyttä. Vetelen appelsiineja ja hörpin niitä kuumakuppi keittoja. Nam!

Kahvia en ole pystynyt juomaan kahteen viikkoon vaikka ennen join kahvia ainakin 6 kuppia päivässä. Sunnuntaina pitäisi pokkana olla mummulassa ilman kahvia etten yökkää kahvipöytään.

Ja väsymys on jotain käsittämätöntä. Menen lasten kanssa klo 21 nukkumaan ja herään heidän kanssa. Päivällä pakko vetää 1-1,5h päiväunet ja silti illalla aivan
done.
 
Esikoisen aikaan pahoinvointi loppu rv 20:grin loppu kuin seinään sillon, sen jälkee ei enää oksettanu tai etonu. Aamusta iltaan oksensin, yöllä ei sentää tarvinnu.

Nyt oksentaminen loppu joskus vähä ennen rv 10. Välillä vielä etova olo mut siedettävä :)
Nyt selkeesti oli enemmän aamu/aamupäivä pahoinvointia. Pari kertaa oksensin illalla.

Mulla tosi samanlailla mennyt eka raskaus ja tää toka kuin sulla :) Paitsi, että nyt on pyörähtänyt 12 viikko käyntiin ja vieläkin oksettaa. Pikku hiljaa nää oksentelu kerrat on harventuneet ja on enemmän hyvin hetkiä.
 
Mulla mennyt viime yöt tosi huonosti. Milloin heräilen janoon, vessaan, esikoisen heräilyihin tai nälkään... :confused: Väsyttää ihan kauheesti koko ajan:dead:
 
Mulla on joka raskaudessa ollu huonompi olo kuin edellisessä :/ Kuvottaa aamusta iltaan ja sit tuntuu siltä että närästäis. Mut jossain ketjussa puhuitte sappinesteistä ja niiden oksentamisesta. Mä oon alkanu epäilee et mulla ei happopumppu toimi kunnolla kun ei mitää nesteitäkään tuu. Aamulla oksentaessa erittyy ihan hirveesti sylkeä ja sit mä syljen sitä ja oksennan mautonta limaa. Täytyy lääkärissä sit ottaa toi puheeksi, et voiko tolle tehä mitään. Sama juttu oli viime raskaudessa ton oksentamisen suhteen. Jossain vaiheessa korvens pahasti, mut ei omepratsoli (reseptillä) auttanu, vaan pahens asiaa. Tyttöjä odottaessa kyl oli ihan päinvastanen homma, ja noi lääkkeetki toimi niin ku piti.

Tänään oli eka päivä kun ei farkut menny kunnolla kiinni, ja päätin niistä luopua. Tosin en ollu ehtiny niitä kauaaka käyttää ku just ennen raskautumista olin saanu painoa pois sen verran, että ne just mahtu jalkaan :)

Päänsäryt on jäätäviä, kahvi ei maistu entiseen tapaansa.Hajuaisti on todella herkkä. Ja yllätykseks rinnat, varsinki nännit aristaa. Aattelin et ei ne oireilis mitenkää ku imetän vielä kuopusta, mut näköjään sillä ei ole vaikutusta. Nyt oon myös huomannu et imetys ei enää tunnu kovin mukavalta/samalta kuin ennen. Ihmettelen vaa et miten ton tissitakiaisen sais unohtamaa tissit. Poika on siis jo 1v 4kk, ja silti aina vaan yölläkin pitää saada imettyä, päivällä oon onnistunu karsimaan sen kahteen kertaan, mut yöt vaihtelee tosi paljon :sad001
 
Takaisin
Top