Oireet?

Mulla ei oo kyllä masu mielestäni turvonnut tai kasvanut, ehkä iltaisin vähän turvottaa. Huomenna alkaa 12.raskausviikko. Niin ja mahalteenkin nukun vielä :oops:
 
Ai hitto että on tänäänki huono olo! Eilen puklin ekaa kertaa aamulla ja illalla uudestaan. Ja jatkuu etominen! Tuo tauko pahoinvoinnissa oli silkkaa hämäystä :D.

Jossain vaiheessa oli maha löysällä, mut nyt ei kyllä tosiaan. Hirvee ummetus ja turvotus päällä. Pitää vissiin ostaa luumuja ja kiivejä.
 
Mulla Kuutio taas on ruvennut viimepäivinä helpottamaan tää turvotus, nyt siis 10+2. Oon ihan ihmeissään. Siis tosiaan plussauksesta asti ollut hirvee turvotus ja kurina käynyt vatsassa, mut nyt on n. 3 päivää ollu helpottamaan päin. :)
 
Ekaa kertaa kahteen päivään pääsin ulos kotoa. Aamulla söin sängyssä banaanin ja se tuli melkein heti ylös. Pakollinen kouluproggis meneillään joten pakko lähtee liikenteeseen. Voi kun ei alkaisi oksettamaan siellä.. :P
 
Ekaa kertaa tänään tuli oksennus ja oli kunnolla etova olo. Kaikki lähti siitä, kun aamulla maistui paha suussa. Hampaiden harjauksen yhteydessä sitten laatta lensi. En tökännyt kurkkuun tai mitään, kävi vain se ällötunne ylivoimaiseksi. Lounaskin jäi syömättä, kun alkoi etomaan niin kovasti, huh. Toivottavasti ei enempää näitä oloja tule!
 
Täällä 24/7 kuvotus ja yökkäilyt jatkuu. Hirveä olo. Ja mulla tulee suuhun sylkeä aivan kamalasti, ja se yökkäyttää. Kokoajan pitäis sylkäistä pois. Onko tällaista muilla? En muista kahdesta aiemmasta. Ja pahoinvointi on mulla raskaus raskaudelta vaan pahempaa. Vähän meinaa pää hajota ku 4,5 viikkoa nyt jatkunu ja tuntuu vaan pahenevan.
 
Täällä 24/7 kuvotus ja yökkäilyt jatkuu. Hirveä olo. Ja mulla tulee suuhun sylkeä aivan kamalasti, ja se yökkäyttää. Kokoajan pitäis sylkäistä pois. Onko tällaista muilla? En muista kahdesta aiemmasta. Ja pahoinvointi on mulla raskaus raskaudelta vaan pahempaa. Vähän meinaa pää hajota ku 4,5 viikkoa nyt jatkunu ja tuntuu vaan pahenevan.
Täällä. Mullakin olot vaan pahentuneet. Nyt oksentelen jo pitkin päivää, onneksi oksentaminen helpottaa oloa joksikin aikaa. Mut sit vähän ajan päästä tulee taas paha olo. Jännättää miten selviin perjantaina neuvolaan, kun se on vielä heti aamusta klo 8:00 ja oksennan aamuisin eniten. No ehkä mä selviin.
Toivotaan että saataisiin takaisin hyvät olot, ettei tarttis oksennella ja ykäillä :)
 
Mulla alkoi väsymys ja pahaolo helpottaa rv 9 aikaan ja on ollut kyllä mukavaa, kun on jaksanut ja pystynyt tehdä jotain töiden jälkeen. :happy: Toivottavasti ainut teilläkin alkaa helpottamaan! Toki tästä oireiden vähenemisestä on tullut huoli, että onkohan kaikki kunnossa, mutta en oo antanut sille ajatukselle tilaa vaan oon nauttinut hyvistä oloista. :joyful:

Mulla alko vatsa kipuilee ihan älyttömästi lauantai-iltana ja sunnuntaina makasin koko päivän, kun koski joka puolelle jatkuvasti. Vain lepo auttoi. Eilinen oli aivan tuskaa töissä! Tää nyt ei oo mikään raskausoire ilmeisestikään, mut saattaa johtua raskaudesta kuitenkin: joko se ruuansulatuselimistö alkaa tässä vaihteessa hidastua? Oli ihan kamalat olot ja vatsakaan ei oo toiminut kunnolla pariin päivään. :sad001 Kurjaa, kun nyt on saanut alkuraskauden ajan nauttia hyvin toimivasta vatsasta, en haluis alkaa kärsii ummetuksesta ja muista ongelmista. :p Huomenna alkaa rv 11!
 
Voi luoja, tää väsymys ei oo tästä maailmasta. Tänäänkin aamupalan jälkeen simahdin sohvalle, ei vaan pysy silmät auki ja muutenki on semmonen melko kokonaisvaltainen huono olo melkein jatkuvasti. Odotan ihan tosissani että tää väsymys helpottaa ja jaksan taas kävellä enemmän ku kilometrin kerralla.
 
Huh, erehdyin syömään ilmeisesti liian mausteista ruokaa ja nyt on taas karmea närästys. Onneksi tänään on vapaata töistä niin ei tarvi mennä sinne yökkimään.

Mulle ei muutenkaan ole maistunut mikään ruoka pariin viikkoon, kaikki syöminen on pakkoa ja mikä harmillisinta, sitä pakkoa on toimitettava 1-2h välein tai olo on vielä huonompi. Työpäivinä ei myöskään uskalla kokeilla mitä pystyisi syömään, muuten on siellä niin karmea olo jos ruoka ei sovikaan ja närästys alkaa, joten ne päivät elän lähinnä ruisleivällä ja jogurtilla (kyllä virtaa riittää:shifty:). Tuohon närästykseen kun ei auta mikään muu kuin oksentaminen:depressed:.
Mutta on tässä pahoinvoinnissa hyväkin puolensa, valaa uskoa siihen että ehkä tällä kertaa tuolla vatsassa jotain kasvaakin :).
 
Ja niinhän siinä taas kävi että oksentamaan sitä joutui. Ihan jo säikähdin kun oksentaessa pönttöön tuli verta, mutta ilmeisesti oli oksennusrefleksi sen verran voimakas, että nokasta pamahti verisuoni :D. Hetken siinä jo ehti säikähtää sitäkin että ylipäänsä näkee verta, kunnes muisti että tulee nyt väärästä päästä. Sitä kun hysteerikkona aina pissalla käydessä seuraa ettei vaan tule verta :D.
 
7+2
Itelläni neljäs raskaus ja edellinen oli kyllä tähän asti pahin. Sekä henkisesti rankkaa että vielä laatta lensi vähän väliä, mitä ei aiemmissa raskauksissa ole tapahtunut mutta onneksi sai levätä aina kun halusi, koska aiemmat muksut jo vähän isompia.
Nyt tuntuu että sitä pahoinvointia on oikeesti se 24/7. Aamulla ku saa silmänsä auki niin paha olo, pitkin päivää paha olo ja illalla paha olo, yöllä paha olo kun syöttää vauvaa eikä sen takia tahdo päästä heti takaisin uneen. Ja kun vauvelikin heräilee vähintään sen 2h välein niin aamulla tuntuu, että vois vaan jäädä oikeesti sinne sänkyyn loppupäiväksi. :wacky: Eilen illalla tulikin eka laatta, että tästä se taas alkaa.
Juurikin sängyn pohjalla on hyvä. Olo ei ole niin huono eikä huimaa niin pahasti tämä heikko olo kun ei paljon mitään saa alas.
Mies patistelee pienelle lenkille ja yritän sille selittää, että ei täs oikeesti ole mikään lenkkeily ekana mielessä kun olo on heikko ja huono. Yrittää kuulemma ainakin ymmärtää ja tietty ajattelee että raitis ilma tekisi hyvää.
 
7+2
Itelläni neljäs raskaus ja edellinen oli kyllä tähän asti pahin. Sekä henkisesti rankkaa että vielä laatta lensi vähän väliä, mitä ei aiemmissa raskauksissa ole tapahtunut mutta onneksi sai levätä aina kun halusi, koska aiemmat muksut jo vähän isompia.
Nyt tuntuu että sitä pahoinvointia on oikeesti se 24/7. Aamulla ku saa silmänsä auki niin paha olo, pitkin päivää paha olo ja illalla paha olo, yöllä paha olo kun syöttää vauvaa eikä sen takia tahdo päästä heti takaisin uneen. Ja kun vauvelikin heräilee vähintään sen 2h välein niin aamulla tuntuu, että vois vaan jäädä oikeesti sinne sänkyyn loppupäiväksi. :wacky: Eilen illalla tulikin eka laatta, että tästä se taas alkaa.
Juurikin sängyn pohjalla on hyvä. Olo ei ole niin huono eikä huimaa niin pahasti tämä heikko olo kun ei paljon mitään saa alas.
Mies patistelee pienelle lenkille ja yritän sille selittää, että ei täs oikeesti ole mikään lenkkeily ekana mielessä kun olo on heikko ja huono. Yrittää kuulemma ainakin ymmärtää ja tietty ajattelee että raitis ilma tekisi hyvää.
Tiedän erittäin hyvin, samat olot itellläkin, nyt taas vaihtelee huimasti. Tänään eka päivä kun olen oksentanut tähän mennessä Vain kerran. Mut silti on todella surkea olo, eikä itellä ainakaan raitis ilma auta :/
 
Täällä oireina enää rintojen arkuus ja hirveä väsymys. Se että pahoinvointi on loppunut vaivaa, vaikka tietysti fyysisesti tämä on parempi!
 
Huh, erehdyin syömään ilmeisesti liian mausteista ruokaa ja nyt on taas karmea närästys. Onneksi tänään on vapaata töistä niin ei tarvi mennä sinne yökkimään.

Mulle ei muutenkaan ole maistunut mikään ruoka pariin viikkoon, kaikki syöminen on pakkoa ja mikä harmillisinta, sitä pakkoa on toimitettava 1-2h välein tai olo on vielä huonompi. Työpäivinä ei myöskään uskalla kokeilla mitä pystyisi syömään, muuten on siellä niin karmea olo jos ruoka ei sovikaan ja närästys alkaa, joten ne päivät elän lähinnä ruisleivällä ja jogurtilla (kyllä virtaa riittää:shifty:). Tuohon närästykseen kun ei auta mikään muu kuin oksentaminen:depressed:.
Mutta on tässä pahoinvoinnissa hyväkin puolensa, valaa uskoa siihen että ehkä tällä kertaa tuolla vatsassa jotain kasvaakin :).

Mulla oli kans eilen tollanen närästyspäivä joka päättyi sitten oksentamiseen illalla vähän ennen puoltayötä. Mä oon nyt tän viikon koittanu syödä kokoajan ettei se nälkäoksu pääse yllättämään, niin eilen meni sitten vähän yli ja siitä toi närästys. Tänään on ollu itseasiassa ihan ok päivä ton pahoinvoinnin suhteen, eikä oo tarvinnu oksentaa. Mutta väsymys vaivaa.
 
Pieni gallup: te joilla pahoinvointi yms oireet jo alkaneet vähenemään niin millä viikoilla se tapahtui?
 
Mulla taas helpottaa huono olo ulkona, aamupalan jälkeen siis aina vauhdilla pojan kanssa pihalle.
 
Joo se on totta että raitis ilma jeesaa . Kova väsymys vaan on siinäkin tullut vastaan, mutta jos vaan saa lähdettyä nii kyllä auttaa väsymykseen sekä etovaan oloonkin.
 
Takaisin
Top