Oireet?

8+6
Viimeiset pari päivää saanut taistella pahaa äklötyskohtausta vastaan ja hyvin lähellä on ollut ettei tarvinnut lähteä vessaan. Mutta toistaiseksi mennyt makoilulla ja hengittelyllä ohi! Ruoan kanssa mennyt aika nirsoiluksi, on vaan valittava huonoista vaihtoehdoista se vähiten ällöttävä, sama juttu juomien kanssa.

Muutoin samat oireet ollut viikosta toiseen mukana, eli nännit kipeät, väsyttää ja kohdun seutua juilii.
 
Päivittäin etovaa oloa, alavatsaa juilii, jatkuva janon tunne, nännit arat.. Palelee ihan jäätävästi iltaisin ja voisin nukkua vaikka kuinka paljon!

Viikkoja tänään n. 7.
 
8+1 ja yleensä kokopäivän etovaa oloa ja mahassa kiertää. Välillä semmonen olo että oksennus tulee mutta ei ainakaan vielä ole tullut.
 
7+2 ja mitään oireita ei oikeen oo. Mitä nyt nippailee alavatsasta välillä. Huimaa ja ehkä vähän useemmin pissattaa. Ei mitään pahoinvointia, ei edes mitään muutosta ruokahalussa. Aikaisemmissa ei pystyny syömään lämmintä ruokaa, liha yökötti ja teki mieli kaikkea terveellistä, hedelmiä. Nyt ei mitään!
 
Mulla alkaa näemmä pikkasen huono-olo nostaa päätään nyt 6+ viikolla. Vielä ei leksa lennä, mut eilen sai jo puklata pizzaa kun nousi ylös (anteeksi ällötys). Nyt aamuyöstä alkoi huono-olo aaltoillen, mut ei kuitenkaan okseta.
 
Huh viikonlopun töistä selvitty, tänään onneks vapaapäivä. Pe-la oli yhtä tuskaa kun oksetti koko ajan, sunnuntaina meni aamuvuoro hyvin mut heti ku kotiin pääsi ni jösses mikä olo, meni sit loppupäivä maatessa [emoji23]

Kahvi ei oo uponnu viikkoon ja vuoron perään lähes kaikki ruuat ällöttää. Melkeen ainoo mitä voi syödä on leipä voilla ja kinkulla [emoji16] koko elämäni oon ollu enemmän makeen perään, mut nyt tekee mieli enempi suolasta.
 
Mä luulin, että pahoinvointi olis jo alkanut hellittää, mutta tänään tuli ekaa kertaa oksennus. Aamulla vetäsin sappinesteet pyttyyn ja vieläkin hirveen heikko olo. Yh.
 
Etoo kevyesti, toisaalta koko ajan nälkä. Jos syö liikaa, etoo; jos liian vähän, etoo. Ei kuitenkaan laattaan saakka, kunha vaan muistuttaa itsestään. Jäätäviä väsymyspiikkejä, voisin nukahtaa välillä minne vaan.

Alavatsaa turvottaa... luulin palautuneeni oikein hyvinkin edellisestä raskaudesta, mutta nyt kaikki duuni näyttää menneen hukkaan :D
 
Mäkin luulin et pahoinvointi olis helpottanu mut ei kait. Eilen koko päivä meni hienosti mut sit illalla tuli oksennettua tortillat ja mansikkakakut :sour:
Tänään sama homma, aamusta alkaen ollu hyvä olo ja päiväl iski oksetus. Kauppakeskuksessa sit äkkiä vessaa ettimään et pääs oksentamaan:facepalm:

Eli sanoisin et aika aaltoillen nyt tää paha olo tulee ja menee!
10+1
 
Mulla tää olo taas pahenemaan päin, tänäänkin oksentanut jo neljästi. Ei paljoo mtn kykene tekemään näiden olojen takia.
 
Mulla on vähän alkanut väsymys ehkä helpottamaan. Viikonloppuna sain siivottua ja touhuttua kotona ja tänäänkin töiden jäkeen jatksanut imuroida, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa.

Pahoinvointikin ehkä ihan pikkusen laantunut. Aamulla ei tänään oksettanut juuri ollenkaan ja ainoa kerta tänään, kun oksensin oli kotona ruoan jälkeen.

Mulla tuo oksennus usein lentää kun verensokeri tippuu matalalle. 1.tyypin diabetikkona tuo sokeri saattaa useamman kerran päivässä heittää matalalle ja samalla myös usein tulee sitten oksennus. Tänään viikkoja 9+6.
 
Mulla on vähän alkanut väsymys ehkä helpottamaan. Viikonloppuna sain siivottua ja touhuttua kotona ja tänäänkin töiden jäkeen jatksanut imuroida, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa.

Pahoinvointikin ehkä ihan pikkusen laantunut. Aamulla ei tänään oksettanut juuri ollenkaan ja ainoa kerta tänään, kun oksensin oli kotona ruoan jälkeen.

Mulla tuo oksennus usein lentää kun verensokeri tippuu matalalle. 1.tyypin diabetikkona tuo sokeri saattaa useamman kerran päivässä heittää matalalle ja samalla myös usein tulee sitten oksennus. Tänään viikkoja 9+6.
Ootpas ollut ahkera!
Sain mäkin tiskit laitettua :D

Ite oksentelen aamuisin kolme neljä kertaa ja sen jälkeen en enää, ainakaan vielä. Mut pahaolo sit jatkuu. Ilkeetä.
 
Huonoa oloa on nyt enemmän kuin esikoisen raskaudessa. Sinänsä hassua että mulla on huono olo nälkäisenä ja ruoka helpottaa tasan sen ajan kun syö. Syönnin jälkeen taas paha olo jatkuu ja loppuu iteksiään johonkin aikaan kunnes alkaa taas kun nälkä alkaa :confused:

Mulla esikoisen jäljiltä ilmeisesti lantio jäänyt löysemmäksi ja kyljellään nukkuminen aiheuttaa jäätävää häpyluun kipua :( niitä pahempia lantiokipuja ootellessa. Esikoisesta oli muistaakseni about rv 20 lähtien jäätävän kipee lantio öisin kylkiasennossa olosta johtuen ja kääntyminen öisin oli yhtä tuskaa. Lisäksi aamuisin olin ku mikäkin notre damen kellonsoittaja :D Saa nähdä miten tuon esikon saan nosteltua öisin/aamuisin sitten vähän myöhemmin raskaudessa... se on alkanu nyt vähän jännittää.
 
Huonoa oloa on nyt enemmän kuin esikoisen raskaudessa. Sinänsä hassua että mulla on huono olo nälkäisenä ja ruoka helpottaa tasan sen ajan kun syö. Syönnin jälkeen taas paha olo jatkuu ja loppuu iteksiään johonkin aikaan kunnes alkaa taas kun nälkä alkaa :confused:

Mulla esikoisen jäljiltä ilmeisesti lantio jäänyt löysemmäksi ja kyljellään nukkuminen aiheuttaa jäätävää häpyluun kipua :( niitä pahempia lantiokipuja ootellessa. Esikoisesta oli muistaakseni about rv 20 lähtien jäätävän kipee lantio öisin kylkiasennossa olosta johtuen ja kääntyminen öisin oli yhtä tuskaa. Lisäksi aamuisin olin ku mikäkin notre damen kellonsoittaja :D Saa nähdä miten tuon esikon saan nosteltua öisin/aamuisin sitten vähän myöhemmin raskaudessa... se on alkanu nyt vähän jännittää.

Mulla on helpompi tilanne kun ei tarttee sängystä nostella, riittää kun antaa pullon käteen josta itse osaa ruokailla ja ite voi mennä takas sänkyyn odottamaan kun pullo on tyhjä :D
 
Luulin jo et pahaolo on helpottunu mut tänään on ollu kaamein olo tähän mennessä. Kokopäiväinen krapula olo menny tää päivä oksennusta pidätellen ja väsymystä vastaan taistellen :( Esikko on ollu sijaiskärsijänä mikä harmittaa ja aiheuttaa huono äiti fiiliksiä.
 
Mullaki oireita on vaikka ja minkälaisia. Etova, välillä todella huono olo, erilaisia alavatsakipuja, vatsa turvonnut, rinnat arat ja turvonneet, väsyttää kamalasti, oon superitkupilli ja vessassa saa ravata jatkuvasti.

En tiedä yhtään, mistä johtuu, mutta mua pelottaa tosi paljon ihan koko ajan, että entäs jos tää onkin mennyt kesken/menee kesken. Jokainen kovempi vihlaisu vatsassa tai vaikka hetken oireettomuus on mulle aina merkki siitä, että keskenmeno tuli, tää oli nyt tässä. Ja jos aamulla herään siihen, ettei olekaan heti etova olo, alan puristella nännejäni, että onko ne vielä kipeät ja maistella suutani, että maistuuko metalli. Tää pelko on ihan kamala! Onneksi täältä löytyy muitakin, jotka on yhtä höperöitä kuin minä, pelkää samalla tavalla. Tämmönen siis on ainaki melkein normaalia :D

Lapsi on erittäin odotettu ja äitiys on aina ollut mun unelma, niin ehkä siksi olen ihan ylistressaanut ja -varovainen ja -pelokas. Ja koska kyseessä on esikoinen, en myöskään tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei ja siksi jokainen oire pitää googlettaa ja uskoa aina pahinta. Tai vaihtoehtoisesti lukea näitä teiän oirekuvauksia ja etsiä, olisko matchia. Plääh, mies sanoo, etten saisi stressata näin, koska se on se mikä sitä lasta oikeasti satuttaa, mutta mites sitä vois olla stressaamatta? :/
 
tottuukohan elimistö jotenkin näihin raskauksiin kun tästä kolmannesta ei ole läheskään niin paha olo kuin kahdesta ensimmäisestä. Paha olo on koko ajan mutta laatta ei lennä niinkuin ennen.

Uutuutena on tullut aamuisin ripuli ja jatkuva vatsan pörinä. Ihan ihme homma.

Väsymys on tuplasti kamalampaa kuin ennen, tosin ikääkin paljon enemmän.
Rinnat on tosi kipeet ja pari päivää alavatsalla ollut se tuttu turvonnut tunne, joka tulee siitä kun kohtu kasvaa

Merihelmi: kun on ensimmäinen kyseessä niin hepuloi helpommin 1) koska ei tiedä ja 2) on aikaa kuulostella kaikenlaisia tuntemuksia.
Vatsassa voi olla kaikkea aivan laidasta laitaan menkkakivuista viiltäviin kipuihin ja ne on ihan normaaleja. Googlettaminen ja meidän vertaistuki on hyvä keino pitää pää kunnossa vaikka huolestuttaa. Tsemppiä!
 
Mulla on tää vatsan turvotus lähtenyt ihan käsistä! Aiemmin oli turvotusta päivisin; aamulla kun nousi sängystä oli vatsa "littana".. mut nyt se on ihan pallo jo aamusta! :bored:

Onko muilla näin kokonaisvaltaista turvotusta?

10+5
 
tottuukohan elimistö jotenkin näihin raskauksiin kun tästä kolmannesta ei ole läheskään niin paha olo kuin kahdesta ensimmäisestä. Paha olo on koko ajan mutta laatta ei lennä niinkuin ennen.

Mulla on taas tästä kolmannesta ollut kaikkein pahin olo, eikä tunnu vieläkään helpottavan :(
Olo on kuitenkin ehkä jollakin tasolla rennompi, tietää että repäsyt ja vihlasut kuuluu asiaan.
 
Mulla on tullu nyt iltaisin et en voi nukkua selällää tai oikealla kyljellä ku se ei tunnu mukavalta.. ja aina iltaisin muutenkin tunnen et kyllä tuolla jotain on kohduss.. :)
 
Takaisin
Top