Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja voi apua millainen itkupilli olen suorastaan tänään ollut. Liikutun ihan kaikesta!
Luulen että kaikki on ihan hyvin. Raskauden aikana vissiin tulee supistuksia joista osa huomataan ja osa ei. Yleensä ne on vaarattomia ja jos kerran vaan tullut muutaman minuutin ajan ja ei vuotoa, kaikki on varmasti ihan hyvin. Oireethan voi aaltoilla ja monella täällä alkanut jo ysi viikolla helpottaa huono-olo. Muita oireitahan sulla edelleen on ja ilmeisesti tota oksentamistakin että sinuna en stressais :)
Mua on alkanu pelottaa et raskaus olis nyt menny kesken :/ toissapäivänä enne töihi lähtöö ku menin suihkuu tuli iha hirvee olo ja mahaan sattu tosi paljon eritavalla ku yleensä, jonku muutaman minuutin..tajusin et saatto olla supistus ku maha meni kovaks ja edellisenä iltana oksensin pari kertaa ja on ollu vaa aamuista siihe asti. Päälle viikko sit oli arultra ja siit jo niin kauan, nyt oon viikolla 8+jotain. Eile ja tänään ollu olo et onkoha siel enää ketään pahoinvointi kuvotus jotenki laantunu mutta aamusi edellee oksentanu.. ja mahaa välil jomottelee. Mut tää tunne mikä tuli on pelottava kokeeko muut tälläsii? Tai onks kellää viel ollu supistuksii näil viikoil?
Tänää kyl mäki itkee pillitin ku katoin ammuu tv lähetystä ku viikin lehmät laskettii laitumelle, ne oli niiin onnellisiii :') mul o ikävä lehmii (oon eläintenhoitaja yhdeltä ammatiltani)
Itelläni ainakin on välillä vatsa tuntunut kovalta ja on huono olo ku ilma kiertää ihan kiitettävästi vatsassa ja suolistossa ennenkuin tulee jotain pihalle. Ja varmaan sitten kun kohtu kasvaa enemmän niin alkaa taas vatsassa kuplia. Varsinkin joskus ennen erikoisruokavaliota kun söin jotain väärää niin vatsa kramppas pitkän aikaa kerralla ja tuntui että taju lähtee. Mutta voi harjoitussupistuksia tulla aikaisinkin. Viime raskaudessa itelläni alkoi rv14. :) Mutta jos edelleen oksentelet aamuisin niin eihän silloin pitäisi olla mitään huolta.
Tässä on taulukkokin mistä huomaa että viikkojen 8-11 aikoihin on hormonipitoisuushuiput ja sit alkaa laskea jolloin olon pitäisi helpottaa ja tämähän on myös yksilöllistä miten paljon hormonia kukin kantaa.
View attachment 55276