Oireet?

Mä olen alkanut tuntea kohdun. Jos kumartuu tai tekee jotain erikoista liikettä niin selkeesti alkaa tuntumaan "jotain ylimääräistä" alavatsassa :)
 
Ja voi apua millainen itkupilli olen suorastaan tänään ollut. Liikutun ihan kaikesta! :shy::sad010
 
Mulla kanssa tuntuu kohtu, ainakin aina välillä. Voimakas paineen tunne ja tuntee sen kohdunpalleron ihan selkeästi. Tuntuu vaan niin isolta, että ihmetyttää... Tietty voi olla, että kun kyseessä toinen raskaus, se vain kasvaa nopeammin tai sitten vaan luulen sen tunteen perusteella isommaksi. Minkäköhän kokoinen kohdun "pitäisi" näillä viikoilla olla?
 
Ja voi apua millainen itkupilli olen suorastaan tänään ollut. Liikutun ihan kaikesta! :shy::sad010

Sama täällä! Katsottiin peliä ja jollain tauolla tuli jokin maalikooste hienoimmista maaleista ja mua alko hulluna itkettää yks, jossa ilmeisesti puolustaja lähti yksin alhaalta ja harhautti kaikki ja teki maalin :joyful: Itkin ja alko naurattaa se itkeminen ja mies nauro vieressä ja oli se melko koomista. Oli vaan muka niin liikuttavaa :happy:
 
Mua on alkanu pelottaa et raskaus olis nyt menny kesken :/ toissapäivänä enne töihi lähtöö ku menin suihkuu tuli iha hirvee olo ja mahaan sattu tosi paljon eritavalla ku yleensä, jonku muutaman minuutin..tajusin et saatto olla supistus ku maha meni kovaks ja edellisenä iltana oksensin pari kertaa ja on ollu vaa aamuista siihe asti. Päälle viikko sit oli arultra ja siit jo niin kauan, nyt oon viikolla 8+jotain. Eile ja tänään ollu olo et onkoha siel enää ketään :( pahoinvointi kuvotus jotenki laantunu mutta aamusi edellee oksentanu.. ja mahaa välil jomottelee. Mut tää tunne mikä tuli on pelottava :( kokeeko muut tälläsii? Tai onks kellää viel ollu supistuksii näil viikoil?

Tänää kyl mäki itkee pillitin ku katoin ammuu tv lähetystä ku viikin lehmät laskettii laitumelle, ne oli niiin onnellisiii :') <3 mul o ikävä lehmii <3 (oon eläintenhoitaja yhdeltä ammatiltani)
 
Voihan yökötys... kovasti odotettu lomaviikko juuri alkanut. Aamulla ihan normaaliolo, kaupassa aamupäivällä alkoi ottaa päähän kun niin kamala hälinä ja yökötys olo alkoi samalla, ja jatkuu edelleen.. pari satsumaa saanut syötyä, johan olo varmaan jo johtuu ihan siitäkun kun ei ole kunnolla syönyt..
 
Luulen että kaikki on ihan hyvin. Raskauden aikana vissiin tulee supistuksia joista osa huomataan ja osa ei. Yleensä ne on vaarattomia ja jos kerran vaan tullut muutaman minuutin ajan ja ei vuotoa, kaikki on varmasti ihan hyvin. Oireethan voi aaltoilla ja monella täällä alkanut jo ysi viikolla helpottaa huono-olo. Muita oireitahan sulla edelleen on ja ilmeisesti tota oksentamistakin että sinuna en stressais :)
 
Luulen että kaikki on ihan hyvin. Raskauden aikana vissiin tulee supistuksia joista osa huomataan ja osa ei. Yleensä ne on vaarattomia ja jos kerran vaan tullut muutaman minuutin ajan ja ei vuotoa, kaikki on varmasti ihan hyvin. Oireethan voi aaltoilla ja monella täällä alkanut jo ysi viikolla helpottaa huono-olo. Muita oireitahan sulla edelleen on ja ilmeisesti tota oksentamistakin että sinuna en stressais :)

Kiitos lohduttavista sanoista <3 mieski tsemppaa ja ollu alusta lähtien varma ja uskoo ku ite epäilly vähä välii :/ vähä tällänen paskamagneetti ku oon ja pessimisti. Mulla jääny huomaamatta toi et osalla jo ysi viikolla helpottanu, hyvä antaa toivoo :) vaik ei täysin oo viel ohi mutta parempi olo ku viime viikolla. Kuuntelen liia tarkkaa kroppaa vaan, mul oli myös se ongelma et mun kroppa keksi myös raskaus oireita pitkin vuotta vaik kertaakaa en ollu raskaana.. Nt ultraan on niin pitkä aika ku menee kesäkuulle ja ei olla viel saatu lähetettä.
 
Pahoinvointi on alkanut hävitä, suurimman osan ajasta on ihan hyvä olo. Ja sehän huolettaa.. Huomenna 9+0, joten voiko oireet alkaa helpottaa jo nyt?
 
Mulla ollut pahoinvointi lievää jo pari viikkoa ja oksentamista ei ole enää ollut, paitsi nyt näyttää että alkoi taas :facepalm: rv 10+4
 
Mulla ihan sama homma kuin edellisillä: alkoi helpottaa jo ennen 9+0, enää lähinnä lievää etomista. Mulla alkoi jo suht ajoissa samanlaisena lievänä etomisena (jo oikeastaan ennen rv 6), pahimmillaan oli viikolla 7+ ja helpottamaan lähti tosiaan joskus 8+4 jo. En oo oksennellut, eikä muutenkaan missään vaiheessa muutamaa päivää lukuunottamatta ole ollut mikään älytön olo.

Oon myös vähän huolissani, mutt toisaalta etomista se on lieväkun etominen ja nää hommat menee ihan yksilöllisesti kai.
 
Liityn edellisiin! :p
Tänää 10+0 ja eka päivä ku ei oo tarvinnu yökkiä tai oksentaa. Eilenkin oli aika hyvä päivä, mut tänää suorastaan loistava!
Ehkä tää oikeesti alkaa pikkuhiljaa helpottamaan :)
 
Täällä taas päivä päivältä pahenee... :( kolme kertaa oon tänä aamuna käyny pöntön päällä yökkimässä mutta mitään ei oo tullu ulos. Onneks toi pelkkä yökkääminenkin auttaa hetkeksi. Kohta pitäis töihin lähteä.. :rolleyes: 6+3 eli ei vielä helpotusta luultavasti luvassa moneen viikkoon.
 
Täälläkin jo melkein kokonaan pahoinvointi helpottanut. Joskus vähän ennen rv 9 alkoi helpottaa. Nyt enää pieniä etovia hetkiä ja iltaisin närästää, mikä toki tekee huonon olon. Ruoka maistuu taas. :) Nyt vaan alaselkä alkanut oireilla kun liikkuu. Kipu heijastaa oikeaan jalkaan. Turvotus hieman helpottanut. Vessassa saa öisin nyt ravata useammin. Väsymys edelleen kova. Nyt 10+2
 
Oon kade teille joilla pahoinvointi on häviämässä. Itellä ainakin oksentamiset lisääntynyt. Tänään 8+2.
 
Mua on alkanu pelottaa et raskaus olis nyt menny kesken :/ toissapäivänä enne töihi lähtöö ku menin suihkuu tuli iha hirvee olo ja mahaan sattu tosi paljon eritavalla ku yleensä, jonku muutaman minuutin..tajusin et saatto olla supistus ku maha meni kovaks ja edellisenä iltana oksensin pari kertaa ja on ollu vaa aamuista siihe asti. Päälle viikko sit oli arultra ja siit jo niin kauan, nyt oon viikolla 8+jotain. Eile ja tänään ollu olo et onkoha siel enää ketään :( pahoinvointi kuvotus jotenki laantunu mutta aamusi edellee oksentanu.. ja mahaa välil jomottelee. Mut tää tunne mikä tuli on pelottava :( kokeeko muut tälläsii? Tai onks kellää viel ollu supistuksii näil viikoil?

Tänää kyl mäki itkee pillitin ku katoin ammuu tv lähetystä ku viikin lehmät laskettii laitumelle, ne oli niiin onnellisiii :') <3 mul o ikävä lehmii <3 (oon eläintenhoitaja yhdeltä ammatiltani)

Itelläni ainakin on välillä vatsa tuntunut kovalta ja on huono olo ku ilma kiertää ihan kiitettävästi vatsassa ja suolistossa ennenkuin tulee jotain pihalle. Ja varmaan sitten kun kohtu kasvaa enemmän niin alkaa taas vatsassa kuplia. Varsinkin joskus ennen erikoisruokavaliota kun söin jotain väärää niin vatsa kramppas pitkän aikaa kerralla ja tuntui että taju lähtee. Mutta voi harjoitussupistuksia tulla aikaisinkin. Viime raskaudessa itelläni alkoi rv14. :) Mutta jos edelleen oksentelet aamuisin niin eihän silloin pitäisi olla mitään huolta.

Tässä on taulukkokin mistä huomaa että viikkojen 8-11 aikoihin on hormonipitoisuushuiput ja sit alkaa laskea jolloin olon pitäisi helpottaa ja tämähän on myös yksilöllistä miten paljon hormonia kukin kantaa.

hcg-levels-in-pregnancy-week-by-week.jpg
 
Toissapäivänä ja eilen oli kohtalaisen hyvä olo, mutta tänään se taas iski. En saanut ruokaa kunnolla alas vaikka olin nälkäinen ja yhtäkkiä taas juoksu vessaan ja oksennus. Noh, pitää ajatella positiivisen kautta, että kun oireita tulee niin kaikki hyvin. Hehheh. :D
 
Mulla vaan huono olo jatkuu ja jatkuu :hungover: tuntuu aivan kauhealta vaan makoilla ja yökkäillä... varsinkin kun koko perheellä ois tänään vapaa ja kelikin ois kiva ulkoiluun :sorry: muu perhe lähti just pyöräilemään ja mää vaan makaan täällä neljän seinän sisällä...
Kauhea morkkis töiden ja perheen "laiminlyönnistä" tämän olon vuoksi :shifty::grumpy:
Huomenna ois työpäivä, mutta jälleen on nii karsea olo että mietin onko järkevin soittaa jo nyt esimiehelle ettei musta oo huomenna(kaan) töihin
 
Mulla nää pahoinvoinnit vaihtelee päivästä toiseen. Toissa päivänä oksensin pari kertaa ja koko päivän oli mahdoton olo. Eilen koko aamun oli loistava olo, mutta illalla ihan mahdoton olo. Tänään sit taas aamulla kauhee olo ja oksennuskin tuli jo.

Elän mun haavemaailma toivossa, että tää pahoinvointi loppuisi tässä lähi viikkoina. :p
 
Itelläni ainakin on välillä vatsa tuntunut kovalta ja on huono olo ku ilma kiertää ihan kiitettävästi vatsassa ja suolistossa ennenkuin tulee jotain pihalle. Ja varmaan sitten kun kohtu kasvaa enemmän niin alkaa taas vatsassa kuplia. Varsinkin joskus ennen erikoisruokavaliota kun söin jotain väärää niin vatsa kramppas pitkän aikaa kerralla ja tuntui että taju lähtee. Mutta voi harjoitussupistuksia tulla aikaisinkin. Viime raskaudessa itelläni alkoi rv14. :) Mutta jos edelleen oksentelet aamuisin niin eihän silloin pitäisi olla mitään huolta.

Tässä on taulukkokin mistä huomaa että viikkojen 8-11 aikoihin on hormonipitoisuushuiput ja sit alkaa laskea jolloin olon pitäisi helpottaa ja tämähän on myös yksilöllistä miten paljon hormonia kukin kantaa.

View attachment 55276

Kiitos :) joo pitäs luottaa ku oireita viel on ja toivookki et helpottais eikä heti pelästyy.
 
Takaisin
Top