Oireet?

Tää aamu on menny sängynpohjalla maaten, oksettaa niin paljon. Ja iltavuoroon tarvis koittaa selviytyä [emoji106]. Viikonloppu ois töitä, odotan kauhulla.. tällä viikolla on toi pahoinvointi ruvennu nostaa päätään pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Nukkua vois 24h ja mitään ei jaksa tehdä.
 
Tää aamu on menny sängynpohjalla maaten, oksettaa niin paljon. Ja iltavuoroon tarvis koittaa selviytyä [emoji106]. Viikonloppu ois töitä, odotan kauhulla.. tällä viikolla on toi pahoinvointi ruvennu nostaa päätään pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Nukkua vois 24h ja mitään ei jaksa tehdä.

Mulla on ihan tismalleen sama stoori... täältä sängynpohjalta huutelen, iltavuoroon pitäis mennä ja sitä ennen pitäis vielä tehdä kotonakin vähän töitä kun oon palkkatyön lisäksi myös yrittäjä. :(
 
Mä oon taas niiiiin väsynyt! Nukun ihan tarpeeksi, mutta töissä oon ku zombi. Vähän huono juttu, kun teen ns. aivotyötä ja pitäisi pystyä keskittymään, kirjoittamaan ja hallitsemaan laajoja kokonaisuuksia. No can do.

Mulla on nyt (8+6) alkaneet vähän oireet helpottamaan pahoinvoinnin osalta. Tissit ei oo enää kipeät, lievästi ehkä arat. Ja taas huolestuttaa, vaikka normaalia kai se tämäkin on. Ei mulla mitään mahdottomia oireita ole missään vaiheessa ollutkaan.
 
Voihan..... sanonko mitä! Nyt sit ollut tässä pari päivää välillä ihan hiukkasen vti oireita ja tänään nyt kyllä pamahti kunnon oireet :sad001 Vielä kun en pysty kunnolla edes juomaan koska yhtään isompi määrä nestettä vatsassa johtaa oksentamiseen. Just viikko sitten tehty näyte tuli puhtaana. Ottaa niin päähän jos tästä raskaudesta tulee taas tälläinen tulehduskierre... Onneksi sain näytepurkit keskiviikkona, kun kävin antamassa verinäytteet. Voin vaikka tänään illalla tai huomenna aamulla käydä viemässä sairaalan labraan näytteet.

Lisäksi tässä on kevät allergiat tehneet tuloaan, koko ajan oksettaa ja väsyttää. Aamut ja aamupäivät menee vaan sohvalla maatessa. Iltapäivällä oon jopa päässyt esikoisen kanssa ulos ja jossain käymään. Tänään olisi kova yritys lähteä käymään kirpparilla iltapäivällä, mutta saa nähdä miten onnistuu. Nyt on kumminkin jo viikko 10+0 niin saisi pikku hiljaa jo helpottaa. Sen sijaan eilen oksensin harvinaisen paljon....:sour:
 
Mulla on oireina oikeastaan vain vatsan turvotus. Ällötysoloja ei ole ollut viikkoon. 10+0.
 
Kuutio, kuulostaa huojentavalta että muillakin näin! Oon sua suunnilleen viikon jäljessä ja tosiaan alkaa kummasti helpottaa. Kun on eka raskaus, niin mietin hirveesti mikä on normaalia ja mikä ei.
 
Turvottaa, syöpötyttää, röyhtäyttää ja palelee. Surulliset jutut kolahtaa normaalia voimakkaammin. Lässytän esikoiselle ja koiralle enemmän kuin tavallisesti. Mies ärsyttää helposti. Naamaan on tullut tummat laikut eikä näpyt parane naamasta normaalivauhtia.
 
Eilen oli siivouspäivä ja päivän päätteeks oli alaselkä aivan jumissa ja nivuset hurjan kipeät :( Sen muistan että edellisissä raskauksissakin oli kaikkea kipuilua siivousten jälkeen mut yhtään en muista milloin alkoivat.Nykyään iltaisin enimmäkseen huonoa oloa.Onko muilla ollut päänsärkyä?Tuntuu et tulee hurjan ajoissa käytyä nukkumaan ja nukahdan kesken telkkarin katselunkin.Aamulla sit saattaa olla pää kipeä :(
 
Eilen oli siivouspäivä ja päivän päätteeks oli alaselkä aivan jumissa ja nivuset hurjan kipeät :(
Minulla meni eilisestä vesijumpasta ja uinnista alaselkä kipeäksi. Hieman säikäytti illalla/yöllä ettei vaan ole mikään keskenmeno tulossa, mutta kipu ei ollut sykkivä eikä poltteleva.
 
Millä tän raudan maun saa pois suusta?? Ihan hirveetä ku vesikin maistuu aivan kaameelta.. :( ei oo oikeen mitään hyvää juotavaa mitä vois juoda ja jano on koko ajan..??Nyt ostin vesimelonia niin saa siitä nestettä.. iski nyt sitten mullekki myös se pahoinvointi, karmeeta! :confused:
 
Anrid, empä tosiaan tiiä miten sen maun saa pois. Jos keksit niin jaa niksi myös mulle. Vesi maistuu ihan raudalle ja hyh mikä maku suussa. Esikoisesta ei ollut tälläistä :shifty:
 
Mulla on nyt ruvennut ikenet vuotamaan verta tosi paljon hampaita pestessä :)

Lisäksi pukkas päälle hiivatulehduksen :/ neuvolatäti sanoi, että hyvin voi käyttää noita canesten tuotteita, mutta niiden ohjeissa sanotaan ettei suositella raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana.. pakkohan se on silti hoitaa :)
 
Hui! Mulla tuli äsken ihan äkillinen pyörrytyskohtaus. En ole ikinä pyörtynyt eikä tuntunut tuolta. Silmissä ja päässä vaan heitti hurjasti. Säikähdin tosi paljon ja sit se menikin jo ohi..
 
Mulla on kanssa nyt ollut pari päivää tuota huimausta. Ja paha olo koko ajan... oon huomannu että vähän auttaa kun menee ajoissa illalla nukkumaan ja vetelee semmoset +9 tuntia. :) niin säästyy edes väsymykseltä.
 
Mulla on ollut paljon huimausta, mutta mulla on huimausta ihan normaalistikkin matalan verenpaineen takia. Yhtäkkiä vaan päässä pimenee ja hetken pitää olla paikoillaan, että näkö palaa. Kannattaa välttää äkkinäisiä liikkeitä kuten tuolilta on hyvä nousta hitaammin eikä sillein syöksyen kuin minä yleensä liikun :rolleyes:

Tirlis, mullakin oli antibiootin jälkeen hiiva. Oikeesti sitä voi käyttää, mutta ne ei suosittele että käyttää sitä puikkoa vaan että laittaa käsin. Ärsyttää kun niitä suun kautta otettavia lääkkeitä ei saa käyttää raskaana. Olis vähemmän vaivaa!
 
Mä istuin ihan rauhallisesti paikallaan kun se tuli. Mutta on kyllä tuota päässä pyörimistäkin jos nopeasti nousee. Nyt tuo oli vaan jotenkin kovempi kuin aikaisemmin niin säikähdin. Sit tänään jo ehtiny päikkäritkin nukkuun :D huonoa oloa ei vieläkään näy. Vatsa on myös vähän kipuillut lievästi tällä viikolla erityisesti illalla.
 
Aamu ja aamupäivä alkoi kivasti oksentelulla, kolmesti sain käydä pöntölle laulamassa. Kaipaan niitä normaaleja oloja :(
 
Täydet sympatiat oksentaville!
Ite ei oo onneksi vielä tarvinnu oksentaa, mutta voi herrajee ku saa rampata veskis yötä myöden vähän väliä ku vatsa ihan sekasin. Tänään jo sen verran tuskaa että kaivelin vauvan sinkkivoiteen oloa helpottamaan. Ja yököttää, söi tai ei. Kämppä on ihan sekasin mutta ei vaan saa mitään aikaan ku makaa sen minkä kerkee. Villakoirat vaan hyppii silmille, mutta ei voi mitään.
Taidan taas kurvaista veskiin. :hilarious:

Viikkoja nlan mukaan 6+5
 
Mulla ilmeisesti jo nyt liitoskipuja tai kohdun kasvukipuja kävellessä reippaammin, eilen oli pahempi tänään ei oo juurikaan ollu. Etova olo alkaa helpottaa tosin hirvee heikotus iskee jos en heti syö kun herään.
 
Takaisin
Top