Oireet?

Mulla menee ihan aaltoillen. Välillä saattaa olla koko päivä tosi hyvä olo ja seuraavana päivänä ihan kauhea. Lisäksi päivän aikana se olo aaltoilee vähän lisää. Tosi vaikeaa etukäteen sopia menoja, kun ei voi yhtään ennustaa milloin on millainen olo...

Muutettiin juuri uuteen asuntoon. Seinänaapuri tykkää selvästi tehdä hyvin mausteisia ruokia, joiden haju on ikävä kyllä suorastaa kauhea lemu minun nenään tällä hetkellä. Tänään piti käydä heti yrjöömässä kun pääsin kotiin kun alkoi niin oksettaa rapussa :wtf: tekee varmaan hyvää naapurisuhteelle kun kuljen heidän oven ohi nenääni pidellen ja yökkien...:oops:
 
Oli sitten samalla pakko kertoa lähiesimiehelle raskaudesta, eikä hän edes onnitellut :meh: ymmärrän toki että olen ollut reilun kuukauden vasta töissä ja "kohta" jo jään äitiyslomalle, mutta pitäis mun mielestä esimiehen muistaa että odottajalle voi olla tiukka paikka kertoa raskaudesta, ja että se on kuitenkin iloinen asia :bored:

Vähä off topic menee, mut kirjotanpa silti.

En tiedä sun esimiehestä luonnollisesti mitään, mutta se että kuulee toisen olevan raskaana, ei aina ole sille kuulijalle iloinen asia. Mä esim. en pysty vilpittömästi onnittelemaan raskaudesta, koska itse kärsin selittämättömästä lapsettomuudesta ja on hoidot siihen kesken. Kateus, epäreiluus on siinä hetkessä mun kokemat tunteet ja siinä ei paljoa onnitella. Toki, jos tutumpi henkilö on, niin yritän kohteliaisuudesta sanoa jotain kivaa, mut aina sekään ei onnistu ja oon vaan hiljaa ja poistun tilanteesta.
 
Mä taas mietin tän toisin. Itse 4 vuotta hoidoissa olleena pystyn vilpittömästi olemaan onnellinen toisten puolesta. Heidän raskaus ei ole multa pois. Toki kaikki olemme erilaisia ja mä olen hyvältä ystävältä kokenut niin paskan kohtelun kun kerroin että meidän hoidot tuotti tulosta, en siis missään nimessä tahdo toisille samaa paskaa oloa minkä itse koin (hän oli myös hoidoissa ja se oli siis tiedossa eli en "hieronut uutista hänen naamaansa")
 
Tänään ollut ehkä vaikein päivä tähän saakka. Pahoinvointia koko päivän, huimausta, kipuilua. Toivon että menee ohi pian. :9
 
Ainiin, mun lempipuuhaa on mennä nukkumaan ikkuna auki kun on vähänkin huono olo. Helpottaa oloa! Ihana kun saa raitista ja viileää ilmaa, mihin on helppo nukahtaa. :)
 
En tiedä sun esimiehestä luonnollisesti mitään, mutta se että kuulee toisen olevan raskaana, ei aina ole sille kuulijalle iloinen asia. Mä esim. en pysty vilpittömästi onnittelemaan raskaudesta, koska itse kärsin selittämättömästä lapsettomuudesta ja on hoidot siihen kesken.
Ihan vilpittömästi vain uteliaisuudestani tahdon kysyä, että mistä keksit tulla joulukuisten ryhmään lukemaan ja kommentoimaan? Toki niin saa tehdä, mutta ihmettelen vain kun itse en seuraa muita ketjuja kuin tätä ja muutamaa yleistä.

Ja tosi surullinen juttu, toivottavasti hoidot auttaisi! Tsemppiä :Heartred
 
Iskallt
Mun puhelimessa näkyi ryhmän nimenä pelkkä Oireet? ja klikkasin itseni lukemaan, koska alkion siirto tehtiin viime viikolla, niin toivottavasti on oireita tulossa. En siis tienny et tää on jokun toisen ryhmän "alaryhmä"..
 
Mulla oli parin väsyneen päivän jälkeen eilen ihan ok päivä. Ei paljoa etonut tai edes väsyttänyt ja olin jo vähän huolissani kun oireet loppu.. no tänään joutu sitten ekan kerran oksentaan. :D että ei ne oireet vielä loppuneetkaan. Onneksi huomenna ultra niin tulee vähän selvyyttä tilanteeseen.
 
Itse oon säästyny pahoinvoinnilta, mutta tää kaks viikkoo jatkunu väsymys on raastavaa. Nukkuu ku on väsyny ja väsyttää kun on nukkunu :D
Toivotaan kaikille pahoinvoiville helpotusta ja väsyneille puhtia :)
 
Toi väsymys on kyllä pahin+siihen yhdistettynä jatkuva etova olo. Ei saa mitään tehtyä! Mieluummin tääkin että kun oksentaa niin se olo edes hetkeksi helpottaa ja pystyy jotain tekemäänkin... toki pahin on jos vähän väliä oksentaa ja lopun aikaa väsyttää ja etoo. :D mutta koitetaan kestää! Ei tää kestä ikuisesti! :) ei ainakaan yhdeksää kuukautta kauempaa.. :p
 
Toi väsymys on kyllä pahin+siihen yhdistettynä jatkuva etova olo. Ei saa mitään tehtyä! Mieluummin tääkin että kun oksentaa niin se olo edes hetkeksi helpottaa ja pystyy jotain tekemäänkin... toki pahin on jos vähän väliä oksentaa ja lopun aikaa väsyttää ja etoo. :D mutta koitetaan kestää! Ei tää kestä ikuisesti! :) ei ainakaan yhdeksää kuukautta kauempaa.. :p
Mulla alkoi taas väsymys, nytkin makoillut sohvalla kaksi tuntia, kun on niin koomanen olo. Tänään oon oksennellut jo kaksi kertaa ja ihan kunnolla. Huhuh. Täytyy vaan ottaa iisisti ja levätä jos väsyttää paljon :)
 
Mulla on pahin väsymys väistynyt :) ei tartte päikkäreitä nukkua :grin

Etova olo kyllä aamusta iltaan. Mitään ei tee mieli syödä, tänää menny 2ruisleipää + tupla-patukka + nesteitä :confused: illalla sit salaattia naamaan. Aika vähällä ravinnolla meen, mut lämmin ruoka oksettaa tosi pahasti.

Teetä oon ihan hyvin pystyny juomaan, mut tänä aamuna se tuli ihan kaaressa ulos, hyi.
 
Teetä oon ihan hyvin pystyny juomaan, mut tänä aamuna se tuli ihan kaaressa ulos, hyi.
Minä olen aina ollut kahvisieppo ja juonut kuppi tolkulla kahvia. Jännästi raskausaikana ei ole enää kahvia tehnyt mieli. Ei siis mitään etomista, mutta ei vain maistu. Kupin päivässä olen välillä juonut, jonain päivä en ollenkaan. Kai se keho osaa jotenkin säädellä?
 
Iskallt, mäki aiemmin juonu tosi paljon kahvia ja se on aina käynnistäny aamun!
Rv 6 jälkeen kahvi ei vaan oo maistunu. Ei se oikeen okseta mut se maku ja haju on ihan erilainen vaikka aina juhla mokkaa juon:grin
Siirryin sit teen juontiin nyt:p
 
Mulla oli eilen taas oireettomampi päivä, mutta tänään taas jatkuvasti huono olo. Bussissa oli ihan hirvee keskittyminen, että sai istuttua koko matkan. Oksentanut en oo vieläkään *koputtelen puuta*, mutta aamulla jos vähänkään yskii tms. niin yökkimistä tulee.

Tää vaihtelu on kyllä jännää! Eilen onin jo ihan varma, että alkais helpottamaan (ja samalla vähän huolissani), mutta ilmeisedti ei.
 
Luulin jo hetken, että hei pystyn olemaan pystyssä jo näin 3 viikon sängyssä makoilun jälkeen. No sehän tyssäsi heti alkuunsa, kun suihkuun meni niin tuli kiire pois. Ihan järkyttävä oksetusolo ja äkkiä takaisin sänkyyn. Ehkä vielä jonain päivänä pääsen täältä sängyn pohjalta ylös! Positiivista, että tää on toinen aamu 3 viikon aikana, kun ei ole tarvinnut oksentaa. Tänään menossa rv 8+2
 
Kuuluuko ton olla noin alhaalla? Ohjeitten mukaa laitoin mut kaikissa kuvissa on ylempänä. :? Tosin ei oo etovaa oloa. \o/
Ja pagoittelut tosta lettujen paisto haaverista. :D
 

Liitteet

  • 1493886093933.jpg
    1493886093933.jpg
    36.5 KB · Katsottu: 54
Mulle iski nyt jäätävä väsymys, toinen päivä koomaillessa. Huhuh, tekee tiukkaa pitää silmiä auki. Kai sit pitää levätä :D
 
Mulle iski nyt jäätävä väsymys, toinen päivä koomaillessa. Huhuh, tekee tiukkaa pitää silmiä auki. Kai sit pitää levätä :D

Sama täällä. On ihan todellinen haaste pitää silmät auki esim. puhelinkeskustelun ajan, ylipäätään saattaa vaipua syväänkin uneen ihan tuosta noin vaan:D ja kun ei kahvinkaan kanssa voi oikein läträtä... Levättävä on, ei muu auta :D Työpäivä oli suorastaan koominen!
 
Nännit on edelleen arat. Onneks keksin laittaa pehmeäksi kuluneen t-paidan eilen hierontapöydälle rintojen alle. Nyt siinä kärsii olla, plinttipaperi oli näyttävästi liian karhea nänneille.

Nyt koulussa ollessa on lounaan jälkeen iskenyt väsymys. Yritän epätoivoisesti pysyä hereillä tunnilla, mut silti alkaa armoton pilkkiminen. Jonka myös opettaja huomas. :oops: :facepalm: Hän kyllä tietää jo raskaudestani, et en osaa sanoa onko hän laskeskellut syitä ja seurauksia yhteen. :rolleyes:
 
Takaisin
Top