Oireet?

Tännekin sitten tänään rantautunut astetta pahempi olo. Oli sitten aamu tai ilta niin huonoa tekee eikä syöminenkään oikein auta (paitsi aamulla vetelin parit sipsit sängyssä maaten, että pääsin jotenkin takaisin elävien kirjoihin). Enkä ole löytänyt rannekkeita mistään vaikka oon koko kämpän kääntänyt ympäri. Pitää ilmeisesti tilata uudet. Olen muutenkin sellainen, että kovin mielelläni en ihmisten ilmoille halua jos on heikko olo. Kammoan sitä jos joudun oksentamaan muualla ja tulee paniikki päästä heti kotiin turvaan. Viime keväänä vein miehelle lisää apulantaa kylvöä varten ja siinä traktorin pyörään nojaillen yökkäsin samalla kun mies täytti apulannat koneeseen. :joyful: Kyllä sitä aamulla mietti, että mihin sitä on taas päänsä pistänyt. Noh, täytyy toivoa että selviää 2 kuukauden krapuloinnilla. Tänään on 5+...ööh, 5?

Täytyy vetää henkeä niinä päivinä kun pahoinvointi helpottaa hetkellisesti, alkaakseen taas uudestaan. :hungover:
 
Mullakin on ollut nyt pari pahoinvoimattomampaa päivää ja sekös nyt huolestuttaakin! Kun on niitä keskenmenoja ja muita takana [emoji58] No, kai se on normaalia! Nyt rv 6+5.
 
Ihanaa tänään ensimmäinen päivä viikkoon kun ei oo etonu ollenkaan liekö sitten sillä vaikutusta kun oon ollu auringon paisteesta nauttimassa koko päivän :)
 
Sainias, mullakin pienet rinnat normaalisti. Esikoista oottaessa oli aivan älyttömän kipeet tissit. Siis just ei voinut yhtään hyppiä ja muutokset lämpötilassa (nännien '''supistelu'') tuntui siltä kuin joku puukottaisi rintaa. Mulla oli myös kainalot todella kipeät. Terkka epäili että olisi joku karvatupentulehdus, mutta synnytyksen jälkeen sairaalassa selvisi, että mulla on maitorauhasia myös kainaloissa :grin Onneksi nää kainalon maitorauhaset rauhottu maidon nousun jälkeen eivätkä ole enää oireelleet mitenkään.

Tässä raskaudessa just kainalot ei ole kipuilleet ollenkaan. Tissit on ehkä vain aavistuksen täydemmät ja nännikipu aina aika kohtuullista. Onneksi, koska imetän vielä esikoista. :p
 
Tänään tuli taas lounas ylös ja yökkimistä joka välissä. Oon vaan niin kauheen väsynyt, kiukkuinen ja pahoinvoiva. Miehellä on kyllä taas kestämistä kun äksyilen... :sad001
 
Mulla on rinnat olleet noin 5 viikkoa kipeänä, turvoksissa. Ja olen rv 8+1. Aika ajoin etova olo ja alavatsalla ja lonkissa kipua. Maha paisunut :)
 
Pookkana, miehet sen kestäköön, kun eivät näitä meidän oloja joudu kärsimään saatika synnytystä! Saavat luvan mukisematta olla tukena tämän raskausajan ja kestää meidän mahdollisia raskausoikkuja :D
 
Kauheeta, heräsin viime yönä kun vatsaan ja selkään koski sillain menkkamaisesti. Oli tosi hankala olla ja pelkäsin keskenmenoa. Piti käydä monta kertaa katsoon tuleeko verta ja näin untakin että tuli ( toivottavasti ei mitään vakavaa. Nyt aamulla ei onneksi enää satu.
 
Tais eilen illalla alkaa se pahoinvointi...maaten käydessä sellainen närästyksen ja oksetuksen välimaasto, kesti muutaman tunnin. Onneksi on nyt taas hyvä olo
 
Kertokaapa te joilla on kovia oireita, että onko teillä välillä jaksoja, ettei ole yhtikäs mitään oireita? Nyt minusta tuntuu, että oonkohan ollenkaan raskaana kun on niin normaali olo.. Voi että tätä ihmisen pientä mieltä, kun ikinä ei voi vaan olla rauhassa ja murehtimatta. :sad001
 
Maikkis, mä just toisessa ketjussa laitoin samasta aiheesta. Mut mä veikkaan että on ihan normaalia että ne oireet aaltoilee. Kuinka pitkällä oot?
 
Maikkis, sama juttu täällä! Kaikki oireet kaikkosivat, sain aamupalaakin syötyä ja pidettyä sisällä :) Sen myötä ovat kaikki oireet kaikonneet, rintojen arkuuskin!
Rv 6+2 oman raskausmatikan mukaan.
 
Mulla nyt 9+4. :) alussa oli kaikenlaisia vihlaisuja ja jomotuksia ym. alavatsalla, nyt ei ole pariin viikkoon ollut mitään sielläkään. Tosin tänään alkoi alaselkä kipuilemaan kun kävelen.
 
Tänään se sitten alkoi oksentaminen :hungover: Kolme viikkoa huonoa oloa ja yökkimistä takana, mutta tänään töissä tuli suoraan sappinesteet ulos :sick009
Oli sitten samalla pakko kertoa lähiesimiehelle raskaudesta, eikä hän edes onnitellut :meh: ymmärrän toki että olen ollut reilun kuukauden vasta töissä ja "kohta" jo jään äitiyslomalle, mutta pitäis mun mielestä esimiehen muistaa että odottajalle voi olla tiukka paikka kertoa raskaudesta, ja että se on kuitenkin iloinen asia :bored:
 
Mulla myös kadonnu oireet :/ aluks oli ehkä lieviä vaan, alavatsan vihlasuja/kipuiluja, tissiarkuutta monta viikkoa ja etovaa oloa oli vielä vkl aikana... Nyt jännittää mitä huomenna ultrassa näkyy, toivottavasti jotain! Tosin nyt taas töissä, niin ehkä ei niin tarkasti joka hetki ehdi pohtia ja miettiä oireita, niinkun vkl olis ehkä enemmän aikaa... En tiedä. :sad001 toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Mulla oli aluksi etomista, väsymystä jne usemmaan viikon, sitten pari päivää oireet tosi vähäisiä (8+0 aikaan). Tissit ja maha oli tuolloinkin turvonneet ja väsytti, mutta etomista ei juuri ollut. No sepä tuli aika äkkiä takasin, nyt taas kolmatta päivää koko ajan etova olo, ihan ku ois jatkuvasti pienessä krapulassa. Oksentaa ei oo tarvinnut, mutta teen kyllä kaikkeni pidätelläkseni (inhoon oksentamista). Melkein päivittäin on pientä yökkimistä, aina samaan aikaan aamusta. Sillon ei oo edes niin paha olo, yökkääminen tuntuu melkein refleksiltä.
 
Tänään huonon olon kaveriksi pääs pyörryttäminen. Joka kerta ku oon noussut seisomaan sumenee silmissä. Oon saanut syötyä, mutta silti. :/ Makuuasennossa pysyttelen vaikka haaveilenkin siitä, että olis edes vähän päässy ulos ja kävelylle.
 
Kyllähän se on ihan normaalia, että välillä ne oireet häviää jonnekin. Mutta kyllä ne taas takaisinkin tulee. Jos yhtään lohduttaa...:joyful: Edellisessä raskaudessa olin aivan yli-iloinen kun oksentaminen loppui pariksi päivää, mutta alkoi sitten taas uudestaan ja tuntui ihan kuin olo ois ollu entistä karmivampi. :meh:
 
Mitä hitsiii..oon melkein oireeton, en nyt ihan mut aika lähellä :eek: tosin aamuisin lentää oksu ja välillä saattaa tulla pieni etova olo.
 
Kyllähän se on ihan normaalia, että välillä ne oireet häviää jonnekin. Mutta kyllä ne taas takaisinkin tulee. Jos yhtään lohduttaa...:joyful: Edellisessä raskaudessa olin aivan yli-iloinen kun oksentaminen loppui pariksi päivää, mutta alkoi sitten taas uudestaan ja tuntui ihan kuin olo ois ollu entistä karmivampi. :meh:
No voi ei, just kirjotin et oon melkein oireeton. No eiköhän ne olot kohta taas tule :D
 
Takaisin
Top