Oireet?

Niin kauhea pahoinvointi. Koko ajan tekee mieli oksentaa ja vie kyllä voimia. Mikä auttaisi? Pahoinvointirannekkeita kokeiltu ja sitruunaa.
 
Onko muillakin ihan kauheaa asioiden unohtelua? Meikä on nyt tässä parin viikon sisällä unohdellut puhelimia, avaimia, koodeja, mitä saa raskauden aikana syödä ja mitä ei jne :p:rolleyes:
 
Okei, mun täytyy nyt tunnustaa... On niin nälkä että herään monena yönä aina puoli kolmen aikoihin syömään. :joyful: Mulle on painoo kertyny n. 3 kiloa. Turvotusta on todella paljon. Tänään 9+0. Pömppis on niin valtava, että ihmettelen miten tätä voi kohta enää piilotella, varsinkin kun olen hoikka, niin sit tää vatsa... tää vaan on tässä näkysällä laughing7 Mulla ei oo oikeastaan ollut pahoinvointia. Rinnatkin on alkanu turpoomaan vasta noin viikko sitten. Tuntuu että on sellainen vetämätön olo, muttei niinkään väsytä. Illalla sit nukahan samantien kun menen sänkyyn, päivällä otan välillä päikkärit. Tommosia oireita mulla.
 
Kävin hakeen pahoinvointirannekkeet ku alko niin kyllästyttään tää jatkuva etominen ja yökkiminen. Nyt ku oon tunnin näitä käyttänyt, niin yhtään kertaa ei ole paha olo vielä ollut vaikka kaupassa ja apteekissa oli tosi huono olo vielä! Toivottavasti nää nyt auttaa tosiaan:nailbiting::shy:
 
Noniin, pääsinpäs eilen kehuskelemaan oireettomuudella. Nyt taas järkyttävän huono olo eikä väsymys oo vielä ollut näinn pahaa mitä tänään. Mulla "normaalissa elämässä" närästää usein myös ja eilen illalla alkoi sekin riesa ihan kunnolla. Henkeä oikein ahdisti, kun vatsahappoja nousi kurkkuun. Siihen vielä selkäjumit päälle niin paketti on valmis. Tuntuu, ettei henki kulje keuhkoihin asti ja nukkumaan meneminen on yhtä tuskaa. Onneksi Omeprazolia saa raskaana syödä, muuten en kyllä pärjäis!! Mielenkiinnolla odotan loppuraskautta..
 
Joka päivä saa oksentaa.. loppuis jo.. ruokakaan ei oikein tahdo maistua kun heti tulee huono olo :sad001
 
Mulla on ikenet ihan tulehtuneet kun hampaita harjatessa tulee verta aika paljon. Sama oli edellisessä raskaudessa, loppu samantien synnytyksen jälkeen. Sain tytön 16:15 ja illalla kun pesin hampaat ei tullut enään verta ollenkaan... :woot:
 
pookkana, joo mä kans unohtelen asioita :D ja sekoilen sanoissani ja mitä lie, miehel on hauskaa.

Nyt iloinen uutinen, mulla on nyt toinen päivä ihan hyvä olla. Aamuisin oon kerran oksentanut ja muuten oon pystynyt nyt liikkumaan. Aina sillöin tällöin iskee yllättäen huono olo, ja sit on pakko mennä maate. Mut ihmeen hyvät olot ollut kaksi päivää ja ilman rannekkeita. :)
 
Anrid, tätä raskautta osasin epäillä ekan kerran kun ennen plussaa hammasvälejä lankaillessa verta vaan suorastaa ruiskusi kun vaan langalla kosketti :grin mulla on herkästi ientulehduksia, koska hammasvälit on niin ahtaat että sinne tosi helposti jää ruokaa väliin. Nyt ei ole mitään muuta tulehduksen merkkiä kuin vuotavat ikenet. Mulle joskus hammaslääkäri tai -hygienisti sanoi että raskaana ei tarvii edes välttämättä olla tulehdusta että verta tulee. Liittyy jotenkin verimassan lisääntymiseen tms
 
Pahoinvointi ei oo kovin pahaa, lähinnä kokoajan etoo ja jotkut hajut ällöttää, mutta ihan hyvin pystyn syömään eikä oo tarvinnut oksentaa. Enemmän haittaa nyt toista päivää jatkuva hirvee väsymys ja kun nousee ylös niin pyörryttää ja päätä rupee särkeen. :sad001 voisin vaan nukkua kokoajan.
 
Onko muilla kellä ei nyt oo rinnoissa mitään muutoksia ja tuntemuksia vaikka aiemmassa raskaudessa ollut? Mua jotenkin häiritsee kauheasti, kun viimeks heti alussa jo nännit alkoi tummeta ja kasvaa, rinnat myös oli kipeät ja turvoksissa. Nyt ei ole ollut mitään vai onko nää tissit sen verran rupsahtanu, et ei tollasia enää tule :D On kyllä niin erilainen (oireeton) raskaus tulossa, et kylläpä tuota ekaa ultraa odottelee malttamattomana ja kaikkeen varautuen.
 
Mulla kanssa ikenet valuu verta. Aattelin kokeilla langata päivittäin jos siitä olisi jotain apua. Kävin aamulenkillä ja tuli huono olo. Kotiin päästyäni oli pakko käydä oksentamassa. Väsy ja heikko olo.
 
Mulla ei ole enää tissit kipeinä, ihan alkuvaiheessa vk 4-5 oli kipeet ja nännit todella arat. Tuntuu et nyt alkaa olot muutenkin jo helpottamaan :eek: heti tuli pelko et onkohan kaikki hyvin, perskales. Ainaki tää maha on kasvanut :D
 
Mulla ei oo missään vaiheessa ollu mitään muutoksia rinnoissa, esikoisesta oli niin kipeet jo heti plussan jälkeen ettei voinu mennä portaita alas ellei pidelly rintoja paikallaan :D Se just huolettaa ja tekee tästä raskaudesta jotenkin oireettoman mut samaa mietin et johtuuko siitä kun on niin löysät imetyksen jäljiltä tai siitä kun edellisestä synnytyksestä on vasta se 7kk.
 
Mä en ole aikaisemmin ollut raskaana, mutta ei mullakaan kyllä rinnat ole mitenkään erityisen kipeät. Oon aika pienirintainen, en tiiä onko sillä mitään vaikutusta. Välillä vähän arat, välillä ei yhtään.
 
Esikoisen kaa ei ollu juurikaan muuta raskausoiretta kun alavatsan kova kipuilu alkuraskaudessa n.kuukauden ajan ja kasvava maha :D tällä kertaa ei oo kipuiluja ilmenny, mutta herraisä mä oon pahalla päällä. Anoppi eilen katto mun päälle, kun tein blenderillä esikoiselle soseita ja kysy onnistuuko. Ja mä olisin voinu raivostua ihan silmittömästi. Onneksi tiukensin kielenkantoja enkä sanonu mitää :D mies saa säkeensä kyllä joka päivä. Voin suuttua kun se puhuu liikaa tai suutun jos se on hiljaa :D eiköhän tää tästä jossain vaiheessa rauhotu:D
 
Mullakaan ei ole tässä eikä edellisessä ollut tissit kipeät, nännit kylläkin välillä sattuu niin kovasti, että ei tiedä miten päin olisi. Mutta menee sitten taas ohi ja kipuilee taas toisella kertaa.
 
Mulla 6+6 tänään ja ihan järkyttävän etova olo!!!Appelsiini ja appelsiinimehu sekä jotku pastillit vähä helpottaa.Toivottavasti tätä yrjö oloa ei kestäis kauaa..
 
Takaisin
Top